Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
irotupprik
profiilit
irotupprik
irotupprik
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
42
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suomessa+maski+kielletään,++on+parempi+että+se+virus+lentää+aivan+suoraan+kurkkuun+tai+poskionteloihin.
On+myäs+parempi+että+jokainen+virus+lentää+sisään+kun+suomalainen+hengittää+sisään+päin.
Ikävää+jos+joku+jäisi+maskiin+,++se+voisi+olla+vaarallista
03.04.2020 23:16
Kuinka+uskoa+suomalaisiin+lääkäreihin.
Suuressa+mailmassa+tehdään+tutkimus,++aivan+turhaa+tekivät.+Suomalainen+lääkäri+tietää+heti+että+kaikki+on+väärin.
"Amerikkalaistutkijoiden+tiistaina+julkaisemien+tulosten+mukaan+pandemian+nyt+aiheuttava+koronavirus+SARS-CoV-2+voi+levitä+usean+tunnin+ajan+ilmateitse,+aerosoleina.
Suomalaisasiantuntijan+mukaan+The+New+England+Journal+of+Medicinessa+julkaistu+tutkimustulos(siirryt+toiseen+palveluun)+ei+liity+tavallisiin+arkielämän+tilanteisiin.+Evoluutiobiologi+Tuomas+Aivelo+Helsingin+yliopistosta+arvioi,+että+tutkimustulos+sopii+samaan+linjaan+kuin+aiemmat+koronaviruksesta+saadut+tiedot."
https://yle.fi/uutiset/3-11264651
03.04.2020 23:14
Minulla+on+1.5+m+palli+,+liukas+lankku+jossa+liuún+ja+sitten+siirrän.+
poimin+yhtä+penkkaa+yhdeltä+puolelta.
03.04.2020 22:56
"Mansikoiden+poiminta+on+rankkaa+työtä+selälle+ja+jaloille."
poimin+joka+vuosi+20+litraa+päivässä+suoraan+rasioihin,++parissa+viikossa+yli+150+litraa.+En+huomannu+että+on+rankkaa,+olen+vasta+84+vuotias.
poimin+jälkeläisille,+en+myyntiin+,+saan+alle+5+e+kilo+ja+kun+siinä+siivoan+heti+se+on+halpaa.
03.04.2020 22:54
Mustikoita+on+enää+5-7+litraa,+mansikoita+yli+10+litraa.
03.04.2020 22:49
"Niin+tehtiin+1960-+ja+1970-luvulla.+Heitä+kutsuttiin+virastoissa+valtiolla+ja+kunnilla+virastotyöntekijöiksi+ja+ruumiilisessa+työssä+siirtotyöntekijöiksi."
ja+hyviä+valtateitä+tekivät.
itekin+ajan+turku+tampere+tietä+ja+muistelen+heidän+töitään.
03.04.2020 22:43
tosiaan+en+ymmärrä+miksi+kannatta+käydä+töissä+kun+saman+sa+kotiin.
ja+sitten+jos+sattumalta+pääsee+eläkkeelle+heikosti+palkatusta+työstä,+niin+työttömänä+ollut+saa+saman+verran+eläkettä+ja+toimeentulotukia+ja+vuokratukia+yms.+
Työtön+voi+anoa+virkistäytymistukia+yms,++se+pieni+eläleläinen+kituu+vaan.+
eikä+kaikki+edes+kestä+töissä++jotta+saisivat+eläkettä.
02.04.2020 17:29
Sumessakin+sanotaan+että+kahvinostaa+verenpainetta,+mutta+näin+40+vuotta+mittaneena+se+lienee+yksilöllistä.++Minä+en+ole+saanut+mitään+eroja,++vaikka+olen+kuukaisia+juomatta+kahvia,+teetä+,+alkoa+yms.
Kahvi+lienee+terveellsitä+ainakin+eu,+suomen+ja+usa+ja+kanadan+terveysohjeiden+mukaan+kohtuullisesti+huotuna.+Terveellisyys+perustunee+saman+kuin+sauna+ja+liikunta,+verenpaine+nousee+hetkellisesti+ja+verisuonet+laajenevat+ja+supistuvat+el+saaavat+"kuntoilua".
Kaikille+kahvi+ei+sovi,+ei+ainakaan+liian+kuumana+,+lämpöisenä,+itse+juon+noin+30-40+asteisena.
Jos+on+verenpainetta,+ei+kannata+kokeilla+poppakonsteja,+vaikka+jollain+alenisi,+voi+alentua+aivan+kokonaan+muutamien+vuosien+kuluttua+kun+saa+aivoverenvuodon+tai+muuta.
Lääkäri+on+aivan+oikea+paikka,+ainakin+näin++75v+näkökannasta/koemukseta+jolla+molemmat+vanhemmat+eli+reippaasti+yli+90v+ikään,+niin+että+kävelivät+1-2+km+matkoja+ja+85/90v+oli++Ha+ajokortit.
19.11.2019 18:37
Mulla+sama+vaiva+ja+ratkaisu.
Kun+mulla+on+vähän+heikko+syke,+painan+mansettia+jollain+palikalla,+joskus+kaukosäätimellä+koko+mittauksen+ajan,+kohti+sitä+kyynnärtaivetta.+Usein+kyllä+menee+eka+mittaus+0+ja+mittaa+heti+uudelleen.
Siinä+on+meillä+ainakin+sellaine+jäykkä+ja+kiemuralle+itsestään+menevä+mansetti,+kun+taas+Omronissa+on+aivan+vetelä+joka+sopii+minulle+parhaiten.
Molemmissa+samankokoinen+liitin,+mutta+eivät+toimi+kuin+oikeissa+laitteissa.
puolisolla+on+niin+vahva+syke+että+koskee+häntä+vaikka+mihinkä,+niin+aina+löytyy+syke.
Mittarikin+mittaa+häneltä+aina+ekalla+kerralal,+vaikak+on+laiha-pieni+käsivarsi,+eikä+mittari+varmaan+paremmin+asetu+kuin+minulla.
19.11.2019 18:27
Yleensä+en+edes+mittaile+paineita,+mutta+nyt+olen+alkanut+mittailla,+kun+huomasin+että+pomppaa+jopa+185-lukemaan+yläpaine.
Olet+kirjoittanut+vain+paineesta,+paljonko+on+syke,+mulla+reippaasti+liikkuen+vaikka+yli+100+mutta+kun+pydähdyn+5+sek+noin+60+ja+puolessa+minuutissa+55.++
En+tiedä+luenko+enää+näitä+mutta+mietippä+onko+paine+ja+syke+vai+pelkkä+paine+,
onko+syke+levossa+alle+60+,
19.11.2019 18:13
Kuulepas+,++jos+tressistä+nousee+verenpaine+,++eli+syke+nousee,+niin+jo+peruskoululaisille+annetaa+verenpainelääkettä+esintymiseen.++Ovat+kai+Beetasalpaajia,++mullakin++75v+on+sellaista,+on+varsin+nopea+ja+tehokas,+ei+saa+yliannostella.
Sitä+tosiaan+annetaan+"lapsille"+ja+voi+käyttää+myös+tilapaisesti+ja+vakituisesti+kuten+minä.
Toisena+tulee+mieleen+oletko+väsynyt,+meeppä+sohvalle+tai+sänkyyn+jos+nukuttaa+olet+yli-väsynyt+vaikka+pysytkin+pystyssä+kun+olet+innostunut+tai+pakko+tehdä+hommia.
Onko+tuota+verenpainetta+enemmän+iltasella.
Laihduttaminen+auttaa+paine+laskee+niin+kauan+kuin+kilot+putoaa.
Suola+myös+lisää+painetta.+Suolaa+saa+usein+aivan+liikaa,+100+g+makkaraa+on+jo+usein+2+g,+ihmisen+päivätarve+on+5-6+g,+vaikka+sietääkin+paljon+enemmän.
Suolaseen+myös+tottuu,+katseleppas+tuoteselosteita+kuinka+paljon+syöt+suolaa,+jospa+voisit+vaikak+puolitta,+se+on+moneen+terveyteen+hyvä+asia.
Tietysti+jos+oikeasti+on+paineita,+kannattaa+mittailla+ja+meritä+ylös+ja+piirtää+käyrää+ja+mennä+lääkäriin.+Voi+olla+että+pitää+ensin+käydä+terveydenhoitajalla+mittaamassa.
Verenpainetauti+johtaa+aivoinfaktiin+ja+siitä+voi+tulla+vähän+tai+enemmän+"invaliidiksi"+ja+verenpainetta+on+helppo+ja+halpa+hoitaa.
19.11.2019 17:55
Samaa+mieltä+aloittajan+kanssa.
Suomessa+pitäisi+laittaa+paketti+-+ja+kirjehinnat+heti+Ruotsin+tasolle+ja+samoin+myös+palkka.
Ruotsi+on+aina+kehityksen+edellä,+täällä+on+hyvä+olla.
19.11.2019 17:36
No+ei+se+vielä+ole+kai+lopullinen+päätös.+Nyt+vasta+valtuusto+alkaa+oikeasti+asiaa+miettimään.
29.03.2019 13:06
Näinhän+se+on,+vaikka+toisaalta+tällä+patjalla+on+nukuttu+muutama+kerta+kun+hotellin+patjoilla+on+nukuttu+satoja+kertoja.+Piti+vaan+jouluksi+majoittaa+toistakymmentä+henkilöä+ja+nyt+on+tilanne+muuttunut.++Jollain+voi+olla+sama+tilanne.
05.12.2017 19:02
Siisti+runkopatjasänky+ja+
kaupantekijäksi+saa+2+suurta+siistiä+nukkea+ja+heille+vaatteita.+Pituudet+80+ja+75+cm.+Eivät+ole+antiikkitavaraa.
[email protected]
04.12.2017 19:58
En+valehtele+"hunksz",++kyllä+ne+tarpeet+ja+halut+on+enemmän+terveessä+iloisessa+elämässä+kuin+seksissä.+Seksiä+pitää+harjoittaa+vain+samasta+syystä+kuin+kahvin+juontia,+ovat+tutkitusti+terveyden+edistäjiä.+Ainakin+miehen+pitää+tyhjentää,+muuten+happanee.
Taas+tultiin+tällä+viikolla+kotiin.+Vaimo+oli+kaukana+lännessä+minä+kaukana+idässä.+
Suuri++etu+on+kun+käy+talvisin+ulkomailla,+auto+et+tarvitse+talvirenkaita.
17.03.2017 15:30
"Olit+syntyessäsi+likimain+3+840+516.+ihminen+Suomessa!"
15.2+tulee+70v+jos+elää+saa.
+LUKI+myös.
"Sata+vuotta+sitten+naiset+kuolivat+Suomessa+keskimäärin+53-vuotiaina."
Mun+isoäiti+oli+syntyny+1876+ja+eli+täysin+terveenä+95v+ikään,+jonka+jälkeen+kyllästyi+kaikkeen+ja+alkoi+oleilemaan+vain+sisällä.+Luki+lehtiä+ja+kuunteli+radiota+ja+söi,++nukkui++täytettyään+97v.
Aika+kova+luu+kun+eli+melkein+2+x+keski-iän.
Olen+yrittänyt+syödä+ja+elää+samoin,+toivomus+päästä+ainakin+keski-iän+yli+terveenä.
12.02.2017 18:23
Vuosittain+ollaan++omilla+mies-+ja+naisporukalla+yli+3+viikon+ulkomaanmatkoilla,+ainakin+silloin+tulee+reilusti+kuukauden+väli.
Jos+on+sitä+tehnyt+yhden+ja+saman+kanssa+melkein+51+vuotta+ja+on+69,99+vuotias+niin,+ainakin+meillä+aivan+normaalia.
Vaikka+rakkaustarina+on+ihan+ok,+meillä+on+nukuttu+jo+kymmeniä+vuosia+2-3+yötä+omissa+parisängyissä.+Minä+nukun+silloin+keskellä+sänkyä,+ihanaa.
JA+tämäkin+pitäis+miesten+muistaa,+sen+tyhjentäminen+vähentää+eturauhassyöpää.
Jaa,+oli+60v+palstalla+viimeinen+kirjoitus,+pian+täytän?+70v.+enkä+usein+käyn+näillä+palstoilla.
12.02.2017 18:00
Samoin+on+käynyt+maantiellä+2+kertaa,+ohi+olen+ajanut+enkä+ole+jäänyt+tapahtumapaikalle+vaikka+olen+ollut+kolarin+1.+silminnäkijä.
Toisella+kerralla,+jos+olisin+jarruttanut+niin+olisin+varmasti+aiheuttanut+kolarisuman,+koska+takanani+tuli+kymmeniä+autoja.
Ensimmäisellä+kerralla+useampi+vuosi+takaperin+oli+mýös+lapsia+kyydissä+ja+olin+yksin,+en+voi+kolmea+1v,+3v+3v+jättää+autoon+pakkasella+ja+mennä+auttamaan.+Samoin+tällä+kertaa+tuli+takana+useampia+autoja+ja+yksi+jarrutti+niin+tehokkaasti+että+ajoi+myös+ilman+syytä+tieltä+ulos.
Molemmilla+kerroilla+jouduin+väistämään+kolaroivia,+jotta+en+itse+joutuisi+samaan+joukkoon.
Jos+onnettomuus+tapahtuisi+100+m+tai+enemmä+edessäni+tottakai+silloin+jäisi+ainakin+autoon.
Mutta+on+se+paha+paikka+jos+on+kolmen+pikkasen+kanssa,+jne.
Toki+hieman+ymmärrän,+112+on+ne+vakiokysymykset,+eijkä+siinä+vaiheessa+järjenkäyttöä.
Se+on+aivan+sama+kuin+jos+äidille+vaatii+jotai++Kelan+avustuksia.+ensimmäisenä+tulee+"vakiovastaus"+jostain+kopioitu,+eikä+paljo+liity+asiaan,+tietysti+on+kielteinen.+Vasta+kolmanteen+kirjeeseen+alkavat+vastailemaan+harkitusti+ja+huomaavat+että+toisessa+päässä+on+henkilö+joka+ymmärtää+asioista+"aika+paljon".
12.02.2017 17:41
"Ajatella+et+joku+näinkin+sanonut+tilanteessa+missä+toinen+ihminen+tarvii+pelastusapua,"
Niin+on+minunkin+kohdalle+tapahtunut,+kyllä+ne+112+virkailijat+(noin+yli+9000+e+kuukausipalkkaiset+?"+ovat+melkolailla+kokemattomia+elämään.
+Viimeksi+olin+noin+50-60+m+päässä+puolisoni++ja+4+lasten+lastenlasten+kanssa,+ovat+3.5+vuotiaita+ja+ihmisiä+oli+minun+ja+onnettomuuspaikan+välillä+yli+10+ja+pari+jo+hoitamassa+uhria.+
Seuraava+juna+olisi+lähtenyt+n+tunnin+kuluttua.
112+virkailija+kulutti+aivan+turhaa+aikaa+kyselemällä+ja+toistamalla.
12.02.2017 17:31
2 / 3