Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Nyt+on+naisten+vuoro.+Ellei+joku+ole+sattunut+huomaamaan..))Kirsti+Paakkasen+elämäkertaa+luettiin+ja+myytiin+hyvin,+käsittääkseni,+ja+kyllä+kai+Brunilankin+kirjansa+ansaitsee.Taloussanomien+artikkeli+tietysti+lisää+myyntiä,+tuo+hiukan+sensaatiota,+ehkä+jännitystäkin+kehiin.+Ja+jos+artikkelista+voi+päätellä,+suuren+intohimon+ja+merkittävän+uran+yhteensovittaminen+ei+ole+ihan+tavallista.+Jos+siihen+vielä+lisää+lapsen+vammautumisen,+voi+jo+ehkä+puhua+selviytymistarinastakin+-+siis++ainakin+tuon+esittelyn+pohjalta.+Ja+jos+Brunila+on+itse+korjoittanut+kirjan,+kuten+artikkelista+voi+päätellä,+se+tietysti+lisää+sen+painoarvoa.
  2. Samaa+kauhistelin,+tuota+Eliaanan+puunkaatoa,+ei+kai+nyt+sentään+?..))+Mutta+onhan+hän+kuvauksistaan+päätellen+näitä+moniosaajia,+jotka+eivät+pelkää+tarttua+perinteisiin+"miesten+töihinkään".+Muilta+osin+voisin+ajatella+että+Eliaanan+elämisen+puitteet+sopisivat+minullekin,+ellei+"Elämä"+olisi+päättänyt+toisin:+perhe+ja+myöhäinen+isovanhemmuus.+Niissä+riittää+elämälle+sisältöä+ja+merkitystä.Minun+korvaani+aina+vähän+särähtää+tämä+nykynaisille+osoitettu+viesti,+että+pitäisi+tietää+mitä+haluaa+ja+toteuttaa+se.+Minulle+sopii+paremmin+tuo+John+F+Kennedyn+kehotus,+hiukan+muunneltuna:+älä+kysy+mitä+maailma+antaa+sinulle+vaan+kysy+mitä+sinä+annat+sille..))+Vai+onko+se+vain+omaa+nössöyttä+että+haluaa+nähdä+oman+roolinsa,+oman+paikkansa+suhteessa+toisiin+ihmisiin+?Ramoona+ihanat+luonto-+ja+retkikuvaukset+vetävät+aina+mielen+hiukan+haikeaksi+kun+muistaa+niitä+vaellusretkiä+mitä+tehtiin+kun+puoliso+oli+vielä+"maastokelpoinen".+Enää+ei+näin+ole,+enkä+itse+autottomana+ja+ajokortittomana+pääse+kovin+pitkälle..))+Hyvä+kuitenkin+että+olen+tähän+saakka+säästynyt+tälle+iälle+tavallisilta+polvi-+ja+lonkkavaivoilta.+Pari+ennen+hyvinkin+liikkuvaista+ystävää+on+nyt+rollaattorin+varassa,+eikä+sekään+silti+ole+estänyt+heitä+elämästä+sitä+"täyttä+elämää"...Meidän+eilinen+puukuorma+hoitui+nyt+niin+kepeästi+että+minä+en+ehtinyt+kuin+tarjoilun+hoitaa.+Tuttu+pariskunta+tarttui+töihin+vaikka+kovasti+estelin.+Muisteltiin,+että+pari+vuotta+sitten+rouvalle+diagnosoitiin+lihasreuma+ja+hän+oli+särkyinen+ja+lähes+liikuntakyvytön+jonkin+aikaa.+Lihasreuma+kuulemma+paranee+itsestään+parin+vuoden+sisällä,+mutta+kortisonilääkitys+jää+joillekin+pysyväksi.+Näin+tällekin+tutulla,+mutta+hän+on+tyytyväinen++kun+pystyy+liikkumaan,+metsässäkin...Sienet+ovat+tulleet+myöhään,+ainakin+tänne+päin.+Pihalta+olen+poiminut+karvarouskuja,+jotka+odottavat+ryöppäystä...Ihania+syyspäiviä,+kelpaa+nauttia+!demeter1
  3. Iltapäivää.+Että+tuo+SkillaN+jaksaa:+ikkunanpesut+ja+kaikki.+Minä+olen+koko+kesän+odotellut+jospa+saisin+siihen+puuhaan+apua,+mutta+eipä+ole+näkynyt..))Olen+pitänyt+omaa+tasapainoani+huonona,+enkä+ole+senkään+vuoksi+itse+ryhtynyt+edes+kattolampun+vaihtoon.+Taitaa+olla+sekin+vain+luuloa,+ettei+pysty+tai+voi.+Pysyinhän+metsässäkin+pystyssä+ja+tasapaino+pitää+hyvin+muissakin+ulkoaskareissa...Toisaalta,+eipä+kiinnosta+nuo+kotitapaturmat,+koti+on+edelleen+meille+se+vaarallisin+paikka..))Kotoisat+maisemat+ja+metsälenkit+ovat+taas+agendalla.+Eilen+tapasin+matkalla+kyykäärmeen,+joka+lämmitteli+asfaltilla.+Näen+kyitä+aika+usein+eikä+koskaan+ole+tehnyt+mieli+niitä+kaltoin+kohdella,+keskinäinen+kunnioitus+kun+pysyy,+sillä+pääsee+pitkälle..))Palstaa+lukiessa+huomaan,+että+taidan+edelleen+olla+se+säikyin+tuon+koronan+kanssa.+Muut+tuntuvat+suhtautuvan+siihen+levollisemmin:+asioivat+kaupassa+ja+apteekissa,+käyvät+kerhoissa,+harrastuksissa,+tapaavat+tuttujakin+varmasti+useammin+kuin+minä.No.+Kukin+luontonsa+mukaan,+enkä+voi+sanoa,+etten+viihtyisi+näinkin,+enimmäkseen+yksin.Nyt+kun+silmät+ovat+kunnossa+on+kiva+lukea,+kirjoitellakin:+kirjeitä+ja+täällä+ja+ystäviä/tuttuja+on+tarpeeksi+jos+kaipaa+juttuseuraa.+Toivottavasti+syksyn+pimeät+eivät+synkistä+vaan+löytyy+jotain+uutta+siihen+saumaan.Nimet+tosiaan+puhuttivat+tuolla+70+:lla+ja+täälläkin..))+ja+Makriina+kertoi+sukututkimusharrastuksestaan.+Olen+ollut+paljon+tekemisissä+sukututkijoiden+kanssa+ja+saanut+todistaa+harrastuksen+iloa+tuottavan+vaikutuksen.+Oma+aikani+ei+vain+tunnu+riittävän+mihinkään+isompaan+tällä+hetkellä+ja+taidan+olla+liian+lyhytjännitteinenkin.+Tänään+tulee+taas+puukuorma+tuohon+pihalle+liiteriin+kärrättäväksi.+Pojatkin+sen+voisivat+tehdä,+mutta+sopii+se+minullekin.+Hieno+sää+ja+hyvää+liikuntaa...Mukavaa+poutapäivää+kaikille,demeter1
  4. Olet+oikeassa,+Ano+14.03.+En+tiedä+selviytymisestäsi+mitään.+Siitä+vain+päättelin,+että+olet+kuitenkin+ottanut+asian+puheeksi,+vai+etkö+?+Sitä+pidetään+ensi+askeleena+selviytymisessä.+Selviytymisen+hinta+ei+yleensä+ole+muiden+tiedossa,+mutta+lopulta:++onko+kukaan+meistä+selviytynyt+ja+mitä+selviytymisellä+yleensä+tarkoitetaan+?+En+tiedä,+kun+en+ole+meedio,+eikä+minulla+ole+edes+sitä+kristallipalloa..))