Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Tunteminen+ja+tunteen+ilmaiseminen+ovat+mielestäni+eri+asioita,+Paloma.+Joku+voi+tuntea+paljon+ja+ilmaista+vähän.+Tai+tuntea+vähän+mutta+paisuttaa+tunnetta+vuolaalla+ilmaisulla..))
  2. Huomenta.+Täytynee+istahtaa+nojatuoliin+heti+aamusta.+Päivällä+ei+jaksa+kun+on+kuuma+ja+illalla+on+niin+väsynyt,+että+jos+istahtaa,+torkahtaa+heti..))Lopettelin+marjastusta+ja+menin+keväällä+katsastamaani+marjapaikkaan.Oli+siellä+korjattu+satoa,+mutta+silti+sitä+riitti.+Matkaa+kertyi+8+kilsaa+edestakaisin+ja+kun+sieltä+tulin+ajattelin+että+kiitti+mulle+riitti...Viikonlopulla+sain+sitten+molemmat+nuoret+perheet+lounasaikaan+pihamaalle.En+jaksanut+hätistellä+pikkuväkeä+turvaetäisyydelle,+leikittiin+yhdessä+sisällä+ja+ulkona.++Ehkä+se+turvaväli,+etäisyyden+pitäminen,+on+jo+sillä+tavoin+iskostunut+mieleen+ettei+siitä+enää+tee+numeroa.Päiväkoti+ja+koulu+oli+alkanut+kaikilla+ja+jännä+noteerata+se+muutos,+mikä+lapsissa+näkyi:+vilkkaat+ja+eloisat+lapset+tulivat+paikalle+nuuutuneen+näköiisinä+ja+nelivuotias,+valitti+heti+alkuun+ettei+ole+mitään+tekemistä..))+Nuorimmaisesta+taas+oli+tullut+uhmakas,+ohjeet+eivät+oikein+menneet+jakeluun,+pissallekaan+ei+sopinut+mennä+ja+vahinko+tuli,+vaikka+oli+oppinut+kuivaksi+aikaa+sitten...Olin+juuri+lukenut+tuosta+lasten+reagoinnista+rutiinien+muutokseen+ja+yhdistin+ilmiön+siihen.+Koulussa+uusia+rajoituksia,+päiväkodissa+samoin.+Myös+vanhempien+työmailla.+Maskit+käytössä+ja+ne+vaihdetaan+päivän+aikana+3-4+kertaa...Niin,+että+mikä+vanhan+on+ollessa,+omassa+arjessa+ainakaan.+Tosin+minullekin+kertyy+asiointia+elokuulle+tavallista+enemmän.+Kaihin+jälkitarkastus+ja+silmälasit+-+noin+alkuun...Nojatuolissa+sitä+"tapahtumista"+on+taas+riittänyt,+väkeä+myös.+Kun+oikein+katsettaan+terästää+niin+löytyhän+niitä+tuttuja...+Kyllä+se+vain+niin+tahtoo+olla,+että+vaikka+ei+tahtoisi+syijiä+ketään,+aina+sitä+tuttujen+pariin+hakeutuu.+Eikä+oikein+muutenkaan+osaa+siihen+lyhytsanaisten+joukkoon+mennä..))+Mielikuvituksen+käytöstäkin+on+moitittu..))+En+minäkään+sitä+pahana+pidä+vaikka+itse+soisin,+että+sitä+voisi+olla+vähemmänkin+kun+ei+aina+osaa+sitä+oikein+ohjailla.+Tarkoitan,+että+mielikuvitus+voi+tehdä+myös+tepposet,+lisätä+pelkoja+ja+muuta+ahdinkoa.+Vähän+huonosti+olen+seuraillut+nojatuolin+tapahtumia.+Sama+pätee+muunkin+keskustelun+seuraamiseen.+Syksy+kuitenkin+tulee+ja+silloin+tapahtuminen+vähenee+ja+jos/kun+on+ilmeistä+että+liikkumisrajoituksia+tiukennetaan+niin+luultavasti+sitä+"istumista"+taas+tulee+enemmän....Kiva+kuitenkin,+että+uskolliset+kirjoittajat+ja+ensi+sijassa+tietenkin+SkillaN,++pitävät+nojatuolia+pystyssä.+Hyvää+päivää+kaikille..))demeter1
  3. Minähän+tuon+Ferranten+otin+tällä+kertaa+puheeksi,+Anonyymi+15.38.+Jotenkin+tuntuu+että+tuo+kirjailija+on+nyt+ollut+vahvasti+esillä+muuallakin,+ehkä+tuon+TV-sarjankin+ansiosta.Pikkuisen+kyllä+pyörtäisin+eilisiä+puheitani+kun+sain+kirjan+"Hylkäämisen+päivät"+loppuun+ja+kun+kirjalijaa+Dostojevskiin+ja+Kafkaan+vertasin.+Ei+nyt+sentään+!+Ehkä+Simone+Beauvoir+tai+Yrsa+Stenius+ovat+kuvanneet+naisen+tunne-elämää+ja+sen+järkkymistä+yhtä+taidokkaasti+ja+ehkä+moni+muukin.Silti+Ferrante+jää+kyllä+minunkin+lempikirjailijoitteni+joukkoon+ja+odotan+innolla+aikaa,+jolloin+minulla+on+aikaa+tarttua+Napoli-sarjan+muihin+osiin...Tuo+intoni+latistuminen+kirjan+loppua+kohti+tuli+ehkä+siitä,+että+odotin+kuitenkin+sitä+"suurta+kertomusta".+Kulissien+kaatuminen+ja+oman+minäkuvan+rikkoutuminen+ja/tai+tarkentuminen+ei+ehkä+kovin+iso+kertomus+sittenkään+ole...+"Laulun+arvoinen",+toki..))