Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Tuotahan+minäkin,+Anonyymi+11.27.+Jos+jokin+kansanryhmä+on+merkityksetön,+olisi+pikemminkin+luonnollista+jättää+se++huomiotta+kuin+nostaa+sitä+esille+joka+käänteessä.+Yllättävän+paljon+ihmisistä+löytyy+vihaa+ja+kai+on+sitten+hyvinkin+iso+ansio+sijoittaa+se+viha+persuihin+ja+heidän+äänestäjiinsä.
  2. Vaikuttaa+tosiaan+siltä,+että+kantarellisato+on+tänä+vuonna+poikkeuksellinen.+Kerroinkin+tuolla+70+:lla+että+olen+niitä+itsekin+löytänyt+ja+ilokseni+allergiani+(sienisokeri)+tuntuu+väistyneen+tai+ainakin+vähentyneen.+Viimeksi+mustikkareissulla+"törmäsin"+täysin+madottomaan+herkkutattiin.+Sitäkään+ei+usein+tapahdu+kun+marjastajia/sienestäjiä+on+täällä+paljon+eikä+herkkutatti+kauan+madottomana+säily.Olen+monesti+näillä+sienireissuilla+muistanut+kiitollisuudella+vuosien+takaista+esimiestäni,+joka+kerran+vei+meidät+"tytöt"+sieniretkelle+ja+opetti+tunnistamaan+koko+joukon+hyviä+ruokasieniä.+Martathan+tuota+sienivalistusta+myös+antavat.+Ainakin+täällä+järjestävät+vuosittain+näyttelyn,+jonne+voi+viedä+myös+oman+tunnistamattoman+sienensä+tunnistettavaksi.SkillaN+pohti+näiden+"kriitikoiden"+vaikutusta+Noja-tuolin+kirjoitteluun.+Omalla+kohdallani+"muu+elämä"+on+nyt+ollut+sen+verran+vilkasta,+ettei+nojatuoliin+ole+juuri+ehdinyt+istahtaa+ja+kuten+kerroin,+tuolla+70+:lla+on+ollut+nyt+sellaista++keskustelua,+mikä+on+vienyt+mennessään.+On+myös+niin,+että+tänne+tullessa+tahdon+asettua+sellaiselle+aaltopituudelle,+etten+kovasti+rikkoisi+nojatuolin+henkeä+ja+harmoniaa.+Tietynlainen+kriittisyys+on+kyllä+minullekin+tunnusomaista,+mutta+en+tahdo+sitä+puolta+painottaa+täällä.+Eli+tavallaan+tunnistan+itseni+näistä+kriitikoista,+mutta+olen+tietysti+sitä+mieltä,+että+omaa+tilannetajua+voisi+tarkistaa+ja+pidättyä+laukomasta+vähätteleviä+ja+yliampuvia+lausuntoja+ennen+kaikkea+ketjun+vetäjästä+SkillaNista.Kollektiivina+meitä+voi+tietysti+morkata,+mielestäni.+Sellainen+heitto,+haukku,+ei+juuri+tee+haavaa,+kun+se+jakautuu+meille+kaikille,+eikä+jää+yhden+kannettavaksi..))Noista+mainitsemistani+70++:n+pitkistä+keskusteluketjuista+tein+sen+havainnon,+että+niistä+ei+ole+poistettu+yhtäkään+sääntöjen+vastaista+viestiä.+Täällä+niitä+sitten+on.Pitääkö+tästä+päätellä+jotakin+?+Että+tyytymättömät+ovatkin+siirtyneet+tänne+tyytyväisten+joukkoon+ja+miksi+?+Mikä+meissä+mättää+?Varmasti+tätä+on+pohdittukin+-+tuossa+Makriinan+aloituksessa+ainakin+-+olen+vain+turhan+ylimalkaisesti+seurannut+muuta+keskustelua+täällä.Minäkin+toivon,+että+entinen+sopu+taas+palaa+tänne+ja+nojatuoliin+voi+istahtaa+kevein+mielin,+kuten+ennen+tämän+nykyisen+"suosion"+kasvua..))Mukavaa+päivää+kaikille,demeter1
  3. Tuohan+on+tietysti+tavoite+ja+ihanne,+Anonyymi+22.46.+Että+kasvaa,+eikä+anna+menneitten+itseään+kuormittaa.+Aktiivielämässä+se+usein+onnistuukin,+mutta+vanhempana,+kun+tavalliset+suojavarustukset+(perhe,työelämä)+jäävät+pois,+nuo+vanhat+traumat+voivat+aktivoitua+taas.+Näin+olen+lukenut,+kuullut+ja+kokenutkin+osin.Niin,+että++kyllä+tässä+vielä+työmaata+riittää..))