Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Kirjoitin+jo+yhden+viestin+vastauksena+aloitukseen.+Se+vaikutti+lähtevän,+mutta+katosi+kuitenkin.Yritän+uudelleen.+Olen+pahoillani+puolestasi+Sini-sirkku++ja+toivon,+että+olet+jo+muuttanut+mielesi+poislähdön+suhteen+ja+kyse+oli+vain+hetkellisestä+uskon++menetyksestä.Jos+on+heitä,+joiden+taholta+koet+tulleesi+väärin+ymmärretyksi+ja+-kohdelluksi,+on+myös+meitä,+jotka+pitävät+mukanaoloasi+palstaa+rikastuttavana+ja+näkevät+sinut+juuri+noin+kuin+itseäsi+kuvaat:+ihmisistä+pitävänä,+heihin+luottavana.+Sitä+ei+vain+aina+tule+ilmaisseeksi,+kun+se+hyvä+palautekin+usein+tulkitaan+toisin+kuin+tarkoitti.+Siis+sen+"suuren+raadin"+puolelta,+joka+näyttäisi+herkeämättä+tarkkailevan+etenkin+meitä+nimimerkillämme+kirjoittavia+ja+tuovan+oman+näkemyksenä+sumeilematta+esille.Sanahan+on+tietysti+täällä+vapaa,+mutta+senkin+vuoksi+pitäisin+tärkeänä,+että+tasapaino+säilyisi,+että+riittäisi+myös+niitä,+jotka+suhtautuvat+toisiin+juuri+noin+kuin+kuvasit,+luottaen+ja+myötämielellä.+Muuten+meillekin+jää+tänne+"kraatterin+kokoinen+aukko",+Timo+Soinia+siteeratakseni,+jos+kaikki+pitkän+linjan+kirjoittajat+poistuvat+ja+jäljelle+jäävät+vain+kriitikot...
  2. Huomentapäivää.+En+kyllä+ollut+uskoa+silmiäni,+kun+silmäni+avasin+pari+aamua+sitten+ja+huomasin,+että+minä+näen:+lähelle+ja+kauas+!+Kaihileikkaus+onnistui+yli+odotusten.Hiukan+hienosäätöä+tarvitaan+vielä+syvätarkkuuden+kanssa,+mutta+periaatteessa+pärjään+jopa+ilman+silmälaseja.Onhan+tässä+nyt+ihmettä+kerrakseen,+että+vielä+tässä+iässä+saa+kohennusta+oloonsa,+että+kaikki+ei+olekaan+pelkkää+rappion+kirjaamista.Ja+ihan+haltioitunut+voi+taas+olla+tuosta+kaikesta+osaamisesta+mitä+meillä+on+ja+vielä+kaikkien+tavoitettavissa.+Kallis+reissuhan+tuo+oli,+yksityispuolella,+mutta+hintansa+väärti.+Leikkaus+kesti+10+minuuttia+per+silmä+ja+sen+jälkeen+sai+istua+lepohuoneessa+tarkkailtavana+ja+palveltavana.+Jälkitarkastus+elokuun+puolella.Koko+reissu+oli+kyllä+elämys+tuon+koronaeristyksen+jälkeen.+Sai+ihailla+pääkaupunkimme+kauneutta:+rakennuksia,+puistoja,+hillittyä+menoa,+aamutuimaan...Kovin+hiljaista+on+nyt+nojatuolitasanteella,+kuten+SkillaN+totesi+ja+arveli+väen+olevan+kesäpuuhissaan.+Näin+se+meilläkin,+vaikka+omat+puuhani+eivät+ole+niinkään+mainittavia.+Kunhan+ulkoilen,+kestitsen+väkeä+ja+toimitan+pieniä+askareitani.Olen+ottanut+tavakseni+lenkkeillä+varhain+aamulla.+Liikenne+on+hiljaista,+metsässä+ei+ole+ketään+(!),++aamut+ovat+olleet+poutaisia+ja+mukavan+viileitä.Sen+verran+olen+lukenut+viestejä,+että+Sini-sirkun+mielen+pahoittuminen+pisti+silmään.+Kirjoitinkin+hänen+omaan+ketjuunsa+viestin,+että+se+ei+lähtenyt+liikkeelle+vaan+katosi.Toivottavasti+hän+on+jo+muuttanut+mieltään+lähtönsä+osalta+ja+pysyy+mukana+valoisine+viesteineen.+Kyllä+kaiken+kritiikin+vastapainoksi+tarvitaan+niitä,+jotka+eivät+lannistu+vaan+välittävät+myötämieltä+ja+hyvää+tahtoa+muille.+Hyvää+viikonlopun+jatkoa+kaikille.demeter1
  3. SkillaN+muistutti+hyvästä+marjasadosta,+mitä+on+ennustettu.+Sitä+minäkin+odotan+innolla.+Paikat+on+tiedossa+ja+katsastettu+kukinnan+aikaan,+mutta+toivottavasti+oma+kunto+kestää+tulevat+sessiot.+Ikävä+vain+kuulla,+että+ulkomaisten+poimijoitten+puute+tietää+sitä,+että+marjaa+jää+metsiin.Niillä+marjamailla+missä+olen+itse+kulkenut+on+aina+ollut+vierastyövoimaa+poimimassa+ja+aina+on+riittänyt+marjoja+meille+kaikille.+Ja+tietysti+on+hyvä+tietää,+että+vierastyövoima+saa+täällä+marjastamalla+kohennusta+omiin+oloihinsa.+Hyvän+jakamista,+missä+kaikki+voittavat.Kiva,+että+SkillaN+saa+kokea+myös+mökkeilyn+ihanuutta.+Kutsuttuna+vieraana+se+taitaa+parasta+ollakin..))+Meidän+tutut+ovat+kauppaamassa+saarimökkiään,+kun+nuoret+eivät+ole+siitä+riittävän+kiinnostuneita.+Pitäisi+olla+niin+varustettu,+että+sitä+voi+käyttää+kakkoskotina,+sanotaan.+Ellei+ole+sähköä+eikä+vettä+mökki+jää+helposti+käsiin,+vaikka+olisi+muuten+hoidettu+ja+hyvänä+pidetty.+Surullistahan+se+on,+mutta+aika+on+nyt+tällainen.Tuosta+mistä+Makriina+ja+SkillaN+puhuivat,+"entisaikojen"+kuvaamisesta+lapsille+ja+lapsenlapsille,+pitäisi+aina+itseään+muistuttaa.+Sitä,+perinteen+siirtämistä,+pidetään+ainakin+juhlapuheissa,+meidän+ikäpolven+tärkeämpänä+tehtävänä,+etenkin+kun+tiedetään+miten+vähän++tämä+aika+tarjoaa+jatkuvuuden+kokemuksia+lapsille+ja+nuorille.Vitsi,+että+olen+kirjoittanut+paljon,+liikaa+varmasti..))+Kai+tässä+huominen+leikkaus+huolettaa+sen+verran,+että+tulee+juttua,+kun+uloskaan+ei+voi+mennä..))
  4. Omakotiasumisesta+kirjoitit,+Ramoona.+Jos+on+kaksi+osaavaa+ja+töihin+tarttuva+asujaa+niin+kyllä+omakotitalossa+pärjää+pitkäänkin.Muutama+naapuri+minulla+on+yli+80,+taisi+ehdiä+täyttää+90+eräs+heistä.+Tietysti+tarvitsevat+apuja+ulkotöissä+,+mutta+muuten+ovat+hoitaneet+itsensä+ja+taloutensa.Itse+asustan+pitkiä+aikoja+yksin+ja+pärjään++jos+tyydyn+vähempään+vaikka+tuon+pihanhoidonkohdalla.+Luonnontilaista+nurmikkoa/heinikköä,+paljon+pensaita.+Ei+nyt+välttämättä+hivele+silmää+mutta+välttää+minulle.Meidänkin+talo+on+itse+suunniteltu,+veljet+olivat+siinä+apuna,+kun+insirööritaitoa+on.+Ex-appeni+oli+taitava+kirvesmies,+puutavara+saatiin+omasta+metsästä+-++siis+hänen..))Yli+40+vuotta+vanhaan+taloon+on+tietysti+tehty+kaikki+mahdolliset+peruskorjaukset:+lisäesitys,+ulkovuoraus,+katto,+vesijohdot+ja+viimeksi+vierärin+sukitus.Perinteisiä+keittiö-+ja+kylppäriremontteja+en+ole+tehnyt,+huvittaa+oikeastaan,+että+keittiökaappini+ovat+70-luvulta+ja+kylppärissä+on+silloin+suosiossa+ollut+muovitapetti..))No.+Kaikki+eivät+ole+sisustajia+ja+varmasti+monilla+on+esteettistä+silmää+enemmän+ja+se+saa+kiinnostumaan+sisustamisesta+ja+muunkin+kauneuden+tuottamisesta.+Itsekin+osaan+sitä+kyllä+ihailla,+mutta+en+tuottaa..))Kiitos+sinulle+Ramoona+ja+tietysti+myös+monille+muille,+jotka+ovat+kuvanneet+omaa+elämäänsä.+Paljon+kuvauksista++saa+virikettä+ja+oppia+ja+ennen+muuta+tiettyä+levollisuutta,+mitä+tasapainoisesta+tekstistä+aina+välittyy.
  5. Jännä+kuulla+tuollaisesta+tavasta+ja+kokemuksesta,+Makriina2+.+Lieneekö+ollut+harvinainen+kuitenkin+?+Siis+tuota+rehtorin+tapakoulutusta+tarkoitan.Mutta+varmasti+hyvät+tavat+menivät+paremmin+"jakeluun"+kuin+pelkän+sanallisen+ohjeistuksen+kautta.Minäkin+aloin+katsoa++uudelleen+tuota+"Kotiin+takaisin"+sarjaa,+vaikka+ei+siitä+ensi+esityksestä+pitkä+aika+ole.+Muistissa+on+vielä+hyvin+mutta+kestää+katsoa+uudelleenkin.