Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7331
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Osittain+olet+oikeassa,+hunksi.+Menestys+tuo+hyvää+niillekin,+jotka+eivät+menesty,++mutta+vain+hetkeksi.+Ja+kuten+sanottu,+siitä+maksetaan.+Tulevien+sukupolvien+piikkiin+tässä+eletään...
11.11.2016 12:52
Heh,+heh,+korppis.+Varo+vain,+kohta+sinua+syytetään+inhorealismista..))
Mutta+tervetuloa+seuroihin.+Minäkin+olen+kade,+pahansuopainen+näykkijä,+ja+ylenkatseinen+luulottelija+-++ja+mitä+niitä+luonnekuvauksia+nyt+tulikaan+?+..))
11.11.2016 12:39
Mikäs+sen+menestyksen+takana+sitten+on,+huksi+?+Ettei+vain+se+yksi+ihminen...
Menestys+sisältää+usein+niin+paljon+mielettömyyttä,+ettei+sitä+pitäisi+liikaa+ihannoida.+Ja+aina+sen+hinta+kova+ja+"viattomat"+ovat+melkein+aina+maksumiehinä.
11.11.2016 12:07
Hyvä+pointti,+korppis..))+Ehkä+me+vielä+saamme+lukea+Melanien+kopsattuja+runoja...
11.11.2016 11:44
Onko+noin+korppis,+että+menestyneet+ovat+viisaita+?+Trumpkin+?
Minä+ajattelen,+että+jos+ihminen+on+miljardööri,+hänen+täytyy+olla+
ainakin+ovela+ja+häikäilemätön.+
Suomeen+on+turha+odottaa+vahvaa+johtajaa+kun+presidentiltä+on+viety+lähes+kaikki+valtaoikeudet.+Niissä+raameissa+mitä+on+jäljellä,+Niinistöä+voidaan+mielestäni+pitää+vahvana+johtajana,+jopa+viisaana,+kun+ei+liikaa+ärsytä+itänaapuria+ja+pyrkii+aktiivisesti+ottamaan+kantaa+eri+foorumeilla.
En+syyttäisi+Sipilääkään+vahvuuden+puutteesta,+taitamattomuudesta+kyllä.+Hänellä+oli+vahva+visio+siitä,+miten+Suomi+saadaan+nousuun,+mutta+hän+ei+ymmärtänyt+millainen+valta+AY-liikkeellä+Suomessa+on.+Siksakkia+oli+pakko+mennä+yhteiskuntarauhan+vuoksi.+
En+seurannut+USA:n+presidentinvaalikampanjaa+kovin+innokkaasti,+mutta+kai+"kansa"+sai+sellaisen+johtajan+kuin+se+ansaitsi+ja+köyhät+heilläkin+on+aina+keskuudessaan..))
Mutta+jos+katsotaan,+että+presidentillä+pitäisi+olla+arvovaltaa,+moraalista+nuhteettomuutta+niin+eipä+niitä+ominaisuuksia+taida+Trumpista+oikein++löytyä.+Puolisokin+näyttää+edustavan+meillä+aikaa+sitten+hylättyä+naiskuvaa+"sulje+suusi+ja+ole+kaunis".+Mutta+mitäpä+tuosta.+Voihan+sitä+aina+kopsata+edeltäjän+puheita.
Päivittämällä+pärjää+..))
11.11.2016 11:21
Persut+eivät+kyllä+tuosta+enää+nouse,+veikkaan.+Kun+näytön+paikka+tuli+(hallitusvastuu)+eivät+pystyneet+sen+enempään+kuin+muutkaan.
"Seurataan+hallitusohjelmaa"+oli+Soinin+vastaus+kun+tuli+vaalilupauksien+lunastamisen+paikka.
09.11.2016 20:38
Kiitos+tarkennuksesta,+Paloma.+Tuo+Wikin+teksti+oli+Ylen+ulkomaantoimittajan+laatima+ja+ehkä+hän+oli+painottanut/tulkinnut+noita+valtaoikeuksia++hiukan+sensaatiohakuisesti.
09.11.2016 20:34
"Onneksi+presidentillä+ei+niin+kauheesti+ole+valtaa"+kirjoittaa+Paloma.
Noin+minäkin+ajattelin,+mutta+Wiki+kertoi+muuta:+USA:n+presidentin+valtaoikeudet+ovat+ihan+toista+maata+kuin+meillä.+Hän+voi+torpata+lakiesityksiä,+valita+korkeimman+oikeuden+jäsenet,+käynnistää+sotatoimet...
Ei+ollenkaan+harmiton+veikko,+tuon+mukaan.
En+olisi++uskonut+näin+käyvän,+mutta+Trumpilla+oli+paljon+hänestä+itsestään+riipumattomia+etuja:+republikaanien+"vuoro"+saada+presidentti,+Hilaryn+epäsuosio,+
ja+ennen+kaikkea+kansan+muutostahto.+
Tuli+mieleen+Persujen+jytky:+muutospaine+ja+pettymys+politiikkoihin+oli+senkin+takana.
Persuista+päästiin+eroon,+Yhdysvaltain+presidentistä+ei+päästä+yhtä+helposti.
09.11.2016 19:52
Onpa+hyvä+aihe+taas,+eppu2.+Minusta+toisen+ymmärtämiseen+tarvitaan+ensisijaisesti+hyvää+tahtoa.+Jos+päässä+on+valmiiksi+jokin+ennakkoluulo,+vahva+kielteinen+käsitys+toisesta,+se+mielestäni+estää+luottamuksellisen+suhteen+syntymisen+ja+väärintulkinnat+ovat+yleisiä+myös+jatkossa.
Itselläni+on+aika+suoraviivainen+käsitys+väärinymmärtämisestä:+jos+tulee+väärinymmärretyksi,+asia+ei+juuri+selittelemällä+parane.+Harvoin+kumpikaan+ottaa+asiaa+uudelleen+käsittelyyn,+muuttaa+kantaansa+-++ainakaan+heti.
Huumori+on+niitä+alueita,+jolla+väärinymmärtäminen+on+melkein+sääntönä+-+siis+silloin+kun+ollaan+vieraita+toisillemme.++Etenkin+mustaa+huumoria+kannattaa+varoa.
Itselläni+on+tainnut+olla+sellainen+käsitys,+että+minut+ymmärretään+aina+oikein..))
Vasta+viime+vuosina+olen+tajunnut,+että+niin+ei+välttämättä+ole.+Ihmiset+eivät+vain+välitä+tehdä+oikaisuja+joko+hienotunteisuudesta+tai+sitten+siitä+syystä,+etteivät+ole+tulleet+ajatelleeksi+asiaa..,
Yhteinen+aaltopituus+estää+väärinymmärtämistä++myös,+koska+siihen+yleensä+liittyy+se+hyvä+tahtokin...
09.11.2016 15:59
Taidetaan+puhua+siinä+määrin+toistemme+ohi,+Tavuviiva,+että+olisi+liian+työlästä+alkaa+selittää+mitä+tarkoitti+ja+mitä+ei+tarkoittanut.+Etenkin+kun+kalapullat+ovat+vielä+vaiheessa..))
Kaikkea+hyvää+sinulle.
08.11.2016 21:41
Jos+saa+tukia,+kannattaa+mielestäni+tutkia+tarkoin+niiden+ehtoja.+Eikö+tuo+ole+ihan+yleisessä+tiedossa,+että+asumistukeen+vaikuttavat+saadut+tulot+?+Ei+pitäisi+tulla+yllätyksenä.
Vai+en+pysty+samaistumaan+köyhiin+?+En+pystykään.+Monesti+olen+todennut,+että+heidän+elintasonsa+on+korkeampi+kuin+omani.+Matkustelevat,+herkuttelevat,+tupakoivat,+juopottelevat,+soppailevat...
Tai+no.+Eivät+kaikki.+Osa+elää+kuten+minä,+eikätkä+valita.
08.11.2016 21:09
Juuri+noin+tarkoitin+siilimuori...
08.11.2016 20:29
En+ihan+saanut+selvää,+mitä+tarkoitit+Tavuviiva.+Mutta+sovitaan,+että+sotkin+kaksi+asiaa..))
08.11.2016 20:10
Kyllä+minä+kehtaan+kirjoittaa+niinkuin+kirjoitin.+Minun+piikkiinihän+se+menee,+Tavuviiva.+
Tuo+hurskas+ja+ymmärtäväinen+lähestymistapa+on+ollut+minulle+työrukkanen+joka+rikkoutui+ahkerassa++käytössä.+"Ylenkatseella"+sai+sittenkin+enemmän+aikaan.
Mutta+totta:+en+minä+ole+täällä+"saamassa+mitään+aikaan".+Siinä+mielessä+voisi+hyvin+sovitella+enemmän+sanojaan.
08.11.2016 20:07
Kiitos+tuosta+selvennyksestä.+En+tarkistanut+tuota+heittoani+ja+pointti+yritti+olla+se,+että+myös+"köyhät"+katsovat+"oikeudekseen"+asua+tasokkaasti+ja+siksi+tukien+tarve+kasvaa.+
Itse+en+osaa+kovasti+surkutella+opiskelijan+osaa.+Opintolaina+on+minusta+sijoitus+tulevaisuuteen+ja+(lähes)+ilmaiset+korkeakouluopinnot+ovat+jo+sellainen+etuus,+että+niistä+voisi+katsoa+muodostuvan+jopa+velkaa+yhteiskunnalle.+Myös+työttömyydestä+tulee+lasku+yhteiskunnalle.+Ja+jos+sijoittuu+hyvin+työmarkkinoille+saa+korvausta+"kärsimyksilleen",+niukkuuden+vuosille.
08.11.2016 18:49
Älkäähän+nyt+ampuko+viestintuojaa.+Ei+ollut+tarkoitus+väheksyä+avioliittoa+tai+omaishoitajia,+kertoa+vain+mitä+ympärillään+on+nähnyt.
Meinaatko+Ancelina,+että+vain+vahva+sitoutuminen+on+sallittavaa+?+Ettei+muita+yhdessä+elämisen+malleja+ole+?
08.11.2016 18:01
"Asumislisän+määrä+on+80+prosenttia+hyväksyttävistä+asumismenoistasi.+Jos+asumismenosi+ovat+yli+252+euroa+kuukaudessa,+maksat+yli+menevän+osan+kokonaan+itse."+kirjoittaa+enmilläänkeksi.
Niin.+Maksat+itse+tai+sossu+tai+vanhempi+maksaa.+Mutta+aiheellinen+tarkennus.+
Sossusta+en+ole+ihan+varma,+maksaisiko+erotusta.+Joissakin+tapauksissa+on+maksanut.+Lieneekö+ollut+"yksittäistapaus".
08.11.2016 16:57
Juuri+näin+eppu2.+Saavutettuja,+ellei++suorastaan+ansaittuja+etuja+nämä+tuet+monien+mielestä+ovat.+Vaikea+käsittää+ihmisten+ajattelun+hämärtymistä.+Ennen+sosiaalisen+tuen+saajat+olivat+vähän+reppanoita+ja+häpesivät+tilaansa.
Nyt+he+ovat+meidän+sankareita,+ylpeitä,+tiedostavia,+palveltavia,+joilta+ei+muuta+sovi+vaatia+kuin+Suomeen+syntymistä...Vähän+kärjistän,+mutta+välillä+sieppaa+tuo+oikeuksien+ja+etujen+perääminen+kun+meillä+kuitenkin+on+riittävästi.+On+varaa+leipään,+jopa+sirkushuveihin....
08.11.2016 16:46
Tuo+on+kieltämättä+raivostuttavaa,+korppis,+tilapäistyötä+tekevien+kyttääminen+ja+kyykyttäminen.+Ei+ihme,+että+harmaa+talous+rehottaa.++Mutta+lainsäädäntö+yrittää+tietysti+estää+väärinkäytöksiä.+
Minun+on+vähän+vaikea+hahmottaa+tilannetta,+jossa+asumistuen+muutos+tai+epääminen+voisi+suistaa+saajan+talouden+raiteiltaan.+Eivät+kai+ne+tukisummat+nyt+suuria+ole.+Eläkeläinen+tietää+tulonsa+eli+eläkkeensä+suuruuden+ja+tietää+myös+sanktiot+jos+saa+muuta+tuloa.++Suunnitelmallisuus+ja+varautuminen+tulevaan+on+mahdollista.
Hyssälä+haukuttiin,+kun+hän+uskalsi+kritisoida+asumistukea.+Pidän+kyllä+itsekin+hiukan+arvelluttavana,+että+"köyhä"+opiskelija+asuu+yksiössä+Helsingin+keskustassa+ja+tekee+se+pääasiassa+asumistuen+turvin.+Eikö+vähempikin+riittäisi+?
08.11.2016 16:13
Olisihan+se+somaa+elää+yhdessä+"kunnes+kuolema+erottaa",+mutta+kun+tuntuu,+että+elämä+erottaa+useammin+ja+täydellisemmin+kuin+kuolema.+Syitä+on+lukemattomia,+eivätkä+kaikki+tahdo+tai+jaksa+pitää+kulisseja+pystyssä.
Vihkilupaus+taitaa+kuitenkin+olla+siltä+ajalta,+kun+perhe+oli+meidän+ainoa+turva,+ei+ollut+hoivapalveluja+eikä+muitakaan+valinnan+mahdollisuuksia.++Lääketiede+ei+myöskään+ollut+näin+kehittynyt.+Kuoltiin+nurempana,+usein+vielä+saappaat+jalassa.+Eli+aika+ja+mahdollisuudet+ovat+nyt+toiset.+Ehkä+ei+ole+viisasta+vetää+vanhaa+kaavaa,+ainakaan+oman+terveytensä+kustannuksella,+kuten+monet+omaishoitajat+tekevät.
Meillähän+on+myös+paljon+näitä+kevytliittoja,+myöhemmällä+iällä+solmittuja,+joissa+ei+välttämättä+ole+yhteisiä+lapsia+eikä+pitkää+yhteistä+historiaa.+Silloin+hoitovastuu-+tai+velvoite+ei+välttämättä+niihin+istu.
Artikkelin+miehen+ratkaisusta+en+osaa+sanoa+mitään.+Ainakaan+en+tahdo+tuomita.
08.11.2016 14:35
360 / 367