Työsuhdeasunto,+jossa+lämmitys+maksetaan+itse+?+Kuulostaa+hyvältä..))+Se+maksaa,+joka+käyttää+ja+sen+minkä+käyttää.
Et+taida+aloittaja+olla+ainoa,+jolla+on+tarve+erottaa+"some"+ja+"live"+toisistaan.Aika+moni+harvoin+täällä+käyvä+painottaa+noiden+eroa+ja+tietysti+arvottaa+sen+elävän+elämän+"oikeammaksi".Minulle+ne+ovat+jokseenkin+samanarvoiset.+Ujona+en+itseäni+pidä+ja+elävässä+elämässä+on+kontakteja+riittävästi.+Monet+ystävät+ja+tutut+vain+asuvat+kaukana,+ovat+työssä,+kiinni+lastenlastenhoidossa+tai+sitten+niin+aktiivisia,+että+tapaamisen+järjestäminen+on+joskus+tosi+työlästä.+Jutustelu+täällä+on+helppoa.+Ei+tarvitse+nähdä+vaivaa:+ei+lähteä+minnekään,+ei+siivota,+eikä+varustautua+muutenkaan.+Häipyäkin+voi+numeroa+tekemättä+jos+niin+tahtoo.+Vapaus+ja+keveys.+Eivätkös+ne+ole+jotakin+?Viihtymisen+edellytys+ovat+tietenkin+toiset+kirjoittajat:+mielenkiintoisia+ihmisiä,+hyviä+kirjoittajia.+Mitäpä+sitä+muuta+seuraltaan+voi+odottaa+?+Monet+ovat+jo+vuosien+takaisia+tuttuja,+joiden+elämää+tahtookin+seurata.+Vaikka+olen+kirjoittanut+aika+paljon,+en+ole+joutunut+tulilinjalle+samalla+tavalla+kuin+jotkut+täällä.+Se+ei+tunnu+sivulliseltakaan+kivalta,+mutta+minkä+sitä+kenellekään+voi+?+Enemmän+kuin+tuo,+mikä+täällä+kirjoittajia+pitää,+minua+kiinnostaisi+tietää,+mistä+syystä+täältä+lähdetään.+Minulla+on+heti+mielessä+muutama+kiva+kirjoittaja,+joka+on+(tiettävästi)+jättänyt+palstan.+Jotkut+ovat+tietysti+kurkanneet+ja+lähteneet+heti,+mutta+on+niitäkin,+jotka+ovat+kirjoittaneet+pitkään+ja+poistuneet.+Heidänkään+peräänsä+ei+kuulemma+pitäisi+haikailla,+mutta+haikailen+silti..))+Toki+uudet+kirjoittajat+tuovat+aina+uutta+palstalle,+mutta+ainakin+itseltäni+vie+aikaa+ennenkuin+heistä+tule+tuttuja+ja+"seurailtavia"...
Ai+millaisia+joululahjoja+?+Kirjoja+tietysti,+(joita+kukaan+ei+lue..))+...Hyvinvointipalvelut+olisivat+tietysti+kivoja+,+mutta+käytäntö+on+osoittanut,+että+niiden+saajalle+tuottaa+joskus+vaikeuksia+käyttää+niitä;+aikatauluongelmia,+huono+tavoitettavuus,+elleivät+ole+ihan+nurkalla+vaan+lahjoittajan+lähellä+jne...+Villasukat+ovat+minusta+klassinen+mummolahja.+En+kudo,+vaan+ostan+myyjäisistä.Itse+teen+kukka-asetelmia:+ostan+kukan,+haen+tillbehöörit+metsästä,+ruukut/korit+kierrätyksestä.+Lisäksi+leivon+taatelikakkuja.+Joskus+olen+valmistanut+sinkkumiehille+joululaatikoita,+nyt+en,+kun+en+valmista+itsellemmekään.Parille+meitäkin+vanhemmalle+(!)+menee+pieni+konjakkipullo.Jokunen+vuosi+sitten+hankimme++lahjat+Kirkon+ulkomaanavun+myymälästä,+nyt+on+Amnesty+kaupannut+omia+tuotteitaan.+Katsotaan+nyt+tuonnempana...Eli+kyllä+sitä+vähän+täytyy+hurskastella+joulun+kunniaksi..))Joskus+olemme+itsekin+saaneet/antaneet+lahjaksi+vuohen+tai+koulutarvikkeita...Jos+antamisen+iloa+hakee,+saan+sitä+kyllä+enemmän+antamalla++kaukaisille+kuin+antamalla+niille,+joilla+on+kaikkea...