Miten te jaksatte?

samat naamat aina tänne kirjoitella? Tulin tänne noin puolen vuoden päästä, niin samoja nimimerkkejä näkyy olevan. Mistä motiivi? Älkää nyt suuttoko kysymyksestäni, vaan kertokaa mikä pitää teidät palstalla jatkuvasti?

129

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • regei

      Itse olen 62v ja kerran olen tänne kirjoittanu ja olen funteerannu samaa asiaa ,ehkäpä se on sitä verkostoitumista mitä lie . Ja niin olen mies ehkäpä me ei hölötetä turhia :)

      • Hei.haloo

        Hahhah ja satuit juuri nyt olemaan paikalla toisen kerran.


      • Ollaan saman ikäisiä ja mielessä kävi, että mikä täällä niin kamalasti kiehtoo, että vuodesta toiseen pitää kirjoitella. Luulisi, että oltaisiin jo tavanneina tai muutenkin tutustuttu, kun näin tiiviisti kirjoitellaan. No, eihän siinä mitään, jos tämä palvelee ja on muuten mukavaa, mutta tuntuu siltä, että miksi ollaan niin ujoja, ettei live elämässä tavata, kun tietynlaista kommunikaatiota kuitenkin pidetään yllä?


      • Hei.haloo kirjoitti:

        Hahhah ja satuit juuri nyt olemaan paikalla toisen kerran.

        Niinpä niin, en todellakaan ole täällä kirjoitellut pitkään aikaan ja kirjoituksesta päätellen annetaan ymmärtää, että olen oikein joka paikan kommenttaatori, mikä ei pidä paikkaansa.


    • ent.siivoojaparka

      Kaikki eivät välitä vaihtaa jatkuvasti nimimerkkiään.

      • Niinpä niin, en tiedä mitä tarkoitat, mutta en todella ole seurannut teidän keskusteluja jatkuvasti, eli mikä pitää palstalla ja älä suutu kysymyksestäni.


    • Minä en jaksaisi jos pitäisi aina vaihdella nimimerkkiä.
      Kysymyksestä päätellen metsämies61 ei koe tätä palstaa mitenkään kiinnostavaksi eikä näe mahdollisena että me joku palstalle uskollinen olemme tulleet sen verran tutuiksi vuosien varrella että meistä on mukavaa rupatella keskenämme ja muidenkin kanssa sitä mukaa kun kiinnostavia aloituksia tulee esille.
      Täällä on ollut aika ajoin hienoja keskusteluja ja porukoita jotka tukevat ja neuvovat. Muutakin jengiä, mutta ei niistä kannata silleen välittää.
      ***
      Minä ainakin koen tiettyä verkostoitumista tapahtuneen näiden yli kymmenen vuoden aikana.

      • elenahelena22

        Muutakin jengiä, mutta ei niistä kannata silleen välittää........??????

        Tuo on varmaan sitä älyllistä ja asiallista tekstiä.


      • elenahelena22 kirjoitti:

        Muutakin jengiä, mutta ei niistä kannata silleen välittää........??????

        Tuo on varmaan sitä älyllistä ja asiallista tekstiä.

        Voitko sinä sitten mennä sanomaan etteikö asia olisi noin?

        "muuta jengiä" tarkoittaa yksinkertaisesti trolleja, provoilijoita, pikkupentuja jotka tulevat tänne koska heistä on kivaa pilkata vanhempia ihmisiä nimettömyyden suojassa (pikku raukkiksia), puskasta huutelijoita jotka tulevat ikävine välikommentteineen (yleensä asian vierestä) sekoittamaan soppaa ja häiritsemään meneillään olevaa keskustelua.

        Ja joo, ei niistä kannata silleen välittää.


      • elenahelna22
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Voitko sinä sitten mennä sanomaan etteikö asia olisi noin?

        "muuta jengiä" tarkoittaa yksinkertaisesti trolleja, provoilijoita, pikkupentuja jotka tulevat tänne koska heistä on kivaa pilkata vanhempia ihmisiä nimettömyyden suojassa (pikku raukkiksia), puskasta huutelijoita jotka tulevat ikävine välikommentteineen (yleensä asian vierestä) sekoittamaan soppaa ja häiritsemään meneillään olevaa keskustelua.

        Ja joo, ei niistä kannata silleen välittää.

        Valitettavasti minulla ei ole kristallipalloa, jotta tietäisin esim. kirjoittajien iät?
        Elämä on myös opettanut minua, etten alennu nimittelemään ketään raukkikseksi, trolleiksi jne.

        Olen kyllä huomannut, että täällä on sellaisia välikommentteja, jotka menee minun ymmärrykseni ohi, joita kirjoittaa ns. "sininen nikki", mutta heille kai se sitten on suotavaa,vai onko?


      • elenahelna22 kirjoitti:

        Valitettavasti minulla ei ole kristallipalloa, jotta tietäisin esim. kirjoittajien iät?
        Elämä on myös opettanut minua, etten alennu nimittelemään ketään raukkikseksi, trolleiksi jne.

        Olen kyllä huomannut, että täällä on sellaisia välikommentteja, jotka menee minun ymmärrykseni ohi, joita kirjoittaa ns. "sininen nikki", mutta heille kai se sitten on suotavaa,vai onko?

        kysymys ei nyt ollut kuitenkaan nimimerkkien väreistä vaan miten kommentit liittyvät asiaanjosta puhutaan
        mitä tulee raukkiksiin ja ilkkujiin, pilkkaajiin ja trolleihin (heitä on ihan oikeesti ja se ei ole nimittelyä) niin tapanani on kutsua asioita nimeltä


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        kysymys ei nyt ollut kuitenkaan nimimerkkien väreistä vaan miten kommentit liittyvät asiaanjosta puhutaan
        mitä tulee raukkiksiin ja ilkkujiin, pilkkaajiin ja trolleihin (heitä on ihan oikeesti ja se ei ole nimittelyä) niin tapanani on kutsua asioita nimeltä

        Miksi noin monisanaisesti kuvailet?
        Sano vain suoraan niinkuin ajattelet, että me valioporukan ulkopuoliset ollaan paskajengiä. Tarvitseeko sitä sen kummemmin alkaa perustelemaan miksi me sinun mielestäsi ollaan paskajengiä?
        Tai saathan sinä, jos se on mielestäsi kivaa ja sitä sellaista "rakentavaa" keskustelua.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miksi noin monisanaisesti kuvailet?
        Sano vain suoraan niinkuin ajattelet, että me valioporukan ulkopuoliset ollaan paskajengiä. Tarvitseeko sitä sen kummemmin alkaa perustelemaan miksi me sinun mielestäsi ollaan paskajengiä?
        Tai saathan sinä, jos se on mielestäsi kivaa ja sitä sellaista "rakentavaa" keskustelua.

        Ja täällähän sinä sitten oletkin kun me luultiin että olit jo lähtenyt tassut kohti uusia seikkailuja.
        Ja taas sekoitat soppaa edelleen....omilla tulkinnoillasi ja vääntelyilläsi ja kääntelyilläsi.
        Minä sanoin sen mitä minä tarkoitin enkä tarkoittanut sitä mitä sinä sanoit minun tarkoittavan.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ja täällähän sinä sitten oletkin kun me luultiin että olit jo lähtenyt tassut kohti uusia seikkailuja.
        Ja taas sekoitat soppaa edelleen....omilla tulkinnoillasi ja vääntelyilläsi ja kääntelyilläsi.
        Minä sanoin sen mitä minä tarkoitin enkä tarkoittanut sitä mitä sinä sanoit minun tarkoittavan.

        Sinun luulosi ovat muutenkin usein pelkkää toiveajattelua.
        Snori, että tulin häiritsemään tavanomaisen asiallista keskusteluasi.


      • Harvinaisen ikävä ja typerä kommentti.


    • Kiitos, ihan hyvin jaksan...
      vuosien ajan olen näitä juttuja lueskellut ja kirjoitellut, milloin enemmän ja milloin vähemmän. Täysin vapaaehtoistahan tämä on, eli jos en jaksa niin tuskin tänne viimeisillä voimillani raahaudun. Paljon olen saanut vertaistukea, olen voinut todeta, kirjoituksia lukiessa, että samanmoisia tuttuja tuntemuksia ja asioita ja elämäntilanteita muutkin 60 ihmiset käyvät omassa elämässään läpi, samanlaisia kipuja ja kolotuksia, iloja ja ihmettelyn aiheita löytyy jne.

      Aikoinaan kun tulin tänne, niin kaikki lähti oikeastaan yksinäisyydestä, asuin yksin mettien keskellä savossa ja tämä oli oiva keino päästä tavallaan ihmisten ilmoille oman työpöytänsä ääressä, ajankuluksi. Sen jälkeen on elämässä sattunut ja tapahtunut paljon ja elämä muuttunut monin tavoin. Yhä vain käyn täällä. Aikaa myöten on nimimerkit tulleet tavallaan tutuiksi kirjoitustensa perusteella, toiset kertovat enemmän omasta elämästään ja toiset vähemmän, mutta tutuilta tuntuvia nimimerkkejä, mukavia ja hauskojakin, kaikki tyyni.

      • tiinalr59

        mulla oli vähän sama juttu
        täällä korven keskellä yksin istuessani
        tämä kirjoittelu oli viihdyttävää
        tiettyyn pisteeseen asti
        mutta sit kun kirjoittajien persoonat rupes muuttumaan ilkeiksi
        olen pikkuhiljaa unohtanut koko palstan
        joskus lukasen joskus kommentoin joskus jopa teen aloituksen
        nyt on taas se aika vuodesta kun olen vaipunut horrokseen
        niin aikaa tuntuu olevan
        eikä se persoonien muuttuminen rajoitu vaan tälle palstalle
        se on havaittavissa ihan joka puolella
        ihmisistä on tulllut niin herkähipiäisiä että pitäis miettiä
        kymmeneen kertaan ennen kun sanan suustaan päästää
        tai sormillaan naputtaa
        sanot niin tai näin aina sanot väärin
        ja jos sulla on kivaa ja tuot sen esille
        varmaan sitä on jo kymmenen arvostelemassa
        miten sää voit tehdä tollei mitä sun mieheskin sanoo jne
        tähänkin oon törmännyt ja kieltämättä se on vaikuttanut suhteisiin
        mitä se kuuluu kellekkään mitä mää teen
        niinkun ei kuulu mullekkaan mitä kukakin tekee
        pääasia että elämä on elämisen arvoista
        no en tiedä liittykö tää mitenkään tähän aloitkseen
        mutta sain kimmokkeen kirjoitukseen rosaliinin kommentista.


    • Eihän siinä mitään, jos joku kokee palstan hyödykseen tai muuten viihtyy. Itse en koe niin, että jatkuvasti täällä olisin. Ei ole tarkoitus ketään loukata olemassa olostaan, mutta mielenkiinnosta kyselin, että mikä palstassa kiinnostaa tai koukuttaa. Tietenkin herää kysymys, että mitä sitten , jos palsta lopetetaan, tai suljetaan, eli meneekö päivärytmit sekaisin, vai koko elämä?

      Toivon teille antoisia keskustelun hetkiä jatkossakin ja mitäpä näistä mettäläisen kommenteista murehtimaan, kun sana on vapaa.

      • 1lesken

        metsämies61:lle
        Sinua ei palsta kiinnosta ja silti roikut täällä yömyöhään. Mikään ei tunnu typerämmältä kun kirjoittaa, että "älä nyt suutu" tai "älä nyt loukkaannu" Se on provosointia, eli haluat aliarvioida palstalaisia. Tunnut asettavan itsesi muiden yläpuolelle ja kirjoitat vain joskus viisauksiasi. Mistä sinä tiedät, onko porukat tavanneet livenä tai muutakaan. Oletat harvoilla käynneilläsi jotain, mistä et tiedä mitään En kyllä silti usko, että käyt harvoin. Kuikuilet eri nimimerkeillä uteliaisuuttasi. Vai, ei kai sinulla ole pakkomielle tähän palstaan? Jospa tämä onkin mielenkiintoinen. Älä nyt vaan missään tapauksessa loukkaannu suorasanaisuudestani. Kunhan kirjoitin. Hyvää joulua vaan sullekin, kun niin harvoin ollaan keskusteluyhteydessä. Ehkä 70- palsta olisi jatkossa sinulle sopivampi. Lesken


      • Annoimmepikkusormen

        Täällä hän sai osanottoa ja neuvoja vuosi sitten suruunsa. Äkkiä hän toipui vaimonsa kuolemasta, taitaa olla jo uusi nainenkin olemassa.
        Siinäpä metsämiehen kiitollisuus ja salanälvintä.


      • tiinalr59

        mistään suruista ja osanotoista mulla ei oo tietoo
        mutta onko jossain kirjoitettu kuinka kauan
        täytyy toipua puolison kuolemasata
        jos vanhat ja viisaat sen mulle kertois nimittäin on
        ajankohtainen asia ei mulla mutta ystävällä
        nuori vähän yli kolmikymppinen nainen jäi viime kuun alussa
        leskeksi ja yksin viiden pienen lapsen kanssa
        ja hänen kanssaan ollaan tätä asiaa pohdittu
        millä tavalla pitää surra ja kuinka kauan
        ilmeisesti vuosi on liian lyhyt aika
        saa vaan ilkeämieiset ihmiset pohtimaan asiaa
        taitaa olla jo uusi mies olemassa.


    • Aivan ihanat nimimerkit tietenkin.

    • päivän-annos-nautittu

      Tämä on terapiapalsta. Kun näitä riitelijöitä ja ilkeilijöitä käy aina välillä lukemassa, niin osaa arvostaa enemmän omaa seesteistä riidatonta elämää :)

    • Huvittavia olette te, jotka piiitkän tauon jälkeen tulette ja heitätte kehiin pikkupilkkaavan aloituksen.

      Täällä on hyviä ja kivoja kirjoittajia, taidan käydä heidän takiaan.

      • tiinalr59

        kiitos
        sää se osaat aina olla niin ystävällinen ja mukava
        tuli vaan mieleen kun tässä yks päivä tein aloituksen
        ja edellisestä oli aikaa en muistakkaan kuinka kauan.


    • Heikunkeikku

      Huomenta!
      Miksi suuttuisin, saahan sitä kysyä, vaikka toisaaltaan en ymmärrä, että mitä ihmettä se kenellekään kuuluu kuka kulloinkin palstalla pomppii ja miksi hän pomppii.
      Tänään mulle tulee vaivaiset 2 oppilasta ja sitten meikäläinen sanoo, että Jippii Kah pirhana viete nyhän mulla alkoi joululoma. Siistii.
      En ole tikkuja pistellyt minkäänmoisiin ristiasentoihin joulua varten, mutta nyt kun joululoma alkaa, niin johan meikäläinen alkaa touhunsyrjästä kiinni pitämään.
      Kaikkea tekemistä piisaa. Silloin ei ehdi palstalle.
      Jokseenkin näihin aikoihin tulee piipahdeltua palstalle tai oikeastaan vähän myöhemmin, mut kuitenkin, ja kun tuun tänne niin on mukavaa jos "tuttuja" ihmisiä on samaan aikaan kuulolla. Palsta on kiva, kun voi jotakin jutella ja välillä touhuilla kotiaskareita ja sitten lähteä iltapäivällä töihin.
      Harvemmin tuun illalla käymään. Pääni on työpäivän jälkeen jokseenkin tyhjä ja kirjoittaminen ei luonnistu hyvin. Parasta pysyä pois.
      Älä nyt suutu, hyvä aloittaja, jos kysyn samat kysymykset sinulta. Mikä oli motiivisi tulla puolen vuoden jälkeen palstalle? Miten jaksat? Mikä sinua kamalasti täällä kiehtoo?
      Poistun hetkeksi, meen hörpiskelemään kahvia tuonne pihalle. Kohtapuoliin linnutkin tulevat ruokakupilleen ja niitä on kiva tiirailla. Palajannen takaisin, kun kahviämpärillinen on juotu loppuun.

    • talvi.va

      Huomenta vaan :)
      Kyllä se niin on, että täällä palstalla olen saanut hymynkaretta suupieleen, joskus ääneen nauranutkin.
      Yli vuosi sitten olin sydänverellä veljeni onnettomuuden vuoksi ja löysin kotikiusatun riimiketjun. Siihen vuodattelin kunnes selkeni.

      • "talvi.va"

        Sillä-lailla :)

        H.


      • niin.tuttua

        Olet kait täälä ollut moniakin vuosia nimimerkkejä vaihtaen 😉


      • ent.siivoojaparka

        Talvi.va on ihan sekaisin.
        Vastahan tuo nikki ilmestyi palstalle nyt loppusyksystä.


      • sekaisin.nikistä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Talvi.va on ihan sekaisin.
        Vastahan tuo nikki ilmestyi palstalle nyt loppusyksystä.

        Ai niin, kesin nahkani :)


      • talvi.va
        niin.tuttua kirjoitti:

        Olet kait täälä ollut moniakin vuosia nimimerkkejä vaihtaen 😉

        Yli vuosi sitten olin sydänverellä.... lukemisen taitoa pliiiisss :)


      • talvi.va
        hunksz kirjoitti:

        "talvi.va"

        Sillä-lailla :)

        H.

        No mitä nyt, totta se on, en ollut kotikiusatun riimiketjua aiemmin nähnyt! Oliko niitä tiedä en.


      • ettunneittees
        sekaisin.nikistä kirjoitti:

        Ai niin, kesin nahkani :)

        Ootko sä talvi.va vai muute vaan sekasin.


      • siitäkyse
        talvi.va kirjoitti:

        Yli vuosi sitten olin sydänverellä.... lukemisen taitoa pliiiisss :)

        Montaako nikkiä oot käyttäny? Mä tiedän 4-5.


      • muuten.vaan
        ettunneittees kirjoitti:

        Ootko sä talvi.va vai muute vaan sekasin.

        Mä olen aina sekaisin :)


      • sulanut.ta
        siitäkyse kirjoitti:

        Montaako nikkiä oot käyttäny? Mä tiedän 4-5.

        Ehkä 45:ttä, en ole laskenut.


      • talvi.va
        siitäkyse kirjoitti:

        Montaako nikkiä oot käyttäny? Mä tiedän 4-5.

        Eihän ollut kyse. Minä kirjoitin hymystä ja ääneen naurusta ja vuoden takaisesta tuskasta :)
        Mitä merkitystä sillä on kenellekään monellako nikillä kirjoittelen. Hyväntahtoinen ihminen. Vähän tylsä, kun ei jaksa asiallisia kirjoittaa, se veisi aikaa istua koneella yhtäjaksoisesti. Minä kun teen välillää kaikkea muuta, kuten kiinnittelen palovaroitinta. Olisi Vuosaaressakin pitänyt olla :(


      • talvi.va kirjoitti:

        Eihän ollut kyse. Minä kirjoitin hymystä ja ääneen naurusta ja vuoden takaisesta tuskasta :)
        Mitä merkitystä sillä on kenellekään monellako nikillä kirjoittelen. Hyväntahtoinen ihminen. Vähän tylsä, kun ei jaksa asiallisia kirjoittaa, se veisi aikaa istua koneella yhtäjaksoisesti. Minä kun teen välillää kaikkea muuta, kuten kiinnittelen palovaroitinta. Olisi Vuosaaressakin pitänyt olla :(

        "Ei jaksa asiallisia kirjoittaa"?
        Ei niiden kirjoittaminen vie yhtään sen enempää aikaa kuin asiattomienkaan, jos niitä siis kirjoitat.


      • talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

        "Ei jaksa asiallisia kirjoittaa"?
        Ei niiden kirjoittaminen vie yhtään sen enempää aikaa kuin asiattomienkaan, jos niitä siis kirjoitat.

        No mä meinaan asia-asialla sitä, että on kohteliasta mielestäni vastata kohtuu ajassa asiakirjoituksiin. Ainakin jos sellaisissa esittää kysymyksiä.
        Näissä kevyissä ketjuissa tuskin kukaan odottaa vastauksia.


      • talvi.va kirjoitti:

        No mä meinaan asia-asialla sitä, että on kohteliasta mielestäni vastata kohtuu ajassa asiakirjoituksiin. Ainakin jos sellaisissa esittää kysymyksiä.
        Näissä kevyissä ketjuissa tuskin kukaan odottaa vastauksia.

        Kyllä näissä ns. kevyissäkin ketjuissa voi asiallisesti kirjoittaa. Eikä asiattomuuksia.


      • talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

        Kyllä näissä ns. kevyissäkin ketjuissa voi asiallisesti kirjoittaa. Eikä asiattomuuksia.

        No niinpä :)


      • talvi.va kirjoitti:

        No niinpä :)

        Kevyen asiallisesti, niin olis hyvä :)


      • pihkassa_ovat
        Ancelina kirjoitti:

        "Ei jaksa asiallisia kirjoittaa"?
        Ei niiden kirjoittaminen vie yhtään sen enempää aikaa kuin asiattomienkaan, jos niitä siis kirjoitat.

        Net ovat enkel ja ent.siivoojaparka pihkassa palsta miehiin. Kannattaa vaihtaa nimmaria välillä. Roosaakin hätyytti musaketjusta poes.


      • pihkassa_ovat kirjoitti:

        Net ovat enkel ja ent.siivoojaparka pihkassa palsta miehiin. Kannattaa vaihtaa nimmaria välillä. Roosaakin hätyytti musaketjusta poes.

        Tuohon naapurin Timppaan olen kans pihkassa.
        Sekä Simon Ederiin ja siihen saksalaiseen ampumahiihtäjään, Simon hänkin on.
        Martin Fourcadiin myös.

        Kehenkäs sinä olet pihkassa, kun puskaan menit tuonkin kirjoittamaan?
        Kerro vaan, en paljasta kuka olet.
        .


      • ent.siivoojaparka
        pihkassa_ovat kirjoitti:

        Net ovat enkel ja ent.siivoojaparka pihkassa palsta miehiin. Kannattaa vaihtaa nimmaria välillä. Roosaakin hätyytti musaketjusta poes.

        """ Kannattaa vaihtaa nimmaria välillä.""""

        Millä tavalla sinä koet sen nimmarisi vaihdon kannattavaksi? Minulle riittää nämä kaksi; rekatuni ja tämä.


      • Eiksvaanniinjuujoo

        Taidatte olla kevytkenkäisiä naisia kun osallistutte tällaisiin kevyisiin ketjuihin ja hukkaatte asiallisuuden. Vain Hunksin jämäkkyys täyttää (luultavasti) palstan ketju -ja avauskriteerit


      • tupla_äkäset
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """ Kannattaa vaihtaa nimmaria välillä.""""

        Millä tavalla sinä koet sen nimmarisi vaihdon kannattavaksi? Minulle riittää nämä kaksi; rekatuni ja tämä.

        Onko tuo enkel se rekkattu nimmarisi?


      • Eiksvaanniinjuujoo kirjoitti:

        Taidatte olla kevytkenkäisiä naisia kun osallistutte tällaisiin kevyisiin ketjuihin ja hukkaatte asiallisuuden. Vain Hunksin jämäkkyys täyttää (luultavasti) palstan ketju -ja avauskriteerit

        Tosi jämäkkää ja asiallista on hunkszin toiminta ollutkin esim. Itsenäisyyspäivän iltana.


      • Niin.sitä.pitää
        Ancelina kirjoitti:

        Tosi jämäkkää ja asiallista on hunkszin toiminta ollutkin esim. Itsenäisyyspäivän iltana.

        Taas puukotus vyön alle, ystävältä.


      • Niin.sitä.pitää kirjoitti:

        Taas puukotus vyön alle, ystävältä.

        Niinkö sun mielestä on, että vain jotkut saavat ilmaista mielipiteensä?
        Kuten hunksz saa tehdä?
        Käsittääkseni olen entinen ystävä, mutta se ei vaikuta millään tavalla.


      • Lisäksi kerron mielipiteeni rekatulla nimimerkilläni, en vaihtuvilla nikeillä kuten sinä.


      • sitä_se_teettää

        Katkera olet ja mustasukkainen vieläkin pihkassa.


      • sitä_se_teettää kirjoitti:

        Katkera olet ja mustasukkainen vieläkin pihkassa.

        Ja taas vaihtui nikkisi.

        Ei kun tykkään enemmän yhestä toisesta pojasta.


      • Taas.vaihtuu
        Ancelina kirjoitti:

        Niinkö sun mielestä on, että vain jotkut saavat ilmaista mielipiteensä?
        Kuten hunksz saa tehdä?
        Käsittääkseni olen entinen ystävä, mutta se ei vaikuta millään tavalla.

        Mielipiteensä saa ilmaista kuka tahansa. Ilmaiset sinäkin.


      • Taas.vaihtuu kirjoitti:

        Mielipiteensä saa ilmaista kuka tahansa. Ilmaiset sinäkin.

        Kiitos ja siitähän innostuttiin, kun sen tein.

        Mutta nyt telkkarista alkaa George Gentley, olen vähän pihkassa häneenkin.
        :)


      • uusi_jo_hunkilla
        Ancelina kirjoitti:

        Ja taas vaihtui nikkisi.

        Ei kun tykkään enemmän yhestä toisesta pojasta.

        Koville se ystisero ottaa laitaha renkkuu.


      • ent.siivoojaparka
        tupla_äkäset kirjoitti:

        Onko tuo enkel se rekkattu nimmarisi?

        Ei, ei ole rekattuni enkel eikä dubbel, eikä tur och retur.


      • uusi_jo_hunkilla kirjoitti:

        Koville se ystisero ottaa laitaha renkkuu.

        Voi ei, onko sullekin käynyt noin, ymmärrän hyvin tuskasi.
        Mutta nämä virtuaaliystävät saattavat olla hyvinkin epäluotettavia.

        Eihän me nyt tässä tilanteessa mitään renkkua kuunnella, vaan kaunista ja hiukan surumielistä laulantaa.
        Pää pystyyn, kyllä päivä paistaa vielä sinullekin.

        https://youtu.be/tGBnn18q9Qw


    • Käyn vaihtelevasti, käyn enemmän jos jää vapaa-aikaa.
      Tuntuu siltä että täällä olevat sopivat toisilleen kirjoittajina pienistä kiistoista huolimatta. Samaa ikäluokkaa, siitäköhän johtuu.
      Käyn monella muullakin suomi24 palstalla satunnaisesti.
      Tällä iällä ei enää ole niin tarkka itsestään kuin nuorempana, antaa tilaa monenlaisille mielipiteille.

    • Tavuviiva

      No, jos olette lukaisseet jotain täältä, niin mitkä ovat ne aiheet ja asiat, mitkä teitä kiinnostaa metsämies ja regei. Täällä on päivän polttavat, musiikki ja muut touhuilut. Mä olen puolivuotias palstalainen.
      Olen kyllä saanut käytännön ohjeitakin, kuten lihaboltsit, joista on tullut succee, suksien hoito-ohjeet, Inkoon puuro, mitä en ole vielä tehnyt, pyöräilykypärä juttu jne. Mitä elämä olisi ilman näitä?

      Niin ja huomenta. Markkinoille menossa. Johan nyt on...

      • bessie-

        Ai että mitä olisi elämä ilman suksien hoito-ohjeita, Inkoon puuroa ja pyöräilykypärää?
        Se on kuule ihan täyttä elämää. Noita yllämainittuja ei minun elämässäni ole, mutta enpä ole kaivannutkaan.
        Kohtapuolin lähden hakemaan Varustelekasta varaamani housut. Olinpa fiksu kun tiistaina sivuillaan käydessäni varasin oitis housut joiden kohdalla luki että vain muutamat jäljellä. Nyt kun kävin uudestaan sivuillaan niin ei ollut k.o. housuista ainoatakaan enää jäljellä eikä uusia tule, vaan sama housu uudistettuna ja kalliimpana versiona.


    • Mikään palsta ei ole sen parempi tai huonompi kuin käyttäjänsä ja naamat ei kulu kirjoittaessa, ainoastaan näppäimet.
      Minä olen oppinut paljon täällä, päivittänyt tietojani, kasvattanut suomenkielen sanavarastoani (nytkin opin hiljattain uuden sanan jota käytän ahkerasti, nimittäin downshiftaamisen :)

      • "Paloma.se.co"

        Niin, ja ajattele...
        Heta ja uutiset!

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Niin, ja ajattele...
        Heta ja uutiset!

        H.

        hunksz

        Sinä naisten ihailija älä unohda Kaisaa ja ampumahiihtoa.
        Tänäänkään.
        .


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Sinä naisten ihailija älä unohda Kaisaa ja ampumahiihtoa.
        Tänäänkään.
        .

        Enhän minä Kaisaa(kaan)
        Vaikka taitaa olla kuten Rahikainen tuntemattomassa sanoi:
        Kaisan pilkka on tuttu, vaan ohi taitaa osua.
        Voi kunpa hän möhlisi heti alussa, ettei tarvitsisi jännittää.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Enhän minä Kaisaa(kaan)
        Vaikka taitaa olla kuten Rahikainen tuntemattomassa sanoi:
        Kaisan pilkka on tuttu, vaan ohi taitaa osua.
        Voi kunpa hän möhlisi heti alussa, ettei tarvitsisi jännittää.

        H.

        hunksz

        Makuulta nollat.

        Onhan ampumahiihto tietenkin vaativampaa kuin uutisten lukeminen.
        .


      • henrjii
        hunksz kirjoitti:

        Enhän minä Kaisaa(kaan)
        Vaikka taitaa olla kuten Rahikainen tuntemattomassa sanoi:
        Kaisan pilkka on tuttu, vaan ohi taitaa osua.
        Voi kunpa hän möhlisi heti alussa, ettei tarvitsisi jännittää.

        H.

        navakassa tuulessa Kaisa on kuusessa, vienossa tuulessa ja kovassa pakkasessa osuu lennosta


      • henrjii kirjoitti:

        navakassa tuulessa Kaisa on kuusessa, vienossa tuulessa ja kovassa pakkasessa osuu lennosta

        Kuokkanousuissa Kaisa on tosi napakka, vaikka menisi ammunta päin närettä.


      • Tavuviiva

        Testasin tuota joulun downshiftaamista -ajatuksena eräässä ryhmässä. Se hymyilytti ihmisiä. Siinä ryhmässä osa toteuttaa
        riisutumpaa joulua. Ei sellaista touhotusta kuin aikaisemmin - jotain toki. Ollaanko siis palaamassa syvällisempään tapaan viettää joulua? Toki mennään paljolti lastenkin ehdoin ja hyörinää on luvassa.
        Minusta ei ole pahasta, jos ihmisillä jouluna menisivät hetkekdi itseensä: vanhasta vuodesta luovutaan ja uusi vuosi on ovella.
        Onko odotuksia, toiveita? Niistä voin tehdä joulun jälkeen aloitteen, ellei joku ole nopeampi.
        Olen pyöritellyt sanaa empatia tässä iltapäivän.
        Koskettavaa on ollut, että toiset ovat osanneet tukea, kun jollain on ollut vaikeaa. Avautuminen on luottamuksen osoitus muille jossain elämäntilanteessa ja todella rohkeaa. Tuntuu hyvältä lukea hyvästä.


    • moneks

      Et ole palstalla ollut ja silti tiedät toisten olleen täällä jatkuvasti vuodesta toiseen???

      • Vähän sama juttu kuten olen ennenkin kirjoittanut.

        Menen kerran viikossa kauppaan, aulassa istuu ukonturjakkeita, mummeleita ja joskus sen valtaavat koululaiset.
        Ei tulisi mieleenikään mennä sanomaan, että "täälläkö te kaiken aikaa olette", kun ei kuulu minulle, ihan on heidän oma asiansa missä ja miten aikaansa viettävät.

        Oma jenginsä istuu baarin puolella, sinne vaan ei nykyisin näe, kun tälläsivät kulkuaukkoon ovet.
        Ei viitsi nenä lasissa kurkistella, täällä me joutoeläjät ollaan paremmin näkösällä.


      • tiedossa

        Aulassa tavataan ainakin kerran viikossa tuttavia, jutellaan kuulumiset ja käydään yhdessä vaikka kahvilla. Toisinaan tehdään tuttavan kanssa kierros kaupassa, ostetaan tarvittavia ja ollaan jopa makutomareina.

        Ei aikaa viettämässä.


    • naamaton

      Minua rasittaa nuo joululaulut enempi kuin nämä naamat, vielä kaksiviikkoa, sitten kai helpottaa!

    • Et taida aloittaja olla ainoa, jolla on tarve erottaa "some" ja "live" toisistaan.
      Aika moni harvoin täällä käyvä painottaa noiden eroa ja tietysti arvottaa sen elävän elämän "oikeammaksi".
      Minulle ne ovat jokseenkin samanarvoiset. Ujona en itseäni pidä ja elävässä elämässä on kontakteja riittävästi. Monet ystävät ja tutut vain asuvat kaukana, ovat työssä, kiinni lastenlastenhoidossa tai sitten niin aktiivisia, että tapaamisen järjestäminen on joskus tosi työlästä. Jutustelu täällä on helppoa. Ei tarvitse nähdä vaivaa: ei lähteä minnekään, ei siivota, eikä varustautua muutenkaan. Häipyäkin voi numeroa tekemättä jos niin tahtoo. Vapaus ja keveys. Eivätkös ne ole jotakin ?
      Viihtymisen edellytys ovat tietenkin toiset kirjoittajat: mielenkiintoisia ihmisiä, hyviä kirjoittajia. Mitäpä sitä muuta seuraltaan voi odottaa ? Monet ovat jo vuosien takaisia tuttuja, joiden elämää tahtookin seurata.
      Vaikka olen kirjoittanut aika paljon, en ole joutunut tulilinjalle samalla tavalla kuin jotkut täällä. Se ei tunnu sivulliseltakaan kivalta, mutta minkä sitä kenellekään voi ?
      Enemmän kuin tuo, mikä täällä kirjoittajia pitää, minua kiinnostaisi tietää, mistä syystä täältä lähdetään. Minulla on heti mielessä muutama kiva kirjoittaja, joka on (tiettävästi) jättänyt palstan. Jotkut ovat tietysti kurkanneet ja lähteneet heti, mutta on niitäkin, jotka ovat kirjoittaneet pitkään ja poistuneet. Heidänkään peräänsä ei kuulemma pitäisi haikailla, mutta haikailen silti..)) Toki uudet kirjoittajat tuovat aina uutta palstalle, mutta ainakin itseltäni vie aikaa ennenkuin heistä tule tuttuja ja "seurailtavia"...

      • demeter 1
        Olen lueskellut näit kirjotuksii ja yrittäny ajatella miks ihan oikeest tääl kurkin.
        olen paljon musiikin parissa ja erikoisesti tual tuubissa tekniikan ,keksintöjen ja erilaisten viritysten katselija.
        Sanovat tämän ajankulun kaventavan ihmisen näkemyst mailmasta ,erimieltä olen .
        Ammattini teki musta omien ajatusten kanssa viihtyvän ,kaveritkin häipyi vuosien kulues ja hiljasena luonteena en paljoa uusia ystäviä kaipaakkaan .
        Pelkästään ns luonnossa elämä olis sellasta ravihevosen laput silmillä menoa.
        Täällä on helppoa tutustuu uusiin asioihin ,on helppoa lukea ihmisten ajatuksia ja vastatakkin niihin ,ei oo minkäänlaisia paineita esim ulkonäöstä ja maallisesta omasuuresta.
        Kuten sanoit jos tulee sontaa tuulettimeen voi poistua huomaamatta .
        Ainakin mulle sopii tää palsta .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        demeter 1
        Olen lueskellut näit kirjotuksii ja yrittäny ajatella miks ihan oikeest tääl kurkin.
        olen paljon musiikin parissa ja erikoisesti tual tuubissa tekniikan ,keksintöjen ja erilaisten viritysten katselija.
        Sanovat tämän ajankulun kaventavan ihmisen näkemyst mailmasta ,erimieltä olen .
        Ammattini teki musta omien ajatusten kanssa viihtyvän ,kaveritkin häipyi vuosien kulues ja hiljasena luonteena en paljoa uusia ystäviä kaipaakkaan .
        Pelkästään ns luonnossa elämä olis sellasta ravihevosen laput silmillä menoa.
        Täällä on helppoa tutustuu uusiin asioihin ,on helppoa lukea ihmisten ajatuksia ja vastatakkin niihin ,ei oo minkäänlaisia paineita esim ulkonäöstä ja maallisesta omasuuresta.
        Kuten sanoit jos tulee sontaa tuulettimeen voi poistua huomaamatta .
        Ainakin mulle sopii tää palsta .

        "koti-kiusattu"

        Tieto-tekniikan alku-aikoina maailma oli vielä sivistynyt.
        Konttoreissa jokaisella oli oma huone.
        Urasi tuntuu yksinäisyydessään tutulta.
        Kenelle minunkaan olisi ollut järkeä pulista työstäni?
        Hyvin harva tiesi suunnittelusta, koodauksesta ja testauksesta yhtään mitään.
        -
        Mutta asiaan siis.
        Some/Live intoilijat ovat pashan-jauhajia.
        Missä viihtyy, siellä elämä.
        -
        Miksi mennä Grand Canyoniin, kun paremman katsauksen saa netistäkin elävänä kuvana.
        Iki-oman Kahvi-mukinsa kanssa.
        Ja sitten mennä aamu-pissalle omaan vessaan.
        Jossa ei portsari teennäisesti harjaa pikku-takin hartioita käsi ojossa.
        Kehiteltäskö sepite Herran-Pieksuista mukavalla Jenkalla.

        H.


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        demeter 1
        Olen lueskellut näit kirjotuksii ja yrittäny ajatella miks ihan oikeest tääl kurkin.
        olen paljon musiikin parissa ja erikoisesti tual tuubissa tekniikan ,keksintöjen ja erilaisten viritysten katselija.
        Sanovat tämän ajankulun kaventavan ihmisen näkemyst mailmasta ,erimieltä olen .
        Ammattini teki musta omien ajatusten kanssa viihtyvän ,kaveritkin häipyi vuosien kulues ja hiljasena luonteena en paljoa uusia ystäviä kaipaakkaan .
        Pelkästään ns luonnossa elämä olis sellasta ravihevosen laput silmillä menoa.
        Täällä on helppoa tutustuu uusiin asioihin ,on helppoa lukea ihmisten ajatuksia ja vastatakkin niihin ,ei oo minkäänlaisia paineita esim ulkonäöstä ja maallisesta omasuuresta.
        Kuten sanoit jos tulee sontaa tuulettimeen voi poistua huomaamatta .
        Ainakin mulle sopii tää palsta .

        Saanks´ mä kysyä? No kysyn, ei ole pakko vastata. Oliko sulla riimiketjuja ennen vuoden 2015 syksyä? Mä kun en muista nähneeni ennen sitä :(


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Tieto-tekniikan alku-aikoina maailma oli vielä sivistynyt.
        Konttoreissa jokaisella oli oma huone.
        Urasi tuntuu yksinäisyydessään tutulta.
        Kenelle minunkaan olisi ollut järkeä pulista työstäni?
        Hyvin harva tiesi suunnittelusta, koodauksesta ja testauksesta yhtään mitään.
        -
        Mutta asiaan siis.
        Some/Live intoilijat ovat pashan-jauhajia.
        Missä viihtyy, siellä elämä.
        -
        Miksi mennä Grand Canyoniin, kun paremman katsauksen saa netistäkin elävänä kuvana.
        Iki-oman Kahvi-mukinsa kanssa.
        Ja sitten mennä aamu-pissalle omaan vessaan.
        Jossa ei portsari teennäisesti harjaa pikku-takin hartioita käsi ojossa.
        Kehiteltäskö sepite Herran-Pieksuista mukavalla Jenkalla.

        H.

        Juisen ekumeeninen jenkka on ylikäymätön ,ei passaa mennä mestaroimaan .


      • talvi.va kirjoitti:

        Saanks´ mä kysyä? No kysyn, ei ole pakko vastata. Oliko sulla riimiketjuja ennen vuoden 2015 syksyä? Mä kun en muista nähneeni ennen sitä :(

        Demeter
        En muista itekkään koska ekan riimityksen kirjotin palstalle .
        "2011 vei kirjotus halut melko anhittomiin .
        Ain mä niit olen sepustellut kun kerran tykkään rikkaasta äidinkielestäni vaikken kielioppi säännöist ymmärräkkään .


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Demeter
        En muista itekkään koska ekan riimityksen kirjotin palstalle .
        "2011 vei kirjotus halut melko anhittomiin .
        Ain mä niit olen sepustellut kun kerran tykkään rikkaasta äidinkielestäni vaikken kielioppi säännöist ymmärräkkään .

        Kiitos vastauksestasi! En muista nähneeni riimejä ennen viime syksyä. Musaketjussa tietenkin oli, mutta se on toinen juttu.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Juisen ekumeeninen jenkka on ylikäymätön ,ei passaa mennä mestaroimaan .

        Vesi-vehmaan kenkä oli ennen kova juttu
        kunnes tuli räntä-talvi siitä tuli ruttu.

        Kun ei enää kenkä kestä Suhmuraankaan asti
        Epyktissä Kameleilta lähti varvas-lasti.

        Johan alkoi joka-paikkaan poikain kauhee ralli
        kenkä kesti mutta siinä särkyi moni palli."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=oOVxEVRzOqE

        H.


      • talvi.va kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! En muista nähneeni riimejä ennen viime syksyä. Musaketjussa tietenkin oli, mutta se on toinen juttu.

        kiire ja vinot rillit vaivaa koheloa ,kattosin et demeterin kysymys mut haitanneeko tuo?
        Vähänkös olen tyytyväinen kun joku on siit ketjust tykänny .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        demeter 1
        Olen lueskellut näit kirjotuksii ja yrittäny ajatella miks ihan oikeest tääl kurkin.
        olen paljon musiikin parissa ja erikoisesti tual tuubissa tekniikan ,keksintöjen ja erilaisten viritysten katselija.
        Sanovat tämän ajankulun kaventavan ihmisen näkemyst mailmasta ,erimieltä olen .
        Ammattini teki musta omien ajatusten kanssa viihtyvän ,kaveritkin häipyi vuosien kulues ja hiljasena luonteena en paljoa uusia ystäviä kaipaakkaan .
        Pelkästään ns luonnossa elämä olis sellasta ravihevosen laput silmillä menoa.
        Täällä on helppoa tutustuu uusiin asioihin ,on helppoa lukea ihmisten ajatuksia ja vastatakkin niihin ,ei oo minkäänlaisia paineita esim ulkonäöstä ja maallisesta omasuuresta.
        Kuten sanoit jos tulee sontaa tuulettimeen voi poistua huomaamatta .
        Ainakin mulle sopii tää palsta .

        Samoin ajattelen k/k. Ei minun maailmankuvani täällä ole kaventunut, rikastunut pikemminkin. Ja tuo tasavertaisuus on minunkin mieleeni. Siis siinä mielessä, ettei täällä ole valmiita asetelmia, ellei niitä itse omassa päässään luo.
        Ja ilman palstaa olisi jäänyt monta tuttavuutta syntymättä, monta hauskaa hetkeä elämättä. Sinulle vielä erityiskiitos arvokkaasta tuesta jonka sain kun oli vaikeata. Samoin muille palstaystäville, jotka ovat ottaneet osaa elämänvaiheisiini. Kyllä täältä löytyy tukea ja ymmärrystä, empatiaakin, vaikka joskus on toisin väitetty.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        kiire ja vinot rillit vaivaa koheloa ,kattosin et demeterin kysymys mut haitanneeko tuo?
        Vähänkös olen tyytyväinen kun joku on siit ketjust tykänny .

        Olen minäkin aina tykännyt.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Tieto-tekniikan alku-aikoina maailma oli vielä sivistynyt.
        Konttoreissa jokaisella oli oma huone.
        Urasi tuntuu yksinäisyydessään tutulta.
        Kenelle minunkaan olisi ollut järkeä pulista työstäni?
        Hyvin harva tiesi suunnittelusta, koodauksesta ja testauksesta yhtään mitään.
        -
        Mutta asiaan siis.
        Some/Live intoilijat ovat pashan-jauhajia.
        Missä viihtyy, siellä elämä.
        -
        Miksi mennä Grand Canyoniin, kun paremman katsauksen saa netistäkin elävänä kuvana.
        Iki-oman Kahvi-mukinsa kanssa.
        Ja sitten mennä aamu-pissalle omaan vessaan.
        Jossa ei portsari teennäisesti harjaa pikku-takin hartioita käsi ojossa.
        Kehiteltäskö sepite Herran-Pieksuista mukavalla Jenkalla.

        H.

        Hunksin kanssa samaa mieltä. Turha sinunkaan olisi lähteä baanalle hurmaamaan, kun se onnistuu täälläkin..))
        Ja miksi lähteä rallikisoihin, kun parhaat paikat löytyy kotisohvalta. Kuka sitä bensankatkua kaipaa ?...))


      • Ancelina kirjoitti:

        Olen minäkin aina tykännyt.

        Kun tääl palstal näkee tutun nikin jonka ajatuksiin ja tapoihin on tottunu ,on kuin tutun pihalla näkis, helppo moikata.


      • tiedossa

        Tuosta nikistä olen eri mieltä. Samat ihmiset eri nikeillä kirjoittellessaan ovat tottakait tuttuja. Ei tarvitse kauas mennä moikatakseen.

        Olen kokeillut joskus samalla nikillä kirjoittamista ja joutunut ilkeiden ihmisten hampaisiin.

        Yksi lysti mitä mieltä olet, nikkini vaihtuu ainakin täällä. Eri paikassa on toiset tavat.


      • tiedossa
        demeter1 kirjoitti:

        Samoin ajattelen k/k. Ei minun maailmankuvani täällä ole kaventunut, rikastunut pikemminkin. Ja tuo tasavertaisuus on minunkin mieleeni. Siis siinä mielessä, ettei täällä ole valmiita asetelmia, ellei niitä itse omassa päässään luo.
        Ja ilman palstaa olisi jäänyt monta tuttavuutta syntymättä, monta hauskaa hetkeä elämättä. Sinulle vielä erityiskiitos arvokkaasta tuesta jonka sain kun oli vaikeata. Samoin muille palstaystäville, jotka ovat ottaneet osaa elämänvaiheisiini. Kyllä täältä löytyy tukea ja ymmärrystä, empatiaakin, vaikka joskus on toisin väitetty.

        "Kyllä täältä löytyy tukea ja ymmärrystä, empatiaakin, vaikka joskus on toisin väitetty. "

        Harvemmin.


      • tiedossa kirjoitti:

        "Kyllä täältä löytyy tukea ja ymmärrystä, empatiaakin, vaikka joskus on toisin väitetty. "

        Harvemmin.

        Ehkä näin. Mutta jospa ne siksi muistaakin kun ovat harvinaisia...
        Vaikka onhan niistä säälipisteiden keruustakin silloin tällöin muistutettu..))


      • tiedossa
        demeter1 kirjoitti:

        Ehkä näin. Mutta jospa ne siksi muistaakin kun ovat harvinaisia...
        Vaikka onhan niistä säälipisteiden keruustakin silloin tällöin muistutettu..))

        Eli silmä silmästä ja hammas hampaasta. Niinkö?


      • tiedossa kirjoitti:

        Tuosta nikistä olen eri mieltä. Samat ihmiset eri nikeillä kirjoittellessaan ovat tottakait tuttuja. Ei tarvitse kauas mennä moikatakseen.

        Olen kokeillut joskus samalla nikillä kirjoittamista ja joutunut ilkeiden ihmisten hampaisiin.

        Yksi lysti mitä mieltä olet, nikkini vaihtuu ainakin täällä. Eri paikassa on toiset tavat.

        Noinko otti taas syrämmestä et piti oikein vartavasten tulla sanomaan miten vähän välität .
        Kuvitellaan tilanne mis kirjoteltais ja sulla olis joka vastaukses eri tunnus ,arvaa kiinostaisko koko ajan arvailla kuka vastaa.


      • taasko.se.alkaa

        Ja taas päästiin koti-kiusatun mieleaiheeseen eli siniset vastaan mustat. Tuleekohan tästäkin taas viikkojen jankutus. "sinisellä, muista ystäväni, sinisellä"


      • Ilma-Veivi
        taasko.se.alkaa kirjoitti:

        Ja taas päästiin koti-kiusatun mieleaiheeseen eli siniset vastaan mustat. Tuleekohan tästäkin taas viikkojen jankutus. "sinisellä, muista ystäväni, sinisellä"

        Missä sä näät hänen maininneen värejä?


      • Ilma-Veivi kirjoitti:

        Missä sä näät hänen maininneen värejä?

        Ei se ole tärkeetä mitä kirjottaa vaan se mitä toinen kuvittelee sun sanoneen.


      • tiedossa
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Noinko otti taas syrämmestä et piti oikein vartavasten tulla sanomaan miten vähän välität .
        Kuvitellaan tilanne mis kirjoteltais ja sulla olis joka vastaukses eri tunnus ,arvaa kiinostaisko koko ajan arvailla kuka vastaa.

        Mitäpä väliä sillä olisi kuka vastaa? Eikö ole pääasia mihin vastaa ja miten? Eikö vastaajan nimi ole silloin sivuseikka? Voihan samalla rekatullakin olla monta eri nikkiä, eikä siinä nikkien viidakossa voi olla vastaajasta varma.

        Eikä kannata säikytellä sydänvikaisia.


      • tiedossa kirjoitti:

        Mitäpä väliä sillä olisi kuka vastaa? Eikö ole pääasia mihin vastaa ja miten? Eikö vastaajan nimi ole silloin sivuseikka? Voihan samalla rekatullakin olla monta eri nikkiä, eikä siinä nikkien viidakossa voi olla vastaajasta varma.

        Eikä kannata säikytellä sydänvikaisia.

        Sun kanssa jonkun asian selvittely on ku tuuleen huutais, unohra ,


      • tiedossa
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Sun kanssa jonkun asian selvittely on ku tuuleen huutais, unohra ,

        Haistele frouvas varpaanvälejä, polvillas.


      • tiedossa kirjoitti:

        Eli silmä silmästä ja hammas hampaasta. Niinkö?

        Niinpä tuo taitaa vähän mennä, "tiedossa". Reilun vaihtokaupan henkeen, jossa kaikki voittavat...


    • henrjii

      nenään ottaa, mutta ei haittaa

    • reppuriika

      Olen varmaan kirjoitellut palstalla viisi vuotta. Tykkään kommunikoida ihmisten kanssa. On kiva jutella kasvotusten, mutta keskustelu kirjoittelemalla on vaihtelevaa ajatusten vaihtoa.
      En tiedä tarvitseeko sitä edes itselleen perustella ja tiedostaa, miksi kirjoittaa. Tästä kai saa, kun sitä tekee ja toivon että tästä on myös ainakin muutamalle lukijalle harrastuksesta on iloa. Haluan pitää saman nimimerkin ja olla sillä tavalla tuttu ja se tietty henkilö vaikka anonyymisti keskustellaan. Ollaan kai me keskenään tällä tavalla jopa ystäviä ja vaikka ei pärstän mukaan tunneta.

      Minulle on sattunut kaksi kertaa, että olen olen livenä tavannut henkilön jonka olen tunnistanut kirjoittelun perusteella Suomi24- palstalta . Ensimmäisessä tilanteessa otin asian puheeksi ja kyllä asia niin oli.

      On minulle joku ystävä sanonut, että miten sinä jaksat ja viitsit tällaista, mutta me emme ole samanlaisia. Olin tänään seurakunnan ruokajakelussa pitkän päivän. Meillä on kiva tiimi ja asiakkaistakin on tullut monista jo tuttuja.
      Ja kyllähän täällä usein avoimesti jaetaan syntyjä syviä varmaan jopa sellaista jota
      ei viitsi ottaa puheeksi lähipiirissä ja tuttujen kesken. Onhan se tärkeää keskustella kipeistä ja aroista tunteista ja asioista.

      Joten eiköhän jatketa kirjoittelua ja tervetuloa uudet ja te harvemminkin keskuudessamme vierailevat henkilöt.

    • talvi.va

      Täällä palstalla on monia fiksuja ja sanavalmiita kirjoittajia. Sitä tuntee välillä, aika useinkin, vähemmyyttä kun on kykenemätön ilmaisemaan itseään. Mutta voihan sitä pitäytyä lukupuolellakin sellaisessa tilanteessa. Nyt olen hakenut tuossa ohessa nivelrikkovaivoihin tietoa googlesta. Enpä ollut edes tiennyt eilistä aiemmin, että on neliskanttisia puikkoja.

      • ent.siivoojaparka

        Oletko kokeillut opetella käyttämään keskisormea etusormen sijaan neuloessa ja virkatessa? Kyllä siihen oppii.
        Muistan, kun kouluaikoina virkkasin salaa pitsiä pulpetin alla, ettei ihan hukkaan mennyt aika siellä istuskellessa. Kun etusormi väsyi, niin käytin keskisormea.
        Minulla on yksi tuttukin, jolla on mennyt oikean käden etusormi nuorena kaupan lihaleikkuriin. Hän käyttää puikkoja vikkelämmin kuin moni muu.


      • Kääntyy.kyllä

        Neliskanttisia nivelrikkopuikkojako?
        Minulla on välillä tuntu, että nilkassani ja polvessa on neliskanttiset lumpiot. Jäänyt syntyhetkellä sorvaamatta.
        Tällä hetkellä ne tuntuvat pyöreiltä.


      • Keskari-kunniaan
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Oletko kokeillut opetella käyttämään keskisormea etusormen sijaan neuloessa ja virkatessa? Kyllä siihen oppii.
        Muistan, kun kouluaikoina virkkasin salaa pitsiä pulpetin alla, ettei ihan hukkaan mennyt aika siellä istuskellessa. Kun etusormi väsyi, niin käytin keskisormea.
        Minulla on yksi tuttukin, jolla on mennyt oikean käden etusormi nuorena kaupan lihaleikkuriin. Hän käyttää puikkoja vikkelämmin kuin moni muu.

        Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Neuloa junassa tai bussissa ja samalla näyttää keskisormeaan. Ei paha. Kukaan ei hiffaa. Keskustella vastakkaisen kanssa, juu juu olet oikeassa, uskon....


      • tiedossa

        Sain lääkäriltä tabletteja nivelrikkovaivoihin. Vähemmän tarvitsee syödä särkylääkettä.
        Neliskanttisia puikkoja olen tiennyt olevan, en vaan ole niitä vielä ostanut enkä kokeillut.


      • talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Oletko kokeillut opetella käyttämään keskisormea etusormen sijaan neuloessa ja virkatessa? Kyllä siihen oppii.
        Muistan, kun kouluaikoina virkkasin salaa pitsiä pulpetin alla, ettei ihan hukkaan mennyt aika siellä istuskellessa. Kun etusormi väsyi, niin käytin keskisormea.
        Minulla on yksi tuttukin, jolla on mennyt oikean käden etusormi nuorena kaupan lihaleikkuriin. Hän käyttää puikkoja vikkelämmin kuin moni muu.

        Heh, ensin luulin, että sanot olenko kokeillut keskisormen näyttöä noille palstafiksuille :)) Onneksi silmät ja ymmärrys kohtasivat. Virkata osaan koukkua keskisormella käyttäen, mutta en kutomiseen. Googlasin tota neliskanttista ja siitä löysin positiivisia kommentteja. Täytynee kokeilla.
        Mulla tuo etusormi meni vanhanaikaisella hiirellä pyöritellessä ammoisna aikoina työelämässä. Pitää vaan välillä huilata, teen nyt kuviot täyteen ja huilin välillä.


      • talvi.va
        tiedossa kirjoitti:

        Sain lääkäriltä tabletteja nivelrikkovaivoihin. Vähemmän tarvitsee syödä särkylääkettä.
        Neliskanttisia puikkoja olen tiennyt olevan, en vaan ole niitä vielä ostanut enkä kokeillut.

        Mulla ei vielä kauheesti ole särkyä, turpoaa tuo etusormi ja vähän vihottelee. Inkiväärijuomaa olen käyttänyt vaan. Saas nähdä koska tohtorin apua tarvii.


      • talvi.va
        Kääntyy.kyllä kirjoitti:

        Neliskanttisia nivelrikkopuikkojako?
        Minulla on välillä tuntu, että nilkassani ja polvessa on neliskanttiset lumpiot. Jäänyt syntyhetkellä sorvaamatta.
        Tällä hetkellä ne tuntuvat pyöreiltä.

        Heh, tiedätkös, että minulla välilä menee lonkka lukkoon kun könyän lattiatasossa. Oliskohan neliskanttio lonkkaluu.


      • talvi.va kirjoitti:

        Mulla ei vielä kauheesti ole särkyä, turpoaa tuo etusormi ja vähän vihottelee. Inkiväärijuomaa olen käyttänyt vaan. Saas nähdä koska tohtorin apua tarvii.

        Teetkö inkiväärijuoman keittämällä?


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Teetkö inkiväärijuoman keittämällä?

        Teen. Maistuu myös kylmänä. Hunajalla makeutan.


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Teetkö inkiväärijuoman keittämällä?

        Onko sulla parempi resepti. Häviääkö tehot keittämällä?


      • talvi.va kirjoitti:

        Teen. Maistuu myös kylmänä. Hunajalla makeutan.

        Kuulostaa olevan samat herkut meillä ,paitsi et kuumana sitä ei juo sikakaan kiljumatta ,aina kylmänä ja sellasena .


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kuulostaa olevan samat herkut meillä ,paitsi et kuumana sitä ei juo sikakaan kiljumatta ,aina kylmänä ja sellasena .

        Mä taidan olla sikalasta, kun tykkään kuumanakin. Varsinkin kovalla pakkasella (joita ei vuosiin ole ollut). Hikihän siinä tulee :)


      • ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

        Onko sulla parempi resepti. Häviääkö tehot keittämällä?

        Minä en sitä keitä, kun kuumennan vain veden mikrossa, sitten raastan sekaan inkivääriä ja annan hautua jonkun aikaa, suunnilleen sen verran aikaa, ettei enää kieli pala.


      • Kiitos noista inkivääriresepteistä. Olen unohtanut inkiväärin käytön, kun on noita glukosamiinivalmisteita, joskus hainrustovihersimpukkakapseleita ja jokin Norvitalin valmiste. Vuorotellen olen kokeillut.
        Minulla ei tiettävästi - tai pitäisikö sanoa haittaavasti - ole nivelrikkoa muualla kuin sormissa. Niiden kanssa pärjää kun ei rasita/kuormita liikaa...
        Ihminen kuluu, ei sille kai oikein mitään voi.


      • tiinalr59
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos noista inkivääriresepteistä. Olen unohtanut inkiväärin käytön, kun on noita glukosamiinivalmisteita, joskus hainrustovihersimpukkakapseleita ja jokin Norvitalin valmiste. Vuorotellen olen kokeillut.
        Minulla ei tiettävästi - tai pitäisikö sanoa haittaavasti - ole nivelrikkoa muualla kuin sormissa. Niiden kanssa pärjää kun ei rasita/kuormita liikaa...
        Ihminen kuluu, ei sille kai oikein mitään voi.

        otatko minkälaisen määrän sitä glukosamiinia
        oon nimittäin käyttäny sitä nivelrikkoon
        jota löytyy mulla joka paikasta
        suomesta osti kahdeksansatasta ja otin pillerin päivässä
        tuntu ettei oo mitään vaikutusta
        meinasin jo lopettaa mutta sit espanjassa mulle myytiin tuhatviissatasta
        ja nyt tuntuu että on jonkinlaista vaikutusta
        tai sit mää vaan kuvittelen.


      • tiinalr59 kirjoitti:

        otatko minkälaisen määrän sitä glukosamiinia
        oon nimittäin käyttäny sitä nivelrikkoon
        jota löytyy mulla joka paikasta
        suomesta osti kahdeksansatasta ja otin pillerin päivässä
        tuntu ettei oo mitään vaikutusta
        meinasin jo lopettaa mutta sit espanjassa mulle myytiin tuhatviissatasta
        ja nyt tuntuu että on jonkinlaista vaikutusta
        tai sit mää vaan kuvittelen.

        Olethan toki ollut tietoinen, että käytän 1,5 g Gucosamiinia. Lääkärin määräyksestä sitä saa Suomestakin. On auttanut jo vuosia, ei nivelten kanssa ongelmia. Ohitin polvileikkauksenkin niiden ansiosta.


      • tiinalr59
        korppis kirjoitti:

        Olethan toki ollut tietoinen, että käytän 1,5 g Gucosamiinia. Lääkärin määräyksestä sitä saa Suomestakin. On auttanut jo vuosia, ei nivelten kanssa ongelmia. Ohitin polvileikkauksenkin niiden ansiosta.

        oon ollu tietonen että sää käytät glucosamiinia
        mutta ei oo painunu mieleen se määrä
        apteekista mää oon löytäny kasisatasta
        ja siinä lukee että yksi päivässä
        mutta pitääpä pyytää lääkäriltä resepti tohon voimakkaampaan
        koska tuntuu todellakin että sillä määrällä on jotain vaikutusta.


      • tiinalr59 kirjoitti:

        oon ollu tietonen että sää käytät glucosamiinia
        mutta ei oo painunu mieleen se määrä
        apteekista mää oon löytäny kasisatasta
        ja siinä lukee että yksi päivässä
        mutta pitääpä pyytää lääkäriltä resepti tohon voimakkaampaan
        koska tuntuu todellakin että sillä määrällä on jotain vaikutusta.

        tiinalr59@ Saitkin jo vastauksen korppikselta. Minulle oli uutta että glukosamiinista saa noin vahvan version. Itse otan sitä napin päivässä, 750 mg näyttää olevan vahvuus. Satunnaisesti olen käyttänyt tuota hainrusto/vihersimpukkavalimistetta. Minusta ne jotenkin pehmentävät kivun tuntemusta.
        Jostakin lääkärihaastettelusta kuulin, että glukosamiinikaan ei auta kaikkia.
        Siksi kai luontaislääkkeitäkin kokeillaan. Puoliso käyttä joskus Nivelteho-nimistä valmistetta, joka oli aika kallista, eikä kai eronnut tehokkuudeltaan muista.


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        tiinalr59@ Saitkin jo vastauksen korppikselta. Minulle oli uutta että glukosamiinista saa noin vahvan version. Itse otan sitä napin päivässä, 750 mg näyttää olevan vahvuus. Satunnaisesti olen käyttänyt tuota hainrusto/vihersimpukkavalimistetta. Minusta ne jotenkin pehmentävät kivun tuntemusta.
        Jostakin lääkärihaastettelusta kuulin, että glukosamiinikaan ei auta kaikkia.
        Siksi kai luontaislääkkeitäkin kokeillaan. Puoliso käyttä joskus Nivelteho-nimistä valmistetta, joka oli aika kallista, eikä kai eronnut tehokkuudeltaan muista.

        Minulla on tuo sama vahvuus ja yhden otan, riittää minulle.
        Sitten, jos oikein pahaksi menee, tulee kuulemma vastaan se hetki, ettei enää auta isompikaan annos.


      • talvi.va

        Mulla ei glukosamiini toiminut toiminut. Hain ruotoa en ole vielä kokeillut. Eläkkeelle jäännin jälkeen pysyi aisoissa, nyt kutoessa on äitynyt.


      • eppu2
        talvi.va kirjoitti:

        Mulla ei glukosamiini toiminut toiminut. Hain ruotoa en ole vielä kokeillut. Eläkkeelle jäännin jälkeen pysyi aisoissa, nyt kutoessa on äitynyt.

        Käytin yhteenaikaan Hainrusto-vihersimpukkaa, oli melkeimpä vähän tehokkaampi.
        Mutta kokeilin sitten, riittääkö pelkkä glukosamiini, ihan nuukuuttani, kun on halvempaa.


      • talvi.va
        eppu2 kirjoitti:

        Käytin yhteenaikaan Hainrusto-vihersimpukkaa, oli melkeimpä vähän tehokkaampi.
        Mutta kokeilin sitten, riittääkö pelkkä glukosamiini, ihan nuukuuttani, kun on halvempaa.

        Aina tämä ääneen lausuminen eli palstalle kirjoittaminen auttaa. Tulikin mieleen, entäpä jos tuo äityminen johtuikin siitä, että lopetin tiukan kolesterolidieetin. Taidanpa kokeilla, että koheneeko, jos palaan dieettiin takaisin.


    • Siilimuorikka3

      Naamakirjat on erikseen. Kyl maar mie ihan sormilla tänne näppistä näpyttelen.

    • reppuriika

      Ja se on varmasti yksi hyvä puoli, että nämä Suomi24-palstat ovat kaikille avoimia ja myös vapaaehtoisia. Ei näitä ole velvollisuus availla ja lukea - puhumattakaan sitten vastailla ja ottaa kantaa.
      Vapaus vallitkoon!

    • taloi

      Vastaan kysymykseen aloituksessa, hyvin jaksan vaikka juuri tänään verottaja otti 48000 tuhatta euroa verotililtä ja eläke laski heinäkuussa 1140 euroa netto/kk.

      Luen kaikkia kirjoituksia kunnioituksella jotkut asiaa jotkut eivät. Häpeän omia kirjoituksia silloin tällöin.

      • taloi

        Hampaankolossa ei ole mitään???

        Suomi on hurmiossa ei hiihtäjissä huumeita?


      • taloi

        Miksi on apina????


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      188
      6092
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2352
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1739
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1718
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1631
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1624
    7. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      326
      1622
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1417
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1399
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      336
      1242
    Aihe