Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihmiseltäkin.+En+toki+kuvittele,+että+Dogmatikos+minua+pelastaa,+jos+sitä+luulet.+Haluatko+sinä+kuolemasi+hetkellä+vierellesi+mielummin+rauhallisen+ja+hyväksyvän+ihmisen+kuin+sinut+kyselemättä+helvettiin+tuomitsevan+henkilön?
07.10.2017 11:49
On+totta,+että+kannattaa+varoa+sitä,+mitä+toivoo.+Mutta+en+ainakaan+tässä+ketjussa+huomannut+kenenkään+erityisesti+toivovan+mitään+vaan+esittävän+mielipiteensä.
07.10.2017 11:15
En+tunne+ketään+pappia+henkilökohtaisesti.+Dogmatikos+vaikuttaa+kirjoitustensa+perusteella+rauhalliselta+ja+armolliselta+papilta.+Hän+tuskin+alkaisi+syyttää+minua+kyykäärmeen+sikiöksi,+vihtahousun+palvelijaksi+tai+pelottelisi+helvetillä+minua+tuntematta+(eikä+varmaan+kyllä+vaikka+tuntisikin).+Hän+vaikuttaa+turvalliselta+ihmiseltä,+jolta+voisin+ottaa+ehtoollisen+ja+rukoukset+siinä+kuin+keltä+muultakin+kirkkoni+papilta.
07.10.2017 11:07
Miksi+hän+närkästyi+siitä,+että+lainaat+miehesi+takkia?
07.10.2017 00:28
Mehän+emme+voi+tietää,+mitä+Reinikainen+on+kirjoittanut+ja+kuinka+Raamatun+mukaista+sanaa+jos+ne+kerran+on+sensuroitu.++Kristillisessä+mediassa+varmaankin+on+lupa+julistaa+Raamatun+sanaa,+mutta+joku+vastuu+ja+linja+heilläkin+on+julkaisutoiminnalleen.
07.10.2017 00:03
Jos+kerran+tykkäät+ja+se+sopii+sinulle,+niin+siitä+vaan.+Lämmintä+vaan+päälle+kylmiin+keleihin.+Eikä+se+takki+ole+naisen+takki,+jos+se+kerran+on+sinun+ja+olet+mies.
06.10.2017 23:43
Oikein+hyvin+voisin+pyytää+Dogmatikoksen+kuolinvuoteeni+vierelle.
06.10.2017 23:10
Niitä+lappuja+oli+minunkin+nuoruudessani+jossain+latojen+seinissä.+Uskon+kyllä,+että+Jeesus+tulee,+kun+sen+aika+on,+eikä+silloin+haittaa,+vaikka+olisi+jo+kuollutkin.
06.10.2017 22:53
Suoraan+sanoen+en+ole+kovin+suuri+asiantuntija+Jeesuksen+paluun+aikataulukysymyksissä.+Tiedän+vaan,+että+se+on+nyt+lähempänä+kuin+2000+vuotta+sitten.+Tuosta+kyllä+muistui+mieleeni,+että+VR:n+myöhästymiset+tulivat+tutuiksi+silloin+joskus+kun+junilla+lähes+päivittäin+kuljin.+Syiksi+kerrottiin+lumisateet,+vesisateet,+ei+sateita,+syksyn+lehdet+raiteilla,+jäätyneet+junat,+jäätyneet+vempaimet,+veturinkuljettajan+myöhästyminen,+kahvinkeittäjän+myöhästyminen,+sähköviat,+matkustajien+odottelu+jne.
06.10.2017 19:20
Minun+luonani+ei+ole+Joulupukkia+näkynyt+enää+vuosiin.+Näkyy+niitä+joskus+sentään+tuolla+ulkona+tai+tavarataloissa.+Ehkä+olen+ollut+niin+tuhma,+ettei+hän+minua+noteeraa.+
Jeesuksen+myöhässä+olemisesta+en+sen+sijaan+menisi+vannomaan.+Aikatauluja+kun+ei+meille+tiettävästi+ole+jaeltu.+Siis+varteenotettavia+aikatauluja.
06.10.2017 13:48
Hyvä+muistijälki.+Ehkä+se+oli+vaan+väärässä+paikassa+ja+joku+halusi+sen+repiä+pois.
06.10.2017 13:19
"Tuo+on+totta,+että+Askola+puhuu+hyväksyvästi+homoseksuaalisen+seksin+harjoittajista+ja+kutsuu+heitä+myös+nuotiopiiriinsä+syrjien+uskovaista+kansanryhmää."
Oletatko+siis,+että+hän+ei+kutsu+uskovaisia+nuotiopiiriinsä?+Vai+tarkoitatko,+että+jos+puhuu+hyväksyvästi+jostain+kansanryhmästä,+se+olisi+syrjimistä+uskovaisia+kohtaan?
06.10.2017 13:13
Tässä+sinulle+ote+Askolan+saarnasta+20.9.2015+Myyrmäen+kirkossa+Vantaankosken+seurakunnan+piispantarkastusmessussa:
"Minua,+yhtä+Jeesuksen+seuraajaa,+tuo+Jeesus,+Jumalan+näköispainos,+kutsuu+minua+ymmärtämään+ainakin+kolmea+asiaa
–+kaikki+ihmiset+ovat+Jumalalle+aarteita,+mahdollisuuksia+ja+lahjoja+–+miksi+en+siis+näkisi+sukulaistani,+työtoveriani,+maahamme+tullutta+tällä+tavoin.+Ei+aina+helppoa+–+mutta+kuuluu+Jeesuksen+seuraajan+matkaoppaaseen
-anteeksisaaminen+ja+anteeksiantaminen+on+lahjoista+suurin:+saa+aloittaa+alusta,+tai+vaikka+puolivälistä.+Menneisyyteen,+katkeruuteen,+kipuun+ja+häpeään+saa+tutustua+Jumalan+lempeiden+kasvojen+alla+–+mutta+niistä+saa+myös+luopua.+Jeesuksen+viesti+oli+aina+kutsu+takaisin+yhteisöön!+Mikään+moka+eikä+mikään+häpeä+vie+pois+viisumia+armon+valtakuntaan.+Kirkossa+me+emme+mittaa+uskon+tulospisteitä+emmekä+arvioi+kristityn+kvartaalisaavutuksia;+me+sanomme+toisillemme+–+keskeneräisenä+kelpaa+ja+armo+kantaa+senkin+rajan+alla.+Minusta+tällä+viestillä+on+myös+vahva+yhteiskunnallinen+merkitys.
–+Jeesuksen+tervetulotoivotus+on+voimaannuttava+asia.+Yllättävä+vitamiini:+kun+on+tervetulleeksi+toivotettu,+toivottaa+tervetulleeksi+toisiakin;+kun+on+armahdettu,+armahtaa+muitakin;+kun+on+antanut+Jumalan+tulla+elämäänsä+ja+yllättää,+kestää+yllätyksiä+–+monenlaisia.+Me+elämme+armon+aikavyöhykkeellä:+silloin+oikeudenmukaisuus+nousee+näköpiiriin.
Tässäkö+juuri+Jumalan+aavistus+Poikansa+teoista.+”Te+hämmästytte”."
Ja+tässä+linkki+koko+saarnaan:+https://www.piispairjaaskola.fi/puheet/jeesus-jumalan-nakoispainos/
06.10.2017 13:08
Kyllä+hän+on+käsittääkseni+toiminut+joskus+pappinakin.+
Tässä+sinulle+ote+hänen+saarnastaan+synodaalikokouksessa:
"”Missä+rakkaus+ja+laupeus,+missä+rakkaus,+siellä+Jumala.”+Jumalan+rakastaminen+on+olemisen+syvä+taso;+se+ei+ole+suoritus,+vaatimus+eikä+hengellinen+tulostavoite.+Se+on+antautumista+yhdessä+erilaisten+ja+kaikenlaisten+ihmisten+seurassa+Jumalan+yllätyksille.+Meillä+on+suuri+etuoikeus+toteuttaa+työtämme+siinä+ulottuvuudessa,+jossa+ilo+ja+inspiraatio+nousee+syvistä+lähteistä+ja+jossa+tuonpuoleisuuden+tuoksu+tavoittaa+arjen.+Tämä+kutsumus+on+huikea!
Se+avaa+meille+portit+ihmiselämän+syvimpään+raadollisuuteen+ja+kauneimpaan+iloon+–+koska+Jumala+on+kaikessa+tässä+läsnä.+Siksi+meillä+on+rohkeus+ja+luottamus+elää+hänen+maailmassaan.++Jokaisella+kadulla,+jokaisella+kylän+raitilla,+jokaisilla+pelokkaiden+pihoilla+ja+eristettyjen+yksiöissä+kuin+myös+valtansa+ja+vastuunsa+paineissa+työtään+tekevien+kabineteissa+Jumala+on+tavattavissa.+Kävisimmekö+Häntä+siellä+tapaamassa?
”Missä+rakkaus+ja+laupeus,+missä+rakkaus,+siellä+Jumala.”"
Ja+tässä+linkki+koko+saarnaan:+https://www.piispairjaaskola.fi/puheet/piispa-irja-askolan-saarna-synodaalikokouksessa/
06.10.2017 13:03
Missä+asiassa+olen+väärässä?
06.10.2017 12:38
Se+on+sinun+mielipiteesi.
06.10.2017 12:39
Median+varassako+sinä+olet+tarkastellessasi+Askolan+puheita?+Aika+kapea+näkökulma+mielestäni.+Jotta+voit+kommentoida+sitä,+mistä+hän+puhuu+ja+mistä+ei,+sinun+pitäisi+mennä+seuraamaan+hänen+pitämiään+tilaisuuksia,+messuja+jne.+En+ollenkaan+usko,+että+hän+kaikkina+näinä+vuosina+on+puhunut+pelkästään+homoista.
06.10.2017 12:33
En+selitä+sitä+mitenkään.+En+ole+Askola.
06.10.2017 12:32
Oletko+seurannut+hänen+toimintaansa+niin+tarkasti,+että+voit+noin+sanoa?+Kai+hän+nyt+joskus+kaikkina+näinä+vuosina+on+julistanut+sanaa+sinunkin+standardiesi+mukaan+oikein?
06.10.2017 12:27
Hän+puhuu+paljon+muustakin.
06.10.2017 12:19
240 / 308