Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

6146

1. Ihmiseltäkin.+En+toki+kuvittele,+että+Dogmatikos+minua+pelastaa,+jos+sitä+luulet.+Haluatko+sinä+kuolemasi+hetkellä+vierellesi+mielummin+rauhallisen+ja+hyväksyvän+ihmisen+kuin+sinut+kyselemättä+helvettiin+tuomitsevan+henkilön?
  2. Tässä+sinulle+ote+Askolan+saarnasta+20.9.2015+Myyrmäen+kirkossa+Vantaankosken+seurakunnan+piispantarkastusmessussa:"Minua,+yhtä+Jeesuksen+seuraajaa,+tuo+Jeesus,+Jumalan+näköispainos,+kutsuu+minua+ymmärtämään+ainakin+kolmea+asiaa–+kaikki+ihmiset+ovat+Jumalalle+aarteita,+mahdollisuuksia+ja+lahjoja+–+miksi+en+siis+näkisi+sukulaistani,+työtoveriani,+maahamme+tullutta+tällä+tavoin.+Ei+aina+helppoa+–+mutta+kuuluu+Jeesuksen+seuraajan+matkaoppaaseen-anteeksisaaminen+ja+anteeksiantaminen+on+lahjoista+suurin:+saa+aloittaa+alusta,+tai+vaikka+puolivälistä.+Menneisyyteen,+katkeruuteen,+kipuun+ja+häpeään+saa+tutustua+Jumalan+lempeiden+kasvojen+alla+–+mutta+niistä+saa+myös+luopua.+Jeesuksen+viesti+oli+aina+kutsu+takaisin+yhteisöön!+Mikään+moka+eikä+mikään+häpeä+vie+pois+viisumia+armon+valtakuntaan.+Kirkossa+me+emme+mittaa+uskon+tulospisteitä+emmekä+arvioi+kristityn+kvartaalisaavutuksia;+me+sanomme+toisillemme+–+keskeneräisenä+kelpaa+ja+armo+kantaa+senkin+rajan+alla.+Minusta+tällä+viestillä+on+myös+vahva+yhteiskunnallinen+merkitys.–+Jeesuksen+tervetulotoivotus+on+voimaannuttava+asia.+Yllättävä+vitamiini:+kun+on+tervetulleeksi+toivotettu,+toivottaa+tervetulleeksi+toisiakin;+kun+on+armahdettu,+armahtaa+muitakin;+kun+on+antanut+Jumalan+tulla+elämäänsä+ja+yllättää,+kestää+yllätyksiä+–+monenlaisia.+Me+elämme+armon+aikavyöhykkeellä:+silloin+oikeudenmukaisuus+nousee+näköpiiriin.Tässäkö+juuri+Jumalan+aavistus+Poikansa+teoista.+”Te+hämmästytte”."Ja+tässä+linkki+koko+saarnaan:+https://www.piispairjaaskola.fi/puheet/jeesus-jumalan-nakoispainos/