Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eikös+uskoa+voi+ja+pitäisikin+elää+todeksi+missä+vaan?
12.09.2017 00:07
Hienosti+määritelty.+Tuosta+rakkaudesta+vaan+sen+verran,+että+sen+ilmeneminen+ei+tosiaan+tarvitse+olla+tuolla+tavalla+tunteellista+kuin+kuvasit.+Itse+ajattelen+sen+enemmänkin+niin,+että+se+on+sitä+toisen+ihmisen+hyväksymistä+ja+auttamista+hädässä,+niin+kuin+kirjoitit.+Kannetaan+toistemme+taakkoja,+mutta+ei+näännytä+niiden+alle.
11.09.2017 23:02
"Jeesus+Kristus+on+se+Totuus+ja+jos+Hänen+antamaa+esimerkkiä+seuraamme+miten+ei-uskovien,+kiusaavien+ja+ansoittavien+kysymysten+tekijöiden+kanssa+viestitään,+niiin+hyvä+tulee."
Jeesuksella+oli+kyky+nähdä+kysymysten+taakse,+mutta+teillä+sitä+kykyä+ei+ehkä+ole,+minulla+ei+ainakaan.+Eikö+kuitenkin+aina+pitäisi+aloittaa+siitä,+että+kysyjä+saattaa+olla+ihan+tosissaan+ja+vastata+sen+mukaan?+Vai+pelkäättekö,+että+Jumalan+sana+siitä+jotenkin+häpeäksi+muuttuisi,+jos+sitten+osoittautuisikin,+että+kyse+oli+ansoittavasta+kysymyksestä?+Eikö+Jumalan+sana+ole+suurempi+kuin+ansat?+Jos+aloittaa+olettamalla,+että+toinen+on+tosissaan+ja+vastaa+asiallisesti+ja+sitten+osoittautuukin,+että+kysyjä+on+tuota,+mitä+pelkäät,+niin+ehtii+sitä+sittenkin+vielä+vastata+kuten+kiusaaville+vastataan+(mitä+se+sitten+lieneekin).
11.09.2017 22:53
Kyllähän+minulle+on+aika+omituisia+ja+loukkaavia+asioita+täällä+sanottu.+En+ole+kuitenkaan+loukkaantunut,+koska+ne+ovat+olleet+niin+kaukana+totuudesta,+että+ei+ole+osunut.+
Keskustelu+ei+pysy+asiallisena+sen+takia,+että+kaikki+eivät+ilmeisesti+halua+asiallisia+keskusteluja+tai+käsittävät+asiallisen+keskustelun+eri+tavalla+kuin+joku+toinen.+Joku+ehkä+purkaa+omaan+pahaa+oloaan+syytämällä+toisten+niskaan+ikäviä+kommentteja.+
Voisinko+itse+tehdä+jotain?+Toki+voisin+ja+yritän+sitä+kyllä,+mutta+kieltämättä+joskus+lipsahtaa+vähän.+
Onko+välttämätöntä+loukkaantua?+Ei+varmasti,+mutta+ihmisellä+on+tunteet+ja+joskus+sitä+saattaa+vaan+loukkaantua.+Jotkut+ovat+siinä+herkempiä+kuin+toiset.+Ei+minusta+voi+sanoa+ensin+pahasti+ja+sitten+kuitata+sitä+sillä,+että+älä+loukkaannu+tai+vähätellä+loukkaantumista.+Jokainen+voi+miettiä,+millaista+kieltä+käyttää+ja+kuinka+haluaisi,+että+itselle+puhutaan.
11.09.2017 22:36
Hyvä+pointti.
11.09.2017 22:26
Kyllä.+Uuden+Testamentin+luku+on+meille+kaikille+uskoville+tärkeää.+Emme+halua+olla+lipevän+epärehellisiä,+emmekä+varmaankaan+ilkeitäkään.
11.09.2017 22:25
Hyviä+kysymyksiä+Mikämittari.+En+usko,+että+Jumala+siten+vanhurskauttaa+pervot+ym.+Jokin+muu+ajatus+siinä+täytyy+olla+takana.
11.09.2017 22:21
Aika+ympäripyöreää+ja+epämääräistä.+Kuinka+meidän+pitäisi+käytännössä+elää+perheen+tavoin?+Kuinka+sen+täällä+palstalla+pitäisi+näkyä?
Lähimmäisen+käsitekin+tuntuu+olevan+hieman+häilyvä,+kerro+kuka+sinulle+on+lähimmäinen?
11.09.2017 22:15
Minulle+Jeesuksessa+on+tärkeintä+se+pelastus,+se+on+se+ydin.+Toisaalta+kun+lähden+seuraamaan+Jeesusta,+niin+parhaiten+se+tapahtuu+noudattamalla+Jeesuksen+esimerkkiä+ja+ohjeita+toistemme+kohtelussa.+Haluaisin,+että+usko+minussa+näkyy+teoissani,+vaikka+niillä+en+pelastusta+saakaan.+En+tiedä,+mitä+uskovainen+voisi+jättää+Raamatusta+huomioimatta,+mutta+kaikki+kohdat+eivät+ehkä+ole+yhtä+tärkeitä+lopputuloksen+kannalta.
11.09.2017 21:53
EvLut,+mitäpä+jos+menisit+huiskimaan+sillä+pölyhuiskallasi?
11.09.2017 21:46
Ei+kai+meistä+kukaan+vielä+ole+kadotettu?
11.09.2017 20:53
Hikoilu+ei+kyllä+syntiä+ole.+Ai+niin+sori,+palaan+lestiini.
11.09.2017 20:43
Onhan+se+käväissyt+mielessä.+Miksiköhän+se+rakkaus+ilmenee+täälläkin+niin+eri+tavalla,+jos+samoja+evankeliumeja+luemme?+Mutta+jos+sinä+olet+asian+selvittänyt,+niin+olisi+mukava+lukea+sinun+käsityksesi?+Ja+kuka+on+sinun+lähimmäisesi?
11.09.2017 20:39
Kyllä+varmaan+voisi+kasvaa+aikuisiksi+ne,+jotka+sitä+eivät+ole.+Mutta+olisiko+aika+sinunkin+jo+tajuta,+että+niitä+poistoja+ei+tehdä+vain+sen+takia,+että+joku+kokee+aiheen+kiusalliseksi.+Tai+että+niitä+ilmiantoja+ei+välttämättä+ole+ihan+niin+paljon+kuin+tunnut+kuvittelevan.+Tuokin+pitkä+teksti,+joka+täällä+on+ollut+jo+aiemminkin,+ei+ole+keskustelua,+se+on+toisen+tekstin+kopiointia+ilman+lupaa+toiselle+saitille.+Ja+jos+se+on+poistoperuste+sääntöjen+mukaan,+niin+saattaa+käydä+sillekin+huonosti.+Salaliittoteoriat+ovat+kyllä+ihan+hauskoja.+Minun+teoriani+on,+että+ehkä+Donald+käy+mikroaaltouuninsa+välityksellä+poistelemassa+kommentteja+ja+kokonaisia+ketjuja,+joskus+jopa+pelkän+ajatuksen+kommentista.
11.09.2017 16:16
Ei+välttämättä+huono+asia,+mutta+mitähän+se+mahtaa+käytännössä+tarkoittaa.+Jos+kolehdin+keräämiseen+tarvitaan+lupa,+niin+varmasti+sen+saa.+Toisaalta+jos+jokaiseen+kerättävään+kolehtiin+tarvitaan+lupa,+niin+voi+olla+että+poliisin+toiminta+tukkeutuu+niihin+hakemuksiin.+Kavalluksiahan+varmaan+tapahtuu+luvista+huolimatta,+on+ihminen+niin+kekseliäs.
11.09.2017 14:30
Totta.+Muista+myös,+että+jos+sinuun+tarttuu+punkki,+niin+se+kannattaa+välittömästi+poistaa+ja+sitten+seurailla,+ettei+tule+sitä+renkulaa+siihen+kohtaan.+Päivystyksessä+eivät+mielellään+siihen+käytä+aikaa,+joten+kannattaa+opetella+tekniikka+itse.
11.09.2017 14:02
"poistoilmoituksia+annetaan+kiivaasti"
Välillä+itsekin+miettinyt+poistopolitiikkaa,+en+tosin+hirveästi+siihen+aikaa+käytä.+Mutta+sinulla+ilmeisesti+on+joku+linkki,+josta+nuo+poistoilmoitukset+voisi+katsoa,+laitatko+meille+kaikille.+Voisi+olla+mielenkiintoista+ja+opettavaista+lukaista.
11.09.2017 13:57
Mietippä+tuota+vastaustasi,+että+minulla+on+mahdollisuus+katua+valitsemaani+suuntaa.+Ajatellaanpa,+että+olenkin+nyt,+kuvitelmistasi+huolimatta,+ihan+oikeassa+suunnassa+Jumalan+mielestä+ja+nyt+ohjeesi+mukaan+katuisin+sitä+ja+lähtisin+toiseen+suuntaan+ja+hylkäisin+Jumalan.+Mihin+joutuisin?+Mihin+sinä+opastajanani+joutuisit?
11.09.2017 12:34
"Mitä+uskoa+tunnustatte?"
Ei+kai+sinun+tuota+tarvitse+täällä+kysyä?+Olethan+minutkin+jo+tuominnut+saa****npalvojaksi,+mitä+minun+vastauksellani+olisi+merkitystä?
11.09.2017 12:26
On+se+yksinkertainen,+eikä+vaadi+ruudinkeksijyyttä,+olet+täysin+oikeassa.+Pointti+onkin+siinä,+että+kenenkään+ei+ole+pakko+täällä+vastata+yhtään+mihinkään,+jos+ei+katso+sitä+aiheelliseksi+tai+on+jo+vastannut+siihen+vähän+monimutkaisemmin+kuin+kyllä/ei-vastauksella.+Et+sinäkään+vastaa+kaikkeen,+mitä+sinulta+kysytään.
11.09.2017 11:40
260 / 308