Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"No+entä+uskotko+Jumalan+ilmoitukseen,+että+Hän+loi+kaiken+viikossa?+Vai+haluatko+kehitellä+muunlaisia+aikamääriä+noin+yksipuolisesti?"
Uskon+toki,+mutta+niin+kuin+sanottu,+Jumalan+aikamääreet+voivat+poiketa+meidän+käsityksistä.
29.04.2018 21:47
"Jos+et+tunne+Raamattua+niin+käytä+energiasi+siihen+tutustuniseen+äläkä+turhan+pohtiniseen."
Ihan+hyvä+neuvo.+Minulla+vaan+on+taipumusta+pohdiskella+erilaisia+asioita.
+"Äläkä+ainakaan+puhu+sellaista+mitä+Raamatussa+ei+ole😏"
Yritän+olla+puhumatta.
"Sillä+sinä+kyseenalaistat+Jumalan+sana."
En+minä+pohdiskeluillani+kyseenalaista+Jumalan+sanaa,+haluan+vain+ymmärtää+sitä+paremmin.+Eiköhän+Jumala+minun+pohdiskeluni+kestä,+kun+en+niitä+minään+totuuksina+esitä.
"Siihen+ei+tule+lisä+mitään+eikä+poistaa+mitään+-eli+yli+kirjoitusten."
Täsmälleen+samaa+mieltä.
"Minä+vastaan+aina+kun+minulta+kysytään"
Hiukan+eri+mieltä.+Sinulla+on+vielä+eiliseltä+vastaamatta+silloin+esittämäni+kysymys.
29.04.2018 21:44
"Kain+sai+vaimon+Adamin+ja+Eevan+jälkeläisistä.+Eihän+edes+ole+muita+vaihtoehtoja."
Miten+eri+rodut+ovat+sitten+syntyneet?+
"Lajit+voivat+jalostua+tai+niitä+voidaan+jalostaa,+mutta+uusia+lajeja+ei+ole+kehittynyt."
En+ole+väittänytkään,+että+uusia+lajeja+olisi+kehittynyt,+vaan+että+nykyiset+lajit+kehittyvät+ja+niitä+kehitetään.+
"Kuitenkaan+Jumala+ei+ilmoita,+että+käytti+evoluutiota+luomiseen.+Ainut+mitä+meille+ilmoitetaan+on,+että+"Jumala+sanoi+ja+tapahtui+niin"."
Aivan.+Ei+Hän+myöskään+sano,+että+evoluutiota+en+sitten+käyttänyt+luomisessa.
29.04.2018 21:39
Tietenkin+Jumala+voi+luoda+kaiken+vaikka+sekunnissa.
29.04.2018 21:30
"Kuitenkin+Raamatussa+puhutaan+viikosta.+Eikö+olisi+järkevää+luottaa+nyt+kirjoitettuun+Sanaan?"
Kyllä,+mutta+Jumalan+aika+voi+olla+eri+kuin+meidän+aikamme.
"Eikun+Jumala+ilmoittaa+luoneensa+kaiken+lajiensa+mukaan.+Välimuodoista+ei+ole+mainintaa+missään."
En+muista+puhuneeni+välimuodoista.
"Evoluutikoilta+en+tätä+kysynytkään,+vaan+sinulta."
Kysymyksesi+oli+"Miten+muuten+tämän+dramaattisen+muutoksen+evoluutikot+selittää?"+
Minä+en+ole+evoluutikko,+joten+en+voi+tähän+heidän+puolestaan+vastata.
"Miksi+lajien+käyttäytyminen+yhtäkkiä+muuttuu?+Miksi+muuten+aasi+osaa+puhua?"
Voitko+antaa+jonkun+esimerkin+lajien+käyttäytymisen+muutoksesta?
Aasit+eivät+normaalisti+osaa+puhua.
29.04.2018 21:28
Olen+samaa+mieltä,+että+Jumala+ei+kaikkea+kerro.+Ei+se+minunkaan+uskoani+horjuta,+mutta+onhan+noita+joitain+asioita+mukavaa+pohdiskella.+Mutta+niin+kuin+sanoit,+luomiskertomus+ei+ole+pelastuskysymys,+siksi+en+ole+sitä+niin+kovin+pohdiskellutkaan.+Sitä+en+tiennyt,+että+Jumalani+on+väärä,+kun+uskon+Hänen+kykenevän+käyttämään+luomistyössään+evoluutiota.+Minä+luulen,+että+meillä+molemmilla+on+sama+Jumala+ja+samaan+taivaaseen+olemme+matkalla.
Kiitos+muuten,+että+vastasit.
29.04.2018 21:16
Eikö+se+ole+aika+oleellinen+kysymys+luomiskertomuksessa?
29.04.2018 21:04
"Juurihan+sinä+kerroit+ihan+itse+mihin+sinä+uskot+ja+varsinkin+mihin+Jumalan+sanaan+et+usko+"
Taisit+taas+tulkita+minua+hiukan+väärin.
Mistä+eri+rodut+ovat+peräisin?
29.04.2018 20:45
Tiedätkö+sinä+paremmin+mihin+minä+uskon+kuin+minä?+
Kysymykseeni+sisältyi+myös+kysymys+siitä,+mistä+Kain+sai+vaimonsa?
29.04.2018 20:37
"Jos+sinä+uskot,+että+evoluutioteoria+on+totta+et+samalla+voi+uskoa+Jumalan+luomistyöhön.+Sinulle+tiede+on+suurempi+auktoriteetti+kuin+Raamattu+Jumalan+sana.+Se+tuli+nyt+selväksi.+Tiede+ei+ole+todistanut,+että+Jumala+olisi+olemassa+joten+sinä+et+varmaan+sitten+usko+sitäkään."
Taas+väärin+tulkittu.+Minä+uskon+Jumalaan+ja+Jumalan+luomistyöhön,+mutta+uskon+Jumalan+olevan+meitä+viisaampi+noissa+luomisjutuissa.+
"Siinä+vastaus+kysymykseesi,+vastasit+siihen+ihan+itse😏"
Ei,+tuo+ei+todellakaan+ollut+vastaus+kysymykseeni.+Vai+oletko+sitä+mieltä,+että+muut+ihmiset+luotiin+evoluution+kannalta?+Olen+aika+pettynyt+sinuun,+uskova+ihminen,+joka+lupaat,+mutta+petät+lupauksesi.+Onko+se+Raamatun+mukaista?+Odotan+edelleen,+että+pidät+lupauksesi.
29.04.2018 20:27
En+usko,+että+evoluutioteoriaa+on+kehitetty+tuosta+syystä.+Tiede+on+tiedettä+ja+se+etenee+omalla+painollaan.+Minä+en+nielaise+mitään+syöttejä,+minä+vaan+uskon,+että+Jumala+oli+viisaampi+kuin+me+ihmiset+ja+Hänelle+on+ollut+täysin+mahdollista+luoda+maailma+ihan+miten+Hän+on+parhaaksi+katsonut.+
Joko+sinä+vastaat+kysymykseeni,+niin+kuin+lupasit?
29.04.2018 20:05
"Raamatussa+on+ihan+kaikki+mitä+tarvitset+mutta+se+ei+riitä+sinulla+vaan+sinä+haluat+mieleisiäsi+vastauksia.+Se+tekee+juuri+sinulle+koko+Raamatusta+kirjan+joka+ei+ole+sinulle+totuus+vaan+valikoit+sieltä+asiat+jotka+sinua+miellyttää+ja+jotka+miellyttävät+maailmaa😏
Miten+sinä+voit+luottaa+Raamatun+sanaaan+Jeesuksen+palastustyöstä😏❓Jospa+siihenkin+on+joku+muu+totuus+kuten+luomiskertomuksessa+sinulle❓"
Tulkitset+väärin+minua.+En+minä+halua+mieleisiäni+vastauksia+enkä+valikoi+sieltä+itseäni+miellyttäviä+asioita+enkä+varsinkaan+maailmaa+miellyttäviä+asioita.+En+näe+luomiskertomuksessa+mitään+muuta+totuutta+kuin+sinäkään.+Se+ajatus,+millä+tavalla+Jumala+on+luomistyönsä+tehnyt,+on+meillä+vähän+erilainen.+Sinä+ilmeisesti+uskot+johonkin+taikatempun+tapaiseen+luomiseen.+Molemmat+uskomme+kuitenkin+luomiseen.
29.04.2018 19:58
Anteeksi,+mitä?
29.04.2018 19:41
Ymmärrämme+tämän+siis+vähän+eri+tavoin.
Olet+täysin+oikeassa+siinä,+että+minun+täytyy+tutkia+Raamattua.+Tuota+valintaa+minun+ei+tarvitse+enää+tehdä,+koska+uskon+Jumalan+sanaa.+Raamattu+vain+ei+ole+täysin+tyhjentävä,+siinä+on+monia+kohtia,+jotka+ymmärrämme+eri+tavalla.+Toivottavasti+kuitenkin+Jeesuksen+pelastustyö+ja+sen+merkitys+on+meille+kaikille+sama.
Vastaatko+nyt+siihen+minun+kysymykseeni?
29.04.2018 19:38
Anteeksi,+etten+ole+huomioinut++kommenttejasi.+Tuo+muovaaminen+oli+mielestäni+juuri+niitä+hyviä+kommentteja,+joista+tuossa+yhdessä+kommentissani+mainitsin.
29.04.2018 19:32
Lajien+luominen+on+tehty+evoluution+kautta.+En+tätä+valitettavasti+tämän+tarkemmin+pysty+selittämään.+Maailmaa+ei+olisi,+jos+Jumala+ei+sitä+olisi+luonut.
En+ole+tutkinut+Raamattua+niin+tarkasti+tuon+luomiskertomuksen+osalta,+että+voisin+sanoa+tuohon+tällä+tietämykselläni+mitään.+Täällä+on+kyllä+tullut+ihan+hyviä+pointteja+asiaan+muiden+kirjoittajien+toimesta.
29.04.2018 19:13
En+tarkoita.+Se,+miten+Jumala+loi+maailman+on+tapahtunut+evoluution+kautta.
29.04.2018 19:03
"Miten+evoluutiota+tarvittiin+maailman+luomiseen,+mitä+se+teki+🤓"
Sen+avulla+Jumala+loi+maailman.
"M+i+t+e+n+Jumala+käytti+evoluutiota+luomistyössään,+kerro+se.+Eikö+Jumala+luonutkaan+kaikkea+valmiiksi🤓❓Mitä+jätti+puolitiehen"
Minä+en+nyt+oikein+tiedä,+kuinka+tämän+tarkemmin+tai+ymmärrettävämmin+voisi+sanoa,+mutta+Jumala+loi+maailman+evoluution+avulla,+Jumala+on+siis+evoluution+"hallitsija".+Jumala+loi+maailman+kyllä+valmiiksi+meille,+mutta+koko+ajanhan+kaikki+kehittyy.+Ihminenkin,+esim.+meidän+keskipituutemme+kasvaa.
29.04.2018 18:52
Anteeksi+kuinka?
29.04.2018 18:44
Olkoon+sitten+niin.+Katsotaan+kuinka+tässä+käy.
"Jos+kerran+Aadam+ja+Eeva+olivat+samanlaisia+ihmisiä+kuin+me+nyt+olemme+niin+mihin+sitä+evoluutoita+tarvittiin❓"
Evoluutiota+tarvittiin+maailman+luomiseen.+Koska+minulle+ei+ole+selvinnyt,+mistä+esim.+Kain+sai+vaimonsa,+niin+minulle+on+vähän+epäselvää+se,+onko+ihmisiä+luotu+myös+evoluution+kautta+vai+miten+se+on+tapahtunut.
"Entä+eläinten+ja+kasvien+luominen.+Luotiinko+ne+samanlaisiksi+kuin+ne+nyt+ovat❓"
Varmaankin+jotakuinkin.+Kehitystähän+tapahtuu+tänäkin+päivänä,+joten+moni+asia+muuttuu+koko+ajan.
"Et+vieläkään+ole+kertonut+mikä+sen+evoluution+osuus+on."
En+ymmärrä+tätä+kysymystä.+Siis+minkälaista+vastausta+tähän+odotat.+Jumala+käytti+evoluutiota+luomistyössään.
29.04.2018 18:40
93 / 308