Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juu,+tuo+ketään+sanan+väärää+käyttöä+näkee+paljon.+Esimerkiksi+porilaisten+puhekielessä+kysytään:+"Ketä+tuo+on"?+Tällöin+halutaan+tietää+kuka+kyseessä+oleva+ihminen+on.+Kalle+Palander+on+niin+itseriittoinen+ihminen,+että+hän+voi+vaikka+keksiä+uusia+sanoaja+suomen+kieleen,+en+ottaisi+häntä+koskaan+mukaan+mihinkään+ohjelmaan.
01.11.2018 10:24
Älä+nyt+enää+väännä+puukkoa+haavassa.
01.11.2018 10:20
Siis+voi+jumagegga+nääs+päivää!+Minä+teen+aloituksen++väärin+kirjoittamisesta+ja+sitten+itse+teen+niin+pahan+kirjoitusvirheen,+että+ei+mitään+rajaa.+Oli+pakko+käydä+katsomassa+kirjoitin+Dingon+sijaan+Fingo,+voi+pyhä+jysäys!
01.11.2018 10:20
eppu
Tuo+kuulosta+hyvältä,+että+voisi+valita+minkä+sanan+ottaa+omaan+tekstiinsä.+Meikäläisellä+toimii+just+toisin+päin+eli+mikäli+ei+paina+sitä+koneen+vehdottomaa,+kone+tekee+päätöksen+ja+valitsee+ehdottomansa+sanan+ja+siitä+sitä+sotkua+syntyy,+kun+ei+aina+muistaa+poistaa+niitä.+Asetuksia+muuttamalla+varmaan+voisi+muuttaa,+mutta+olen+pyrkinyt+olematta+pitelemästä+niitä,+kun+on+käynyt+niinkin,+ettei+ole+saanut+palautettua+vanhoja+ja+on+sen+vuoksi+joutunut+menemään+työpaikan+helpdeskiin.+Kännykkä+nimittäin+on+työnantajani+minulle+hommaama.
01.11.2018 10:15
Ei+taitu+savon+murre+meikäläisen+suusta,+mutta+uskallan+väittää+ymmärtäväni+sitä,+jos+saan+aina+vähän+aikaa+miettiä,+että+mitäköhän+se+toinen+sanoi.+Siinä+kokee+myös+suunnatonta+osaamisenriemua,+kun+tajuaa+mitä+toinen+suomalainen+sanoi+toiselle+tavalla,+jota+itse+ei+koskaan+käyttäisi.
Näkemyseromme+johtuvat+varmaan+eri+siitä,+kun+minä+olen+paljasjalkainen+länsisuomalainen+ja+sinä+lähtöisin+toiselta+puolelta+kaunista+Suomen+maatamme.+Pakko+kertoa+tähän+väliin,+vaikka+se+ei+mitenkään+asiaan+kuulukaan,+niin+olin+viime+viikonloppuna+nostalgisella+tanssilava+tapahtumassa+siellä+lännessä.+Paikkana+oli+Köyliön+Lallintalo+ja+esiintyjinä+Neljä+Ruusua+ja+porilainen+Fingo-yhtye.+Oli+todella+hyvä+meinki,+aivan+kuin+olisi+palannut+ajassa+40+vuotta+takaisinpäin.
31.10.2018 11:30
Nyt+lensi+aamukahvit+näytölle,+kiitos+tästä+ratkiriemukkaasta+kommentista.
31.10.2018 11:22
Tosiaan,+nykyajan+lapsille+opetaan+numeroiden+kirjoittaminen+eri+tavalla+mitä+meidän+kouluaikanamme.+Ei+se+silti+tarkoita,+että+minä+muuttaisin+omaa+kirjoitusasuani.+Pidän+perinteistä+kiinni+ja+on+hyvä,+kun+riihi+sanaakin+käytetään,+vaikka+ei+muussa+niin+budjetin+tekemisen+yhteydessä.
31.10.2018 11:21
Helposti+pystyi+lukemaan+tuota+siansaksaa.+En+ole+koskaan+ennen+nähnyt+vastavaa+tutkimustulosta.+Kiitos+että+toit+sen+palstalle.
31.10.2018 11:17
Aloitusta+tehdessäni+ajattelin+tätä+malkaa+silmässä,+mutta+näin+kauan+kesti+ennen+kuin+se+tuli+julki.+Samoin+kuin+tuo,+kun+monessa+paikassa+hehkutetaan+suomalaisten+hyvää+lukutaitoa.+Pitäisikö+panostaa+myös+siihen,+että+ihmiset+osaisivat+kirjoittaa+kunnolla+ja+ymmärrettävästi.
Sinulla+demeter+on+se+taito+tallella,+kiitos+hyvästä+ja+kannustavasta+palautteesta.
31.10.2018 11:15
Periksi+ei+annata,+hehee.
31.10.2018 11:11
Nuo+tekstiviestit+lyhenteineen+huonontavat+kieltä+ja+ovay+välillä+niin+vaikeaselkoisia,+että+on+pakko+kysyä+lähettäjältä:+"Mitä+oikein+tarkoitat"?+Silloin+informaation+lähettäminen+ei+onnistunutkaan.+Ja+välillä+siihen+menee+tuhottamasti+aikaa,+kun+yritttää+ratkaista+näitä+toisen+hieroglyfejä.
Monasti+olisi+paljon+helpompi+soittaa+ja+kertoa+asia,+mutta+puhelut+ovat+nykyään+vähentyneet,+koska+on+halvempi+tekstailla,+oli+se+kuinka+hankalaa+sitten+tahansa.+Varsinkin+työasioissa+raivostuttavaa.
31.10.2018 11:10
Tällaisilla+foorumeilla+esiintyy+aina+niitä+muita+viisaampia+tyyppejä,+jotka+tietävät,+osaavat+ja+kirjoittavat+paremmin+kuin+muut,+joten+bengalitikku+don’t+worry+ja+jatka+vaan+mukavaa+sanailuasi.
30.10.2018 11:55
Luulen+sen+tarkoittavan+turtumista,+mutta+tämä+ei+ole+varma+tieto.
30.10.2018 11:49
Hän+haavoittui+sodassa+kolme+kertaa+ja+teki+päätöksen,+että+ei+enää+koskaan+sodi+suomalaisten+rinnalla+ja+rupesi+mieluummin+ruotsalaiseksi.
30.10.2018 11:15
Ensi+kevät+ei+ole+yhdyssana.
30.10.2018 11:13
Poikkeus+vahvistaa+säännön.
30.10.2018 11:10
Erittäin+samaa+mieltä+kanssasi.+Mutta+ainakin+itse+pyritän+pitää+oman+viestittelyni+suht`koht+ymmärrettävänä.+Ja+vaikka+jälkikasvu+joskus+lähettää+kummallisella+suomella+kirjoitettuja+viestejä,+ainakin+siinä+vaiheessa,+kun+rahaa+pyydetään+tulee+viestien+edes+olla+kunnolla+kirjoitettuja,+heh.+
Mielestäni+on+kamalaa,+jos+kaunis+kielemme+huononee+sellaiseksi,+että+sitä+ei+enää+ymmärrä.+Arvostan+todella+omaa+äidinkieltämme+ja+on+hieno+lukea+sujuvasanaista+kirjoitusta.
30.10.2018 11:10
Asioiden+hämärtämistä+tapahtuu+ja+asioiden+vierestä+puhumista,+jopa+asioiden+kääntämistä+täysin+päälaelleen.+Tällaisella+sotkemisella+yritetään+hämmentää+ja+saada+tarkoituksella+ihmiset+hämilleen,+kun+ei+tiedä+mihin+uskoa.+Sitä+politiikka+usein+on.
30.10.2018 11:03
Iltapäivälehdissä+kamalimpia+ovat+otsikot,+jotka+tyrkyttävät+lukemaan+juttuja,+joissa+ei+edes+loppujen+lopuksi+vastata+siihen+mitä+luvataan.+Yrittävät+saada+niistä+iskeviä+ja+houkuttelevia,+mutta+useimmiten+tulee+vain+vaikutelma+huomesta+suomesta.
Viattomat+kirjoitusvirheet+eivät+maailmaa+kaada+ja+niitä+tulee+väkisinkin,+samoin+yhdyssanavirheitä,+pilkut+ja+pisteet+puuttuvat+tai+niitä+on+liikaa.+Toivon+sinun+uskovan,+kun+kerron+ettei+ainakaan+minun+ole+tarkoitus+ruveta+kielipoliisiksi,+enkä+ole+koskaan+nähnyt+vaivaa+virheistä.+Päinvastoin+tärkeintä+on+kirjoittaminen,+ei+oikeinkirjoittaminen.
30.10.2018 11:00
Tulee+niitä+lukihäiriöitäkin,+mutta+useimmiten+toisella+kertaa+menee+oikein.
30.10.2018 10:55
71 / 155