Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Liittynyt 8v sitten
72
aloitusta ·
3090
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+nyt+ihan+saa+kiinni+vertauskuvastasi,+että+miten+se+liittyy+avaukseen?
30.10.2018 10:54
Lukijat+päättävät.
30.10.2018 10:54
Ei+tulekaan,+kun+on+jokin+ihme+kiire+lähettää+viesti+tarkistamatta+ensin+mitä+siinä+lukee.+Harmittaa+myöhemmin,+kun+näkee+ihan+selviä+virheitä.
30.10.2018 10:53
Voi+kiitos,+nimimerkkisi+nähdessäsi+tunnen+itseni+kevyeksi+ja+elämä+on+helppoo...
30.10.2018 10:52
Vai+hyvän+päälle,+hehee!
Olen+joutunut+työskentelemään+eri+murteita+puhuvien+kanssa+ja+ehdottomasti+savo+on+vaikeinta,+jopa+raumaakin+vaikeampaa+ymmärtää.+Mutta+hyvällä+tahdolla+ja+joskus+tarkentavia+kysymyksiä+tehden,+kyllä+siitäkin+selvän+saa.
30.10.2018 10:50
Tuo+on+ihan+totta,+että+joskus+ei+meinaa+millään+ymmärtää+mitä+toinen+on+vestillään+yrittänyt+kertoa.+Yritä+siinä+nyt+sitten+vastata+kohteliassti+ja+sivistyneesti.+Kuunnellessa+on+helppo+möläyttää+perisuomalaiseen+tyyliin+"Häh?"+-kysymys,+niin+saa+vielä+tarkennusta+puhujalta.
Ei+tullut+ensimmäistäkään+virhettä+viestiisi,+kirjoitat+ihan+selkosuomea.
30.10.2018 10:47
Tiedän+tuon+tunteen,+kun+kamalalla+vaivalla+saa+viestin+kirjoitettua+(varsinkin+kännykän+pienillä+näppäimillä)+ja+sen+jälkeen+ei+saa+millään+viestiä+lähetettyä.+Varsinkaan+pidempää+tekstiä+ei+viitsi+naputella+moneen+kertaan.+Turhauttavaa,+kun+vika+on+järjestelmässä.
Toimittajien+kirjoitustaito+on+huonontunut+ja+mikäli+yritetään+tavoitella+rentoutta+sillä,+että+kirjoitan+siten+kuin+puhutaan,+siinä+onnistutaan+harvoin+ja+julkaistuihin+teksteihin+tulisi+kiinnittää+huomiota.+En+tarkoita+näillä+foorumeilla+kirjoitettuja+viestejä,+vaan+televisiossa+ja+lehdistössä.+Samaa+mieltä+tuosta,+että+jotkut+hämärtävät+tahallaan+asioita+ja+kuvittelevat+saamansa+epätietouden+olevan+hauskaa.
29.10.2018 18:10
Juu,+sama+vika+minulla+esimerkiksi,+kun+kirjoitan+”aivan”sanan,+niin+siitä+tulee+avian+tai+Tapsa+nimi+vääntyy+muotoon+tapas.
Välillä+hävettää+niin+paljon,+että+on+pakko+korjata.+Tuttujen+kesken+jätän+korjaamatta,+sillä+kyllä+he+ymmärtävät+tai+josseivat+ymmärrä,+niin+kysyvät.
29.10.2018 17:57
Konehan+niitä+virheitä+tekee.+Jo+silloin+ennen,+kun+kirjoitettiin+kirjoituskoneella,+niin+aina+oli+jotain+vikaa+siinä+kirjoituskoneessa.
Etkä+sinä+edes+tee+virheitä+tai+ainakaan+minä+en+ole+niihin+kiinnittänyt+huomiota.+Eikä+tämä+aloitus+ollut+mikään+moite,+koska+ainakaan+minulla+ei+ole+varaa+huomautella+muille,+kun+en+ole+sellainen+täydellinen,+enkä+myöskään+ole+tavannut+sellaista.
29.10.2018 17:33
Tiedän+sinun+vastaavan+paljon+puhelimella,+siksi+tulee+pikku+pikku+virheitä+joskus+silloin+tällöin.+Ei+liian+usein,+eikä+paljon,+eikä+mitään+merkittäviä.+Samoin+minullekin+tulee,+kumma+kun+ei+viitsi+lukea+sitä+omaa+viestiä+uudelleen+ja+miksi+on+vaan+niin+kiire+painaa+sitä+"LÄHETÄ"+-nappulaa?
29.10.2018 17:28
Kirjoitat+asiaa+ja+kirjoitat+virheetöntä+tekstiä.+Ja+vielä,+kun+otetaan+huomioon,+että+pystyt+kirjoittamaan+halutessasi+pitkiä+viestejä,+on+suoritus+sulkahatun+noston+arvoinen.
29.10.2018 16:40
Ruotsiin+muuttanut+setäni+harmitteli,+kun+ei+osannut+kirjoittaa+kunnolla+kumpaakaan,+ei+suomea+eikä+ruotsia.
29.10.2018 16:35
Minun+mielestä+on+hyvin+inhimillistä,+että+tekee+silloin+tällöin+kirjoitusvirheitä,+enkä+niitä+harmittele+sen+kummemmin.
29.10.2018 16:31
On+ollut+kaikenlaisia+kiireitä,+eikä+ole+ehtinyt+palstalle+poikkeamaan.+Talvella+on+kaikki+toisin+ja+löytyy+paremmin+ehkä+aikaa+kirjoittelemisiin.
29.10.2018 16:25
Onkohan+ravintolat+ja+kapakat+katoavaa+kansanperinnettä,+kun+nykynuoret+kuluttavat+aikaa+somessa+eivätkä+käy+enää+ulkona+juhlimassa+kuten+ennen+tehtiin?
29.10.2018 16:08
tökerö.täydellisyys
Sorry,+olin+niin+töpinöissäni,+että+taisin+vastata+”väärään”+viestiin.+Siis+ei+minulle+tarkoitettuun.
29.10.2018 15:55
Kylläpäs+kuuluupas,+minä+kyllä+tiedän,+kun+olen+aikoinaan+ylli-oppilaaksi+lukenut,+hehee.
29.10.2018 15:50
Mukava+lukea+jonkun+kovaan+itseluottamukseen.+Varo+käyttämästä+kännykkää+viestien+lähettämiseen,+siellä+oikeinkirjoitusjärjestelmä+muuttaa+oikeinkirjoitetut+viestit+väärinkirjoitetuiksi.
29.10.2018 15:34
Epäilen+makkarakysynnän+vähenevän,+kunhan+meidän+ikäluokkamme+pienenevät.+Nykynuorisolla+taitaa+on+tärkeämpää+hiilijalanjäljen+pienentäminen+ja+vegetuotteiden+lisääminen+ruokavaliossa.
22.10.2018 06:55
Maku+ratkaisee,+eiköhän+ihmiset+laita+suuhunsa+monenlaista+yök+aineita+tietämättään.
22.10.2018 06:51
72 / 155