Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Liittynyt 8v sitten
72
aloitusta ·
3090
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+se+nukkumassa+vietetty+aika+hukkaan+ole+mennyt,+vaan+teveyden+kannalta+välttämätöntä+ja+hyvä+asia+kun+nukutaan+riittävästi.+Kiire+ihmiset+heittävät+lusikan+nurkkaan+nuorempina.
Työpäivinä+minäkin+menen+jo+yhdeksän+aikaan+nukkumaan,+mutta+vapaapäivinä+kuten+nyt+kukutaan+vielä+yhden+kahden+aikaa+yöstä.+Eilen+katseltiin+pojan+kanssa+Top+Gear+brittiohjelmaa+kolmesta+itämaan+tietäjästä+matkalalla+Beetlehemiin.
25.05.2018 12:05
Tuo+levoton+ilmapiiri+on+sanaparina+hyvin+kuvaava,+kun+kerrotaan+millainen+ilmapiiri+on+kiireellisten+ihmisten+lähellä.+Se+pätee+niin+työelämässä+kuin+arkielämässäkin.+En+halua+lähelleni+sellaista,+vaan+kevyttä+keskustelua+ja+sopimista+miten+asia+hoidetaan.+Ei+tarvita+repimistä,+huutamista+tai+hosumista.
En+myöskään+ole+kellon+tuijottajia,+ehkä+joskus+teen+turhan+suurta+numeroa+tehdyistä+töistäni,+ehkä.+Mutta+kannustan+kyllä+muitakin+ja+huomioin+heidän+tekemisensä,+kiitos+sanaa+ei+voi+liikaa+käyttää.
25.05.2018 12:00
Olen+muutaman+kerran+käynyt+savusaunassa+ja+osaan+arvostaa+mainitsemaasi+upeaa+tunnelmaa.+Siinä+kiire+haihtuu,+kun+saunassa+pystyy+olemaan+pitkiäkin+aikoja,+löylyt+ovat+pehmeämpiä.+Olet+Helsinki-Oulu+rajaviivan+itäpuolelta,+kun+käytät+vasta+-sanaa.+Itse+länsisuomalaisena+vihdon+vihdan+kanssa,+heh.
25.05.2018 11:40
Se+on+ihan+totta,+juostaan+paikasta+toiseen.+Katsoin+työpaikalla,+kun+jäi+aikaa+ennen+palaverin+alkua+ympärilläni+olevia+ihmisiä,+jotka+puolijuoksua+olivat+menossa+paikasta+toiseen+kuin+muurahaiset.+Osalla+oli+selvästi+esittämistä+tehokkaasti+ihmisestä.
25.05.2018 11:35
Vastaa+vain+ettet+halua+heidän+näkevän+paikkaa+koneellasi.
25.05.2018 11:32
Lähes+kaikki+sukuni+vanhemmat+ovat+kuolleet+tai+eivät+ole+ihan+lähisukulaisia.+Olen+viime+vuosina+käynyt+katsomassa+muutamaa+lapsuuden+tuttuani,+jotka+ovat+jo+hyvin+iäkkäitä.+Heille+minä+olen+aina+se+poika,+eikä+jutustellusta+ja+vanhojen+muisteluista+meinaa+tullu+loppua.
25.05.2018 11:31
Meillä+molemmilla+on+odottamisen+riemua+uudesta+uljaasta+tulevaisuudesta+ilman+palkkatyön+tekemistä.+Itsellä+on+sellainen+luonteenpiirre,+että+sen+minkä+teen+niin+teen+sitten+kanssa+kunnolla.+Mieluummin+jätän+vaikka+tekemättä,+mutta+en+pidän+keskeneräisistä+töistä.+Varmaan+isältäni+opittua,+koska+hänellä+oli+aina+piha+täynnä+rojua+ja+monta+työtä+kesken,+osa+jäi+ikuisesti+pintapuolisesti+tehtyä.+Siinä+on+polvi+parantunut+meidän+suvussa.
25.05.2018 11:29
Näin+oletan+itsellekin+käyvän,+vapaa-aika+tule+lisääntymään+tulevaisuudessa+ja+pääsee+matkustelemaan+ja+silti+jää+sitä+luppoaikaa.
Onneksi+jälkikasvun+ohjailemiseen+ei+tarvitse+panostaa,+eikä+vielä+romunkeräämiseen+nurkistakaan.+Olen+aika+hyvin+pitänyt+kiinni+siitä,+että+kun+hankin+jotain+uutta,+niin+vanha+saa+lähteä+pois+paluukyydissä.
25.05.2018 11:24
Varmaan+jokainen+kaipaa+puoluetonta+juttukaveria,+jopa+joskus+neuvoa+tai+ainakin+sivustatukea,+silloin+hyvät+ystävät+ovat+kullanarvoisia.
Pitää+paikkansa+tuon+oman+ajan+antaminen+palstalle,+itse+melkein+joka+päivä+pysähdyn+muutaman+keran+puoleksi+tunniksi+tai+jotain+sellaista+kirjoittamaan.+Ja+olen+varma,+että+suurin+osa+tykkää+siitä,+kun+saa+vastauksen+omaan+kommenttiinsa.+Näille+joiden+vastauksissa+ei+ole+mitään+tolkkua+tai+ne+ovat+jotain+piilovidduile+en+enää+vastaa.+Siinä+menee+raja+minun+aikani+kalleudessa.
25.05.2018 11:21
Juu,+yllättävät+tilanteet+ovat,+silti+varmaan+myös+niitä+ratkiriemukkaimpia.+Olin+eilen+puhelimessa+sohvalla+päälläni+pelkät+kalsarit,+niin+ovikello+soi+ja+siellä+pölmistynyt+naapurin+rouva+pyytelee+leivinpaperia+lainaksi.
Tänään+on+tulossa+aurinkopäivä+ja+se+tietää+lomalaiselle+auringonottoa+kukkivien+syreenieen+ja+omenapuiden+katveessa.
25.05.2018 11:15
Ja+siinä+sitten+pitäisi+tehdä+hyvää+tulosta,+hih.
25.05.2018 11:10
Kiitos+demeter+kiitoksesta.
Siihen+miettimiseen+menee+myös+aikaa,+kun+miettii+niitä+pieniä+askareita,+että+missä+järjestyksessä+tai+miten+niitä+tekisi+alta+pois.+Ja+jos+sattuu+yllättäen+tulee+samanaikaisesti+jotain+muuta+sotkemaan+suunnitelmia.+Se+on+nimenomaan+sitä+kiireen+tuntua,+vaikka+tosiasiassa+ei+olisi+yhtään+mitään+hoppua.
Vanhempi+siskoni+on+vanhapiika+ja+hänellä+on+yllinkyllin+aikaa+huolehtia+kaikista+sukulaisistamme+ja+tutuista.+Hänen+elämänsä+kiertyy+enemmän+muiden+elämään,+mitä+meidän+muiden+perheellisten+sisarrusten,+koska+me+tietysti+huolehdimme+pääosin+omasta+jälkikasvustamme.
Tiedän+mitä+tarkoitat+aktiivisilla+ihmisillä,+he+tarvitsevat+aina+ympärilleen+muita+ja+paljon+tekemistä,+vaikka+se+veisi+heidän+kaikki+voimansa.+Varmaan+persoonallisuuskysymys+ja+halu+olla+esillä+tai+näkyvissä+koko+ajan?
24.05.2018 18:40
Pitkälti+persoonakohtaista,+jotkut+eivät+vaan+osaa+rentoutua+ja+olla+vaan.+Muistan+kun+vein+rouvan+ensimmäistä+kertaa+etelän+lomakohteen+uimarannalle+ja+kerroin,+että+tässä+nyt+sitten+maataan+kolme+tuntia.+Häneltä+meni+pitkään+ymmärtää+se,+että+ei+tarvitse+tehdä+yhtään+mitään.+Maataan+vaan+auringossa+ja+ollaan.+Nykyään+hän+osaa+sen+jo+ja+olen+saanut+hyvää+palautetta.
Kun+lapset+lentävät+lopullisesti+pesästä,+tulee+varmaan+lisää+sitä+aikaa?+Tai+sitten+ei.+Omakotitaloa+ei+saa+koskaan+valmiiksi,+siksi+kannattaa+antaa+hieman+periksi.
24.05.2018 18:00
Olen+kuullut+eläkeläisten+kertovan+kuinka+kiire+heillä+on+ja+ihmetellyt,+että+miksi+näin+sillä+heillähän+on+valinnanvapaus+tehdä+aivan+sitä+mitä+huvittaa?+Tuo+ahneus+varmaan+pitää+paikkansa,+kun+tehdään+pitkää+työpäivää+ja+vielä+ylitöitä+ja+lisäksi+yritetään+harrastaa+yms.
Ne+vähemmän+tärkeät+asiat+voi+jättää+huomiseen+ja+joskus+aika+jopa+poistaa+osan+tekemisistä,+kun+tilanteet+muuttuvat+ja+liian+hätäiset+meuhkaavat+aivan+turhasta.+Onneksi+ei+tarvitse+enää+näyttää+kenellekään+kuinka+tehokas+olen+tai+miten+kova+työmies+minusta+on+tullut?
24.05.2018 17:53
Sama+meikäläisellä,+että+tulee+luettua+jotain+mukavaa+ja+eikun+suin+päin+lähdettävä+siitä+paikasta+matkaan.+Vastaavasti+tulee+sitten+levättyä,+eikä+välttämättä+tehtyä+moneen+päivään+yhtään+mitään,+levättyä+vaan.
Elämän+arvaamattomuudessa+on+myös+sen+suola,+ei+koskaan+tiedä+mitä+tulee+tapahtumaan.++Laitoin+eilen+facebookin+päivityksen+kukkivista+omenapuistani+ja+eikö+heti+lähettämisen+jälkeen+soinut+puhelin+ja+siellä+oli+miestuttava+teknillisen+oppilaitoksen+ajoilta.+Emme+olleet+puhuneet+35+vuoteen,+mutta+hyvin+juttu+jatkui,+kuin+eilisenä+päivänä+olisimme+viimeksi+tavanneet.
24.05.2018 17:45
Niin+sanotaan,+mutta+varmaan+pitkälti+ihminen+itse+tekee+sen+kaaoksen+omilla+valinnoillaan+ja+päätöksillään.
Ainakaan+liian+paljon+tekemistä+ei+pidä+yrittää+sovittaa+elämäänsä.+Pikku+paloja+tulee+silloin+tällöin,+sammutetaan+täsmäiskuilla.
24.05.2018 17:40
Saattaa+olla,+että+myös+varallisuus+asettaa+ehtoja+monelle+eläkeläiselle.+Toivottavasti+joskus+sentään+etelänmerensaarelle+pääsee?
24.05.2018 17:36
Puoli+viiden+aikaan+aamuyöstä+oli+kuulemma+mennyt+nukkumaan,+kun+kysyin+päivällä+et+mikä+nukuttaa.
24.05.2018 17:34
Kuumuuden+ja+pölyn+lisäksi+aivan+mahtavia+tuoksuja,+sireenit+ja+omenapuut+kukkivat+kilpaa.
Tärkeämmät+asiat+pitääkin+tehdä+heti,+sillä+muuten+ne+unohtuvat+eikä+koskaan+tule+sitä+sopiihan+hetkeä+joillain+tekisi+siirretty+juttuja.+Lisäksi+muisti+pahus+siirtää+todella+nopeasti+asioita+jonnekin+takamuistiin,+jos+niitä+ei+tee+heti.
24.05.2018 14:22
Alle+tuhat+päivää,+se+menee+nopeasti+ja+teen+jo+henkistä+valmistautumista.
24.05.2018 13:50
85 / 155