Olet+unohtanut+nämä+Raamatunpaikat.1.+Moos.+2:2-3+2+Jumala+oli+saanut+työnsä+päätökseen,+ja+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi+kaikesta+työstään.+3+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstään.+2.+Moos.+20:8-118+"Muista+pyhittää+lepopäivä.+9+Kuutena+päivänä+tee+työtä+ja+hoida+kaikkia+tehtäviäsi,+10+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti.+Silloin+et+saa+tehdä+mitään+työtä,+et+sinä+eikä+sinun+poikasi+eikä+tyttäresi,+orjasi+eikä+orjattaresi,+ei+juhtasi+eikä+yksikään+muukalainen,+joka+asuu+kaupungissasi.+11+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaiken,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemännen+päivän+hän+lepäsi.+Sen+vuoksi+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen.
Kiva+juttu.+Minä+olen+Messiaaninen+suomalainen.+Minulla+ei+ole+omaa+uskoa,+ainoastaan+Jeesuksen+usko.+Tämä+usko+ei+tunne+seurakuntarajoja,+se+ei+erota+pois+juutalaisia,+se+ei+karsinoi+ihmisiä+sen+mukaan,+mikä+heidän+uskonnollinen+yhteisönsä+on.+Vietän+sapattia+ja+Herran+juhlia,+niin+kuin+Jeesus,+opetuslapset,+apostolit+ja+myös+kääntyneet+pakanat+tekivät.+Ainoa+ero+juutalaisten+ja+pakanakäännynnäisten+välillä+oli+ympärileikkaus,+jota+ei+vaadittu+pakanoilta.+Jeesus+itse+oli+juutalainen,+Hän+eli+juutalaisena+ja+kuoli+juutalaisena.+Hän+ei+kumonnut+Tooraa+eikä+mitään+Kirjoituksia,+vaan+Hän+täytti+kaikki+Vanhan+testamentin+kirjoituksen.+Hän+ei+ollut+lain+loppu+vaan+lain+päämäärä.Minulla+ei+ole+mitään+adventismia+vastaa,+mutta+täytyy+tunnustaa,+että+se+ei+enää+tyydytä+minua.+Uusi+kirjan+sivu+on+auennut+eikä+siitä+puhuta+mitään+(tarkoitan+saarnastuolia).+Adventistien+(ja+muidenkin+kristittyjen)+pitäisi+seurakuntana+rohkeasti+julistaa+yhdessä+juutalaisten+kanssa+evankeliumi+eikä+tehdä+eroja,+jotka+pohjautuvat+aina+perinteisiin.+Jeesus+ei+tullut+tuomaan+uutta+uskontoa,+ei+adventismia+eikä+luterilaisuutta+jne.+On+surullista,+että+kristityt+ovat+omilla+toimillaan+tehneet+eron+juutalaisuuteen,+antaneet+täysin+virheellisen+kuvan+Jeesuksesta,+tehneet+Jeesuksesta+ei-juutalaisen,+ei-kosherin+jne.+Tämä+on+aiheuttanut+sen,+että+juutalaiset+valtaosaltaan+eivät+voi+hyväksyä+Jeesusta.+Mutta+mitä+haluat+tietää?+Kerron+mielelläni+lisää.
Aloittajalle:Miksi+valtaosa+juutalaisista+ei+tunnusta+Jeesusta?+Alkuun+ei+siis+ollut+näin,+vaan+valtaosa+(joissakin+paikoin+kaikki)+juutalaiset+tunnustivat+Jesuksen+ja+pitivät+myös+Tooran.+He+olivat+juutalaisia+ja+elivät+juutalaisina+ja+tunnustivat+ja+saarnasivat+Jeesusta.++Miksi+tuli+ero?+Mistä+johtui,+että+juutalaiset+alkoivat+vieroksumaan+kristittyjä?+Tässä+kannattaa+meidän+jokaisen,+niin+aloittajan+kuin+muidenkin+katsoa+itseensä.+<<Me+kristityt+saarnaamme+ylösnoussutta+Kristusta,+mutta+miksi+juutalaiset+ei+tee+samoin+?>>Aloitusteksti+kertoo+hyvin+kristittyjen+asenteen+tänäkin+päivänä.+Me+(kristityt)+teemme+oikein,+mutta+he+(juutalaiset)+eivät+tee.On+hyvä+muistaa+ja+tuntea+edes+hitusen+historiaa.+Me+kristityt+olemme+tehneet+kaikki+niin+kuin+ei+olisi+pitänyt.+Oleme+ylpistyneet+saadessame+juutalaisilta+evankeliumin,+vaikka+juuri+siitä+Paavali+meitä+varoitti.+Olemme+ajaneet+juutalaiset+pois,+pakottamalla+heitä+viettämään+pakanajuhlaame,+sunnuntaita+ja+vähättelemällä+Tooraa.+Olemme+mielellämme+korvaanneet+kaiken+mikä+jotenkin+liittyy+juutalaisuuteen,+omasta+mielestämme+paremmilla+perinteillä.+Olemme+sekoittaneet+omia+perinteitämme+evankeliumiin+valehdellen,+että+juutalainen+Jeesus+tai+juutalaiset+apostolit+olisivat+sitä+käskeneet.+Emme+voi+hyväksyä+vieläkään+Tooraa,+joka+oli+niin+rakas+Jeesukselle.+Useimmat+kristityt+eivät+voi+hyväksyä+sapattia,+vaikka+Jeesus+itse+on+sapatin+Herra.+Useimmat+kristityt+viettävät+joulua,+vaikka+se+olisi+todennäköisesti+kauhistus+Jeesukselle.+Voisin+kuvitella,+että+Jeesus+heittäisi+kuusen+tunkiolle,+jos+sen+näkisi+-+tuon+pakanallisen+symbolin.+Useimmat+kristityt+eivät+tiedä+mitään+Herran+juhlista,+jotka+kuvaavat+Jeesuksen+elämää.+Kun+kristityt+julistavat+evankeliumia,+niin+he+opettavat,+että+Jeesus+on+lain+loppu,+vaikka+Raamatussa+opetetaan,+että+Jeesus+on+täyttänyt+kaiken+lain+ja+on+lain+päämäärä.+Jeesus+on+täyttänyt+myös+kaikki+Vanhan+testamentin+profeetalliset+kirjoitukset,+jota+kristityt+yleensä+eivät+noteeraa+lainaan+vaan+päin+vastoin,+pitävät+Vanhan+testamentin+kirjoituksia+aikansa+eläneinä,+jotka+eivät+kuulu+kristityille.+Tämän+johdosta+kristityt+eivät+ymmärrä+myöskään+Uuden+testamentin+kirjoituksia,+vaikka+niin+luulevat.+He+luulevat,+että+Jeesus+teki+uuden+uskonnon,+vaikka+niin+ei+Raamatun+mukaan+olekaan+vaan+kyse+on+edelleen+juutalaisuudesta.+Jeesus+ei+ole+tuonut+uutta+uskontoa!Ylpeälle+aloittajalle+tiedoksi:+Juutalaisuudessa+on+aina+ollut+jäännös,+joka+on+ollut+uskollinen.+Juuri+juutalaiset+ovat+tänä+päivänäkin+niitä,+jotka+julistavat+iankaikkista+ja+muuntelematonta+ja+alkuperäistä+evankeliumia,+vaikka+kristityt+eivät+sitä+omassa+vanhurskaudessa+huomaakaan.