Seitsemännen päivän adventistit elävät 1800-luvulla demonisoiden sunnuntaina lepääviä.
Eikö adventistit ole kuulleet että länsimaissa on tehty kauan viisipäivästä työviikkoa jossa lepopäivinä ovat lauantai ja sunnuntai?
Mitä hyötyä on sapatista ja kenelle?
Mitä hyötyä sapatista on ja kenelle?
47
447
Vastaukset
- Jumalan.erottamana
Sapatti kertoo ihmiskunnalle Luojasta ja kenelle hän on vastuussa elämästä. Eli sapatti on Jumalan Pyhittämä ja ihmiselle annettu.
Ei sitä tarvitse enempiä selvittää.- SatujaUskot
Mitään luojaa tai muuta maagista taikaheppua ei vain ole olemassa muualla kuin taikauskoisten hölmöjen saduissa.
- Tässä-syy
Lahkojen lepopäivät ovat lahkon päättäjien rahastuspäiviä. Lahkon rivijäseniä rahastetaan siksi, että pastorikunta ja muu lahkon 'virkaa' toimittava henkilöstö voisi viettää leppoisaa elämää lahkon jäsenen rahoilla.
Lepopäivästä on hyötyä ihmiselle itselleen. Jumalat eivät sellaista tarvitse, ainakaan Raamatun mukaan.
On aivan typerää kiistellä päivistä; joku haluaa pitää sapattia, joku taas sunnuntaita lepopäivänä. Joku sitten taas pitää maanantaita.
Lepopäivä orjuuden merkkinä ei auta ketään eikä mitään. Jos viettää lepopäivää pakosta, se on orjuuden merkki. Jos taas viettää sitä siksi, että haluaa pyhittää sen perheelle ja Jumalalle, tekee oikein.
Yhtä hyvin siis sunnuntain pitäminen pyhäpäivänä siksi että sellaista on tapana pitää, on turhuuksien turhuutta.Paitsi, että Jumala ei ole pyhittänyt eikä siunannut sunnuntaita. Siunaukset koskevat vain sapattia eli lauantaita. Sapatti on ainoa päivä, jonka Jumala on pyhittänyt. Mutta kuka välittää Jumalasta näin lopun aikana? Virran vietäväksi on helppo ajautua. Ajatellaan, että Jumala ei ole sittenkään tarkka päivistä, eikä välitä...
- ETVASTANNU
Yksi_usko kirjoitti:
Paitsi, että Jumala ei ole pyhittänyt eikä siunannut sunnuntaita. Siunaukset koskevat vain sapattia eli lauantaita. Sapatti on ainoa päivä, jonka Jumala on pyhittänyt. Mutta kuka välittää Jumalasta näin lopun aikana? Virran vietäväksi on helppo ajautua. Ajatellaan, että Jumala ei ole sittenkään tarkka päivistä, eikä välitä...
MIKSI PITÄÄ PILATA LEPOPÄIVÄKSI PYHITETTY PÄIVÄ ADVENTISTIEN SEURASSA JA HEIDÄN HARHAOPPISTEN OPETUSTEN PARISSA?
Yksi_usko kirjoitti:
Paitsi, että Jumala ei ole pyhittänyt eikä siunannut sunnuntaita. Siunaukset koskevat vain sapattia eli lauantaita. Sapatti on ainoa päivä, jonka Jumala on pyhittänyt. Mutta kuka välittää Jumalasta näin lopun aikana? Virran vietäväksi on helppo ajautua. Ajatellaan, että Jumala ei ole sittenkään tarkka päivistä, eikä välitä...
Kysymys oli mityä hyötyä sapatista on ja kenelle. Pysypä siis aiheessa. Se, että Jumala on sinun mielestäsi sen pyhittänyt, ei hyödytä sitä, joka ymmärtää että sapatti annettiin vain israelilaisille ja heidän keskuudessaan eläville, ei milloinkaan (Raamatun mukaan) muille.
ETVASTANNU kirjoitti:
MIKSI PITÄÄ PILATA LEPOPÄIVÄKSI PYHITETTY PÄIVÄ ADVENTISTIEN SEURASSA JA HEIDÄN HARHAOPPISTEN OPETUSTEN PARISSA?
Ei tarvitse huutaa, eikä tarvitse viettää sapattia adventistien seurassa.
Exap kirjoitti:
Kysymys oli mityä hyötyä sapatista on ja kenelle. Pysypä siis aiheessa. Se, että Jumala on sinun mielestäsi sen pyhittänyt, ei hyödytä sitä, joka ymmärtää että sapatti annettiin vain israelilaisille ja heidän keskuudessaan eläville, ei milloinkaan (Raamatun mukaan) muille.
<sapatti annettiin vain israelilaisille ja heidän keskuudessaan eläville, ei milloinkaan (Raamatun mukaan) muille.>>
Jos sapatti annettiin israelilaisille ja heidän keskuudessaan eläville. Kenelle siis? Pakanoille, sitäkö tarkoitat. Mitäs me sitten olemme, ellemme pakanauskovia?
Muistus vielä (miljoonannen kerran), että sapatti annettiin jo luomisen yhteydessä. Jumala pyhitti seitsemännen päivän, sapatin, luomistyönsä päätteeksi ja lepäsi. Jumala ei tarvinnut lepoa, joten miksi Hän lepäsi? Miksi Jumala tuolloin siunasi ja pyhitti sapatin päivän? Entä sitten myöhemmin, kun Jumala uudisti liittonsa ja antoi 10 käskyn lain, jossa on myös sapattikäsky. Miten nämä muut 9 käskyä koskisivat meitä, mutta sapattikäsky ei? Muistaakseni sinä olitkin sitä mieltä, että 10 käskyä ei koske muita kuin juutalaisia. Tästä voidaan tehdä se johtopäätös, että olet sitä mieltä, että juutalaiset ovat aivan erityistä kansaa, joille yksin Jumala on antanut käskyt siunauksineen eivätkä ne koske muita. Muut eivät tietenkään saa myös siunauksia pyhittäessään mikä mitäkin ja eläessään kuin pellossa, miten huvittaa mitäkin.Yksi_usko kirjoitti:
<sapatti annettiin vain israelilaisille ja heidän keskuudessaan eläville, ei milloinkaan (Raamatun mukaan) muille.>>
Jos sapatti annettiin israelilaisille ja heidän keskuudessaan eläville. Kenelle siis? Pakanoille, sitäkö tarkoitat. Mitäs me sitten olemme, ellemme pakanauskovia?
Muistus vielä (miljoonannen kerran), että sapatti annettiin jo luomisen yhteydessä. Jumala pyhitti seitsemännen päivän, sapatin, luomistyönsä päätteeksi ja lepäsi. Jumala ei tarvinnut lepoa, joten miksi Hän lepäsi? Miksi Jumala tuolloin siunasi ja pyhitti sapatin päivän? Entä sitten myöhemmin, kun Jumala uudisti liittonsa ja antoi 10 käskyn lain, jossa on myös sapattikäsky. Miten nämä muut 9 käskyä koskisivat meitä, mutta sapattikäsky ei? Muistaakseni sinä olitkin sitä mieltä, että 10 käskyä ei koske muita kuin juutalaisia. Tästä voidaan tehdä se johtopäätös, että olet sitä mieltä, että juutalaiset ovat aivan erityistä kansaa, joille yksin Jumala on antanut käskyt siunauksineen eivätkä ne koske muita. Muut eivät tietenkään saa myös siunauksia pyhittäessään mikä mitäkin ja eläessään kuin pellossa, miten huvittaa mitäkin."Muistus vielä (miljoonannen kerran), että sapatti annettiin jo luomisen yhteydessä."
Muistutus sinulle, (miljoonannenko kerran ? ) että kukaan ei viettänyt sapattia luomisesta alkaen, Raamatun mukaan, siis kertaakaan, ennen mannan antamista, Siis kymmenien tuhansien sapattien mentyä vasta ensimmäisen kerran sit alettiin oletetettavasti viettämään...
Joten se siitä valheesta.
- poiseksytys
Sapatin viettäminen annettiin Israelin kansalle muistutukseksi siitä kuka heidät vapauttanut Egyptin orjuudesta. Heidän piti sitä viettää muistaen Jumalan tekoja heitä kohtaan. Ei suinkaan minkään luomisen muistona, jota ei ole kukaan ihminen ollut näkemässä.
Sapatin viettäminen oli erittäin tärkeää vanhassa liitossa. Sen rikkomisesta oli kuolemanrangaistus. Kun Jeesus rikkoi sapattia parantamalla sairaan sapattina, syömällä tähkäpäitä-mikä katsottiin työksi kun niitä hierottiin käsissä- sekä kulkemalla pitkin ja poikin opetuslasten kanssa sapattina, fariseukset alkoivat tavoitella häntä tappaakseen sen vuoksi kuten sana sanoo.
Vielä alkuseurakunnan aikaan oli opinkiistoja pakanoiden ja juutalaiskristittyjen välillä siitä pitikö vanhan liiton tapoja noudattaa vai ei. Juutalaiset tietenkin haluisivat pitää kiinni sapatin muotomenoista sekä ympärileikkauksesta. Sanasta voimme lukea miten Paavali tähän suhtautui ja miten piti niitä vaativia eksyttäjinä.- luehan.kirja
vaihda jo levyä, viestisi on vanha ja kadunmiehen päätelmiä, ei muuta
- sepä.se.niinkö
1Mo 2:1 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
1Mo 2:2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
----> Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt
Kuis on, etkö ole lukenut raamattua lue ja ymmärrä, MIKSI sapattia on vietettävä.
Sanot tietämättömyydessäsi, että siksi, kun vapautettiin Egyptistä.
No, siksihän sinä eksyt, kun et tunne kirjoituksia.
Kirjoitukset taas sanovat toisin.
2Mo 20:8 Muista pyhittää lepopäivä.
Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; ---->mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; <------ *) silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
*) Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; [sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.]
Noinko avuttomia te olette ymmärtämään sapatin merkitystä.
Toinen typerä ja vanha selitys on se, mitä jankkaat, Koetapa löytää se, mitä kirjoitukset sanovat - Ei Jeesus rikkonut sapattia -- vaan--- mitä?
Ehkä hieman sivusit asiaa - eli perinnäisoppeja Jeesus rikkoi.
Varmaan tänään kristityt valittaisi, etteä heidän perinneoppeja Jeesus rikkoo - jos tänään hän liikkuisi tapakristittyjen kohdalla. <<Egyptin orjuudesta. Heidän piti sitä viettää muistaen Jumalan tekoja heitä kohtaan. Ei suinkaan minkään luomisen muistona, jota ei ole kukaan ihminen ollut näkemässä.>>
Jos haluat välttämättä jättää Tooran huomioimatta, niin voisit ehkä kiittää sapattina Jumalaa siitä, että Hän on vapauttanut sinut synnin orjuudesta.- pysytäämpäasiassa
Yksi_usko kirjoitti:
<<Egyptin orjuudesta. Heidän piti sitä viettää muistaen Jumalan tekoja heitä kohtaan. Ei suinkaan minkään luomisen muistona, jota ei ole kukaan ihminen ollut näkemässä.>>
Jos haluat välttämättä jättää Tooran huomioimatta, niin voisit ehkä kiittää sapattina Jumalaa siitä, että Hän on vapauttanut sinut synnin orjuudesta.Ylösnousemuspäivähän on synnin orjuudesta pääsyn merkkipäivä!
pysytäämpäasiassa kirjoitti:
Ylösnousemuspäivähän on synnin orjuudesta pääsyn merkkipäivä!
Ensiksikään Jumala ei ole käskenyt viettää mitään ylösnousemuspäivää lepopäivänä, emmekä me saa tehdä omia juhlia Jeesukselle. Jeesus on itse antanut juhlat, joita meidän tulee viettää. Toiseksi siitä ollaan kahta eri mieltä, onko ylösnousemuspäivä sapatti-illan viimeiset hetket vai viikon ensimmäisen päivän ensimmäiset hetket (jotka alkoivat siis lauantaina auringon laskiessa). Varmaan et tiedä, että pitkäperjantai on myytti. Jeesus kuoli keskiviikkona tai torstaina. Tästä johtuen hän nousi ylös lauantai-iltana ennen sapatin päättymistä ollen sapatin Herra tai lauantai-iltana juuri sapatin päätyttyä, ensisadon päivänä. Taitaa enemmistö olla sitä mieltä, että Jeesus nousi ylös lauantai-iltana juuri ennen sapatin päättymistä.
- nottatotanoi
Yksi_usko kirjoitti:
Ensiksikään Jumala ei ole käskenyt viettää mitään ylösnousemuspäivää lepopäivänä, emmekä me saa tehdä omia juhlia Jeesukselle. Jeesus on itse antanut juhlat, joita meidän tulee viettää. Toiseksi siitä ollaan kahta eri mieltä, onko ylösnousemuspäivä sapatti-illan viimeiset hetket vai viikon ensimmäisen päivän ensimmäiset hetket (jotka alkoivat siis lauantaina auringon laskiessa). Varmaan et tiedä, että pitkäperjantai on myytti. Jeesus kuoli keskiviikkona tai torstaina. Tästä johtuen hän nousi ylös lauantai-iltana ennen sapatin päättymistä ollen sapatin Herra tai lauantai-iltana juuri sapatin päätyttyä, ensisadon päivänä. Taitaa enemmistö olla sitä mieltä, että Jeesus nousi ylös lauantai-iltana juuri ennen sapatin päättymistä.
Hahhahhaaaaa!
Juutalaisten päivä alkaa aamusta ja päättyy iltaan. Välissä olevaa aikaa sanotaan yöksi.
Matteuksen evankeliumi:
28:1 Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.
- Sda_sapatti_organisaatio
Eksyttävää sanoa että sapatti olisi luomisen muistomerkki. Jumala loi ihmisen kuvakseen. Missä sanotaan että Eedenissä vietettiin ja pyhitettiin sapattia?
- sepä.se.niinkö
Sinä se sanottiin, kun Edenissä ei tehty syntiä, ennenkuin se hyvän ja pahantiedonpuun hedelmä tuli syötyä. Siinä kohtaan rikottiin Jumalan tahto.
Sitä ennen Jumala oli pyhittänyt ja erottanut sapatin, se toteutui. Se myös ilmaistiin Herran kansalle myös vaikka mannaihmeen hetkessä, 2. Mo 16:23 - 26. Myös tuo kansalle annettu muistutus laista kertoo, jo viestinä, että sapatti oli selvä asia. .. Muista.
Muistaminenhan on sitä, että se on ilmaistu lähtökohdallaan, mistä se on lähtenyt liikkeelle.
2 Mo 20:8-11
2 Mo 31:13 puhuu kirjoituksissa, mikä on muistiinmerkitty - Pitäkää minun sapattini.. Eli sapatti on Herran Pyhää ja Hänen valitsema ja Pyhittämä.
Täytyy ymmärtää eikä puhua sekoja.
Heb 4 luku, kun lukee sen säkeitä 4- etiäppäin selviää, että tottelemattomuus eväsi asioita.
säe 10 sisältää erittäin vakavan ilmaisusanoman, tai ottaa tuon 9 valaisemaan.
Niin ON Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä ->JOKA ON<- päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Tuota rakennetta kannattaa mietiskellä rauhassa. Sapatti on levon päivä - Jeesus on Sapatin Herra, ja näin sapatti on ikäänkuin oppiläksynä - kuten kaste, tai ehtoollinen.
Niillä on julistuksellinen sisältö.
Ei me päästä sapatista ohi. Jos on Herran omaan kansaan kuuluva, nimi Elämänkirjassa, niin heille sapatinlepo on todellisuutta.
Viikottaisena - ja kerran perillä, kun se lopullinen lepo astuu voimaan.
Älkää hyljätkö sapattia ja tee tyhjäksi Sanaa perinnäisopeilla ja neuvoilla.
Markus lisää 2 luku säkeessä 27 Ja hän sanoi heille: [pohtikaas tarkkana sanoja ja neuvoa]
"Sapatti on asetettu IHMISTÄ varten eikä ihminen sapattia varten.
Siis - sapatti on tosi - se on ihmistä varten annettu.
Sinä ihminen, jos olet Elämänkirjoihin kirjoitettu tämä on sinulle. Tämä on etuoikeus sinulle. Muotouskonnolliset eivät SAA viettää sapattia, ei ollenkaan, kun rakkaus puuttuu. Pysykää sapatin ulkopuolella.
Jes 58:13 Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioita -->minun pyhäpäivänäni<--, vaan kutsut sapatin ilonpäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, .... niinpä niin.
Pakana- kultaisien kirkkoisien perinneoppineita tämä ei koske. Kultaisen vasikan alttarilla ei ole Herran sapattia, koska sitä ei kunnioiteta kuinkaan. Siitä ei iloita, jne.
Saatte palvoa täysin vapaasti omia eri kansojen jumalia, paavillisia, babylonialaisia, martti lutterilaisia, helluntalais- jumalia jne. Teille EI kuulu sapatinpäivä, koska sydämmenne on pois Jumalan tahdosta. Ja miksi teille yleensä annetaankaan Herran Pyhää, koska hampaat irvessä sitä tarkastelette.
Ilman rakkautta se ei teille kuulu. Lyökää tulta siellä vasikoittenne alttareilla aivan niin paljon kuin haluatte. Ehkä ne pakana- jumalat vastaa teille.
Salliihan Herran eksytyten ja jopa laittaakin ne teille, kun terve Raamatullinen oppi ei kelpaa. Siksi teidän avulla lusteet erotetaan ja jokun teidän joukosta löytää sitten raamatullisen lepopäivän Jumalan tahdon sisältä.
Joka empii mieti Herran sanoja. Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.
Mieti - puhutaan sapatista ja luvallisuudesta. Eihän näin sanottaisi, jos sapatti olisi kumottu. Eli siksi Jeesus teki sapattina hyvää ja näin toi esimerkin Hengen toiminnasta ja Isän rakkaudesta. - Advis
sepä.se.niinkö kirjoitti:
Sinä se sanottiin, kun Edenissä ei tehty syntiä, ennenkuin se hyvän ja pahantiedonpuun hedelmä tuli syötyä. Siinä kohtaan rikottiin Jumalan tahto.
Sitä ennen Jumala oli pyhittänyt ja erottanut sapatin, se toteutui. Se myös ilmaistiin Herran kansalle myös vaikka mannaihmeen hetkessä, 2. Mo 16:23 - 26. Myös tuo kansalle annettu muistutus laista kertoo, jo viestinä, että sapatti oli selvä asia. .. Muista.
Muistaminenhan on sitä, että se on ilmaistu lähtökohdallaan, mistä se on lähtenyt liikkeelle.
2 Mo 20:8-11
2 Mo 31:13 puhuu kirjoituksissa, mikä on muistiinmerkitty - Pitäkää minun sapattini.. Eli sapatti on Herran Pyhää ja Hänen valitsema ja Pyhittämä.
Täytyy ymmärtää eikä puhua sekoja.
Heb 4 luku, kun lukee sen säkeitä 4- etiäppäin selviää, että tottelemattomuus eväsi asioita.
säe 10 sisältää erittäin vakavan ilmaisusanoman, tai ottaa tuon 9 valaisemaan.
Niin ON Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä ->JOKA ON<- päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Tuota rakennetta kannattaa mietiskellä rauhassa. Sapatti on levon päivä - Jeesus on Sapatin Herra, ja näin sapatti on ikäänkuin oppiläksynä - kuten kaste, tai ehtoollinen.
Niillä on julistuksellinen sisältö.
Ei me päästä sapatista ohi. Jos on Herran omaan kansaan kuuluva, nimi Elämänkirjassa, niin heille sapatinlepo on todellisuutta.
Viikottaisena - ja kerran perillä, kun se lopullinen lepo astuu voimaan.
Älkää hyljätkö sapattia ja tee tyhjäksi Sanaa perinnäisopeilla ja neuvoilla.
Markus lisää 2 luku säkeessä 27 Ja hän sanoi heille: [pohtikaas tarkkana sanoja ja neuvoa]
"Sapatti on asetettu IHMISTÄ varten eikä ihminen sapattia varten.
Siis - sapatti on tosi - se on ihmistä varten annettu.
Sinä ihminen, jos olet Elämänkirjoihin kirjoitettu tämä on sinulle. Tämä on etuoikeus sinulle. Muotouskonnolliset eivät SAA viettää sapattia, ei ollenkaan, kun rakkaus puuttuu. Pysykää sapatin ulkopuolella.
Jes 58:13 Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioita -->minun pyhäpäivänäni<--, vaan kutsut sapatin ilonpäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, .... niinpä niin.
Pakana- kultaisien kirkkoisien perinneoppineita tämä ei koske. Kultaisen vasikan alttarilla ei ole Herran sapattia, koska sitä ei kunnioiteta kuinkaan. Siitä ei iloita, jne.
Saatte palvoa täysin vapaasti omia eri kansojen jumalia, paavillisia, babylonialaisia, martti lutterilaisia, helluntalais- jumalia jne. Teille EI kuulu sapatinpäivä, koska sydämmenne on pois Jumalan tahdosta. Ja miksi teille yleensä annetaankaan Herran Pyhää, koska hampaat irvessä sitä tarkastelette.
Ilman rakkautta se ei teille kuulu. Lyökää tulta siellä vasikoittenne alttareilla aivan niin paljon kuin haluatte. Ehkä ne pakana- jumalat vastaa teille.
Salliihan Herran eksytyten ja jopa laittaakin ne teille, kun terve Raamatullinen oppi ei kelpaa. Siksi teidän avulla lusteet erotetaan ja jokun teidän joukosta löytää sitten raamatullisen lepopäivän Jumalan tahdon sisältä.
Joka empii mieti Herran sanoja. Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.
Mieti - puhutaan sapatista ja luvallisuudesta. Eihän näin sanottaisi, jos sapatti olisi kumottu. Eli siksi Jeesus teki sapattina hyvää ja näin toi esimerkin Hengen toiminnasta ja Isän rakkaudesta.Paitsi että ehtoollinen antaa vain esimerkin siitä, että ihmisen tulee palvella toista. Ei siitä, että pitäisi käydä ehtoollisella.
<<Missä sanotaan että Eedenissä vietettiin ja pyhitettiin sapattia? >>
Onhan se selvää. Kun Jumala lepäsi, niin myös Aatami ja Eeva lepäsivät. Olihan Jumala heidät luonut. Mutta kerrohan, että mitä työtä paratiisissa ylipäätään tehtiin? Kerro minulle, että mitä työtä Aatami ja Eeva tekivät paratiisissa, kun eivät pyhittäneet sapattia?Advis kirjoitti:
Paitsi että ehtoollinen antaa vain esimerkin siitä, että ihmisen tulee palvella toista. Ei siitä, että pitäisi käydä ehtoollisella.
Minä kuitenkin kaipaan ehtoollista ja vieläpä sitä jalkojen pesun kanssa. Mutta löysin linkin, jossa asiaa käsitellään. Yritän lukea linkin joskus ajan kanssa, jotta ymmärtäisin mitä siinä on.
http://messianicfellowship.50webs.com/bread.htmlAdvis kirjoitti:
Paitsi että ehtoollinen antaa vain esimerkin siitä, että ihmisen tulee palvella toista. Ei siitä, että pitäisi käydä ehtoollisella.
Ehtoollisesta on Bacchiocchin kirjassa Sapatti ja sunnuntai mm. seuraava lainaus.
"Herran ehtoollisen merkitys perustuu viimeiseen ehtoolliseen, jonka Kristus nautti opetuslastensa kanssa. Vaikka synoptikot eroavatkin Johanneksesta sen ajankohdan määrittelyssä, he kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että Kristus söi pääsiäisaterian opetuslastensa kanssa vallitsevan tavan mukaisesti. Tuossa tilanteessa Kristus kuitenkin antoi tuolle menolle uuden merkityksen ja muodon. On merkittävää todeta, että se johtoajatus, jota Kristus ehtoollista asettaessaan korosti, ei ollut hänen ylösnousemuksensa vaan hänen sovituskuolemansa. Ehtoollisen leipä ja viini kuvaavat hänen ruumistaan ja vertaan, ”joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksi antamiseksi” (Matt. 26:28; vrt. Mark. 13:24; Luuk. 22:15,17,19). Evankeliumeista ei kuitenkaan voida päätellä, että Kristus olisi antanut tälle juhlamenolle paitsi uuden merkityksen myös viikoittain toistuvan viettoajan, sillä mitään siihen viittaavaa ei evankeliumeissa havaita. Ainoa ajankohtaan viittaava lausunto, jonka Jeesus esittää opetuslapsilleen, on hänen toteamuksensa, ettei hän juo ”tätä viinipuun antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa” (Matt. 26:29; vrt. 14:25; Luuk. 22:18).". "- äläsekoiletaas
sepä.se.niinkö kirjoitti:
Sinä se sanottiin, kun Edenissä ei tehty syntiä, ennenkuin se hyvän ja pahantiedonpuun hedelmä tuli syötyä. Siinä kohtaan rikottiin Jumalan tahto.
Sitä ennen Jumala oli pyhittänyt ja erottanut sapatin, se toteutui. Se myös ilmaistiin Herran kansalle myös vaikka mannaihmeen hetkessä, 2. Mo 16:23 - 26. Myös tuo kansalle annettu muistutus laista kertoo, jo viestinä, että sapatti oli selvä asia. .. Muista.
Muistaminenhan on sitä, että se on ilmaistu lähtökohdallaan, mistä se on lähtenyt liikkeelle.
2 Mo 20:8-11
2 Mo 31:13 puhuu kirjoituksissa, mikä on muistiinmerkitty - Pitäkää minun sapattini.. Eli sapatti on Herran Pyhää ja Hänen valitsema ja Pyhittämä.
Täytyy ymmärtää eikä puhua sekoja.
Heb 4 luku, kun lukee sen säkeitä 4- etiäppäin selviää, että tottelemattomuus eväsi asioita.
säe 10 sisältää erittäin vakavan ilmaisusanoman, tai ottaa tuon 9 valaisemaan.
Niin ON Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä ->JOKA ON<- päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Tuota rakennetta kannattaa mietiskellä rauhassa. Sapatti on levon päivä - Jeesus on Sapatin Herra, ja näin sapatti on ikäänkuin oppiläksynä - kuten kaste, tai ehtoollinen.
Niillä on julistuksellinen sisältö.
Ei me päästä sapatista ohi. Jos on Herran omaan kansaan kuuluva, nimi Elämänkirjassa, niin heille sapatinlepo on todellisuutta.
Viikottaisena - ja kerran perillä, kun se lopullinen lepo astuu voimaan.
Älkää hyljätkö sapattia ja tee tyhjäksi Sanaa perinnäisopeilla ja neuvoilla.
Markus lisää 2 luku säkeessä 27 Ja hän sanoi heille: [pohtikaas tarkkana sanoja ja neuvoa]
"Sapatti on asetettu IHMISTÄ varten eikä ihminen sapattia varten.
Siis - sapatti on tosi - se on ihmistä varten annettu.
Sinä ihminen, jos olet Elämänkirjoihin kirjoitettu tämä on sinulle. Tämä on etuoikeus sinulle. Muotouskonnolliset eivät SAA viettää sapattia, ei ollenkaan, kun rakkaus puuttuu. Pysykää sapatin ulkopuolella.
Jes 58:13 Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioita -->minun pyhäpäivänäni<--, vaan kutsut sapatin ilonpäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, .... niinpä niin.
Pakana- kultaisien kirkkoisien perinneoppineita tämä ei koske. Kultaisen vasikan alttarilla ei ole Herran sapattia, koska sitä ei kunnioiteta kuinkaan. Siitä ei iloita, jne.
Saatte palvoa täysin vapaasti omia eri kansojen jumalia, paavillisia, babylonialaisia, martti lutterilaisia, helluntalais- jumalia jne. Teille EI kuulu sapatinpäivä, koska sydämmenne on pois Jumalan tahdosta. Ja miksi teille yleensä annetaankaan Herran Pyhää, koska hampaat irvessä sitä tarkastelette.
Ilman rakkautta se ei teille kuulu. Lyökää tulta siellä vasikoittenne alttareilla aivan niin paljon kuin haluatte. Ehkä ne pakana- jumalat vastaa teille.
Salliihan Herran eksytyten ja jopa laittaakin ne teille, kun terve Raamatullinen oppi ei kelpaa. Siksi teidän avulla lusteet erotetaan ja jokun teidän joukosta löytää sitten raamatullisen lepopäivän Jumalan tahdon sisältä.
Joka empii mieti Herran sanoja. Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.
Mieti - puhutaan sapatista ja luvallisuudesta. Eihän näin sanottaisi, jos sapatti olisi kumottu. Eli siksi Jeesus teki sapattina hyvää ja näin toi esimerkin Hengen toiminnasta ja Isän rakkaudesta.2.Mooseksen kirja:
31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
Mietippä miten sapatista on sanottu!"Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän,"
Ei mitään mainintaa että se olisi adventismin opin mukaisesti luomisen muistopäivä. äläsekoiletaas kirjoitti:
2.Mooseksen kirja:
31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
Mietippä miten sapatista on sanottu!"Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän,"
Ei mitään mainintaa että se olisi adventismin opin mukaisesti luomisen muistopäivä.Olet unohtanut nämä Raamatunpaikat.
1. Moos. 2:2-3
2 Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. 3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään.
2. Moos. 20:8-11
8 "Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.- äläsekoiletaas
Yksi_usko kirjoitti:
Olet unohtanut nämä Raamatunpaikat.
1. Moos. 2:2-3
2 Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. 3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään.
2. Moos. 20:8-11
8 "Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.En ole unohtanut, päinvastoin muistan ne paikat tarkkaan.
Laki on kokonaisuus eikä ole mitään eri aikaan annettua sapattikäskyä.
Jaakobin kirje:
2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Kaikki Mooseksen kirjoissa mainitut käskyt ovat selkeästi kytketty Israelin valtiolliseksi laiksi ja vieläpä siten että sen kokonaisvaikutus alkoi kun he pääsivät omaan maahansa asumaan.
Laki oli annettu tulevaa messiasta varten sillä ilman olemassaolevaa lakia ei mitään niistä tapahtumista olisi voinut perustella laillisesti joiden perusteella Jeesus naulittiin kuolemaan syyttömästi lain rikkomisesta. Koko sovitusopin perustahan on syyttömän tuomitseminen väärin käytetyn Jumalan lain verukkeella. Laista tuli näinollen murhaväline eikä niinkuin oli tarkoitus oikeuden määrittelyn perusta.
Mikset ymmärrä että koko Raamatun (ja lain) olemassaolon syy on todistaa vain KRISTUKSEN puolesta.
5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
- Jenkkiuskonto.heh.heh
Lauantaisapatti on jenkkien keksimää höpötystä. Vähän kuin isänpäivä.
- höpöttimelle
Rienaajahengen suupielet hölmöjä lepattelevat. Aivan päätön näköala, en olisi sinuna kehdannut edes kirjoittaa.
Eli tuuli huulia heiluttaa, mutta asiaa ei tule
Mar 2:28 Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra." - Jenkkiuskonto666.heh.heh
höpöttimelle kirjoitti:
Rienaajahengen suupielet hölmöjä lepattelevat. Aivan päätön näköala, en olisi sinuna kehdannut edes kirjoittaa.
Eli tuuli huulia heiluttaa, mutta asiaa ei tule
Mar 2:28 Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."Hihii!
- lestakepulipohjanmaalta
Meneppä kertomaan sapattihöpötyksesi pääministerille niin ottaa turhat luulot pois.
- armoton-oppi
Sapatista on se hyöty, että joka sitä käskyä noudattaa, pelastuu ikuiselta kadotukselta, mutta joka sitä rikkoo, joutuu kadotukseen.
- opiton-armo
Sapatin rikkomisesta on se haitta tai vahinko, että joka sitä käskyä rikkoo, joutuu kadotukseen.
opiton-armo kirjoitti:
Sapatin rikkomisesta on se haitta tai vahinko, että joka sitä käskyä rikkoo, joutuu kadotukseen.
Paitsi jos pyytää syntejään anteeksi ja jos Herra antaa anteeksi. Myös sapatin rikkominen on synti, koska silloin et kunnioita Jumalaa. Mutta sille Jumalattomalle, joka surutta rikkoo vaikka sapattia, niin kuka tuomiopäivänä puolustaa. Jeesus on ainoa puolustajamme, ellei Jeesusta ole, niin eipä ole toivoakaan.
Yksi_usko kirjoitti:
Paitsi jos pyytää syntejään anteeksi ja jos Herra antaa anteeksi. Myös sapatin rikkominen on synti, koska silloin et kunnioita Jumalaa. Mutta sille Jumalattomalle, joka surutta rikkoo vaikka sapattia, niin kuka tuomiopäivänä puolustaa. Jeesus on ainoa puolustajamme, ellei Jeesusta ole, niin eipä ole toivoakaan.
"sapatin rikkominen on synti"
Adventistit ovat kuuluisia lakihenkisyydestään, kun näin julistavat. Tässä unohdetaan, että sapatti on ihmistä varten ja sen tulisi olla enemmän iloa antava lahja kuin taakka. Käskyissä todetaan, että muista pyhittää lepopäivä. Tämä on siis hyväksi ihmiselle, jos sen muistaa. Ei kannata mennä puhumaan sapatista ihmisille laki edellä siten, että sen viettämättä jättäminen on syntiä.Yksi_usko kirjoitti:
Paitsi jos pyytää syntejään anteeksi ja jos Herra antaa anteeksi. Myös sapatin rikkominen on synti, koska silloin et kunnioita Jumalaa. Mutta sille Jumalattomalle, joka surutta rikkoo vaikka sapattia, niin kuka tuomiopäivänä puolustaa. Jeesus on ainoa puolustajamme, ellei Jeesusta ole, niin eipä ole toivoakaan.
Jos joku pyytää anteeksi sitä, että on rikkonut sapatin käskyä, mutta ei kadu sitä synti ja vieläpä jatkaa sen tekemistä, niin että rikkoo sapatin vastedeskin, niin miten ihmeessä voit kuvitella sellaisen ihmisen pelastuvan? Vain hirmuinen tuomio on hänen kohdallaan edessä, ei mitään pelastusta, koska hän on tahallaan ja tietoisesti tahtoen pitänyt halpana Herran pyhän päivän, jonka käskyjen noudattaminen tuo elämän, mutta rikkominen tuo kuoleman ja ikuisen kadotuksen.
Uskotko sinä tämän Jumalan sanan vai alatko liberaaliteologien tapaan vesittää sitä ja lieventää sapatin käskyä koskevia sääntöjä, niin että joissakin tapauksissa olisi lupa tehdä työtä tai toimittaa kotiaskareita? Muistutan sinua siitä, että sapattina polttopuita kerännyt mies oli kivitettävä kuoliaaksi, joten miten luulisit Jumalan muuttaneen suhtautumistaan sapatin pitämiseen sen jälkeen?
Jos voit perustella Raamatulla sen, että sapattina on lupa tehdä työtä tai kotiaskareita, niin tutkin asian, mutta jos mielipiteesi on nykyisten liberaaliteologien kaltaista ihmisjärjen päätelmää, niin se ei voi ikinä kumoa Jumalan sanan ikuista määräystä, joka on voimassa vielä Kristuksen tulemuksen jälkeen. Aiotko hyväksyä työn ja kotiaskareiden tekemisen silloinkin? Jos nimittäin hyväksyt sen nyt vastoin Jumalan Sanan selvää ilmoistusta ja vetoamalla johonkin muuhun seikkaan kuin Raamattuun.oppi kirjoitti:
Jos joku pyytää anteeksi sitä, että on rikkonut sapatin käskyä, mutta ei kadu sitä synti ja vieläpä jatkaa sen tekemistä, niin että rikkoo sapatin vastedeskin, niin miten ihmeessä voit kuvitella sellaisen ihmisen pelastuvan? Vain hirmuinen tuomio on hänen kohdallaan edessä, ei mitään pelastusta, koska hän on tahallaan ja tietoisesti tahtoen pitänyt halpana Herran pyhän päivän, jonka käskyjen noudattaminen tuo elämän, mutta rikkominen tuo kuoleman ja ikuisen kadotuksen.
Uskotko sinä tämän Jumalan sanan vai alatko liberaaliteologien tapaan vesittää sitä ja lieventää sapatin käskyä koskevia sääntöjä, niin että joissakin tapauksissa olisi lupa tehdä työtä tai toimittaa kotiaskareita? Muistutan sinua siitä, että sapattina polttopuita kerännyt mies oli kivitettävä kuoliaaksi, joten miten luulisit Jumalan muuttaneen suhtautumistaan sapatin pitämiseen sen jälkeen?
Jos voit perustella Raamatulla sen, että sapattina on lupa tehdä työtä tai kotiaskareita, niin tutkin asian, mutta jos mielipiteesi on nykyisten liberaaliteologien kaltaista ihmisjärjen päätelmää, niin se ei voi ikinä kumoa Jumalan sanan ikuista määräystä, joka on voimassa vielä Kristuksen tulemuksen jälkeen. Aiotko hyväksyä työn ja kotiaskareiden tekemisen silloinkin? Jos nimittäin hyväksyt sen nyt vastoin Jumalan Sanan selvää ilmoistusta ja vetoamalla johonkin muuhun seikkaan kuin Raamattuun."Jos voit perustella Raamatulla sen, että sapattina on lupa tehdä työtä tai kotiaskareita, niin tutkin asian"
No, sanon nyt sen, ettei missään kohtaa Raamattua sapattia oloteta Israelin hallinnoiman alueen ulkopuolelle.
Jos väität toista, olet valehtelija.
Tutki nyt sitten, ja anna se Raamatun kohta jossa sapatin vieton pakollisuus ulotetaan Israelin ulkopuolelle.- oletmahoton
oppi kirjoitti:
Jos joku pyytää anteeksi sitä, että on rikkonut sapatin käskyä, mutta ei kadu sitä synti ja vieläpä jatkaa sen tekemistä, niin että rikkoo sapatin vastedeskin, niin miten ihmeessä voit kuvitella sellaisen ihmisen pelastuvan? Vain hirmuinen tuomio on hänen kohdallaan edessä, ei mitään pelastusta, koska hän on tahallaan ja tietoisesti tahtoen pitänyt halpana Herran pyhän päivän, jonka käskyjen noudattaminen tuo elämän, mutta rikkominen tuo kuoleman ja ikuisen kadotuksen.
Uskotko sinä tämän Jumalan sanan vai alatko liberaaliteologien tapaan vesittää sitä ja lieventää sapatin käskyä koskevia sääntöjä, niin että joissakin tapauksissa olisi lupa tehdä työtä tai toimittaa kotiaskareita? Muistutan sinua siitä, että sapattina polttopuita kerännyt mies oli kivitettävä kuoliaaksi, joten miten luulisit Jumalan muuttaneen suhtautumistaan sapatin pitämiseen sen jälkeen?
Jos voit perustella Raamatulla sen, että sapattina on lupa tehdä työtä tai kotiaskareita, niin tutkin asian, mutta jos mielipiteesi on nykyisten liberaaliteologien kaltaista ihmisjärjen päätelmää, niin se ei voi ikinä kumoa Jumalan sanan ikuista määräystä, joka on voimassa vielä Kristuksen tulemuksen jälkeen. Aiotko hyväksyä työn ja kotiaskareiden tekemisen silloinkin? Jos nimittäin hyväksyt sen nyt vastoin Jumalan Sanan selvää ilmoistusta ja vetoamalla johonkin muuhun seikkaan kuin Raamattuun.Jeesusta syytettiin Sapatin rikkomisesta.
Kun lepopäiväkäskyllä perusteltiin Jeesusta vastaan ja Hän kuoli sen takia syyttömästi ei sillä lailla voi enään ketään tuomita syylliseksi eikä vanhurskaaksi koska sen kautta on kaikkein vanhurskainkin jo kuollut.
Jos vanhurkas on sen käskyn takia kuollut kuinka se voi pelastaa meitä syntisiä? Exap kirjoitti:
"Jos voit perustella Raamatulla sen, että sapattina on lupa tehdä työtä tai kotiaskareita, niin tutkin asian"
No, sanon nyt sen, ettei missään kohtaa Raamattua sapattia oloteta Israelin hallinnoiman alueen ulkopuolelle.
Jos väität toista, olet valehtelija.
Tutki nyt sitten, ja anna se Raamatun kohta jossa sapatin vieton pakollisuus ulotetaan Israelin ulkopuolelle.3. Moos.
23:3 Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, pyhä kokous; silloin älkää yhtäkään askaretta toimittako, se on Herran sapatti, missä asuttekin.
23:21 Ja kuuluttakaa pyhä kokous juuri siksi päiväksi; silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
23:31 Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
"Missä asuttekin" kattaa koko maapallon.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
Muukalaiset voivat asua missä vain, sillä Jesajan aikana osa israelilaisista asui jo Assyriassa ja hän tiesi profeettana sen, että Jumalan kansa oli elävä hajaannuksessa muiden kansojen seassa, mutta hän ei antanut silti lupaa rikkoa sapattia, asuivatpa Jumalan lapset missä tahansa. Tai Israelin kansa, joka on esikuva uuden liiton Jumalan lapsista. Sama laki koskee juutalaista ja pakanaa, joka kääntyy Israelin Jumalan tykö - vai eikö muka koske?oletmahoton kirjoitti:
Jeesusta syytettiin Sapatin rikkomisesta.
Kun lepopäiväkäskyllä perusteltiin Jeesusta vastaan ja Hän kuoli sen takia syyttömästi ei sillä lailla voi enään ketään tuomita syylliseksi eikä vanhurskaaksi koska sen kautta on kaikkein vanhurskainkin jo kuollut.
Jos vanhurkas on sen käskyn takia kuollut kuinka se voi pelastaa meitä syntisiä?Viestisi on todella sekava ja epäselvä, mutta sanottakoon, että Rooman valtakunnan asettaman maaherra Pilatuksen toimesta Jeesusta ei tuomittu kuolemaan sapatin rikkomisesta vaan sen vuoksi, että hän oli syyllinen maanpetokseen, koska väitti olevansa "kuningas" ja Rooman lain mukaan vain keisari oli Israelin kansan kuningas ja Herodeksen jälkeläiset palvelivat Roomaa sen valtakunnan alamaisina (neljännysruhtinaina), joten väitteesi on perätön.
oppi kirjoitti:
3. Moos.
23:3 Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, pyhä kokous; silloin älkää yhtäkään askaretta toimittako, se on Herran sapatti, missä asuttekin.
23:21 Ja kuuluttakaa pyhä kokous juuri siksi päiväksi; silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
23:31 Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
"Missä asuttekin" kattaa koko maapallon.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
Muukalaiset voivat asua missä vain, sillä Jesajan aikana osa israelilaisista asui jo Assyriassa ja hän tiesi profeettana sen, että Jumalan kansa oli elävä hajaannuksessa muiden kansojen seassa, mutta hän ei antanut silti lupaa rikkoa sapattia, asuivatpa Jumalan lapset missä tahansa. Tai Israelin kansa, joka on esikuva uuden liiton Jumalan lapsista. Sama laki koskee juutalaista ja pakanaa, joka kääntyy Israelin Jumalan tykö - vai eikö muka koske?""Missä asuttekin" kattaa koko maapallon."
Mutta ei kaikkia kansoja, vaan ainoastaan sen jolle käsky annettiin, älypää.- oletmahoton
oppi kirjoitti:
Viestisi on todella sekava ja epäselvä, mutta sanottakoon, että Rooman valtakunnan asettaman maaherra Pilatuksen toimesta Jeesusta ei tuomittu kuolemaan sapatin rikkomisesta vaan sen vuoksi, että hän oli syyllinen maanpetokseen, koska väitti olevansa "kuningas" ja Rooman lain mukaan vain keisari oli Israelin kansan kuningas ja Herodeksen jälkeläiset palvelivat Roomaa sen valtakunnan alamaisina (neljännysruhtinaina), joten väitteesi on perätön.
Yrität tekosyillä päästä pälkähästä.
Kyllä UTn opetus tarkoittaa että Jeesuksen tuomio oli alkuisin juutalaisten päämiesten tavoitteesta.
Apostolien teot:
2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte
Käytät Raamattua itsesi puolustamiseen etkä opetukseen Jeesukseen liittyviin asioihin.
Ja siinä on vissi ero.
Juuri teidän epärehellisyytenne on paljastanut kaikki järjestäytyneet oppisuunnat vääriksi.
2.Korinttolaiskirje:
11:13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- sdapyhät
Kukaan Adventtikirkossa kävijä ei ole pyytänyt anteeksi sapatin rikkomustaan.
Kyllä te adventistit olette niin pyhiä että... - harhaoppieivanhurskauta
Harhaopeissa se huono puoli, että ne saattavat hyvin esittää olevansa raamatullisia erillisten jakeiden muodossa, mutta ne eivät tarjoa sitä tärkeitä, vanhurskauttamista ja pelastusta.
Sitä ei UT missään lupaa sapatin viettämisestä. Ei ole pienintäkään viitettä siihen että niin olisi. Tai sitten täytyy löytää aika karkeita käännösvirheitä. Silloin kadunmies on kääntänyt UT:n.
"Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin, jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus. Room. 7:3-4
Jeesuksen kautta meillä on pääsy ilman lakia vanhurskauttamiseen Hengessä. Silloin emme vaella lihallisesti muka lakia noudattaen, vaan Hengessä ja saavutamme sen vanhurskauden mitä lain mukaan ei voi saavuttaa. Vai missä Raamattu lupaa vanhurskauden lain teoista? Missä kohden on käännösvirhe että sellaisen selityksen löytää?"Vai missä Raamattu lupaa vanhurskauden lain teoista? Missä kohden on käännösvirhe että sellaisen selityksen löytää?"
Jäikö nyt kokonaan VT lukematta, kun tuollaisia typeriä kysyt ?
- sapatillarahastajille
SDA-organisaatio = $apatti-organisaatio suomennettuna.
- tepetampereelta
Kysyisin mitä etuja "sapatti" antaa ja kenelle?
- Selvyyden_vuoksi
Pitää burn outin loitolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768