Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Raamattu+on+kirjoitettu+siten,+että+kuka+pösilö+tahansa+ei+sitä+ymmärrä.+Siihen+tarvitaan+Pyhän+Hengen+antama+viisaus.
14.05.2018 19:40
<<Itse+en+näe+Jumalan+koskaan+rakastaneen>>
Ja+kuitenkin+Jumala+on+Rakkaus.
14.05.2018 19:37
Vähän+toisin+sanoin,+mutta+samaa+tarkoittaa.+Sana+on+siis+Jeesus.
Joh.+1:1,+18
1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.
18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.
14.05.2018 19:22
<<Sitä+paitsi+tasa-arvoista+avioliittoa+Luterilaiseen+kirkkoon+ajavat+monet+muutkin+kun+ne+ketkä+kuuluvat+itse+seksuaalivähemmistöihin.+>>
Erikoista,+että+he+ajavat+nimenomaan+homojen+ja+lesbojen+asiaa,+mutta+eivät+sellaisten+uskovaisten+asiaa,+joissa+toinen+on+ev.-lut.+ja+toinen+puoliso+kuuluu+johonkin+toiseen+kristilliseen+kirkkokuntaan,+jolla+ei+ole+vihkimisoikeutta.+Siis+kahta+uskovaista+(jotka+kuuluvat+eri+uskontokuntaan)+ei+saa+vihkiä,+mutta+homot+ja+lesbot+saa+vihkiä.+No,+tietenkin+nämä+uskovaiset+menevät+naimisiin+Jumalan+edessä.+Homoille+ja+lesboille+kirkko+näyttää+olevan+se+Jumala.
14.05.2018 19:02
<<No+ne+jotka+ovat+kirkon+jäseniä,+toivoisivat+luonnollisesti+myös+kirkon+siunausta+liitolleen.>>
Se+on+tietenkin+ymmärrettävää,+mutta+mitä+merkitystä+on+kirkon+siunauksella?+Eikö+tärkeämpää+ole+Jumalan+siunaus?+Siihen+ei+kirkkoa+tarvita.+On+kirkon+asia+päättää,+mitä+kirkko+tekee.
<<Yhtä+hyvin+voisi+kysyä+että+mihin+heterot+tarvitsevat+kirkkovihkimistä,+eikö+siviilivihkiminen+kelpaa?+>>
Kyllä+siviilivihkiminen+kelpaa+ja+on+pakko+kelvata+monestikin.+
Silloin+kun+toinen+puoliso+kuuluu+toiseen+uskonnolliseen+yhdyskuntaan,+käy+usein+niin,+että+tuomari+vihkii.+Pappi+voi+sitten+siunata,+jos+niin+haluaa.+Näitä+tapauksia+on+useita+ystäväpiirissäni.
Silloinkaan+ei+käy+kirkollinen+vihkiminen,+jos+pappi+ei+ole+esim.+Suomen+kansalainen,+vaikka+molemmat+puolisot+olisivat+samassa+seurakunnassa,+jolla+on+vihkimisoikeus.+Näinkin+on+käynyt+pienessä+seurakunnassa+eräälle+ystävälleni.+
Ei+siviilivihkimisessä+ole+mitään+sen+kummempaa.+Miksi+siis+homot+ja+lesbot+haluavat+juuri+kirkollisen+vihkimisen,+vaikka+kirkko+sitä+vastustaa+ja+saman+voi+hoitaa+siviilivihkimiselläkin.
14.05.2018 18:55
<<Miksi+itse+vastustat?+>>
Ehkä+olisi+parempi,+etten+ota+sittenkään+kantaa+asiaan.+Mielestäni+kirkko+on+hamunnut+asioita,+jotka+eivät+kuulu+sille.+Raamatussa+ei+ole+mainintaa+vihkimisistä,+joten+tapa+lienee+kirkollinen.+
Jos+kirkko+vastustaa+asiaa,+niin+sitten+vastustaa.+Se+on+kirkon+asia.+
Mutta+Raamatun+mukaan+mies+ja+nainen+vain+tulevat+yhdeksi+lihaksi.+Nainen+ja+mies+voivat+jatkaa+sukua,+joten+muunlaiset+parit+ovat+selvästi+Raamatunvastaisia.+Homoilut+ei+ole+mitenkään+uusi+asia,+sillä+Sodomassa+ja+Gomorrassa+miehet+olivat+homoja.+Niille+kaupungeille+kävi+kalpaten.
Kuitenkaan+me+emme+voi+tuomita+ketään.+Ainoastaan+Jumala+tuntee+ihmiset+ja+tuomitsee.+On+ihmisiä,+joilla+voi+olla+molemmat+sukuelimet+ja+lääkäri+voi+päättää,+että+kumpi+tulee.+On+vaikea+vetää+rajaa,+sillä+emme+tiedä,+että+miksi+on+poikkeava.
14.05.2018 18:46
<<Minulla+ei+ole+mitään+tarvetta+kirjoittaa+islam-palstalle.>>
Mutta+minullapa+on.+Tunnen+velvollisuuteni.
14.05.2018 14:01
Minun+kommenttini+eivät+olleet+lainkaan+rienaavia+vaan+sopuisia.
14.05.2018 13:45
Rakastan+niin+paljon+muslimeita,+että+toivon+heidänkin+pelastuvan.+Sen+vuoksi+heidänkin+pitää+saada+tietää+totuus.+He+itse+eivät+saa+lukea+Raamattua,+vaikka+se+onkin+tavallaan+myös+heillä+pyhä+kirja.
14.05.2018 13:44
Minun+tietoni+ei+ole+niin+puutteellista+kuin+normimuslimin.+Olen+kuunnellut+useita+kertoja+läpi+koko+alla+olevan+sarjankin.+Silmäni+ovat+avautuneet+Islamin+suhteen.+Ennen+en+ole+tiennyt+siitä+uskonnosta+mitään.
http://www.tv7.fi/vod/series/18823/
14.05.2018 13:43
Hyvä+asia.+Miksi+homoille+ja+lesboille+ei+kelpaa+siviilivihkiminen?
14.05.2018 12:01
Niin+ovat.+He+ovat+astuneet+Jumalan+maaperälle.+Tästä+Messiaaninen+juutalainen+Johathan+Cahn+varoittaa+ja+pitää+tätä+suurena+röyhkeytenä+Jumalaa+vastaan.
14.05.2018 11:31
Hyvä+ajatus+oli+tuo+lämpimän+tilaus.+Maailma+näyttää+nyt+ihanan+vihreältä.+On+myös+mukava+napostella+välillä+koivun-,+mustikan-,+mustaherukan+ja+voikukan+lehtiä+ja+kuusenkasvujakin.+🍃😋
14.05.2018 10:39
Sapattikäsky+on+tietenkin+voimassa,+sehän+annettiin+jo+paljon+ennen+kuin+juutalaisia+edes+olikaan.+Sapatti+on+ollut+voimassa+aivan+sieltä+luomisesta+lähtien.+
Jeesus+ei+ollut+sapattia+vastaan,+vaan+vietti+sitä+itsekin+käyden+ja+opettaen+synagogassa.+Sen+sijaan+Jeesus+vastusti+Talmudin+lisäkäskyjä,+mitä+oli+lupa+tehdä+sapattina+ja+mitä+ei+saanut+tehdä.+Sapatista+oli+tullut+raskas+taakka+Israelilaisille,+mikä+ei+ollut+Jumalan+tarkoitus.
14.05.2018 10:19
Kristityt+eivät+opeta+Uutta+testamenttia+oikein,+koska+eivät+ymmärrä+mistään+mitään.+Kannattaa+sinunkin+kuunnella+Messiaanisia+juutalaisin,+niin+sieltä+saat+oikean+käsityksen+Uudesta+testamentista.+Kristityiltä+tulee+vääristynyttä+Sanaa.+Messiaanisten+juutalaisten+oikein+ymmärretty+Uusi+testamentti+ei+kumoa+Vanhaa+testamenttia,+vaan+on+täysin+hamoninen+Kirjoitusten+ja+Tooran+kanssa.+Älä+sekoita+päätäsi+kristittyjen+höpötyksillä,+se+ei+ole+Jeesuksen+uskoa.
14.05.2018 10:04
Tuo+lain+"loppu"+on+käännösvirhe.+Valitettavasti+tätäkin+Raamatun+kohtaa+tulkitaan+täysin+väärin.
14.05.2018 09:58
<<+lain+loppu+(Room.10:4)>>
Tuossa+on+käännösvirhe.+Pitäisi+olla:+lain+PÄÄMÄÄRÄ.
Kopioin+jälleen+hienosta+Michael+L.+Brownin+kirjasta+AITO+Kosher+Jeesus:
4+Kristus+on+näet+lain+loppu,+ja+niin+tulee+vanhurskaaksi+jokainen,+joka+uskoo.
Tämän+pitäisi+olla:+
”Sillä+Kristus+on+jo+valmiiksi+täyttänyt+sen+päämäärän,+jota+varten+laki+annettiin.+Sen+seurauksena+jokainen,+joka+uskoo+häneen,+tulee+vanhurskaaksi+Jumalan+kanssa.”
”Paavali+ymmärsi+raamatullisen,+juutalaisen+opin+vanhurskaan+kuoleman+sovittavasta+voimasta.+Hän+ymmärsi,+että+mitä+laki+ei+ihmisluonnon+heikkouden+tähden+voinut+tehdä,+Messias+voi.+Jumala+sanoi+profeetta+Jesajan+kautta:+”Kääntykää+minun+tyköni+ja+antakaa+pelastaa+itsenne,+te+maan+ääret+kaikki,+sillä+minä+olen+Jumala,+eikä+toista+ole”+(Jes.+45:22).+Paavali+uskoi,+että+se+oli+juuri+näin+yksinkertaista.+Tekemällä+parannuksen,+kääntymällä+Jumalan+puoleen+ja+uskomalla+Messiaan+vuodatettuun+vereen+(Apt.+17:30+ja+20:21)+sekä+juutalainen+että+pakana+voi+pelastua.
Tarkoittaako+tämä,+että+usko+teki+lain+tyhjäksi?+Ei+suinkaan.+Paavali+opetti,+että+usko+vahvistaa+lain+(Room.+3:31).+Tarkoittiko+tämä,+ettei+hyvillä+teoilla+ole+merkitystä,+koska+me+pelastumme+uskona+kautta,+emmekä+omien+tekojemme+kautta?+Ei,+vaan+Paavali+kutsui+ihmisiä+todistamaan+uskonsa+tekojensa+kautta+(Apt.+26:20).+Tarkoittaako+tämä,+että+Jumala+antaa+armoaan+sitä+enemmän,+mitä+enemmän+teemme+syntiä?+Tätä+ajatusta+Paavali+piti+hyvin+vaarallisena+ja+kirjoitti:+”Mitä+siis+sanomme?+Onko+meidän+pysyttävä+synnissä,+että+armo+suureksi+tulisi?+Pois+se!+Me,+jotka+olemme+kuolleet+pois+synnistä,+kuinka+me+vielä+eläisimme+siinä?”+(Room.+6:1-2).
Mitä+sitten+tulee+siihen+väitteeseen,+että+Paavali+opetti+lain+tulleen+päätökseen?+Tulkinta+perustuu+kreikan+sanan+’telos’+käännökseen+yhdessä+Roomalaiskirjeen+jakeessa+(10:4).+Tarkoittaako+’telos’+tosiaan+loppua?+Näin+se+on+tulkittu+monissa+raamatunkäännöksissä…Tarkoittaako+’+telos’+kuitenkin+päämäärää,+kuten+David+Sternin+Complete+Jewish+Bible+(CJB)+–käännös+sanoo:+”Sillä+se+päämäärä,+johon+Toora+tähtää,+on+Messias,+joka+tarjoaa+vanhurskauden+jokaiselle,+joka+luottaa.”+New+Living+Translation+(NLT)+–käännöksen+mukaan+jae+on+käännetty:+”Sillä+Kristus+on+jo+valmiiksi+täyttänyt+sen+päämäärän,+jota+varten+laki+annettiin.+Sen+seurauksena+jokainen,+joka+uskoo+häneen,+tulee+vanhurskaaksi+Jumalan+kanssa.+”+Kuinka+suuri+ero+yhdellä+pikkusanalla+onkaan!
14.05.2018 09:54
<<Kun+Jumala+siunasi+Hagaria,+velvoittaako+se+meitä+johonkin+suhteessa+Hagarin+jälkeläisiin>>
Rakastamaan+heitä.+"Rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi".
14.05.2018 08:51
<<Jumala+ei+tainut+myöskään+koskaan+sanoa+Jeesusta+pojakseen>>
Jeesus+on+itse+JHWH+eli+Jumala.+Yritä+nyt+ymmärtää.
14.05.2018 08:48
Onnea+ja+siunausta!+❤
14.05.2018 08:46
228 / 305