Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kopioin+tähän+pienen+pätkän+messiaanisen+juutalaisen,+Michael+Brownin+kirjasta+aito+kosher-Jeesus.+Juutalaiset+ymmärtävät+tämän+asian,+mutta+kristityt+ovat+hakoteillä.
Matt.+10:34+"Älkää+luulko,+että+minä+(Jeesus)+olen+tullut+tuomaan+rauhaa+maan+päälle;+en+ole+tullut+tuomaan+rauhaa,+vaan+miekan"
"...jotkut+ovat+maininneet+Jeesuksen+sanojen+Matteuksen+evankeliumissa+10.+luvussa+tukevan+väkivaltaisen+kapinan+teoriaa.+Siellä+Hän+sanoo:+"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+tuomaan+rauhaa+maan+päälle;+en+ole+tullut+tuomaan+rauhaa,+vaan+miekan.+Sillä+minä+olen+tullut+´nostamaan+pojan+riitaan+isäänsä+vastaan+ja+tyttären+äitiänsä+vastaan+ja+miniän+anoppiansa+vastaan;+ja+ihmisen+vihamiehiksi+tulevat+hänen+omat+perhekuntalaisensa´"+(jakeet+35-36).
Kun+Hän+sanoi,+että+poika+kääntyy+isäänsä+vastaan,+ja+että+vihamiehet+tulevat+olemaan+oman+talon+väkeä,+Hän+lainaa+suoraan+profeetta+Miikaa.
Samaa+jaetta+(Miika+7:6)+lainataan+Mishnassa,+kun+kuvaillaan+vaikeita+aikoja+juuri+ennen+messiaan+tulemusta+(katso+Mishna,+Sotah+9:15).
Mainitsen+tästä+aihetta+käsittelevässä+tutkielmassani:
Jeesuksen+päivinä+ja+jonkin+aikaa+vielä+sen+jälkeenkin,+oli+vallalla+juutalainen+tulkinta+perheiden+sisäisestä+kapinasta,+joka+tapahtuisi+messiaan+tulemuksen+yhteydessä+(Mishna.+Sotah+9:15).+Tämä+oli+osa+rabbien+ennustamaa+tulevaisuudennäkymää,+jossa+yhteiskunnan+moraalinen+rakenne+rappeutuu+ennen+messiaan+tulemusta…”+(lainaukset+olivat+siis+Michael+Brownin+kirjasta+Aito+kosher-Jeesus).
11.05.2018 19:38
<<Miten+kuolemanrangaistus+on+hirvein+asia+maailmassa?+Kyse+ei+ole+mistään+holokaustista,+jossa+surmattiin+miljoonia+syyttömiä+ihmisiä,+vaan+Jumalan+oikeudenmukaisesta+ja+pyhästä+rangaistuksesta+syntisille.+Raamattu+ei+käske+tappamaan+syyttömiä,+vaan+ainoastaan+vakavista+rikoksista+tuomittuja.+Miksi+on+niin+hirveä+asia+teloittaa+esim.+murhaaja?+>>
Murhaajakin+voi+tulla+uskoon.+Suomessa+murhasta+saa+pitkän+vankilatuomion+ja+sinä+aikana+mieli+saattaa+muuttua.+Vankiloissa+on+vankilapastori+ja+siellä+tullaan+joskus+uskoon.+Jeesus+on+kuollut+myös+murhaajan+puolesta.+Koska+Jeesus+yksin+tuomitsee,+niin+emme+voi+ottaa+Jeesuksen+roolia.+Käskyissä+meitä+on+kielletty+tappamasta,+jopa+ajattelemasta+toisesta+pahaa.+Jeesus+näytti+esimerkkiä+meille+ja+Hänen+esimerkistään+meidän+on+otettava+oppia.
11.05.2018 19:26
<<Sinullakin+on+siis+risuparta+ja+tupsut+jossakin+vatteeissasi+ja+vanhana+linnoittaudut+messiaanisen+valekristitty.netin+tavoin+kotiisi,+ettet+vaan+vahingossakaan+istu+saastuneille+penkeille...?>>
En+ole+linnoittautunut+kotiini,+vaan+kuljen+ihmisten+parissa.+Otappa+huomioon+se,+että+Jeesus+oli+juutalainen+ja+Jeesuksen+Raamattu+oli+juuri+Vanha+testamentti.+Jeesus+noudatti+täysin+Tooraa.+Siitä+ei+päästä+mihinkään.+Jeesus+näytti,+miten+Tooraa+tulkitaan+ja+mitä+se+tarkoittaa.+Jeesus+ei+tappanut+ketään.+Laitan+hyvän+videon+alle.
http://www.tv7.fi/vod/player/18851/
11.05.2018 19:17
Tässä+selostetaan+hyvin,+kuinka+Jumala+tuli+ihmiseksi.
http://www.tv7.fi/vod/player/18850/
11.05.2018 18:24
Johanneksen+evankeliumissa+kerrotaan,+kuinka+Sana+tuli+lihaksi.+Suo+Sana+on+tietenkin+Jeesus+-+Jeshua.
Joh.+1:1-18
na+tuli+ihmiseksi
1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.
2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.
3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.
Mikään,+mikä+on+syntynyt,
ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.
4+Hänessä+oli+elämä,
ja+elämä+oli+ihmisten+valo.
5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.
6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.
9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,
oli+tulossa+maailmaan.
10+Maailmassa+hän+oli,
ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,
mutta+se+ei+tuntenut+häntä.
11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.
12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,
hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,
kaikille,+jotka+uskovat+häneen.
13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.
14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.
15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."
16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,
armoa+armon+lisäksi.
17+Lain+välitti+Mooses,
armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.
18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.
11.05.2018 18:18
<<Hän+puhuu+kirjeissään+Jeesuksesta+ikäänkuin+tama+olisi+jonkinlainen+taivaassa+ikuisesti+ollut+teologinen+persoona,+eikä+ihminen+joka+kuoli+vain+muutama+vuosikymmen+aikaisemmin.>>
Paavali+ymmärsi+Jeesuksen+-+Jeshuan+erinomaisesti.+Totta+kait+Jeesus+on+ollut+aina++taivaassa,+koska+Hän+on+Jumala.+Jumalalle+ei+ole+mikään+konsti+syntyä+seimen+lapseksi.+Tämän+ymmärtävät+hyvin+myös+Messiaaniset+juutalaiset.
11.05.2018 18:16
Jeesus+-+Jeshua+on+itse+Jumala.
11.05.2018 18:12
Tämän+lisäksi+maksan+myös+kirkollisveroa.
11.05.2018 18:09
Sanassa+käsketään+koettelemaan+Herraa+maksamalla+kymmenykset.+Tämä+on+vapaaehtoista.+Minulla+ei+ole+varaa+olla+maksamatta+kymmenyksiä.+Maksan+ne+iloiten.
Mal.+3:10
10+--+Tuokaa+täydet+kymmenykset+aarrekammioon,
jotta+temppelissäni+olisi+ruokaa.
Koetelkaa+minua+tällä+tavalla,
sanoo+Herra+Sebaot.
--+Silloin+saatte+nähdä,+että+minä+avaan+taivaan
ikkunat
ja+vuodatan+teille+sateen+runsaan+siunauksen.
11.05.2018 18:09
Lisäisin+vielä+tuohon.+On+täysin+käsittämätöntä,+että+olin+käynyt+10+vuotta+kirkossa+eikä+saarnoissa+käsitelty+Raamatullisia+juhlia.+Raamattu+avautui+siltä+osin+vasta+Kalle+Venäläisen+saarnoja+kuunnellessa+TV7:lla.+Miten+ihmeessä+tällainen+pimitys+voi+olla+mahdollista+seurakunnassa?+Kuusta+kyllä+kirkoissa+näkee,+mutta+ei+Raamatun+juhlista+mainintojakaan.+On+tietenkin+poikkeuksiakin+ja+joissakin+seurakunnissa,+esim.+Hopeaniemen+seurakunnassa,+juhlat+saavat+asianmukaisen+huomion.+Tosin+sielläkin+käydään+orjallisesti+läksyntutkisteluvihkoa+läpi.+Saarnat+pitäisi+olla+ehdottomasti+Raamatun+juhlakalenterin+aiheen+mukaisia.
10.05.2018 23:32
Lisään+vielä+tuohon,+että+adventistien+oppi+pitäisi+muuttua+siten,+että+ainakin+saarnoissa+puhuttaisiin+Raamatun+juhlakalenterin+mukaisesti.+Kerrottaisiin+mitä+nämä+juutalaisten+tavat+ovat+merkinneet.+Se+olisi+uutta+adventtikirkossa.+Valitettavasti+tällaisia+saarnoja+ei+vain+kuule.
10.05.2018 23:26
<<SDA+Organisaation+oppi+on+muuttunut+useita+kertoja+historiansa+aikana.>>
Se+on+vain+hyvä+asia.+Nytkin+pitäisi+muuttaa+oppia+lähemmäs+Messiaanisia+juutalaisia.+Mutta+mitä+eroa+opissa+on?+Messiaaniset+juutalaiset+eivät+lue+Whiteä,+mutta+eivät+monet+adventistitkaan.+Kuitenkin+messiaaninen+juutalainen,+joka+kuuluu+adventtikirkkoon,+on+varmaankin+saattanut+lukea+Whitea.+Nyt+tiedän+eron.+Messiaaniset+juutalaiset+ympärileikkaavat,+mitä+adventistit+eivät+tee+eikä+kuulukaan+tehdä,+ellei+ole+juutalainen.
10.05.2018 23:24
korjaan+kommenttiani.
Usealla+adventistilla+ei+ole+muita+kirjoja+kuin+Raamattu+hyllyssään.+Tämä+lienee+totta,+sillä+keittokirjojakaan+ei+enää+ole+hyllyssä+kun+parhaat+reseptit+löytyvät+kuitenkin+netistä.
10.05.2018 23:18
uskonsakullakin-nimimerkille
En+voi+ymmärtää+sitä,+että+missä+ovat+adventismin+juuret.+Mitä+se+ketään+liikuttaa+mistä+mikin+uskonlahko+on+saanut+alkunsa.+Uskovaisella+on+lupa+lukea+Raamattua+ja+ajatella+omilla+aivoillaan.+Minua+ei+ole+adventismin+juuret+kiinnostaneet+pätkääkään+koskaan.+Minua+on+kiinnostanut+ainoastaan+se,+että+mitä+sanotaan+Raamatussa+ja+mitä+seurakunta+opettaa.+Se+ainoastaan+merkitsee.+Kaikkien+kristillisten+kirkkokuntien+juuret+pitäisi+olla+juutalaisuudessa.+Toivottavasti+mahdollisimman+moni+adventisti+tämän+ymmärtäisi.
10.05.2018 23:16
<<Jokaisella+adventistilla+on+useita+Ellen+Whiten+kirjoja>>
Höpsistä.+Ei+todellakaan.+Usealla+adventistilla+ei+ole+lainkaan+kirjoja+hyllyssä.+Sitä+paitsi+Whiten+kirjoja+voi+halutessaan+lukea+ilmaisena+nettiversiona,+joten+ei+tarvitse+omistaa+omia+kirjoja.+Sitä+paitsi+nykyään+ei+lueta+kovin+paljon.+White+ei+myöskään+sano+kaikille+mitään.+Esim.+kun+kysyin+omilta+lapsiltani+(jo+aikuisilta),+että+tietävätkö+he+mikä+on+Ellen+White,+he+eivät+tienneet.+Kyllähän+hekin+ovat+joskus+kirkossa+käyneet,+mutta+eivät+ole+kuulleetkaan+Whitestä+mitään.
10.05.2018 23:08
<<Mikä+se+Jumalan+laki+oikein+on?+>>
Jumalan+laki+on+se,+jonka+Pyhä+Henki+on+kirjoittanut+jokaisen+uskovan+sydämeen.+Laki+on+sama,+joka+tunnetaan+eri+nimillä+kristikunnassa.+Toiset+puhuvat+kaksoiskäskystä,+toiset+kymmenestä+käskystä+toiset+yli+600+käskystä+ja+luulevat+tarkoittavansa+eri+asioita.+Kyseessä+on+sama+asia+ja+kyse+on+samasta+laista.
10.05.2018 22:48
<<Minua+kyllä+hetkauttaa+se,+kuinka+väkivaltaisia+ja+murhanhimoisia+kristityt+ovat+olleet+aivan+sieltä+alusta+lähtien.>>
Kirkko+se+on+vainonnut+ja+tappanut.+
<<+Raamatun+tarinoissa+kuvailtu+satuhahmo+Jeesuskin+kertoi,+että+ei+ole+tuomassa+maailmaan+rauhaa+vaan+miekan.+>>
Jeesus+ei+tietenkään+ole+satuhahmo,+varmaan+sen+tiedätkin.+Jeesus+ei+tarkoittanut+tuota,+mitä+sinä+luulet+ja+mitä+kirkko+on+luullut+ja+opettanut.+Tästä+on+hyvä+kuvaus+Michael+Brownin+kirjassa+aito+kosher-Jeesus.+Tuo+kohta+on+täydellisesti+väärinymmärretty+kristikunnassa.
10.05.2018 22:28
<<Sellainen+lainsäädäntö+on+räikeässä+ristiriidassa+Suomen+yleisen+oikeustajun+kanssa,+joka+määrää+kuolemantuomion+muiden+muassa+näille:+noitanaiset,+tottelemattomat+pojat,+homoseksuaalit,+veljensä+vaimon+viettelijät+ja+väärän+jumalan+palvelijat.>>
Tuo+kuolemantuomio+määrättiin,+koska+Jumala+halusi+osoittaa+omaisuuskansalleen+ja+silmäterälleen,+juutalaisille+konkreettisesti,+että+mitä+synti+on,+ja+että+synnin+palkka+on+kuolema.+Synti+on+Jumalan+silmissä+paha+asia+eikä+meidän+tule+milloinkaan+leikitellä+synnin+kanssa.+Mutta+nyt+uudessa+liitossa+Pyhä+Henki+osoittaa+meille+uskovaisille+synnin,+emmekä+haluta+tehdä+syntiä.
<<Kivittämistä+pidetään+meillä+yleisesti+epäinhimillisen+julmana,+olipa+rikos+mikä+tahansa.>>
Kivittäminen+on+julma+tapa,+vaikka+ristiinnaulitseminen+on+paljon+julmempi+tapa.+Onneksi+noita+kumpaakaan+ei+ole+käytössä.+Raamatussa+kielletään+tappaminen,+joten+meidän+ei+tule+tappaa+ketään,+ei+vaikka+toinen+olisi+kuinka+syntinen.+Meidän+tulee+rakastaa+syntisiä.+On+aina+muistettava,+että+olemme+itsekin+syntisiä.+Teemme+syntiä+tietämättämmekin.+Ainoastaan+Jeesus+oli+synnitön,+koska+Hän+on+Jumala.
<<Tooran+mukaisten+kuolemanrangaistusten+julkinen+kannattaminen+saattaa+hyvinkin+täyttää+rikoksen+tunnusmerkit+Suomessa.+Jonkin+aikaa+sitten+helsinkiläispoliitikko+Olli+Sademies+tuomittiin+kansanryhmää+vastaan+kiihottamisesta,+kun+hän+oli+Facebookissa+kertonut+kannattavansa+afrikkalaisten+pakkosterilointia.+Homojen+tappamisen+kannatus+on+vähintään+yhtä+törkeää.+>>
On+väärin+kannattaa+kenenkään+tappamista.+Meidän+ei+kuulu+tappaa+ketään.+Mutta+meidän+on+tiedettävä,+että+synnin+palkka+on+kuolema.+Joka+ei+usko+ja+tunnusta+Jeesusta+Herrakseen,+niin+sitä+Jeesuskaan+ei+tunnusta+tullessaan.+Myöskään+jos+on+vain+jatkanut+syntielämää+eikä+hyljännyt+syntiä,+niin+pahasti+voi+käydä+sitten+kun+Jeesus+tulee+takaisin.+Tullessaan+Jeesus+maksaa+kullekin+palkan.+
Siis+vielä+rautalangasta.+Kuolemanrangaistus+on+hirvein+asia+maailmassa+eikä+meidän+tule+tappaa+ketään.+Juutalaisille+Jumala+halusi+opettaa,+mikä+on+synnin+seuraus.+Tästä+meidänkin+pitäisi+se+tietää,+ettemme+tekisi+syntiä.+Synnin+seuraus+on+kuolema+ja+iankaikkinen+ero+Jeesuksesta.+Emme+koskaan+pääse+taivaaseen+jos+emme+hylkää+syntejämme.+Sitä+vartenhan+Jeesus+kuoli,+että+kun+hylkäämme+syntimme,+niin+voimme+saada+ne+anteeksi+Jeesuksen+veren+kautta.+Tästä+on+kysymys.+Vanha+ja+Uusi+testamentti+on+samanlaisia.+Tiedämme+Vanhasta+testamentista,+että+miten+paljon+Jumala+vihaa+syntiä+ja+että+syntiä+seuraa+kuolema+sitten+kun+Jeesus+tulee+takaisin.+Me+emme+siis+kivitä+enää+ketään.
10.05.2018 22:17
Jumala+on+Rakkaus.+
Tuon+Jeremian+ennustus+ja+sana+oli+varoitus+kansalle.+Seuraavassa+jakeessa+kerrotaan+pakkosiirtolaisuudesta.+
Hoosean+profetia+jatkuu+seuraavasti:"2+Palaa,+Israel,+palaa+Herran,+Jumalasi+luo!
Syntisi+ovat+syösseet+sinut+onnettomuuteen.
3+Kääntykää+Herran+puoleen,
huulillanne+vilpittömät+sanat,
sanokaa+hänelle:
"Anna+kaikki+meidän+syntimme+anteeksi
ja+ota+vastaan+paras+lahjamme:
me+tuomme+sinulle+uhriksi+rukouksemme,
huultemme+hedelmän."
Profeetat+varoittivat+kansaa+sen+synneistä+ja+synnin+seurauksista.+Kansa+usein+ymmärsikin+ja+katui+syntejänsä,+jolloin+tuomio+ei+toteutunut.+
Kyllä+nykyäänkin+meidän+pitäisi+karttaa+syntiä+kuin+ruttoa.
10.05.2018 21:51
<<Aito+uskova+myös+julistaa+ateisteille+Jumalan+sanaa+taukoamatta,+tiellä+käydessä,+istuessaan+ja+maate+pannessaan>>
Entäpä+jos+ateisti+onkin+omassa+perheessä?+Kyllä+ateistit+pitää+rakastaa+Jeesukselle.+Tosin+yhden+hyvin+rakkaan+ateistin+kanssa+käy+usein+niin,+että+ateisti+yrittää+käännyttää+minua+ateistiksi+taukoamatta.+Hän+välittää+niin+minusta.+Minä+tietenkin+yritän+käännyttää+häntä+Jeesukseen+uskovaksi.+Pyydänkin+esirukousta+tuon+hyvin+rakkaan+ateistin+puolesta,+että+Jumala+armossaan+ja+rakkaudessaan+hänet+pelastaisi+ja+hän+löytäisi+Jeesuksen.
10.05.2018 21:40
234 / 305