Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. Kopioin+tähän+pienen+pätkän+messiaanisen+juutalaisen,+Michael+Brownin+kirjasta+aito+kosher-Jeesus.+Juutalaiset+ymmärtävät+tämän+asian,+mutta+kristityt+ovat+hakoteillä.Matt.+10:34+"Älkää+luulko,+että+minä+(Jeesus)+olen+tullut+tuomaan+rauhaa+maan+päälle;+en+ole+tullut+tuomaan+rauhaa,+vaan+miekan""...jotkut+ovat+maininneet+Jeesuksen+sanojen+Matteuksen+evankeliumissa+10.+luvussa+tukevan+väkivaltaisen+kapinan+teoriaa.+Siellä+Hän+sanoo:+"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+tuomaan+rauhaa+maan+päälle;+en+ole+tullut+tuomaan+rauhaa,+vaan+miekan.+Sillä+minä+olen+tullut+´nostamaan+pojan+riitaan+isäänsä+vastaan+ja+tyttären+äitiänsä+vastaan+ja+miniän+anoppiansa+vastaan;+ja+ihmisen+vihamiehiksi+tulevat+hänen+omat+perhekuntalaisensa´"+(jakeet+35-36).Kun+Hän+sanoi,+että+poika+kääntyy+isäänsä+vastaan,+ja+että+vihamiehet+tulevat+olemaan+oman+talon+väkeä,+Hän+lainaa+suoraan+profeetta+Miikaa.Samaa+jaetta+(Miika+7:6)+lainataan+Mishnassa,+kun+kuvaillaan+vaikeita+aikoja+juuri+ennen+messiaan+tulemusta+(katso+Mishna,+Sotah+9:15).Mainitsen+tästä+aihetta+käsittelevässä+tutkielmassani:Jeesuksen+päivinä+ja+jonkin+aikaa+vielä+sen+jälkeenkin,+oli+vallalla+juutalainen+tulkinta+perheiden+sisäisestä+kapinasta,+joka+tapahtuisi+messiaan+tulemuksen+yhteydessä+(Mishna.+Sotah+9:15).+Tämä+oli+osa+rabbien+ennustamaa+tulevaisuudennäkymää,+jossa+yhteiskunnan+moraalinen+rakenne+rappeutuu+ennen+messiaan+tulemusta…”+(lainaukset+olivat+siis+Michael+Brownin+kirjasta+Aito+kosher-Jeesus).
  2. Johanneksen+evankeliumissa+kerrotaan,+kuinka+Sana+tuli+lihaksi.+Suo+Sana+on+tietenkin+Jeesus+-+Jeshua.Joh.+1:1-18na+tuli+ihmiseksi1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,oli+tulossa+maailmaan.10+Maailmassa+hän+oli,ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,mutta+se+ei+tuntenut+häntä.11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,kaikille,+jotka+uskovat+häneen.13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.
  3. <<Sellainen+lainsäädäntö+on+räikeässä+ristiriidassa+Suomen+yleisen+oikeustajun+kanssa,+joka+määrää+kuolemantuomion+muiden+muassa+näille:+noitanaiset,+tottelemattomat+pojat,+homoseksuaalit,+veljensä+vaimon+viettelijät+ja+väärän+jumalan+palvelijat.>>Tuo+kuolemantuomio+määrättiin,+koska+Jumala+halusi+osoittaa+omaisuuskansalleen+ja+silmäterälleen,+juutalaisille+konkreettisesti,+että+mitä+synti+on,+ja+että+synnin+palkka+on+kuolema.+Synti+on+Jumalan+silmissä+paha+asia+eikä+meidän+tule+milloinkaan+leikitellä+synnin+kanssa.+Mutta+nyt+uudessa+liitossa+Pyhä+Henki+osoittaa+meille+uskovaisille+synnin,+emmekä+haluta+tehdä+syntiä.<<Kivittämistä+pidetään+meillä+yleisesti+epäinhimillisen+julmana,+olipa+rikos+mikä+tahansa.>>Kivittäminen+on+julma+tapa,+vaikka+ristiinnaulitseminen+on+paljon+julmempi+tapa.+Onneksi+noita+kumpaakaan+ei+ole+käytössä.+Raamatussa+kielletään+tappaminen,+joten+meidän+ei+tule+tappaa+ketään,+ei+vaikka+toinen+olisi+kuinka+syntinen.+Meidän+tulee+rakastaa+syntisiä.+On+aina+muistettava,+että+olemme+itsekin+syntisiä.+Teemme+syntiä+tietämättämmekin.+Ainoastaan+Jeesus+oli+synnitön,+koska+Hän+on+Jumala.<<Tooran+mukaisten+kuolemanrangaistusten+julkinen+kannattaminen+saattaa+hyvinkin+täyttää+rikoksen+tunnusmerkit+Suomessa.+Jonkin+aikaa+sitten+helsinkiläispoliitikko+Olli+Sademies+tuomittiin+kansanryhmää+vastaan+kiihottamisesta,+kun+hän+oli+Facebookissa+kertonut+kannattavansa+afrikkalaisten+pakkosterilointia.+Homojen+tappamisen+kannatus+on+vähintään+yhtä+törkeää.+>>On+väärin+kannattaa+kenenkään+tappamista.+Meidän+ei+kuulu+tappaa+ketään.+Mutta+meidän+on+tiedettävä,+että+synnin+palkka+on+kuolema.+Joka+ei+usko+ja+tunnusta+Jeesusta+Herrakseen,+niin+sitä+Jeesuskaan+ei+tunnusta+tullessaan.+Myöskään+jos+on+vain+jatkanut+syntielämää+eikä+hyljännyt+syntiä,+niin+pahasti+voi+käydä+sitten+kun+Jeesus+tulee+takaisin.+Tullessaan+Jeesus+maksaa+kullekin+palkan.+Siis+vielä+rautalangasta.+Kuolemanrangaistus+on+hirvein+asia+maailmassa+eikä+meidän+tule+tappaa+ketään.+Juutalaisille+Jumala+halusi+opettaa,+mikä+on+synnin+seuraus.+Tästä+meidänkin+pitäisi+se+tietää,+ettemme+tekisi+syntiä.+Synnin+seuraus+on+kuolema+ja+iankaikkinen+ero+Jeesuksesta.+Emme+koskaan+pääse+taivaaseen+jos+emme+hylkää+syntejämme.+Sitä+vartenhan+Jeesus+kuoli,+että+kun+hylkäämme+syntimme,+niin+voimme+saada+ne+anteeksi+Jeesuksen+veren+kautta.+Tästä+on+kysymys.+Vanha+ja+Uusi+testamentti+on+samanlaisia.+Tiedämme+Vanhasta+testamentista,+että+miten+paljon+Jumala+vihaa+syntiä+ja+että+syntiä+seuraa+kuolema+sitten+kun+Jeesus+tulee+takaisin.+Me+emme+siis+kivitä+enää+ketään.