Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. Aamen.
  2. Kukaan+täällä+ei+ole+jaellut+tuomioita.+Yksin+Jeesuksella+on+tuomiovalta.++Asioista+pitää+kuitenkin+voida+keskustella+ja+on+hyvä+keskustella,+siis+ilman+tuomitsemista.
  3. Sekava+video,+josta+en+saanut+selvää.+Käsiteltiinkö+videossa+jotenkin+adventismia+tai+adventisteja?+Voisitko+kertoa?+Adventisteilla+ei+ole+ainakaan+montaa+vaimoa+eikä+mitään+Jumalan+armeijaa,+josta+video+kertoi.+Mielestäni+video+ei+käsitellyt+adventismia+mitenkään.Kyllä+Youtubesta+löytyy+videoita+joka+lähtöön,+myös+parjausvideoita,+kuten+alla+oleva.+Videossa+tuodaan+esille+minulle+vieraita+asioita,+kuten+tuo+oma+Raamatunkäännös.+Siitä+on+täällä+keskusteltu+jo+aiemminkin+ja+todettu,+ettei+k.o.+käännös+ole+missään+virallisesti+käytössä,+eikä+siitä+ole+suomennosta+eikä+tule+olemaan.+Näinhän+pastori+Arasolakin+kirjoitti.Videossa+kerrottiin,+että+Whiten+kirjoitukset+eivät+pidä+läheskään+aina+paikkaansa.+Tämäkään+ei+ole+mitään+uutta+ja+ihmeellistä+ainakaan+minulle.+Ei+tietenkään.+Eihän+Whiten+kirjoitukset+olekaan+Raamatun+vertaisia.+Ei+alkuunkaan.+Minä+en+esim.+lue+Whiteä+vaan+Raamattua+ja+nykyään+Messiaanisten+juutalaisten+kirjoituksia.https://www.youtube.com/watch?v=B5AQLVjrefgTässä+aloitusteksti+Google-suomennoksena:+Tämä+Jeremiah+Filmsin+silmät+avaava+dokumentti+tutkii+seitsemännen+päivän+adventistikirkon+opetuksia,+sen+alkuperää+ja+muutoksia,+joita+on+tapahtunut+vuosien+mittaan.+Se+tutkii+uskonnon+perustajan,+myöhäisen+profeetan+Ellen+G.+Whitein,+vaatimuksia+ja+vertailee+hänen+ainutlaatuisia+uskomuksiaan+raamatulliseen+totuuteen.+Tapaat+useita+entisiä+korkean+kirkon+johtajia,+joista+monet+ovat+neljännen+sukupolven+jäseniä,+ja+huomaat,+mitä+tapahtui,+kun+he+lähtivät+matkalle+selvittämään+totuus+organisaatiosta.Roomalaisille+5:+8Mutta+Jumala+osoittaa+omasta+rakkaudestaan+meitä+kohtaan,+sillä+kun+olimme+vielä+syntisiä,+Kristus+kuoli+meille.John13:+34Uusi+käsky+annan+teille,+että+rakastat+toisiamme;+kuten+minä+olen+rakastanut+sinua,+että+myös+rakastat+toisiamme.Sitten+tässä+videossa+pastori+Doug+Batchelor+pohtii,+että+onko+adventismi+uskonto+vai+kultti:+https://www.youtube.com/watch?v=7oSPHDlFxNI
  4. Jeesus+näytti+meille+esimerkkiä,+jota+meidänkin+tulee+noudattaa.Joh.+13:1-201+Pääsiäisjuhla+oli+jo+tulossa,+ja+Jeesus+tiesi,+että+oli+tullut+se+hetki,+jolloin+hänen+oli+määrä+siirtyä+tästä+maailmasta+Isän+luo.+Hän+oli+rakastanut+omiaan,+jotka+olivat+tässä+maailmassa,+ja+hän+osoitti+heille+täydellistä+rakkautta+loppuun+asti.+2+He+olivat+kokoontuneet+aterialle,+ja+Paholainen+oli+jo+pannut+Juudaksen,+Simon+Iskariotin+pojan,+sydämeen+ajatuksen,+että+tämä+kavaltaisi+Jeesuksen.+3+Jeesus+tiesi,+että+Isä+oli+antanut+kaiken+hänen+valtaansa+ja+että+hän+oli+tullut+Jumalan+luota+ja+oli+nyt+palaamassa+hänen+luokseen.+4+Niinpä+hän+nousi+aterialta,+riisui+viittansa+ja+kietoi+vyötäisilleen+pellavaliinan.+5+Sitten+hän+kaatoi+vettä+pesuastiaan,+rupesi+pesemään+opetuslasten+jalkoja+ja+kuivasi+ne+vyötäisillään+olevalla+liinalla.+6+Kun+Jeesus+tuli+Simon+Pietarin+kohdalle,+tämä+sanoi:+"Herra,+sinäkö+peset+minun+jalkani?"+7+Jeesus+vastasi:+"Tätä,+minkä+nyt+teen,+sinä+et+vielä+käsitä,+mutta+myöhemmin+sinä+sen+ymmärrät."+8+Pietari+sanoi+hänelle:+"Sinä+et+ikinä+saa+pestä+minun+jalkojani!"+Jeesus+vastasi:+"Jos+minä+en+pese+sinua,+ei+sinulla+ole+sijaa+minun+luonani."+9+Silloin+Simon+Pietari+sanoi:+"Herra,+älä+pese+vain+jalkojani,+pese+myös+kädet+ja+pää."+10++Tähän+Jeesus+vastasi:+"Se,+joka+on+kylpenyt,+ei+tarvitse+pesua,+hän+on+jo+puhdas.*+Ja+te+olette+puhtaita,+ette+kuitenkaan+kaikki."+11+Jeesus+tiesi,+kuka+hänet+kavaltaisi,+ja+siksi+hän+sanoi,+etteivät+he+kaikki+olleet+puhtaita.+12+Pestyään+heidän+jalkansa+Jeesus+puki+viitan+ylleen+ja+asettui+taas+aterialle.+Hän+sanoi+heille:+"Ymmärrättekö+te,+mitä+teille+tein?+13+Te+puhuttelette+minua+opettajaksi+ja+herraksi,+ja+oikein+teette:+sehän+minä+olen.+14+Jos+nyt+minä,+teidän+herranne+ja+opettajanne,+olen+pessyt+teidän+jalkanne,+tulee+myös+teidän+pestä+toistenne+jalat.+15+Minä+annoin+teille+esimerkin,+jotta+tekisitte+saman+minkä+minä+tein+teille.+16+Totisesti,+totisesti:+ei+palvelija+ole+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.+17+Kun+te+tämän+tiedätte+ja+myös+toimitte+sen+mukaisesti,+te+olette+autuaat.+18+"Minä+en+sano+tätä+teistä+kaikista.+Tiedän+kyllä,+ketkä+olen+valinnut.+Tämän+kirjoitusten+sanan+on+käytävä+toteen:+'Ystäväni,+joka+söi+minun+pöydässäni,+on+kääntynyt+minua+vastaan.'+19+Minä+sanon+tämän+teille+jo+nyt,+ennen+kuin+ennustus+toteutuu,+jotta+sen+toteutuessa+uskoisitte,+että+minä+olen+se+joka+olen.+20+Totisesti,+totisesti:+joka+ottaa+vastaan+sen,+jonka+minä+lähetän,+ottaa+vastaan+minut,+ja+joka+ottaa+minut+vastaan,+ottaa+vastaan+sen,+joka+on+minut+lähettänyt."