Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<mitä+ruumis,+Pyhän+hengen+temppeli+tarkoittaa+ja+samalla+tämä+raamatunkohta+kumoaa+täysin+adventistien+selityksen+siitä>>
Hienoa!+Olet+saanut+mielessäsi+taas+kumottua+adventtikirkon+opetusta+-+samalla+kumosit+myös+Raamatun+opetuksen!
1.+Kor.+6:19
Ettekö+tiedä,+että+teidän+ruumiinne+on+Pyhän+Hengen+temppeli?+Tämän+Hengen+on+Jumala+antanut+asumaan+teissä.+Te+ette+itse+omista+itseänne,+sillä+Jumala+on+ostanut+teidät+täydestä+hinnasta.+Tuottakaa+siis+ruumiillanne+Jumalalle+kunniaa!
27.03.2019 13:17
Voin+kyllä+kertoa.+Barucn+Kormannilla+ei+ole+omaa+käännöstä.+Hän+ei+käytä+mitään+käännöstä,+sillä+hän+lukee+alkukielestä.+Hän+vertailee+eri+käännöksiä+ja+kommentoi+niitä+myös.+Hän+on+vain+niin+viisas,+että+voi+sanoa,+jos+joku+asia+ei+pidä+paikkaansa.:)
27.03.2019 13:08
Lisään+vielä+tähän.+Elän+tälläkin+hetkellä+lähes+100%:sesti+adventtikirkon+ulkopuolella,+vaikka+olenkin+adventisti.+Vietän+sapattia+kotonani+jne...
27.03.2019 12:55
Kyllähän+tuon+nyt+jokainen+tietää.+Pitääkö+vääntää+rautalangasta?+Kommenttini+liittyi+aloitukseen.+Minulle+ei+ole+kukaan+opettanut+lapsena+adventismia,+vaan+olen+ollut+tuolloin+täydellisesti+ulkopuolinen+adventtikirkkoon+nähden.+En+ole+edes+kuullut+adventisteista.+Sen+sijaan+adventistiperheeseen+syntynyt+ei+ole+ulkopuolinen.+Hän+käy+vanhempiensa+mukana+kirkossa+ja+kuulee+adventtikirkon+opetuksia+pienestä+pitäen.+Vieläkö+joku+keksii+jotain+saivarreltavaa?
27.03.2019 12:53
<<Jumala+ei+kutsu+sapattia+sineetiksi.+Adventtikirkko+kutsuu.+Osaatko+siskonen+selittää,+mihin+tuo+kirkon+opetus+perustuu?+>>
Raamattuun.+Käsittääkseni+Mesiaaniset+juutalaiset+opettavat+samalla+tavoin.
27.03.2019 12:27
Kyllä+on+taas+yksipuolinen+kommentti.+Kukahan+täällä+kirjoittaa+opinkohdista?+Sinä+itse.+Ja+muut+yrittävät+oikaista+vääriä+opetuksiasi.+Ala+vain+kirjoittelemaan+rakkaudesta.+Kyllä+siihen+kommentteja+tulee.+Tee+aloitus.+Ymmärtääkseni+olet+kuitenkin+niin+täynnä+omia+keksimiäsi+opinkohta-pakotteita,+joten+toisaalta+onkin+hyvä+saada+purkaa+patoutumia.+Onneksi+minulla+ei+ole+ollut+tuollaista+uskoa!
27.03.2019 12:23
Lisäys.+Suomessa,+jossa+on+valtionkirkko+tai+kaksi+valtionkirkkoa,+niin+näihin+kuulumattomat+saattavat+jäädä+tuntemattomiksi.
27.03.2019 11:57
<<Ymmärrän+Yksi_usko+tuskasi+kun+parhaaksi+kirkkokunnaksi+luulemaasi+kirkkoasi+arvioidaan+joksikin+muuksi,+kuin+mitä+olet+luullut.+Tottakai+sitä+on+pakko+puolustaa.>>
Ymmärrän+sinun+epätoivosi,+kun+yrität+aivopestä+itseäsi+lähtemään+adventtikirkosta.+Tätä+lähtökohtaa+vasten+kommenttisi+ovat+varsin+ymmärrettäviä.+Tosin+noilla+perusteilla+kukaan+adventisti+ei+tunnista+kirkkoa+adventtikirkoksi.+Kukaan+ei+sinua+kirkossa+pidä+pakosta+vaan+kirkkoon+kuuluminen+on+täysin+vapaaehtoista.+Voit+kehitellä+tarinoita+niin+paljon+kuin+jaksat+ja+mollata+adventtikirkkoa+sielusi+kyllyydestä.+Ole+hyvä+vain.+Kirkko+ei+sinun+mollaamiseesi+kaadu+-+eikä+muidenkaan+mollaamiseen.+Kirkko+kaatuu+sitten+kun+on+sen+aika+-+ja+silloin+kaatuvat+muutkin+kirkot.+Jumala+tietää+ajan.
27.03.2019 11:54
<<Kerropa,+missä+kohtaa+Raamatussa+kielletään+tupakointi+>>
Kukaan+ei+tupakoinut+Raamatun+maassa+tuolloin.
"Tupakkakasvi+levisi+todennäköisesti+Andien+vuoristoon+Etelä-Amerikkaan+8?000+vuotta+sitten,+mutta+sitä+alettiin+polttaa+ja+pureskella+vasta+vuoden+100+eaa.+tienoilla.+Sittemmin+tupakka+löysi+tiensä+lähes+kaikkialle+Amerikkaan.
Vuosien+470+ja+630+välisenä+aikana+tupakka+levisi+mayavaltakunnan+laajenemisen+myötä+nykyisen+USA:n+eteläosiin+asti.+Euroopassa+tupakkaa+pidettiin+aluksi+lääkekasvina.+"
https://tieku.fi/menneisyys/historia/kuka-keksi-tupakanpolton
<<ja+annetaan+käsky+että+liikunta+on+pakollista?+>>
Kukaan+ei+ole+antanut+käskyä,+että+liikunta+on+pakollista.+Tämä+on+kyllä+ennen+kuulumatonta.+Sen+sijaa+kerrotaan,+että+liikunta+on+terveellistä.+Se+onkin+toinen+asia+ja+sitä+paitsi+fatkaa.
<<Muitakin+tällaisia+kohtia+opinkohdista+kyllä+löytyy.>>
Jälleen+epämääräistä+vihjailua,+kun+et+keksi+mitään.:))
27.03.2019 11:47
<<Itse+olen+löytänyt+kotini+Jeesuksen+Kristuksen+kirkosta,+jota+mormoneiksi+sanotaan.+>>
Ihan+hyvä,+että+sinulla+on+hengellinen+koti,+niin+kuin+sanoit.+
<<Ja+jota+muut+sorsivat.>>
Näin+Jehovan+todistajatkin+sanovat+ja+kristityt.+Mormoneja+ei+sorsita+yhtään+sen+enempää+kuin+kristittyjä+yleensäkään.+Kristityt+ovat+maailman+vainotuin+uskontokunta.
27.03.2019 11:30
<<Ja+jos+Raamatun+ulkopuoleltakin+on+löydettävissä+Jumalan+sanaa,+niin+kuka+tietää+tai+päättää+siitä,+mikä+on+"aitoa"+Jumalan+sanaa+ja+mikä+pelkkää+ihmisoppia+ja+varsinkin+millä+perusteella+?>>
Koko+luomakunta+julistaa+ja+todistaa+Jumalasta.+Senpä+vuoksi+tieteen+tulokset+tänä+päivänä+tukevat+Raamattua+eli+johtavat+älykkääseen+suunnittelijaan.+Tätä+kehitysopilla+aivopestyjen+on+vaikea+ymmärtää.:)
27.03.2019 11:26
<<+Ja+Ellen+Whiten+merkitys.+>>
Aikanaan+ollut+suuri+merkitys,+nykyään+vähenemään+päin.
<<Alkuseurakunnan+merkitys.+>>
Ollut+aina+suuri.+Jeesuksen+uskovat+Messiaaniset+juutalaiset+opettavat+tätä.
27.03.2019 11:24
Kyllä+lähes+kaikki+tietävät+ja+ovat+tienneet,+näemmä+sinua+itseäsi+lukuunottamatta.:)
27.03.2019 11:21
Näin+on.+Aamen.
27.03.2019 11:20
<<Lisäksi+Raamatusta+löytyy+ristiriitoja,+lisäyksiä,+vääriä+käännöksiä+jne,+joten+Raamattu+yksinäänkään+ei+ole+luotettava.>>
Raamatusta+ei+löydy+ristiriitoja.+Kaikki+ristiriidat+johtuvat+käännösvirheistä+sekä+siitä,+ettei+tunneta+Jeesuksen+aikaisia+tapoja+ja+juutalaista+kulttuuria.+Toisin+sanoen+Jeesukseen+uskovat+juutalaiset+ovat+avain+oikeaan+Raamatun+ymmärtämiseen.
27.03.2019 11:12
<<.+Ellet+takoita+sitä+että+yhtäläisyydet+ovat+yksi+peruste+sille,+että+juuri+adventisteihin+pitäisi+uskoa.+>>
Seurakunnalla+ei+ole+väliä.+Näin+opettavat+sekä+adventistit+että+Messiaaniset+juutalaiset.+Me+emme+seuraa+ketään+muuta+kuin+Jeesusta.+Emmekä+usko+muuta+kuin+Jumalan+sanaa,+Raamattua.
27.03.2019 11:10
<<Miksi+juuri+neljänteen?+>>
Raamatun+mukaan+neljänteen.
2.+Moos.+20:1-17+(olen+lisännyt+Raamatun+tekstiin+erittelyn+käskyistä,+lainausmerkeissä)
1+Niin+Jumala+puhui+kaiken+tämän:
(Käskyt+1-4+=+rakasta+Jumalaa+yli+kaiken)
(Ensimmäinen+käsky)
2+»Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi,+joka+johdatin+sinut+pois+Egyptistä,+orjuuden+maasta.
3+»Sinulla+ei+saa+olla+muita+jumalia.
(Toinen+käsky,+jonka+katolinen+kirkko+(syystä,+että+he+palvovat+kuvia)+on+poistanut)
4+»Älä+tee+itsellesi+patsasta+äläkä+muutakaan+jumalankuvaa,+älä+siitä,+mikä+on+ylhäällä+taivaalla,+älä+siitä,+mikä+on+alhaalla+maan+päällä,+äläkä+siitä,+mikä+on+vesissä+maan+alla.+
(Kolmas+käsky)
5+Älä+kumarra+äläkä+palvele+niitä,+sillä+minä,+Herra,+sinun+Jumalasi,+olen+kiivas+Jumala.+Aina+kolmanteen+ja+neljänteen+polveen+minä+panen+lapset+vastaamaan+isiensä+pahoista+teoista,+vaadin+tilille+ne,+jotka+vihaavat+minua.+6+Mutta+polvesta+polveen+minä+osoitan+armoni+niille+tuhansille,+jotka+rakastavat+minua+ja+noudattavat+minun+käskyjäni.+7+»Älä+käytä+väärin+Herran,+Jumalasi,+nimeä,+sillä+Herra+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+käyttää+väärin+hänen+nimeään.
(Neljäs+käsky)
8+»Muista+pyhittää+lepopäivä.+9+Kuutena+päivänä+tee+työtä+ja+hoida+kaikkia+tehtäviäsi,+10mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti.+Silloin+et+saa+tehdä+mitään+työtä,+et+sinä+eikä+sinun+poikasi+eikä+tyttäresi,+orjasi+eikä+orjattaresi,+ei+juhtasi+eikä+yksikään+muukalainen,+joka+asuu+kaupungissasi.+11+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaiken,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemännen+päivän+hän+lepäsi.+Sen+vuoksi+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen.
(Käskyt+5-10+=+rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi)
(Viides+käsky)
12+»Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi,+että+saisit+elää+kauan+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+Jumalasi,+sinulle+antaa.
(Kuudes+käsky)
13+»Älä+tapa.
(Seitsemäs+käsky)
14+»Älä+tee+aviorikosta.
(Kahdeksas+käsky)
15+»Älä+varasta.
(Yhdeksäs+käsky)
16+»Älä+todista+valheellisesti+toista+ihmistä+vastaan.
(Kymmenes+käsky+on+himoitsemiskäsky,+jonka+katolinen+kirkko+jakoi,+koska+oli+poistanut+kuvien+kumartamiskäskyn+(toinen+käsky))
17+»Älä+tavoittele+toisen+taloa.+Älä+tavoittele+hänen+vaimoaan,+älä+orjaa+tai+orjatarta,+älä+hänen+härkäänsä,+älä+hänen+aasiaan+äläkä+mitään,+mikä+on+hänen.»
27.03.2019 11:06
<<Miksi+se+sapatin+päivän+viettäminen+pitää+nyt+heti+muuttaa?+,Kaikkihan+tiedämme+että+se+on+lauantai+ja+pitää+joskus+siihen+palauttaa.+>>
Sapattia+ei+olisi+saanut+koskaan+muuttaa+sunnuntaille.+Tämä+on+katolisen+kirkon+arvovallan+merkki.+Ei+Jumalan+arvovallan.+Tästä+on+kysymys.+Toista+kumarramme+ja+toiselle+pyllistämme+(siis+Jeesus+tai+paavi).+Kummallakin+on+arvovallan+merkkinä+kummankin+siunaama+päivä.+Tämä+on+konkreettinen+osoitus+Jumalan+kunnioittamisesta.
2.+Moos.+20:8-11
"Muista+pyhittää+lepopäivä.+"Kuutena+päivänä+tee+työtä+ja+hoida+kaikkia+tehtäviäsi,+mutta+seitsemäs+päivää+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti.+Silloin+et+saa+tehdä+mitään+työtä,+et+sinä+eikä+sinun+poikasi+eikä+tyttäresi,+orjasi+eikä+orjattaresi,+ei+juhtaasi+eikä+yksikään+muukalainen,+joka+asuu+kaupungissasi.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaiken,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemännen+päivän+hän+lepäsi.+Sen+vuoksi+Herra+SIUNASI+lepopäivän+ja+PYHITTI+sen."
27.03.2019 10:50
<<muiden+adventistien+mielipiteitä+tällä+palstalla+adventisteina+lainkaan.+Tuomitseminen+on+yksi+juttu+mutta+että+et+arvosta+muita+adventisteja+kuin+Kaita>>
En+tuomitse+ketään.+Siitä+ei+todellakaan+ole+kysymys.+Vaan+onko+tuomitsemista,+jos+ei+pidä+jonkun+kirjoituksia+täysin+adventistien+kannalta+oikeaoppisina?+Ei+ole.+Sitä+paitsi+en+tunne+noita+luettelemiasi+kirjoittajia+enkä+ole+perehtynyt+heidän+kommentointiinsa+kovinkaan+hyvin.+Sen+sijaan+Kain+kommentit+ovat+aina+varmuudella+adventistien+opin+mukaisia.+Hän+kommentoi+hyvin+suvaitsevaisesti,+mitä+on+pelkkää+plussaa.
27.03.2019 10:16
Ei+tarvitse,+eikä+voikaan.+Jumalaa+ei+kukaan+voi+järjellä+ymmärtää.
27.03.2019 10:11
76 / 305