Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Kysymyksesi,+ovatko+vaimo+tai+lapset+kulttuuria,+on+niin+sivuraiteelle+vievä+ja+typerä,+että+se+ei+ansaitse+vastausta.+>>
Tiedätkö,+että+Jumala+on+vielä+läheisempi+kuin+rakkainkaan+ihminen.+Näin+se+vain+on.+Rakasta+todella+paljon+puolisoani+ja+lapsiani.+Kuitenkin+rakastan+Jumalaa+yli+kaiken.+Jumala+ei+ole+minulle+kulttuuria+vaan+aina+ja+kaikkialla+läsnäoleva.+Jumala+minun+sydämessäni.+Miten+ihmeellistä+ja+ihanaa.+Niille+ihmisille+varmaan+Jumala+on+kulttuuria,+joille+ihminenkin+on+evoluution+tuote.
27.02.2019 23:00
Ruoan+siunaaminen+on+myös+tärkeää.+Myös+kiittäminen+ruokailun+jälkeen.+Ruoka+ei+ole+itsestäänselvyys.+On+Jumalan+lahjaa,+että+meillä+on+ylipäätään+leipää+ja+hyvät+olot.+Toisin+oli+ennen.
27.02.2019 22:52
Eikö+teille+ole+se+asia+itsestään+selvyys,+että+siunaamalla+kynttilät+tms.+me+samalla+ikään+kuin+"pyhitämme"+ne+siihen+tiettyyn+tarkoitukseen.+Sapattikynttilät+eivät+oli+siis+muuta+kuin+sapattia+varten.+Eikö+niin?+Siunataanhan+ehtoollisleipä+ja+ehtoollisviinikin.
27.02.2019 22:48
Joo,+joo.+Pääasia+on,+että+muistat+Jeesusta.+:)
27.02.2019 22:44
Kuuntelin+tuon+videon+uudestaan+ja+kyllä+se+oli+sittenkin+tulkki,+jolla+ehkä+oli+ymmärrysvirhe.+Ei+siis+minulla.+Paitsi,+etten+ymmärrä+hepreaa.+:)
27.02.2019 22:30
Juuri+nuo+ottamasi+esimerkit+eivät+ole+välttämättömiä.+Mutta+se,+että+kuuntelen+Pyhän+Hengen+ääntä.+Tiedän+Raamatusta,+mitä+Sana+opettaa+ja+jos+teen+toisin,+niin+omatunto+kolkuttaa.
27.02.2019 22:26
<<Minä+ja+Raamattu+y>>
Sinä+ja+Raamattu!+Huh,+huh.+Sinulla+se+onkin+oma+Raamatunkäännös,+esim.+Jeesus+ei+ole+Jumala+tai+Pyhä+Henki+ei+ole+Jumala+jne...+sitä+rataa+on+helppo+jatkaa....
27.02.2019 22:21
Jos+pakana+ympärileikkautti+itsenä,+niin+tietenkin+hekin+voivat+silloin+osallistua+1.+pääsiäiselle.+Muussa+tapauksessa+heille+oli+varattu+jälkimmäinen+pääsiäinen.+Tähän+jälkimmäiseen+pääsiäiseen+osallistuivat+myös+ne+ympärileikatut,+jotka+eivät+päässeet+tai+voineet+muuten+osallistua+ensimmäiseen+pääsiäiseen.
27.02.2019 22:16
Sinäkö+tiedät+juutalaisuutta+paremmin+kuin+juutalaiset+rabbit.+Oho.+Mene+opettamaan+sitten+rabbeja.+Voin+kyllä+sanoa:+Olet+täydellisesti+väärässä+ja+rabbi+ovat+täydellisen+oikeassa.
27.02.2019 22:14
<<Samana+yönä,+eli+14.+Nisan+yönä.+:)>>
Melkein+olin+jo+kanssasi+samaa+mieltä,+mutta+en+kuitenkaan.+Muistetaan,+että+vuorokausi+vaihtuu+illalla,+auringon+laskusta.+Kun+lammas+siis+teurastettiin+iltahämärässä,+niin+tuolloin+oli+14.+päivä+ihan+lopuillaan.+Lammas+ehdittiin+teurastaa+ja+valmistaa.+Mutta+sitten+vaihtuu+vuorokausi+(illasta).+Seuraava+yö+on+pakosta+15.+päivä.+Eihän+lammasta+toki+voitu+syödä+ennen+teurastusta.+:)
27.02.2019 22:04
Jeesukselta+ei+rikottu+luita,+niin+VT:n+kirjoituksissa+oli+sanottu+jo+ammoisina+aikoina.
27.02.2019 21:54
Sinä+et+tuota+asiaa+ymmärrä,+mutta+Korman+ymmärtää.
27.02.2019 21:53
Höpsis,+höpsis.
27.02.2019 21:51
Höpsis.
27.02.2019 21:50
Ketura+synnytti+siis+nuo+kuusi+poikaa.+:)+No,+sattuuhan+sitä+väärinkäsityksiä....
27.02.2019 18:49
Aivan.+Mielenkiintoinen+tuokin+seikka,+ettei+luita+saanut+rikkoa+myöskään+lampaalta,+joka+syötiin.+Tämän+tuli+kuvata+niin+tarkasti+Jeesuksen+kuolemaa,+hautaamista+ja+ylösnousemista.+Maailmanhistorian+ja+meidän+pelastumisemme+kannalta+tärkeintä+asiaa.
27.02.2019 18:43
Tarkennan+kommenttiani.+Kyse+on+ensimmäisen+pääsiäisen+viettoon+osallistumisesta.
27.02.2019 18:41
Miksihän+kommenttini+oli+poistettu?+En+voi+käsittää+yhtään+syytä+poistamiseen.+
Yritetään+nyt+kuitenkin+uudestaan.+Eli+siis+tuo+ensimmäinen+pääsiäinen+on+ympärileikatuille+juutalaisille,+mutta+ei+muukalaisille+(pakanoille).+Toiseen+pääsiäiseen+sen+sijaan+sai+osallistua+myös+muukalaiset+(pakanat).+
Meidän+pääsiäinen,+jos+katsot+kalenteriasi,+on+samaan+aikaan+kuin+tuo+toinen+(muukalaisten+eli+pakanoiden)+pääsiäinen.
27.02.2019 18:40
<<Gal.3:28+
Ei+ole+tässä+juutalaista+eikä+kreikkalaista,+ei+ole+orjaa+eikä+vapaata,+ei+ole+miestä+eikä+naista;+sillä+kaikki+te+olette+yhtä+Kristuksessa+Jeesuksessa.>>
Tästä+on+juuri+kysymys.+Tästä+juuri+Joseph+Shulam+opettaa+videossa+Mitä+tarkoittaa+vapauteen+kutsutut.
https://www.youtube.com/watch?v=YY92VSvJyTA
27.02.2019 18:36
Ei+aavistustakaan.+Luulen,+että+on+hänen+oma+tulkintansa,+sillä+muutoin+asialla+ei+ole+päätä+eikä+häntää.+Mutta+tämä+on+taas+minun+omaa+tulkintaani+Kormanin+käyttämästä+Raamatusta.+Korman+yleensä+kommentoi+monia+käännöksiä,+että+mitä+mieltä+hän+minkin+käännöksen+totuudenmukaisuudesta.+Korman+käyttää+lukuisia+käännöksiä.+Hän+itse+on+muistaakseni+sanonut,+ettei+käytä+mitään+käännöstä+vaan+alkuperäistä.
27.02.2019 17:40
96 / 305