Vapaa kuvaus

Aloituksia

25

Kommenttia

3337

1. No+luukkaan+ja+apt:n+kirjoittaja+oli+kokolailla+muutenkin+sekaisin+konsepteissaan;+hän+ei+osannut+päättää+sitäkään,+milloin+Jeesuksesta+tuli+messias.+Se+johtui+luultavimmin+juuri+siitä,+että+hän+kokosi+teoksensa+aiheita+milloin+mistäkin+lähteestä+-+kuten+itsekin+sanoo.Aivan+samoin+tässä+Luukaksen+ilmaisu+on+varsin+sekavaa,+eli+Luuk+19:11+ja+Luuk+22:18+ovat+taas+aivan+ristiriitaiset+tämän+Luuk+17+kohdan+kanssa,+mutta+jos+siis+jättää+tämän+Luuk+17:20-21+vähemmälle+huomiolle,+Luukas+on+aivan+hellyyttävän+yhtäpitävä+sekä+Matt+että+Mark+tekstien+kanssa.Esille+tuomaasi+muiden+uskontojen+kanssa+veljeilyä+on+siis+vahvasti+havaittavissa+tässä+17:20-21+kohdassa.
  2. "Ai,+no+minkä+vuoksi+hän+kiistää+Raamatun+kirjoitusten+jumalallisen+inspiraation+eli+pyhän+hengen+vaikutuksen+niiden+asiasisältöön?"No+koska+hän+on+tutkija.Otetaan+toinen+esimerkki,+josta+sinun+on+helpompi+ymmärtää+asioita:Tieteellisessä+tutkimuksessa+tutkija+ei+voi+uskoa+ylösnousemukseen.+Se+on+tutkijalle+mahdotonta,+tai+sanotaan,+äärimmäisen+epätodennäköistä.+Miksi+?+Koska+maailmassa+elää+ja+on+elänyt+lukuisia+miljardeja+ihmisiä,+eikä+yksikään+heistä+ole+todistetusti+noussut+ylös.++Todennäköisyys+yläsnousemukselle+on+siis+pienempi+kuin+0.00000001%.Mitä+historiantutkija+tekee+(työkseen)+?+No+tutkii+historiaa.+Jos+ajattelet+Mainilan+laukauksia,+niin+on+aika+suuri+todennäkäisyys,+että+ne+ammuttiin+joko+Suomen+tai+Neuvostoliiton+käskystä.++Suomalaiset+tutkijat+sanovat,+että+ne+todennäköisesti+ammuttiin+Neuvostoliiton+puolelta,+Venääiset+tutkijat+taas+sanovat+että+ne+todennäköisesti+ammuttiin+Suomen+puolelta.Jos+joku+tutkija+sanoo,+että+ne+ammuttiin+Australiasta,+hän+ei+tule+saamaan+paljon+tieteellisen+organisaation+hyväksyntää,+koska+sellaisen+todennäkäisyys+on+aivan+uskomattoman+pieni.+Mutta+itse+asiassa,se+on++tuhansia+kertoja+suurempi+kuin+todennäköisyys+sille,+että+joku+ihminen+nousisi+ylös.Joten+millä+perusteella+joku+tutkija+voisi+sanoa,+että+ylösnousemus+tapahtui+???+Tai+ruokintaihme+???+Tai+se,+että+Jeesus+paransi+jonkun+?+Tai+että+Jeesus+sai+viikunapuun+kuivettumaan+silmissä+?Nämä+kaikki+on+laskettava+tutkijan+silmissä+tapahtumiksi,+joiden+todennäkäisyys+on+infitesimaalisen+pieni,+eli+niitä+ei+voida+katsoa+tapahtuneen+millään+järkevällä+todennäköisyydellä.Mieti+tätä,+niin+alat+ymmärtää+sitä+pohjaa,+jolla+sinun+on+luettava+tieteellistä+tutkimusta.+Koska+ihmeet+on+laskettava+pois+(käytännössä),+historian+tutkija+kirjoittaa+sen+mukaisesti,+mitä+pitää+todennäköisimpänä+tapahtumien+kulkuna.
  3. "1:2+sen+mukaisesti+kuin+meille+ovat+kertoneet+ne,+jotka+alusta+asti+ovat+omin+silmin+ne+nähneet+ja+olleet+sanan+palvelijoita,1:3+niin+olen+minäkin,+tarkkaan+tutkittuani+alusta+alkaen+kaikki,+päättänyt+kirjoittaa+ne+järjestyksessään+sinulle,+korkea-arvoinen+Teofilus,1:4+että+oppisit+tuntemaan,+kuinka+varmat+ne+asiat+ovat,+jotka+sinulle+on+opetettu."Meidän+keskuudessamme+tosiksi+tunnetut+tapahtumat"+viittaavat+apostolien+aikaan+ja+50-luvun+lopulle,+jolloin+Luukas+evankeliumin+kirjoitti.+Ne+tapahtumat+olivat+tosiksi+tunnetut,+joista+hän+kirjoitti+(pois+lukien+kahden+ensimmäisen+luvun+teksti+tämän+jälkeen:+alkuperäinen+evankeliumi+on+jatkunut+todennäköisesti+kolmannen+luvun+1.+jakeesta).+"---Esitän+tässä+vain+lyhyen+kysymyksen+mietittäväksesi:JOS+Luuka+olisi+itse+ollut+Paavalin+matkaseuralaisena,+TAI+JOS+hän+olisi+itse+edes+kuullut+YHDELTÄKÄÄN+apostolilta+tai+Paavalilta+itseltään+näitä+tapahtumia,+niin+olisiko+hän+silloin+kirjoittanut+NÄIN:"...+sen+mukaisesti+kuin+meille+ovat+kertoneet+ne..."Vastaus:+ei+olisi.Jos+Luukas+olisi+ollut+Paavalin+matkatoveri,+hän+olisi+kirjoittanut+esim.+"sen+mukaisesti+kuin+olen+itse+nähnyt+ja+kuullut"...+mutta+ei:+hän+kirjoitti:+"sen+mukaisesti+kuin+meille+ovat+kertoneet+NE...+".Jos+Luukas+olisi+itse+nähnyt+yhdenkään+apostolin+elossa,+hän+olisi+kirjoittanut+esim.+"sen+mukaisesti+kuin+olen+itse+heiltä+kuullut"...+mutta+ei:+hän+kirjoitti:+"sen+mukaisesti+kuin+meille+ovat+kertoneet+NE...+".Eli+toisin+sanoen,+eikä+Luukas+tuossa+juuri+kirjoita,+ettei+hän+ole+nähnyt+ensimmäistäkään+apostolia+koskaan,+eikä+Paavalia+ikinä+eläissään+?Vastaus:+kyllä+hän+näin+kirjoittaa.+Loppu+on+omaa+kuvitelmaasi+ja+toiveunta.+Lue+mitä+teksti+sanoo.