Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+siiitä+voinemme+olla+yhtä+mieltä.
24.02.2019 01:31
"Sinullakin+on+kirjoituksistasi+päätellen+paljon+omaa+oppia,+jolla+ei+ole+mitään+tekemistä+Raamatun,+juutalaisten+tai+kristittyjenkään+kanssa."
Kuten+se,+etten+usko+katolisten+isien+väärennöksiin?+Lieneekö+se+nyt+niin+yhteinen+?
24.02.2019 01:29
Niin+luulisi.+Mutta+kun+Jumala+ei+koskaan+Mariaa+raiskannut,+niin+no+problem.+Case+dismissed.+Väitettyä+tekoa+ei+tapahtunut.
Vai+haluaako+joku+inttää+Jumalaa+Marian+raiskaajaksi+(=evankeliumia+todeksi)++?+Vapaaehtoisia+?
24.02.2019 01:09
"+Pyhän+Hengen+vuodatuksen+jälkeen+sana+alkoi+levitä+nopeasti.+Sinulla+on+niin+väärää+luuloa+kaikessa+edellä+kirjoittamassasi,+että+muu+ei+pidä+paikkaansa+kuin+nimimerkkisi.+"
Hmmm..+mietitääpäs+hieman.+
Jos+perimätiedon+mukaan+Jeesuksen+ylösnousemista+taivaisiin+oli+seuraamassa+satoja+veljiä,+ja+toisaalta+apostolien+joukkoon+liittyi+helluntaina+useita+tuhansia+
"Jotka+nyt+ottivat+hänen+sanansa+vastaan,+ne+kastettiin,+ja+niin+heitä+lisääntyi+sinä+päivänä+noin+kolmetuhatta+sielua.+Ja+he+pysyivät+apostolien+opetuksessa+ja+keskinäisessä+yhteydessä+ja+leivän+murtamisessa+ja+rukouksissa."
...+niin+helluntain+jälkeen+seurakunnassa+olisi+pitänyt+olla+ainakin+nelisentuhatta+jäsentä.+Noin+varovasti+arvioituna.
Ja+17+vuotta+myöhemmin,+jäseniä+oli+"muutamia+tuhansia".+Ei+miljoonia,+ei+satoja+tuhansia,+ei+kymmeniä+tuhansia,+vaan+"muutamia+tuhansia".
Ojalan+laskuopilla+siis+näemme,+että+Jerusalemin+seurakuntalaisten+määrä+ei+juuri+ollut+kasvanut+lik++parissa+vuosikymmenessä.
Opetuslasten+oppi+ei+ollut+niin+koukuttava,+kuin+Paavalin+"vain+uskolla+taivaaseen".+
Valitan,näin+se+vaan+menee.
24.02.2019 01:04
"Keskeytä+aina+hetkeksi+videoiden+katseleminen+ja+ajattele+Baarushcaa,+kun+meinaat+kommentoida+liian+nopeasti."
Eeeh..+se+ei+oikein+toimi.+Aina+kun+ajatteln+Baröhröhiä,+niin+meinaa+väkisin+tulla+oksennus.++En+tiedä+miksi,+mutta+videonsa+oksettavat.+Se+on+varmaan+nuo+pop-up-ikkunat,+joista+se+parempi+mieli+tulee.+Vaikea+sanoaaaaahhh...+aaaaahhh.
24.02.2019 00:47
Omaa+luuloani+???
Numerot+puhuvat+puolestaan.+Paavalin+oppi+saavutti+koko+Rooman+valtionukonnon+suosion.,+kun+taas+Jerusalemin+opetuslasten+oppi+saavutti+muutamia+tuhansia.+Siinä+on+aika+iso+ero.
Annan+sinulle+nyt+vapaata+köyttä+ja+mahdollisuuden+puolustella+kantaasi:+Miksi+itse+ajattelet+Israelin+olleen+niin+kivinen+maa+kynnettäväksi,+ettei+siellä+edes+prosentti+ihmisistä+valinnut+kristinuskoa,+jos+kerran+Paavalin+usko+kelpasi+Roomassa++?
Miten+voit+nähdä+jotakin+muuta+eroa,+kuin+opillisen+(markkina-arvollisen)+eron+?
24.02.2019 00:42
"En+ajattele+omaa+hyötyä.+Kuitenkin+usko+hyödyttää+minua,+koska+sen+avulla+pelastun."
Et+ajattele.+No,+se+nyt+on+ainakin+rehellisesti+sanottu.+
Jos+rakastat+jumalaa+ja+lähimmäistä,++niin+pelastut.++Mutta+pelastaako+usko+?
24.02.2019 00:35
Niin,+eli+siis+koska+et+ole+varma,+mitä+Baruch+opettaa,+niin+sinulla+ei+ole+omaa+mielipidettä.
Jatketaan+tästä+sitten+kun+olet+varma+siitä+mitä+mieltä+olet.
24.02.2019 00:00
Joo,+kyllä+täällä+yski+noin+innostunut+riittää,+Nimiä+mainitsematta,+mutta+vinkiksi:+saattaa+olla+isäsi+lapsi.
23.02.2019 23:45
Edelleenkään+ei+liene+ketään,+jonka+mielestä+lähimmäistä+pitäisi+avittaa+minkään+muun+kuin+rangaistuksen+pelossa,+tai+että+sapattia+ei+tarvitse+huomioidan+muusta+syytä+kuin+helvetin+välttääkseen+...+?
Osuiko+näin+herkkään+kohtaan+?
23.02.2019 23:41
Ai+nyt+tuli+muistutus+siitä+että+olit+vastannut+kirjoitukseeni.
Vähän+myöhässä+tuo+muistutus,+multa+kun+tuli+jo...+siis+vastaus+tuohon+kommenttiisi.
23.02.2019 23:35
"Yhtykäämme+siis+Baarushcissaan!+"
Ei+tuo+minusta+mitenkään+kissalta+näytä.++Vaikka+aika+taipuisa+tuo+selkä+tuntuu+olevan.
Ihan+varmistuksena...+oletkos+nyt+siis+ihan+varma+että+nämä+videot+tarjoavat+sen+pelastuksen+?+Kun+jotenkin+olin+aiemmassa+elämässäni+kuvitellut+että+tällaiset+Baruch+Korman-videot+olisivat+julistettu+kristyítyiltä+ihan+kielletyiksi.
Suloisia+ne+tosin+ovat.+Ja+silmä+lepää.
Jos+Baruch+tällaista+materiaalia+teettää,+ja+ne+pelastukseen+kerran+johtavat,+niin+lisää+vaan+näita+Korman-videoita+!!!
23.02.2019 23:31
G4G+teki+oivan+aloituksen+siitä,+mikä+on+ihmisen+uskon+perusta.
Käypä+vastailemassa+sinne.+
Rakkaus+Jeesukseen+ei+välttämättä+yhdistä+uskovia,+kuten+hieman+asiaa+pohdittuasi+saatat+havaita.++Itse+asiassa,+halu+iankaikkiseen+elämään+taitaa+olla+suurempi+motivaattori+kuin+mikään+muu.+Mutta+käypä+kommentoimassa,
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15567911/miksi-uskot
23.02.2019 23:13
En+ole+mikään+Baröhröhin+videoiden+ystävä,+mutta+jos+kerran+voit+taata,+että+tästä+tulee+pelastus+kun+saan+tuon+linkin+avatuksi,+niin+voin+toki+yrittää.
...
Jostakin+syystä+linkki+ei+tunnu+aukevan.+Kokeilen+vielä...
...
Ai+no+nyt+aukesi+jokin+pop-up-ikkuna.+Siinä+on+hyvin+vähäpukeisia+henkilöitä+suorittamassa+jonkinasteoista+copylaatiota.+
Näitäkös+se+yksi_usko+suosittelee+?+No+olisikohan+minunkin+ollut+syytä+availla+näitä+hänen+linkkejään+???+Varsin+viihdyttäviä.
23.02.2019 23:05
"Minun+lihassani+ei+asu+mitään+hyvää,+"
Jäiköhän+nyt+sinulta+jotakin+lukematta+?+Eräs+Raamatun+kirjoittaja+tokaisee:
"sillä+minä+tiedän,+ettei+minussa,+se+on+minun+lihassani,+asu+mitään+hyvää.+"
Ja+kun+itse+sanot,+että+
"...+lihaksi+joka+asuu+minussa,"
Niin+tuon+Raamatun+kirjoittajan+tekstiin+viitaten+puhut+läpiä+päähäsi.+
Selitykset+ei+nyt+auta,+sen+verran+törkeän+asiavirheen+olet+tehnyt.+Myönnä+vain+suoraan+että+olit+väärässä.
23.02.2019 22:54
Joops,+ja+tosiaankin,+missäs+se+menee+se+rangaistavuuden+raja,+kun+kyseessä+oli+alaikäinen+tyttö+johon+"joku"+yhtyi+pakottamalla+ja++kysymättä+tytön+tahtoa+?+Eikös+se+ole+törkeä+raiskaus,+jollaiseksi+tuota+kutsuttaisiin+?
23.02.2019 22:49
No+tähän+voisi+lainata+Paavalia:
"Mutta+jos+joku+haluaa+väittää+vastaan,+niin+tietäköön,+että+meillä+ei+ole+sellaista+tapaa+eikä+Jumalan+seurakunnilla."
Ei+mulla+muuta.+Sattuneesta+syystä.
23.02.2019 22:45
"Baruch+oi+baaruch+ja+röh+röh...järjen+toit+ja+minusta+orjan+teit...lalalallallalalalalaa..."
Ei+kun+järjen+veit,+ja+minusta+orjan+teit,+kun+videos+annoit,+ja+oikeaks'+sen+vannoit,
Mut+kesti+se+vain+hetkisen,+ja+totuudeksi+vaihtuen,+sun+sanas'+kuumat,+oli+valhetta+vain.
Harhasi+nuo,+jotka+huuman+ihanan+soi,+kuumuuden+huulilta+Kormanin+minulle+toi.
Oon+raukka+kun,+nyt+täytyy+mun,+se+kestää,+en+estää+voi.
Mun+syömmeeni+onnen+sä+toit,+mun+lemmestä+nauttia+soit.
Nyt+syömmeni+rauhatta+aina+lyö.+Ei+suo+sille+lepoa,+päivä+yö.
Ei+rauhaa+kai+milloinkaan+saa,+ken+ihmisoppia+vain+janoaa.
Nyt+on+rinnassain,+yksi+toivomus+vain,+opit+unhoita,+luokseni+käy.
https://www.youtube.com/watch?v=aa1yOL7DKaQ
23.02.2019 22:36
Mikä+on+vastenmielisen+vastakohta+?+myötämielinenkö+?
23.02.2019 22:21
ookei.+olen+siis+vain+niin+hengellisesti+kehittymätön.
Mutta+koska+valitettavasti+olen+mies,+niin+Kormanin+morsiamena+oleminen+ei+siiis+aivan+ole+unelmieni+täyttymys.
Korman+-+joka+naisen+unelmien+täyttymys,+ja+joka+naisen+lompakon+tyhjämys+?
23.02.2019 21:38
56 / 167