Vapaa kuvaus

Aloituksia

25

Kommenttia

3337

1. Ruuniin+sinä+minulle+valmistit...+Mitenkäs+sitten+nämä+jakeet:Ps.+119:73+"Sinun+kätesi+ovat+minut+tehneet+ja+valmistaneet;+anna+minulle+ymmärrys+oppiakseni+sinun+käskysi.Jes.+43:7+"kaikki,+jotka+ovat+otetut+minun+nimiini+ja+jotka+minä+olen+kunniakseni+luonut,+jotka+minä+olen+valmistanut+ja+tehnyt."Jes+43:21+"Kansa,+jonka+minä+olen+itselleni+valmistanut,+on+julistava+minun+kiitostani."Jes+44:2+"Näin+sanoo+Herra,+sinun+Luojasi,+joka+on+valmistanut+sinut+hamasta+äidin+kohdusta,+joka+sinua+auttaa:+Älä+pelkää,+minun+palvelijani+Jaakob,+sinä+Jesurun,+jonka+minä+olen+valinnut."Elikkä+näitähän+ei+sinun+oppisi+mukaan+Jumala+ole+koskaan+luonut+???Lopetapa+tuo+typerä+sanoilla+leikkiminen,+ja+opiskele+mitä+Raamattu+sanoo,+mikä+se+on,+ja+kuka+sen+on+kirjoittanut.
  2. "1.)+Raamattu+ei+ole+tiedekirja.+Sinapin+siemen+on+pieni+ja+sopii+hyvin+vertaukseen.+Ehkä+se+oli+pienin,+jonka+tuon+ajan+ihmiset+tunsivat."JUURI+NÄIN+!!!+Eli+Jeesus+puhui+täyttä+palturia,+perustaen+"viisautensa"+sen+ajan+tunnetun+maailman+tietoon+!!!Raamattu+ei+siis+ole+erehtymätön."2.)+Kyllä+se+jyvä+kuolee,+joka+tuottaa+uuden+kasvin."No+kun+nyt+sattuneesta+syystä+uusi+kasvi+kantaa+tasan+tarkkaan+juuri+sitä+perimää+jota+se+siemen+kantoi;+ja+mikään+muu+kasvi+ei+välttämättä+samaa+kanna,+niin+kyllä+se+siemen+on+ikäänkuin+metamorfoosin+muoto,+jossa+siemen+muuttuu+kasviksi,+jolla+on+siemenen+perimä.Riippumatta+siitä+mitä+intät:+JOS+SE+SIEMEN+KUOLEE,+SIITÄ+EI+TULE+KASVIA.+Kokeile+vaikka+ihan+huviksesi+istuttaa+gammasäteilytettyjä+(=kuolleita)+siemeniä.+Kas+kummaa,+mikään+ei+nouse+maasta...+eikö+olekin+ihmeellistä.Mutta+jos+haluat+intää+tästä+päivänselvästä+asiasta+vielä,+niin+kerrohan,+onko+olemassa+hetkeä,+jolloin+siemen+on+kuollut+ja+uusi+kasvi+ei+vielä+elä+?+Nimittäin+jos+on+olemassa+sellainen+hetki,+vaikka+edes+yksi+miljoonasosasekunti,+niin+silloinhan+jyvä+kuolee,+ennen+kuin+kasvi+syntyy...+mutta+kun+sellaista+hetkeä+ei+ole,+eikä+voi+olla."3.)+Antaisitko+kolmanteen+kysymykseesi+R+paikat,+joihin+vetoat?"Jos+tosiaankaan+et+tämän+vertaa+tunne+Raamattua/Evankeliumien+eroja,+niin+eiköhän+sinun+olisi+aika+lopettaa+väittely+asioista+ja+tunnustaa+että+muut+tietävät+paljon+sinua+enemmän.ETSI,+jos+tosiaankaan+et+tiedä.+TAI+MUUTEN,+myönnä+avoimesti+että+puhut+läpiä+päähäsi,+koska+et+tunne+Raamattua+!!!
  3. Vastataan+ensin:+Uskon.++Mutta+sitten+asiaan:"Yahushua+itse+oli+Pilatuksen+ja+Nikodemuksen+kanssa+keskustelemassa.+Tämän+jälkeen+Hän+vaelsi+40+päivää+maan+päällä+ylösnousemusruumiissaan.+Sinä+aikana+Hän+on+ihan+hyvin+voinut+kertoa+Johannekselle,+mitä+kyseisissä+keskusteluissa+puhuttiin.+"Kun+on+kaikista+mahdollisista+ja+mahdottomista+vaihtoehdoista+koetettava+valita+sellainen+selitys,+joka+on+sitten+kaikista+mahdollisista+ja+mahdottomista+kaikkein+epätodennäkäisin+ja+avaa+vain+sata+uutta+ristiriitaa,+mutta+se+selitys+on+siitä+hyvä+että+kukaan+ei+pysty+sitä+kumoamaan,+sitä++prosessia+kutsutaan+"Raamatun+ristiriitojen+selittämiseksi"+siten,+että+pidetään+silmät+ummessa+tosiasioilta+ja+siunataan+Raamattu+absoluuttiseksi+totuudeksi+ja+itsepetoksessa+kielletään+edes+sellainen+mahdollisuus+että+se+voisi+olla+väärässä+tai+ristiriitainen.Kun+nyt+ajatellaan+Joh+evankeliumin+nimellä+kulkevaa+tekstiä,+jota+ei+varmuudella+kirjoittanut+senniminen+apostoli,+ja+joka+on+räikeässä+ristiriidassa+myös+synoptisten+kanssa+ja+antaa+aivan+superuutta+tietoa+joka+olisi+ollut+aivan+oleellinen+osa+kaikkia+aiempia+Raamatun+kirjoituksia,+ainoa+terve+selitys+on+että+kyseessä+on+sepite.Mutta+sinä+haluat+mielessäsi+tehdä+sepitteestä+totta+?Ai+miksikö+se+on+varmuudella+sepite+?Vastaapa+yhteen+kysymykseen:Jos+Joh+kertoo+aivan+selkeästi+että+Jeesus+on+Jumala,+joka+on+ollut+olemassa+ennen+maailman+perustamista,+MIKSI+IHMEESSÄ+KUKAAN+MUU+EVANKELISTA;+PAAVALI+TMS.+EI+OLE+MUISTANUT+MAINITA+TÄTÄ+ASIAA;+JOKA+NYT+OLISI+SE+KAIKKEIN+TÄRKEIN+ASIA+JOITA+NÄMÄ+MUUT+OLISIVAT+***IKINÄ***+VOINEET+JEESUKSESTA+KERTOA+???
  4. "+Miksi+Jumala+ei+jo+lopeta+pahuutta+?Uskon+että+se+päivä+tulee+mutta+sen+tietää+vain+Jumala+milloin+sen+aika+on.+"No+tämähän+on+juutalaisten+perinteinen+näkemys+asioista,+satoja+vuosia+ennen+Jeesusta.toisella+vuosisadalla+eKr+syntyi+apokalyptinen+juutalaisuus,+joka+alkoi+opettaa+dualismia+(eli+kaikki+on+hyvästä+tai+pahasta+voimasta),+sekä+sitä+että+tuo+asioiden+laittaminen+kuntoon+tulee+tapahtumaan+aivan+tuossa+tuokiossa.+Makkabealaisaika+sai+tämän+liikkeen+lentämään,+koska+ajateltiin+ettö+israelin+näyryytys+on+varmasti+nyt+jo+piikissä.Johannes+Kastaja+ja+Jeesus+ovat+tunnetuimpia+apokalyptisiä+saarnaajia,+jotka+molemmat+uskoivat+ihan+täysillä+että+Jumala+laittaa+nyt+jo+viimein+asiat+kuntoon,+ihan+silloisen+kuluvan+sukupolven+aikana.+Ja+näinhän+he+saarnasivatkin+!Sääli+vaan,+että+tuosta+hyvän+ja+pahan+taistelusta,+jonka+adventistien+piirissä+kehitti+taiteeksi+muuan+Ellu-täti,+ei+nykyisin+ole+nähtävissä+mitään+merkkejä,+samoin+kuin+ei+myöskään+Jeesuksen+paluun+kuvatuista+merkeistä...+jälkimmäinen+lähinnä+siksi+että+se+oli+erään+ei-apostolin+kirjoittama+fiktio,+jota+ollaan+nyt+pari+vuosituhatta+pyritty+laittamaan+johonkin+järkevään+kontekstiin,+mutta+toistaiseksi+kukaan+ei+ole+siinä+onnistunut.Itse+asiassa,+Simpsonit-sarjassa+on+sen+sijaan+jo+monet+kerrat+havaittu+ennustusten+toteutumista;+onhan+siellä+monet+kauan+sitten+kuvatut+tapahtumat+toteutuneet+kirjaimellisesti;+mm.+Donald+Trumpin+nousu+presidentiksi.