Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

2805

1. Näytti+puhelimessa+muutama+kuva+olleen+jäljellä+(kuvaan+pyörän+aina+ympäriinsä+ennen+vuokraamista).Päivämäärä+on+ollut+30.9.2018,+paikkana+Pattaya,+rantakadun+ja+soi+13/4+kulmassa+oleva+vuokrauspiste+(siitä+ja+naapurikadulta+olen+yleensä+pyörät+Pattayalla+ottanut).Pyörä+oli+vuokralle+ottaessa+lähes+käytännössä+uusi+(mittarissa+oli+muistaaksen+alle+1000km.+Vuokralle+ottaessani).Väri+puna/harmaa/musta.Ja+katsoin+kuvasta+että+kyseessä+nimenomaan+oli+tuo+z900,+ei+800+tai+1000Pyörämallihan+on+esitelty+maailmanlaajuisesti+vuonna+2017
  2. "Aitous-ja+asennehöpinää+taas+kerran.+Santtu+on+hinaajapoikia+ja+satumatkailija+kuten+sinäkin.+Hänen+matkansa+ei+ole+ihan+niin+epäuskottavia+kuin+sinun,+mutta+melkein.+Molemmat+haaveilette+skoottereista."Kerrotko+mikä+minun+matkailustani+tekee+epäuskottavaa?++Ja+taasen,+mikä+olisi+se+kerrantatapa+millä+uskoisit+matkoihini?+Vai+onko,+niin+että+kirjoittaisi+taikka+tekisi+mitä+tahansa,+niin+et+usko+matkustamiseeni?Koitan+kirjottaa+rehellisesti+ja+omiin+kokemuksiini+viitaten,+aina+kun+se+on+mahdollista+Mutta+tuskin+siitäkään+tällä+palstalla+aina+kaikkien+mielestä++on+apua.Olisi+mukava+kuulla+mitä+"virheitä"+kirjoituksistani+löydät,+koska+olet+niin+varma+etteivät+reissuni+ole+todellisuudessa+tehtyjä+reissuja.Sinänsähän+tuolla+asialla+ei+ole+matkoihini+mitään+vaikutusta+suuntaan+eikä+toiseen+uskooko+joku+niihin+vaiko+ei,+mutta+utelias+kun+olen+luonteeltani,+niin+ihan+mielenkiinnosta+asiasta+kysyn.Skotterit+ovat+todellakin+käteviä+pelejä+Thaimaassa,+etenkin+Thaimaan+liikenneruuhkissa.+Miksi+niistä+ei+voisi+puhua?+Hommasin+myös+Suomeen+tuossa+pari+vuotta+sitten+tuollaisen+125cc+hieman+isomman+skootterin+jolla+on+mukava+hyvällä+kesäkelillä+ajaa+auton+sijasta+lyhyitä+kotoa+toimistolle+yms.+suuntautuvia+ajoja+ja+minulla+on+sille+muutenkin+hieman+työkäyttöä+muutamaan+otteeseen+kesässä.++Itseasiassa+nyt+talven+aikana+hieman+kyttää+josko+joku+kauppaisi+hyvin+edullisesti+jotain+uudehkoa+isompaa+Skootteria+(+300cc)+niin+saatan+vaikka+ostaakkin+ensi+kesän+ajoihin.(Ps.+Monasti+vuokraan+skootterin+sijasta+Thaimaassa+moottoripyörän,+viimeisimmät+isommat+pyörät+mitä+olen+vuokrannut+ovat+Kawasaki+Z900+Pattayalla,+Honda+CBR+650+Hua+Hin:ssä,+Honda+CB650F+ajoin+Mae+Hong+Son+loop:n,+ja++Honda+CB+500x+Chiang+mai)
  3. Tuossa+asiassa+pitää+muistaa+se,+että+malakan+niemimaan+eteläosan+"hallitsija"+on+vaihtunut+moneen+otteeseen+viime+vuosituhannen+aikana.Nyt+keskustelussa+olevien+Thaimaan+eteläisten+maakuntien++alue+on+ollut+myös+Thai+pohjaisten+valtakuntien+hallinnan+alla+ennen+kuin+Malakan+sulttaanikunta+on+perustettu+1400+luvun+alussa+ja+"valloitti"+alueen+itsellensä+(ja+alue+muuttui+pikkuhiljaa+muslimi+enemmistöiseksi+kyseisen+sulttanikunnan+olemassaolon+aikana).+Tästä+lähtien+alueella+on+ollut+monia+tahoja+jotka+sitä+ovat+hallineet+(Malakan+sulttaanikunta,+Portugali,+Aceh:n+sulttaanikunta,+Hollanti,+Britania...).Hallitsijat+ja+rajojen+paikat+ovat+vaihtuneet+vuosisatojen+kuluessa+lukuisia+kertoja,+Thaimaan+eteläraja+on+kulkenut+nykyisellä+paikallaan+1900-luvun+alkuvuosista.