Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näytti+puhelimessa+muutama+kuva+olleen+jäljellä+(kuvaan+pyörän+aina+ympäriinsä+ennen+vuokraamista).
Päivämäärä+on+ollut+30.9.2018,+paikkana+Pattaya,+rantakadun+ja+soi+13/4+kulmassa+oleva+vuokrauspiste+(siitä+ja+naapurikadulta+olen+yleensä+pyörät+Pattayalla+ottanut).
Pyörä+oli+vuokralle+ottaessa+lähes+käytännössä+uusi+(mittarissa+oli+muistaaksen+alle+1000km.+Vuokralle+ottaessani).
Väri+puna/harmaa/musta.
Ja+katsoin+kuvasta+että+kyseessä+nimenomaan+oli+tuo+z900,+ei+800+tai+1000
Pyörämallihan+on+esitelty+maailmanlaajuisesti+vuonna+2017
14.11.2019 18:32
"Aitous-ja+asennehöpinää+taas+kerran.+Santtu+on+hinaajapoikia+ja+satumatkailija+kuten+sinäkin.+Hänen+matkansa+ei+ole+ihan+niin+epäuskottavia+kuin+sinun,+mutta+melkein.+Molemmat+haaveilette+skoottereista."
Kerrotko+mikä+minun+matkailustani+tekee+epäuskottavaa?++Ja+taasen,+mikä+olisi+se+kerrantatapa+millä+uskoisit+matkoihini?+Vai+onko,+niin+että+kirjoittaisi+taikka+tekisi+mitä+tahansa,+niin+et+usko+matkustamiseeni?
Koitan+kirjottaa+rehellisesti+ja+omiin+kokemuksiini+viitaten,+aina+kun+se+on+mahdollista+Mutta+tuskin+siitäkään+tällä+palstalla+aina+kaikkien+mielestä++on+apua.
Olisi+mukava+kuulla+mitä+"virheitä"+kirjoituksistani+löydät,+koska+olet+niin+varma+etteivät+reissuni+ole+todellisuudessa+tehtyjä+reissuja.
Sinänsähän+tuolla+asialla+ei+ole+matkoihini+mitään+vaikutusta+suuntaan+eikä+toiseen+uskooko+joku+niihin+vaiko+ei,+mutta+utelias+kun+olen+luonteeltani,+niin+ihan+mielenkiinnosta+asiasta+kysyn.
Skotterit+ovat+todellakin+käteviä+pelejä+Thaimaassa,+etenkin+Thaimaan+liikenneruuhkissa.+Miksi+niistä+ei+voisi+puhua?+Hommasin+myös+Suomeen+tuossa+pari+vuotta+sitten+tuollaisen+125cc+hieman+isomman+skootterin+jolla+on+mukava+hyvällä+kesäkelillä+ajaa+auton+sijasta+lyhyitä+kotoa+toimistolle+yms.+suuntautuvia+ajoja+ja+minulla+on+sille+muutenkin+hieman+työkäyttöä+muutamaan+otteeseen+kesässä.++Itseasiassa+nyt+talven+aikana+hieman+kyttää+josko+joku+kauppaisi+hyvin+edullisesti+jotain+uudehkoa+isompaa+Skootteria+(+300cc)+niin+saatan+vaikka+ostaakkin+ensi+kesän+ajoihin.
(Ps.+Monasti+vuokraan+skootterin+sijasta+Thaimaassa+moottoripyörän,+viimeisimmät+isommat+pyörät+mitä+olen+vuokrannut+ovat+Kawasaki+Z900+Pattayalla,+Honda+CBR+650+Hua+Hin:ssä,+Honda+CB650F+ajoin+Mae+Hong+Son+loop:n,+ja++Honda+CB+500x+Chiang+mai)
14.11.2019 17:16
Itselleni+Finnairin+suoran+lennon+”lisä-arvo”+on+luokkaa+100-150€/hlö+(etenkin+Qatariin+verrattuna,+kun+Qatarin+itse+”lentokokemus”+on+parempi).
Turkish+Airlunesiä+en+ole+ikinä+kokeillut,+mutta+jos+hinta-ero+on+464€/2hlö.+niin+itsekkin+voisin+tuolla+hinnalla+yhden+edestakaisen+lennon+verran+sitä+testata.+Kyseessä+on+kuitenkin+keskiverto+suomalaisen+noin+4-5päivän+nettopalkkaa+vastaava+summa.
Kerro+palattuasi+miten+lennot+sujuivat,+tiedä+vaikka+itsekkin+niitä+jossain+vaiheessa+tulee+testattua.
13.11.2019 22:06
Olen+juuri+(töissä)+yhdessä+suomen+suurimmista+matkailukeskuksista,+lunta+on+enemmän+kuin+juuri+ikinä+tähän+aikaan+ja+lisää+on+tänäin+satanut.
13.11.2019 15:55
Muista+että+kyse+on+Venäjän+MATKAILU+palstasta,+ei+esimerkiksi+Venäjän+(sisä)+politiikkaan+taikka+muita+vastaavia+asioita+käsittelevästä+palstasta.
13.11.2019 15:20
Kyseessähän+ei+ole+dokumentti,+vaan+täysin+fiktiivinen,+käsikirjoittettu,+lavastettu+ja+näyttelijöillä+toteuttetu+lyhytelokuva.
Se+on+sitten+toinen+asia+kuvaako+se+kuinka+hyvin+todellisuutta+vaiko+ei.
13.11.2019 11:55
Taasen+asiallinen+video+taattuun+Mr.+Fatman+tyyliin.
Olen+tuosta+Dee+Rent:n+ohi+ajanut+lukuisia+kertoja,+on+hyvällä+ja+näkyvällä+paikalla+isojen+katujen+risteyksessä.+Ikinä+ei+ole+kyllä+mistään+huomannut+(ja+en+sitä+ole+tiennyt)+että+siinä+olisi+"suomalaisuutta"+mukana+(piti+oikein+google+maps:n+kuvista+vielä+asia+varmistaa,+ja+eipä+mitään+"suomalaisuutta"+ulospäin+näy+niistäkään).
Tosin+kun+paikan+kalsuto+näyttää+koostuvan+vain+tuosta+perus+skootteri+kalustosta,+niin+ei+tuonne+asiaakaan+ole+ollut,+kun+itse+vuokraan+joko+isompia+skootterieta+taikka+sitten+moottoripyöriä.
Mutta+tosiaan+kiitos+vielä+kerran+Mr.+Fatmanille+että+jaksaa+tehdä+videoitaan,+olen+yksi+hänen+kanavansa+tilaajista.+
Hänellä+näyttää+olevan+jo+1200+tilaajaa+tällähetkellä+ja+suosituimmissa+videoissa+on+2000+näyttökerran+raja+rikkoitunut,+tuosta+on+hyvä+jatkaa.
13.11.2019 11:36
Eli+mielestäsi+pitäisi+olla+oma+osio+lentoyhtiöllä+jolla+on+Suomeen+vain+kaksi+(edestakaista)+lentoa+päivässä?+Miksi+ei+sitten+niillä+yhtiöillä+joilla+on+selvästi+enemmän++Suomea+koskettavia+lentoja?
Norwegianilla+kyllä+pitäisi+olla+oma++osionsa,+se+kuitenkin+lentää+Suomesta/Suomeen+yli+kahteenkymmeneen+kohteeseen+(siis+suoria+lentoja)+ja+viittä+Suomen+sisäistä+reittiä.
12.11.2019 20:51
Jotenkin+luulen+ettei+kauhean+realistinen+vaihtoehto+olisi+allekirjoittaneen+moderoida+palstaa.+Voisi+olla+viestien+poistoprosentti+hieman+turhan+suuri+kyseisessä+tilanteessa.
Ja+kun+en+itse+ole+tottunut+asioita+tekemään+"puolivillaisesti",+niin+varmasti+senverran+joutuisi+tunteja+kuukausitasolla+käyttämään,+että+korvaustakin+asiasta+pitäisi+saada,+koska+yrittäjän+pitää+laskea+myös+vapaa-ajalleen+"hinta".
Että+kiitoksia+"ehdotuksesta",+mutta+tuskin+toteutuu...
10.11.2019 20:20
Muuten+olisit+mennyt+Chiang+Mai:hin+mutta+tuo+ilmanlaadun+huonous+esti?+Vai+oliko+kuitenkin+kommentissa+takana+taasen+jotain+ihan+muuta..?
Mutta+asiaan,+tuo+ilmanlaadun+huonous+(eli+kun+ilmasta+mitataan+hengityselimille+haitallisten+pienhiukkasten+määrää),+on+valitettava+tosiasia+ympäri+Pohjois-Thaimaan,+etenkin+tiettyinä+vuodenaikoina.+Aivan+tärkein+pääsyyllinen+asiaan+on+maastossa+tehtävät+maaperän+kulotukset+joissa+tarkoituksellisesti+poltetaan+isojenkin+maa-alueiden+pintamaata+paremmin+maatalouskäyttöön+soveltuvaksi.
Kyseinen+toimihan+on+Thaimaassa+kiellettyä,+mutta+sitä+ei+juuri+valvota+ja+toimenpiteenä+erittäin+yleistä.
10.11.2019 15:00
Kannattaa+hieman+tutustua+tieliikennelakiin+tuon+suojatien+käytön+osalta,+se+sanoo+seuraavaa:
”44+§
Ajoradan+ylittäminen
Jalankulkijan+on+ylitettävä+ajorata+suojatietä+kulkien,+jos+se+on+lähellä.+Muuten+ajorata+on+ylitettävä+kohtisuoraan+ja+yleensä+risteyksen+vierestä.”
Eli+jos+suojatie+on+kilometrin+päässä,+niin+silloin+sen+käyttövelvoitetta+ei+ole.
10.11.2019 02:11
Näyttäisi+Maisa+(ainakin+allaskuvan+perusteella)+majoittuvan+Peninsula+Bangkok+hotellissa,+joka+on+tunnettu+viidentähden+hienostohotelli+Chaoprayan+(Bangkokia+halkova+iso+joki,+jos+joku+ei+tiedä)+varrella,.
Ei+ihan+sieltä+halvimmasta+päästä,+kun+hotellin+oman+hinnaston+mukaan+perushuone+maksaa+8800Thb./yö+(n.265€/yö),+sviittien+hinnat+alkavat+17900Thb./yö+(540€/yö)+jatkuen+aina+364m2+Penisula+sviitin+126000Thb./yö+(3800€/yö).
Itse+olemme+muutamaan+otteeseen+Bangkokissa+ollessamme+harkinneet+noita+joenvarren+luksushotelleja+(välillä+saattaa+löytyä+kohtuullisia+tarkouksia),+mutta+tähän+mennessä+on+aina+tullut+valittua+joku+toinen+sijainti+Bangkokin+hotelleille+(kyseiset+joenranta+hotellit+ovat+hieman+ongelmallisia+liikkumisen+suhteen,+verrattuna+vaikka+hotelleihin+jotka+ovat+Skytrin+asenien+läheisyydessä).
09.11.2019 14:29
Itse+kävin+ensimmäisen+kerran+Chiang+Rai:ssa+viimekuussa.+Maisemat+lähialueilla+ovat+erittäin+komeat,+mutta+kyseinen+kaupunki+itsessän+jätti+hieman+mitäänsanomattoman+vaikutelman,+itselleni+Chiang+Rai+edusti+"aika+tavallista"+Thaimaalaista+kaupunkia,+tosin+minulle+jäi+kuva+hyvin+siististä+kaupungista.
Mutta+toisaalta,+oma+kokemukseni+koostaa+vain+kolmen+päivän+oleskelusta+kaupungissa+(ja+sen+lähiympäristössä),+ja+varmasti+jäi+paljon+näkemättä+ja+kokematta.
Mutta+kuuluisa+valkoinen+temppeli+oli+kyllä+hieno+ja+kokemisen/näkemisen+arvoinen+paikka.
08.11.2019 15:37
Jos+olisit+hieman+tarkemmin+asiaan+(ja+videolla+olevaan+laitteistoon)+perehtynyt,+niin+tietäisit+että+kyseessä+on+RPTV+eli+Rear-projection+television,+jossa+videoprojektorin+ja+peilien+avulla+heijastettiin+kuva+”takaapäin”+kyseiselle+näytölle.+Tuossa+yuo-tube+videolla+on+helposti+havaittavissa+(kun+tajuaa+katsoa)+kuinka+tuon+itse+näyttö-osan+alapuolella+iso+”kaappi”+missä+tuo+videoprojektori+sijaitsee.
Tekniikka+oli+kehitetty+jo+1940-luvulla,+mutta+vasta+1970-luvun+alkupuolella+se+saatiin+kehitettyä+isoihin+ruutukokoihinsopivaksi.
Sen+haittapuolia+oli+”sameus”,+huonohko+kuvanlaatu++etenkin+läheltä+katsottuna+ja+vaati+optimaaliset+katseluolosuhteet+valaistuksen+yms.+kannalta.
Tekniikka+parani+80-,+90-+ja+vielä+2000+luvun+alussa+ja+olikin+pitkään+ainoa+saatavilla+oleva+tekniikka,+kun+haluttiin+isoja+ruutukokoja+televisioon,+mutta+sitten+nykyiset+tekniikat+syrjäyttivät+nuo+projektio-televisiot++hyvin+nopeasti+markkinoille+tullessaan.
08.11.2019 05:43
Varmastikkin+sen+takia,+että+kyse+on+MATKAILUPALSTASTA+(ei+politiikka),+ja+aivan+valta-osa+Suomesta+Venäjälle+suuntautuvasta++matkailusta+kohdistuu+Venäjän+Euroopan+puoleiseen+osaan+(Viipurin,+Pietarin+ja+Moskovan+alueille),+joten+on+erittäin+luontevaa+tämän+takia+että+Venäjä+on+Eurooppa+osiossa.
06.11.2019 12:33
Tuossa+asiassa+pitää+muistaa+se,+että+malakan+niemimaan+eteläosan+"hallitsija"+on+vaihtunut+moneen+otteeseen+viime+vuosituhannen+aikana.
Nyt+keskustelussa+olevien+Thaimaan+eteläisten+maakuntien++alue+on+ollut+myös+Thai+pohjaisten+valtakuntien+hallinnan+alla+ennen+kuin+Malakan+sulttaanikunta+on+perustettu+1400+luvun+alussa+ja+"valloitti"+alueen+itsellensä+(ja+alue+muuttui+pikkuhiljaa+muslimi+enemmistöiseksi+kyseisen+sulttanikunnan+olemassaolon+aikana).+
Tästä+lähtien+alueella+on+ollut+monia+tahoja+jotka+sitä+ovat+hallineet+(Malakan+sulttaanikunta,+Portugali,+Aceh:n+sulttaanikunta,+Hollanti,+Britania...).
Hallitsijat+ja+rajojen+paikat+ovat+vaihtuneet+vuosisatojen+kuluessa+lukuisia+kertoja,+Thaimaan+eteläraja+on+kulkenut+nykyisellä+paikallaan+1900-luvun+alkuvuosista.
06.11.2019 11:40
Kannattaa+hieman+tutustua+Thaimaan+lähihistoriaan.
Thaimaan+eteläisimmissä+maakunnissa+(Narathhiwat,+Pattani,+Songkhia+ja+Yala)+jotka+ovat+muslimi-enemmistöiset+ja+joissa+toimii+eri-asteisia+muslimiseparatisti+ryhmiä,+jotka+haluvat+joko+alueen+kokonaan+itsenäistymistä+taikka+suurempaa+autonomiaa+Thaimaan+valtiosta,+ovat+harjoitta+eriasteisia+väkivaltaisia+pommi-+sekä+aseiskuja+jo+pidemmän+aikaa.+
Kyseisissä+maakunnissa+on+ollut+poikkeustila+yhtäjaksoisesti+vuodesta+2005+(väkivaltaisuudet+alkoivat+isommissa+määrin+siellä+vuotta-paria+aikaisemmin+ennen+poikkeustilan+julistamista)+ja+tänä+aikana+eri+väkivaltaisissa+yhteenotoissa+taikka+pommi-iskuissa+yms.+on+kuollut+löhteistä+riippuen+4000-8000+ihmistä+kyseisellä+alueella.
Esimerkiksi+suomen+lähetystö+kehoittaa+välttämään+tarpeetonta+matkustamista+kyseisiin+maakuntiin+.
Eli+tuo+tilanne+tuolla+Etelä-Thaimaassa+on+ollut+päällä+jo+pitkälti+yli+15vuotta,+eli+tuosta+uutisoidusta+ammuskelutapauksesta+huolimatta,+Pattaya+on+ihan+yhtä+turvallinen+taikka+turvaton+paikka+kuin+on+ollut+viimeiset+viisitoista+vuotta.
06.11.2019 09:20
Juuri+tälläkin+hetkellä+kun+tätä+tekstiä+kirjoita,+näyttäisi+Napsussa+(www.napsu.fi)+olevan+huomiselle+TUI:n+äkkiläntö+lentopaikat+Las+palmasiin+(niin+viikon+kuin+kahden+viikon+matka-ajalla)+hintaan+95€/hlö.
Paljonko+pitäisi+olla+vielä+halvemmat?
05.11.2019 18:39
Teillä+on+oletuksellisesti+ostettu+lennot+"yhdelle+lipulle"+(eli+olette+ostaneet+Qatarilta+lennot+H:ki+-+Phuket+-+Helsinki+ja+tuo+toteutetaan+koneenvaihdolla+Dohassa),+jolloin+lentoyhtiö+järjestää+ruumassa+olevat+matkatavaranne+jatkolennolle,+eli+teidän+ei+tarvitse+niistä+huolehtiä.
Ainakin+menomatkalla,+kummalla+tahansa+Qatarin+päivittäisistä+lennoista+saavutte+Dohaan,+on+kello+senverran+(joko+loppuiltaa/alkuyötä+taikka+sitten+loppuyöstä)+että+kentällä+ei+oletuksellisesti+ole+mitään+suurempaa+ruuhkaa,+jolloin+tuo+kolmen+tunnin+vaihtoaika+ei+erittäin+ruhtinaallinen+aika,+ja+teillä+jää+siinä+todennäköisesti+jopa+1,5-2h.+ajan+kuluttamista+kentällä.
Dohan+kentällä+on+nopea+ja+helpohko+vaihtaa+konetta.+
Kun+poistutte+koneesta,+seuraatte+vaihtolento+kylttejä+(Transfers),+menette+turvatarkastuksen+läpi,+tarkastette+näytöltä+miltä+portilta+lentonne+lähtee+(Lähtösiipi+A-E+sekä+porttinumero)+ja+siirrytte+kyseiselle+portille+opastusten+mukaisesti.
Jos+koneenne+on+aikataulun+mukaisesti+liikkeellä,+niin+teillä+ei+ole+pienintäkään+ongelmaa+sen+kanssa+ettette+ehtisi+jatkolennollenne.
04.11.2019 20:36
Itse+olen+nyt+tuon+H:ki+-+Bkk+-+H:ki+välin+lentänyt+viidesti+(vai+kuudesti,+nyt+en+tarkkaan+muista),+Qatarilla,+mielestäni+erinomainen+vaihtoehto+suoralle+Finnairin+lennolle.+Tietysti+itse+lasken+suoran+lennon+arvokkaammaksi+asiaksi+kuin+vaihtolennon+(vaikka+Qatarilla+paremmat+ruuat,+ilmaiset+juomat,+tosin+itse+en+alkoholia+juo,+mutta...+ja+hieman+parempi+palvelu+ylipäätänsä),+joten+tuohon+Qatarin+dohan+kautta+kulkevan+lennon+valitsen+jos+sen+hinta+on+vähintään+100-150€+suoraa+lentoa+halvempi+(ja+vaihtoaika+Dohassa+on+alle+3h.).
04.11.2019 15:50
108 / 141