Minulle matkailun tarkoitus on ollut ja on edelleenkin ja väitän että en ole ainut maailmassa, joka matkailee kokeakseen jotain muuta, kuin ainaista samaa.
Tätä palstaa seuranneena ei ilmene kovinkaan montaa henkilöä, joka tänne Thaimaahan matkustaisi kokeakseen oikeaa Thaimaata, eri paikkakuntia ja niiden myötä monen monta seikkaa.
Pattayaan rakastuneet kilvan kiittelevät toisiaan kirjoituksista ja vastavuoroisesti ilmoittavat kunnioittavansa toisiaan, joten osallistun kiittäjien ryhmään esittäen kiitoksen Santulle, joka on oivaltanut matkailun tarkoituksen oikealla ja terveellä asenteella.
Pattayan rakkain Neiti 2010 kirjoitti tänään seuraavasti:
"Pattaya on pääasiassa farangituristeille rakennettu viihdekeskus, eikä tavallisille thaimaalaisille."
Tuohon viitaten on todettavissa, että kun ja aina vaan uudestaa ja taas uudestaan on kaipuu pääasiassa farangituristeille rakennettuun viihdekeskukseen, niin jää paljolti kokematta oikea Thaimaa jossa myös noita tavallisia Thaimaalaisia enemmälti on.
Matkailun tarkoitus.
46
69
Vastaukset
- Anonyymi
Eräille matkailun tarkoitus on viettää aikaa suomi24 pattaya palstalla vähintäin 16tuntia vuorokaudessa joka ikinen päivä.
- Anonyymi
Aitous-ja asennehöpinää taas kerran. Santtu on hinaajapoikia ja satumatkailija kuten sinäkin. Hänen matkansa ei ole ihan niin epäuskottavia kuin sinun, mutta melkein. Molemmat haaveilette skoottereista.
Tiedätkö sinä resupetteri miksi turistikohteisiin on rakennettu ja järjestetty kaikenlaista tekemistä, näkemistä, ravintoloita, aktiviteetteja, baareja, hotelleja, palveluita, hierontapalveluita, uima-altaita ja kaikenlaista muuta kivaa?
-Siksi koska ne on sitä mitä turistit lomaltaan hakevat ja vaativat.
Ei turisti, edes reppureissaaja, halua mennä istua nököttämään kahdeksi viikoksi jonkun tavallisen thaimaalaisen perheen kotiin leikkimään ja näkemään "aitoa Thaimaata". -Miksikö? -Koska sitä voi tehdä kotonakin ilmaiseksi ja se ei ole turisteille suunniteltu juttu eikä kohde. Ei siellä ole mitään "koettavaa".
Pattayan suosio perustuu juuri siihen että siellä on kaikki mitä turistit tarvitsee lomaltaan. Pattayalta on hyvät kulkuyhteydet kaikkialle Thaimaahan. Useimmat turistit ja asukit tekee retkiä kaupungin ulkopuolelle. Nuoret varsinkin on kovia reissaamaan ja suosivat aktiviteetteja. Puhutaan aktiivilomista. Suomalaiset baarikärpäset on vähenemään päin omien havaintojeni perusteella, enkä minä heitäkään paheksu. He rentoutuvat ja nauttivat omalla tyylillään.
Retki-ja safaritarjonta on niin valtava Pattayalla että yhden ihmisen elinikä ei riittäisi niiden kaikkien läpikäymiseen. Melkoisella varmuudella ja paljon reissanneena voin väittää että ravintola-ja hotellivalikoima on Pattayalla maailman laajin ja paras.
Minä olen käyttänyt kaiken ylimääräisen rahani matkailuun aina siitä saakka kun täytin 18. Ulkomaanmatkoilla olen ollut ajallisesti yhteensä 4,8 vuotta tähän nelivitoseen mennessä. (Laskin juuri)
100% varmuudella olen nähnyt enemmän myös Thaimaata kuin sinä. Kaikissa ilmansuunnissa olen käynyt pohjoisesta etelään ja idästä länteen. Niistä on mahdotonta sanoa mikä on "paras". Pohjoisessa on kiva liikkua vuoristomaisemissa ja eläminen on halpaa ja vaatimatonta, etelässä viidakko on vehreämpää, lsanissa näkee maaseutua ja agrikulttuuria kivasti, Burman rajaseudulla on upeita vesiputouksia ja kuumia lähteitä kylpylöineen, keski-Thaimaan pikkukaupungit teollistuu ja länsimaalaistuu hyvää vauhtia jne.
Lopuksi vielä yksinkertainen kysymys sinulle, johon vastaan itse koska rajoitteishenkilönä aivokapasiteettisi ei siihen riitä. -Miksi jotakin paikkaa kutsutaan "viihdekeskukseksi"? Siksi koska siellä ihminen viihtyy. Ihmiset tykkää viihtyä. Se on tehty siihen tarkoitukseen. Pattaya on mielestäni maailman paras viihdekeskus turistille. Ei se sitä tarkoita että siellä tarvii hillua 24/7 koko loma. Voi ottaa ihan rauhassakin ja käydä muuallakin. Niin olen tehnyt joka ikinen kerta. 29 päivä on lento ja tammikuun puolivälissä takaisin.
Keskisuomalainen mies- Anonyymi
"100% varmuudella olen nähnyt enemmän myös Thaimaata kuin sinä".
Anteeksi harmoonisen elämäsi järkyttäminen, se ei ollut tarkoitukseni.
Olet nähnyt enemmän thaimaata kuin minä, kyllä se minulle sopii, en ole kilpailemassa kanssasi.
Tosin täällä thaimaassa ollessa näkee enemmän joka hetki thaimaata tosin kuin matkailija, joka ollut ulkomailla 4,8 vuotta, katsos kun pelkästään tuon ajan minä olen ollut thaimaassa.
Mutta tosiaankin en kilpaile kanssasi, aloitukseni oli vain mielipiteeni, mutta täällähän saa mielipiteitä lausua vain kaltaisesi ylimieliset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"100% varmuudella olen nähnyt enemmän myös Thaimaata kuin sinä".
Anteeksi harmoonisen elämäsi järkyttäminen, se ei ollut tarkoitukseni.
Olet nähnyt enemmän thaimaata kuin minä, kyllä se minulle sopii, en ole kilpailemassa kanssasi.
Tosin täällä thaimaassa ollessa näkee enemmän joka hetki thaimaata tosin kuin matkailija, joka ollut ulkomailla 4,8 vuotta, katsos kun pelkästään tuon ajan minä olen ollut thaimaassa.
Mutta tosiaankin en kilpaile kanssasi, aloitukseni oli vain mielipiteeni, mutta täällähän saa mielipiteitä lausua vain kaltaisesi ylimieliset.Tokihan olet "täällä thaimaassa"
Muista kuitenkin myös aito Thaimaa. Mene maalaistaloon ja sano savaadikappia talon väelle, pistä viltti nurkkaan ja katsele siellä aitoa Thaimaata. Ota omat eväät esille niin talon väki saattaa heltyä tarjoamaan sinulle lämmintä ruokaa elleivät kutsu poliisia.
Aidon Thaimaan pihalla voit toljottaa vaikka riisipeltoa. On mielenkiintoista katsella kun riisi kasvaa aidosti. Jos sinulla on lapsia mukana niin muistathan läheiskasvatuksen.
Aidossa läheis ja läsnäolokasvatuksessa ollaan ihan liki lapsen kanssa ja tuijotetaan sitä. Lapsi aistii siitä läheisyyden. On ehdottoman tärkeää että lapsen läsnäollessa et tee mitään omia juttujasi joka veisi lapselta pois läheisyysaikaa vanhemman kanssa. Älä myöskään vie lastasi mihinkään mukahauskaan keinotekoiseen tekemiseen, vaan kouluta hänet aitouteen. Unohda ulkoilu, unohda veneretket ja muut sellaiset hömpät. Toljota lastasi noin 40 senttimetrin etäisyydeltä. Minä juuri lämmitin unimaidon 54 vuotiaalle pojalleni ja pidin kädestä kiinni niin kauan että hän nukahti ihanaan uneen ja sanoi thaimaaksi että iskä sä oot paras khiai. Nyt minulla on itselleni hetki aikaa ja pieni pala rauhaa tässä koneen ääressä keskustella matkailusta. Hoivakoti Luuvalosta tehtiin viime kesänä pussiretki Helsinkiin. Kuksa oli mukana ja räppäsin siitä matkamuistoksi kuvan hesan keskustassa.
Alakerran ukot ei olis muuten uskonut että meikäpoika oli hesassa."Aitous-ja asennehöpinää taas kerran. Santtu on hinaajapoikia ja satumatkailija kuten sinäkin. Hänen matkansa ei ole ihan niin epäuskottavia kuin sinun, mutta melkein. Molemmat haaveilette skoottereista."
Kerrotko mikä minun matkailustani tekee epäuskottavaa? Ja taasen, mikä olisi se kerrantatapa millä uskoisit matkoihini? Vai onko, niin että kirjoittaisi taikka tekisi mitä tahansa, niin et usko matkustamiseeni?
Koitan kirjottaa rehellisesti ja omiin kokemuksiini viitaten, aina kun se on mahdollista Mutta tuskin siitäkään tällä palstalla aina kaikkien mielestä on apua.
Olisi mukava kuulla mitä "virheitä" kirjoituksistani löydät, koska olet niin varma etteivät reissuni ole todellisuudessa tehtyjä reissuja.
Sinänsähän tuolla asialla ei ole matkoihini mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen uskooko joku niihin vaiko ei, mutta utelias kun olen luonteeltani, niin ihan mielenkiinnosta asiasta kysyn.
Skotterit ovat todellakin käteviä pelejä Thaimaassa, etenkin Thaimaan liikenneruuhkissa. Miksi niistä ei voisi puhua? Hommasin myös Suomeen tuossa pari vuotta sitten tuollaisen 125cc hieman isomman skootterin jolla on mukava hyvällä kesäkelillä ajaa auton sijasta lyhyitä kotoa toimistolle yms. suuntautuvia ajoja ja minulla on sille muutenkin hieman työkäyttöä muutamaan otteeseen kesässä. Itseasiassa nyt talven aikana hieman kyttää josko joku kauppaisi hyvin edullisesti jotain uudehkoa isompaa Skootteria ( 300cc) niin saatan vaikka ostaakkin ensi kesän ajoihin.
(Ps. Monasti vuokraan skootterin sijasta Thaimaassa moottoripyörän, viimeisimmät isommat pyörät mitä olen vuokrannut ovat Kawasaki Z900 Pattayalla, Honda CBR 650 Hua Hin:ssä, Honda CB650F ajoin Mae Hong Son loop:n, ja Honda CB 500x Chiang mai)- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
"Aitous-ja asennehöpinää taas kerran. Santtu on hinaajapoikia ja satumatkailija kuten sinäkin. Hänen matkansa ei ole ihan niin epäuskottavia kuin sinun, mutta melkein. Molemmat haaveilette skoottereista."
Kerrotko mikä minun matkailustani tekee epäuskottavaa? Ja taasen, mikä olisi se kerrantatapa millä uskoisit matkoihini? Vai onko, niin että kirjoittaisi taikka tekisi mitä tahansa, niin et usko matkustamiseeni?
Koitan kirjottaa rehellisesti ja omiin kokemuksiini viitaten, aina kun se on mahdollista Mutta tuskin siitäkään tällä palstalla aina kaikkien mielestä on apua.
Olisi mukava kuulla mitä "virheitä" kirjoituksistani löydät, koska olet niin varma etteivät reissuni ole todellisuudessa tehtyjä reissuja.
Sinänsähän tuolla asialla ei ole matkoihini mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen uskooko joku niihin vaiko ei, mutta utelias kun olen luonteeltani, niin ihan mielenkiinnosta asiasta kysyn.
Skotterit ovat todellakin käteviä pelejä Thaimaassa, etenkin Thaimaan liikenneruuhkissa. Miksi niistä ei voisi puhua? Hommasin myös Suomeen tuossa pari vuotta sitten tuollaisen 125cc hieman isomman skootterin jolla on mukava hyvällä kesäkelillä ajaa auton sijasta lyhyitä kotoa toimistolle yms. suuntautuvia ajoja ja minulla on sille muutenkin hieman työkäyttöä muutamaan otteeseen kesässä. Itseasiassa nyt talven aikana hieman kyttää josko joku kauppaisi hyvin edullisesti jotain uudehkoa isompaa Skootteria ( 300cc) niin saatan vaikka ostaakkin ensi kesän ajoihin.
(Ps. Monasti vuokraan skootterin sijasta Thaimaassa moottoripyörän, viimeisimmät isommat pyörät mitä olen vuokrannut ovat Kawasaki Z900 Pattayalla, Honda CBR 650 Hua Hin:ssä, Honda CB650F ajoin Mae Hong Son loop:n, ja Honda CB 500x Chiang mai)Milloin ja mistä vuokrasit Pattayalta Kawan Z900 pyörän? Katsos kun ne vanhemmat kawan zetat Pattayalla on tonnisia ja muut kasisatasia. Ysisatasia ei ollut kellään vielä syksyyn mennessä.
Tilanne on voinut muuttua toki, mutta uskon tuntevani kaikki isojen pyörien vuokraajat keskustan alueelta. Ne on ne samat Kawat tönöttäneet Pattayalla vuosia. Vuosimallit on 2013-2016. Uudempina on tullut japsicustomeita pari ja joku jenkkiläinen kopio Indianista.
T 2010 Anonyymi kirjoitti:
Milloin ja mistä vuokrasit Pattayalta Kawan Z900 pyörän? Katsos kun ne vanhemmat kawan zetat Pattayalla on tonnisia ja muut kasisatasia. Ysisatasia ei ollut kellään vielä syksyyn mennessä.
Tilanne on voinut muuttua toki, mutta uskon tuntevani kaikki isojen pyörien vuokraajat keskustan alueelta. Ne on ne samat Kawat tönöttäneet Pattayalla vuosia. Vuosimallit on 2013-2016. Uudempina on tullut japsicustomeita pari ja joku jenkkiläinen kopio Indianista.
T 2010Näytti puhelimessa muutama kuva olleen jäljellä (kuvaan pyörän aina ympäriinsä ennen vuokraamista).
Päivämäärä on ollut 30.9.2018, paikkana Pattaya, rantakadun ja soi 13/4 kulmassa oleva vuokrauspiste (siitä ja naapurikadulta olen yleensä pyörät Pattayalla ottanut).
Pyörä oli vuokralle ottaessa lähes käytännössä uusi (mittarissa oli muistaaksen alle 1000km. Vuokralle ottaessani).
Väri puna/harmaa/musta.
Ja katsoin kuvasta että kyseessä nimenomaan oli tuo z900, ei 800 tai 1000
Pyörämallihan on esitelty maailmanlaajuisesti vuonna 2017santtu_1975X kirjoitti:
Näytti puhelimessa muutama kuva olleen jäljellä (kuvaan pyörän aina ympäriinsä ennen vuokraamista).
Päivämäärä on ollut 30.9.2018, paikkana Pattaya, rantakadun ja soi 13/4 kulmassa oleva vuokrauspiste (siitä ja naapurikadulta olen yleensä pyörät Pattayalla ottanut).
Pyörä oli vuokralle ottaessa lähes käytännössä uusi (mittarissa oli muistaaksen alle 1000km. Vuokralle ottaessani).
Väri puna/harmaa/musta.
Ja katsoin kuvasta että kyseessä nimenomaan oli tuo z900, ei 800 tai 1000
Pyörämallihan on esitelty maailmanlaajuisesti vuonna 2017Niin, ja rannan suunnasta katsottuna se soin:n vasemmalla puolen oleva vuokrapaikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin ja mistä vuokrasit Pattayalta Kawan Z900 pyörän? Katsos kun ne vanhemmat kawan zetat Pattayalla on tonnisia ja muut kasisatasia. Ysisatasia ei ollut kellään vielä syksyyn mennessä.
T 2010Kertoisitko enemmän Indianin jenkkiläisestä kopiosta kun kohteliaasti vastaat Santulle taasen kuutiotietämyksestäsi, joka ontui?
Tämä keskisuomalainen ja senssukloonikin voisi ladata jotain muuta.
Aloittajalle 9 pistettä, Santulle 10 , Keskisuomalaiselle 4-, kloonille lääkitys ja Neidille 2010 voimia illuusiohaaverakennusprojektiinsa. - Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Niin, ja rannan suunnasta katsottuna se soin:n vasemmalla puolen oleva vuokrapaikka.
Tiedän paikan. Samoihin aikoihin minulla oli silloinkin pyörä vuokralla vaan ei tuosta mestasta. Se on muslimien pitämä vuokraamo mistä pyörän otit. Isä ja poika. Mukavia heppuja, eivät kauhean muodollisia.
Kerran otin siitä huvin vuoksi jonkun spesiaalipyörän, en muista enää minkä. Vilkaisi vain passiani, tuhersi lappuun nimeni väärin ja antoi avaimet kouraan.
Minun vakivuokraamoni oli mäkkärin nurkalla. Se vaihtoi omistajaa niin lopetin vuokrailun ja hommasin oman.
Ihmettelen vaan tuota vuokraamaasi Kawasakia. En ole sellaista koskaan vielä Pattayalla nähnyt ja Pattayalla vuokralla olevien Kawojen värit ovat vihreitä, sähkönsinisiä tai mustia. Suurin osa Kawasakin vihreitä.
Myöskin että on noin uusi ollut tarjolla on erikoista. Heillä on kyllä joskus ollut satunnaisesti outojakin vehkeitä siinä. Vähintäänkin viikottain kun siitä olen ohi kulkenut ennen tämän vuoden loppupuolta ja aina käynyt vilkaismassa jos jotakin uutta ja erikoista näkyy.
En muista sen amerikkalaisen retropyörän merkkiä joka siinä kerran oli. Kamalan näköinen pitkä ja laiha kapistus suorilla rosteriputkilla ilman vaimentimia. Lerpsa voi painua pisteytyksineen helvettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän paikan. Samoihin aikoihin minulla oli silloinkin pyörä vuokralla vaan ei tuosta mestasta. Se on muslimien pitämä vuokraamo mistä pyörän otit. Isä ja poika. Mukavia heppuja, eivät kauhean muodollisia.
Kerran otin siitä huvin vuoksi jonkun spesiaalipyörän, en muista enää minkä. Vilkaisi vain passiani, tuhersi lappuun nimeni väärin ja antoi avaimet kouraan.
Minun vakivuokraamoni oli mäkkärin nurkalla. Se vaihtoi omistajaa niin lopetin vuokrailun ja hommasin oman.
Ihmettelen vaan tuota vuokraamaasi Kawasakia. En ole sellaista koskaan vielä Pattayalla nähnyt ja Pattayalla vuokralla olevien Kawojen värit ovat vihreitä, sähkönsinisiä tai mustia. Suurin osa Kawasakin vihreitä.
Myöskin että on noin uusi ollut tarjolla on erikoista. Heillä on kyllä joskus ollut satunnaisesti outojakin vehkeitä siinä. Vähintäänkin viikottain kun siitä olen ohi kulkenut ennen tämän vuoden loppupuolta ja aina käynyt vilkaismassa jos jotakin uutta ja erikoista näkyy.
En muista sen amerikkalaisen retropyörän merkkiä joka siinä kerran oli. Kamalan näköinen pitkä ja laiha kapistus suorilla rosteriputkilla ilman vaimentimia. Lerpsa voi painua pisteytyksineen helvettiin.Heikkohermo miten rakennusprojektisi sujuu onko kamera rikki?
Ettäkö aivan oman pyörän hankit, joko olet hoksannut miten sitä ohjataan.
Ps. Sulla makee tatska apina. Anonyymi kirjoitti:
En muista sen amerikkalaisen retropyörän merkkiä joka siinä kerran oli. Kamalan näköinen pitkä ja laiha kapistus suorilla rosteriputkilla ilman vaimentimia. Lerpsa voi painua pisteytyksineen helvettiin.Tuossa kyseinen pyörä ja värivalinnaksi tuo kaikista oikeanpuoleinen väriversio (musta/punainen), kyseessä Thaimaan Kawasakin sivut.
http://www.kawasaki.co.th/motorcycle/z900
Itseni mielestä erittäin tyylikäs pyörä, yhtenä iltana (humalainen) Venäläinen mies ei millään uskonut etten vuokraa pyörää hänelle, kun iski silmänsä pyrään kun oli rantakadulla parkissa. Ja muutenkin ihmiset tykkäsivät. Hotellin respan tyttö hieman vihjaili että voisi joku ilta lähteä kyytiin, hotellin laukkupoika ja portinvartija kävi katselemassa hotellin tallissa, tankkauspojat kyselivät mitä maksaa yms...- Anonyymi
Ompas pojulla pahaolo, no kysyit mikä on viihdekeskus, ja itse vastaat kysymykseesi, joka on täysin satua, tosiasiassa viihdekeskus pattayalla tarkoittaa halvalla betonista tuotettua tusina viihdettä joka on tarkoitettu ainoastaa tukemaan paikan ainoaa aktiviteettiä, jonka sisältö selviää kaikille palstaa lukemalla tai katsomalla palstalla mainittu lyhyt elokuva sininen uni.
Thimaan viranomaiset ovat kokemuksesta oppineet että mainittu aktiviteetti vetää puoleensa ainoastaan tietynlaista porukkaa, tästä johtuen thaimaan maahantulo edellytykset pidemmäksi aikaa on yhdet maailman kovemmista, uusimpana vaatimuksena 400000/40000 vakuutus pakko ao viisumin haltialta, jos aikoo jatkaa maassa oleiluaan, joka aiheuttaa tuhansien eurojen lisäkustannuksen maassa pysyvästi asuvalle, joskin täällä asuminen ilman vakuutusta on varsin typerää.
Thaimaan viranomaiset ovat myös ottaneet oppia tekemistään virheitä, maahan ei missään tapauksessa haluta toista "pattayaa" eikä sitä että muutamassa kymmenessä vuodessa alueen luonto on pilattu sadoiksi jopa tuhansiksi vuosiksi eteenpäin. - Anonyymi
Sekavaa kirjoittelua, ensin toteaa kirjoittaja että pattayalla on kaikki mitä tarvitaan, seuraavassa lauseessa jo todetaan että siellä on myös erinomaiset yhteydet pois, miksi sieltä pitäisi lähteä pois jos siellä on kaikki mitä tarvitaan, hyvin omalaatuista kommentointia, asioita tarkemmin netistä tutkien tekee helposti oikean johtopäätöksen, valtaosa ns. aktiviteeteistä ei edes sijaitse pattayalla ei edes 30 kilsan säteellä, silloin aivan sama asuuko vaikkapa rayongissa josta on moneen aktivitettiin huomattavasti lyheyempi matka kuin pattayalta, lisäksi pattayalla on hyvin kyseenalainen maine, vähen asiassa kuin toisessa.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Niin, ja rannan suunnasta katsottuna se soin:n vasemmalla puolen oleva vuokrapaikka.
Santtu hyvä olet varmasti huomannut asetelman pattayarakas vastaan muu maailma, lisäksi tämän pattayarakkaan matkailukertomuksia ollaan saatu odotella, ja odotellaan edelleen, eikä niitä tulla näkemään, muuta kuin se mitä netistä ja google mapsista löytyy, on erittäin helppoa etsiä epäkohtia toisten kirjoituksista kun suorittaa totuustarkkailua, suomesta ilmeisesti savosta käsin, veron maksajien varoilla, ihmetyttää vaan miksi tämä yksi mieleltään ei niin terve, joka pitää palstaa leikkikenttänä, kirjoittamatta ensimmäistäkään matkakertomustaan täältä, vaan etsii työkseen epäkohtia toisten kirjoituksista, siinä on pujulla elämän sisältöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Santtu hyvä olet varmasti huomannut asetelman pattayarakas vastaan muu maailma, lisäksi tämän pattayarakkaan matkailukertomuksia ollaan saatu odotella, ja odotellaan edelleen, eikä niitä tulla näkemään, muuta kuin se mitä netistä ja google mapsista löytyy, on erittäin helppoa etsiä epäkohtia toisten kirjoituksista kun suorittaa totuustarkkailua, suomesta ilmeisesti savosta käsin, veron maksajien varoilla, ihmetyttää vaan miksi tämä yksi mieleltään ei niin terve, joka pitää palstaa leikkikenttänä, kirjoittamatta ensimmäistäkään matkakertomustaan täältä, vaan etsii työkseen epäkohtia toisten kirjoituksista, siinä on pujulla elämän sisältöä.
Itsesikö tunnet terveeksi.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompas pojulla pahaolo, no kysyit mikä on viihdekeskus, ja itse vastaat kysymykseesi, joka on täysin satua, tosiasiassa viihdekeskus pattayalla tarkoittaa halvalla betonista tuotettua tusina viihdettä joka on tarkoitettu ainoastaa tukemaan paikan ainoaa aktiviteettiä, jonka sisältö selviää kaikille palstaa lukemalla tai katsomalla palstalla mainittu lyhyt elokuva sininen uni.
Thimaan viranomaiset ovat kokemuksesta oppineet että mainittu aktiviteetti vetää puoleensa ainoastaan tietynlaista porukkaa, tästä johtuen thaimaan maahantulo edellytykset pidemmäksi aikaa on yhdet maailman kovemmista, uusimpana vaatimuksena 400000/40000 vakuutus pakko ao viisumin haltialta, jos aikoo jatkaa maassa oleiluaan, joka aiheuttaa tuhansien eurojen lisäkustannuksen maassa pysyvästi asuvalle, joskin täällä asuminen ilman vakuutusta on varsin typerää.
Thaimaan viranomaiset ovat myös ottaneet oppia tekemistään virheitä, maahan ei missään tapauksessa haluta toista "pattayaa" eikä sitä että muutamassa kymmenessä vuodessa alueen luonto on pilattu sadoiksi jopa tuhansiksi vuosiksi eteenpäin."AO- viisumi"? Ei mennyt nyt ihan tuubiin tuokaan. Se on OA- viisumi ja vakuutushölinöihisi en ota kantaa laisinkaan. Todetaan vaan että ne on helppoa jokaiselle hoitaa kuntoon.
"Pattayan luonnolla" ei myöskään ole mitään hätää. Reippaasti puhtaampi kuin esimerkiksi Chiang Mai, Si Racha, Rayong tai Bangkok. Tänä vuonna parempi ilmanlaatukin kuin Hua Hinissa keskimäärin.
Pattayaan panostetaan edelleenkin eniten koko Thaimaassa, koska Pattayalla liikkuu ihmiset ja raha.
Santtu paljastui nyt Senssuksi. Puhui moottoripyörästä Pattayalla jota siellä ei tuolloin ollut.
Sanoi tarkistaneensa omasta valokuvastaan pyörän tyypin ja värin, mutta postitti senssutyyliin sitten Thaimaan Kawasakin sivulta linkin pyörästä, kun se oman valokuvan lähettäminen ei onnistu ei sitten millään. Aivan kuten se ei onnistu senssultakaan "vedonlyönnin vuoksi", paitsi kuksakuvat.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"AO- viisumi"? Ei mennyt nyt ihan tuubiin tuokaan. Se on OA- viisumi ja vakuutushölinöihisi en ota kantaa laisinkaan. Todetaan vaan että ne on helppoa jokaiselle hoitaa kuntoon.
"Pattayan luonnolla" ei myöskään ole mitään hätää. Reippaasti puhtaampi kuin esimerkiksi Chiang Mai, Si Racha, Rayong tai Bangkok. Tänä vuonna parempi ilmanlaatukin kuin Hua Hinissa keskimäärin.
Pattayaan panostetaan edelleenkin eniten koko Thaimaassa, koska Pattayalla liikkuu ihmiset ja raha.
Santtu paljastui nyt Senssuksi. Puhui moottoripyörästä Pattayalla jota siellä ei tuolloin ollut.
Sanoi tarkistaneensa omasta valokuvastaan pyörän tyypin ja värin, mutta postitti senssutyyliin sitten Thaimaan Kawasakin sivulta linkin pyörästä, kun se oman valokuvan lähettäminen ei onnistu ei sitten millään. Aivan kuten se ei onnistu senssultakaan "vedonlyönnin vuoksi", paitsi kuksakuvat.
T 2010Enpä tiedä kuka Santtu on eikä sillä ole oikeasti edes väliä, mutta en usko että Senssu ja santtu on sama henkilö, no miten reppana joko on velat maksettu, ja selvitetty kultapitoisuudet vosujen koruissa.
Reppana et ota kantaa vakuutuksiin otit kuitenkin, 1.10.2019 jälkeen kaikkiin oa viisumeihin ja niiden jatkoihin tarvitaan in 400.000 ja out 40.000 paateron vakuutusta, syykin on selvä ihmiset ovat jättäneet mitä suuremmissa määrin sairaalamaksut maksamatta, siksi vakuutus muuttui pakolliseksi...
Ensivuoden alusta pitää myös kaikilla turistiviisumeilla matkaavilla olla vakuutus, se tarkastetaan maahan tultaessa mikä on hyvä asia...
Viisainta olisi kyllä ottaa maahantultaessa 500-1000 paateron vero jolla katetaan varakkaiden viriilien jopa alfaurosten maksamatta jääneet hotellimaksut yhteisestä rahastosta, siis näiden kahden viikon miljonäärien.
Ja resupetteri olen jo vuosia tänne kirjoittanut, että se rakastamasi paikka on täysi turhake, ilman mitään tarvettää, siellä ei mikään asia ole parhaiten thaimaassa, jos haluat shoppailla mene bangkokiin, jos halua rannalle mene hua hiniin, tai johonkin muuhun rantakohteeseen, mutta jätä paskainen pattaya väliin... Tai no Anonyymi kirjoitti:
"AO- viisumi"? Ei mennyt nyt ihan tuubiin tuokaan. Se on OA- viisumi ja vakuutushölinöihisi en ota kantaa laisinkaan. Todetaan vaan että ne on helppoa jokaiselle hoitaa kuntoon.
T 2010Hyvä Neiti 2010.
Kirjoittamaasi Santtu paljastui Senssuksi, johdosta seuraavaa:
Sinun käytöksesi on niin ala-arvoista ja sairaaloista internetilluusiohenkilönä, että en kovin montaa sanaa vaivaudu, koska tiedän jatkon olevan pienessä sielussasi jatko laiffina sun muuna itsesi vierustoverina.
Santtu on ainut palstalla asianmukaisesti kirjoittava ja lienee Numba tuossa maininneen asetelmasta Pattayan rakas vs. muu maailma, joka varsin osuva.
Kirjoitat Santun kuvien lähettämisen onnistumisesta, jonka johdosta muistutan sinun kyvystäsi hauis, lentolippu, tiliote, sun muuta hauskaa, vaan ei mitään oikeellista.
Vosihan tässä mainita että sinulla valokuvaamaton uutukainen omistusmoottoripyörä ja irvailet Santulle vuokrapyörästä.
Mitä tulee vedonlyöntiin, niin se on sinun esittämäsi ei minun ja sinä olet vedonlyönnistäsi luikkinut.
Uudistan, ryhdy sanojesi mittaiseksi, niin pääset itsekin kuvaamaan kuksan tänne Chiang Maihi kun se sinua kiinnostaa.
Kyllä, ilmanlaatu surkea täällä Chiang Maissa, mutta sun käytöslaatu samaa tasoa.Anonyymi kirjoitti:
T 2010"Santtu paljastui nyt Senssuksi. Puhui moottoripyörästä Pattayalla jota siellä ei tuolloin ollut.
T 2010"
Voih...
Ei ole tapana jakaa omia kuvia jollain yleisillä keskutelupalstoilla, mutta kai se on pakko...
(käytän nyt ensimmäisen kerran kyseistä palvelua, mihin juuri rekisteröidyin aivan tämän takia joten katsotaan onnistuuko...).
https://aijaa.com/7kWgYM
Jos joku haluaa vielä tarkastaa missä kuva on otettu, niin esimerkiksi tuossa Google.Maps:n kuvassa näykyy tuo takana olevan intialaisen ravintolan ikkuna.
(Google maps:ssa kuva on huhtikuulta 2017)
https://www.google.fi/maps/@12.9282553,100.8759662,3a,75y,40.41h,77.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMGjgu57ue5Tc54tjJ3RGkA!2e0!7i13312!8i6656santtu_1975X kirjoitti:
"Santtu paljastui nyt Senssuksi. Puhui moottoripyörästä Pattayalla jota siellä ei tuolloin ollut.
T 2010"
Voih...
Ei ole tapana jakaa omia kuvia jollain yleisillä keskutelupalstoilla, mutta kai se on pakko...
(käytän nyt ensimmäisen kerran kyseistä palvelua, mihin juuri rekisteröidyin aivan tämän takia joten katsotaan onnistuuko...).
Jos joku haluaa vielä tarkastaa missä kuva on otettu, niin esimerkiksi tuossa Google.Maps:n kuvassa näykyy tuo takana olevan intialaisen ravintolan ikkuna.
https://www.google.fi/maps/@12.9282553,100.8759662,3a,75y,40.41h,77.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMGjgu57ue5Tc54tjJ3RGkA!2e0!7i13312!8i6656Hyvä ja kiitos Santtu.
Voisi jo tuo Neitimme 2010 rauhoittua ja paneutua enemmän omaansa kuin alituiseen muiden arvosteluun.
Minä jään nyt odottamaan Ducatin kuvaa.....Omakotitalonkuvaa.....on avioitunutkin......10 pisteen vauvakin on.....mutta mutta.........Tindervaimonsa on ollut suomessajuhannuksena ja joulunakin...........mahdottomuus vain valokuvat........
On nähty kyllä lukuisa määrä internetistä imuroituja peppuja lenkkareineen, hauiskuva, lentolippu, jopa tiliote........
Suonette sanontani...... sanonko.......no sanon.......mulla hauskaa......
Neidille 2010 tiedoksi edelleen, kuksakuvaa enemmän saat kun ryhdyt seisomaan vedonlyöntisi takana.santtu_1975X kirjoitti:
"Santtu paljastui nyt Senssuksi. Puhui moottoripyörästä Pattayalla jota siellä ei tuolloin ollut.
T 2010"
Voih...
https://www.google.fi/maps/@12.9282553,100.8759662,3a,75y,40.41h,77.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMGjgu57ue5Tc54tjJ3RGkA!2e0!7i13312!8i6656Tuossa vielä keskusteluketju muutaman vuoden takaa Thaivisa:n puolelta kyseisestä pyörämallista (Kawasaki Z900) ja siitä että ensimmäiset kyseisen mallin pyörät ovat jälleenmyyjillä esittelyssä Joulukussa 2016, joka on käytännössä tarkoittanut sitä, että asiakastoimitukset ovat alkaneet kyseisen mallin osalta varmastikkin keväällä 2017, joka on puolitoista vuotta ennen tuota minun pyörävuokraustani, eli ihan "tuore" malli se enään silloin(kaan) ollut, kun minä pyörän vuokrasin.
https://forum.thaivisa.com/topic/953188-z900-kawasaki-2017/- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Tuossa vielä keskusteluketju muutaman vuoden takaa Thaivisa:n puolelta kyseisestä pyörämallista (Kawasaki Z900) ja siitä että ensimmäiset kyseisen mallin pyörät ovat jälleenmyyjillä esittelyssä Joulukussa 2016, joka on käytännössä tarkoittanut sitä, että asiakastoimitukset ovat alkaneet kyseisen mallin osalta varmastikkin keväällä 2017, joka on puolitoista vuotta ennen tuota minun pyörävuokraustani, eli ihan "tuore" malli se enään silloin(kaan) ollut, kun minä pyörän vuokrasin.
https://forum.thaivisa.com/topic/953188-z900-kawasaki-2017/Nyt ei puutu enää kun saataisiin jotenkin tuo numbasenssu thaikkuihin niin tulisi jotain matkailutarinaa ja kuvia päivystyksen sijaan.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei puutu enää kun saataisiin jotenkin tuo numbasenssu thaikkuihin niin tulisi jotain matkailutarinaa ja kuvia päivystyksen sijaan.
Päivystys pahasta, anteeksi, sinähän luet ja kommentoit päivystämättä, voisit antaa ohjeistuksen miten itse toimit.
Olisi oiva matkailutarina, kun Neiti 2010 ryhtyisi sanojensa mittaiseksi vedonlyöjäksi saapuen tänne Chiang Maihin poistuen Pandana ja satskun köyhempänä, voitaisiin jopa juutuupiin pukata kun poika itkee polvillaan ja luovuttaa rahansa orpokotiin, koska minä en niitä tarvitse.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Päivystys pahasta, anteeksi, sinähän luet ja kommentoit päivystämättä, voisit antaa ohjeistuksen miten itse toimit.
Olisi oiva matkailutarina, kun Neiti 2010 ryhtyisi sanojensa mittaiseksi vedonlyöjäksi saapuen tänne Chiang Maihin poistuen Pandana ja satskun köyhempänä, voitaisiin jopa juutuupiin pukata kun poika itkee polvillaan ja luovuttaa rahansa orpokotiin, koska minä en niitä tarvitse.Sama paskanjauhanta jatkuu..
Onneksi kohta päivälääkkeiden aika.. - Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Olisi oiva matkailutarina, kun Neiti 2010 ryhtyisi sanojensa mittaiseksi vedonlyöjäksi saapuen tänne Chiang Maihin poistuen Pandana ja satskun köyhempänä, voitaisiin jopa juutuupiin pukata kun poika itkee polvillaan ja luovuttaa rahansa orpokotiin, koska minä en niitä tarvitse.Laitappa senssu joku matkailutarina, jos ei thaimaasta sellaista ole niin vaikkapa sitten retkestä invataksilla jorviin.
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Olisi oiva matkailutarina, kun Neiti 2010 ryhtyisi sanojensa mittaiseksi vedonlyöjäksi saapuen tänne Chiang Maihin poistuen Pandana ja satskun köyhempänä, voitaisiin jopa juutuupiin pukata kun poika itkee polvillaan ja luovuttaa rahansa orpokotiin, koska minä en niitä tarvitse.Känniuhoa jo perjantain aamupäivällä. Eläköön kansaneläkelaitos! Santun kuva on otettu netistä WhatsApp kuvana klo 20:32 johon aikaan Pattayalla on jo pilkkopimeää.
WhatsApp-kuviin kun jää merkiksi nimenomaan kuvan ottamisaika, eikä esimerkiksi sen lähetysaika merkiksi. Sori pojat. Haavemotoristeja. Hieno pyörä kuitenkin! Senseilläkin on melkein jo sähköpotkulauta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tiedä kuka Santtu on eikä sillä ole oikeasti edes väliä, mutta en usko että Senssu ja santtu on sama henkilö, no miten reppana joko on velat maksettu, ja selvitetty kultapitoisuudet vosujen koruissa.
Reppana et ota kantaa vakuutuksiin otit kuitenkin, 1.10.2019 jälkeen kaikkiin oa viisumeihin ja niiden jatkoihin tarvitaan in 400.000 ja out 40.000 paateron vakuutusta, syykin on selvä ihmiset ovat jättäneet mitä suuremmissa määrin sairaalamaksut maksamatta, siksi vakuutus muuttui pakolliseksi...
Ensivuoden alusta pitää myös kaikilla turistiviisumeilla matkaavilla olla vakuutus, se tarkastetaan maahan tultaessa mikä on hyvä asia...
Viisainta olisi kyllä ottaa maahantultaessa 500-1000 paateron vero jolla katetaan varakkaiden viriilien jopa alfaurosten maksamatta jääneet hotellimaksut yhteisestä rahastosta, siis näiden kahden viikon miljonäärien.
Ja resupetteri olen jo vuosia tänne kirjoittanut, että se rakastamasi paikka on täysi turhake, ilman mitään tarvettää, siellä ei mikään asia ole parhaiten thaimaassa, jos haluat shoppailla mene bangkokiin, jos halua rannalle mene hua hiniin, tai johonkin muuhun rantakohteeseen, mutta jätä paskainen pattaya väliin... Tai noKahden miljoonan "paateron" vuoden vakuutus Kasikornista maksaa 2500 THB. Sisältää puolen miljoonan henkivakuutuksen ja haittakorvaukset selkeänä luettelona. Siinä on lueteltu jopa kipukorvaus hampaan paikkauksesta, murtuneesta nenästä ja murtumista erikseen tasasummilla.
Anonyymi kirjoitti:
Känniuhoa jo perjantain aamupäivällä. Eläköön kansaneläkelaitos! Santun kuva on otettu netistä WhatsApp kuvana klo 20:32 johon aikaan Pattayalla on jo pilkkopimeää.
WhatsApp-kuviin kun jää merkiksi nimenomaan kuvan ottamisaika, eikä esimerkiksi sen lähetysaika merkiksi. Sori pojat. Haavemotoristeja. Hieno pyörä kuitenkin! Senseilläkin on melkein jo sähköpotkulauta."Känniuhoa jo perjantain aamupäivällä. Eläköön kansaneläkelaitos! Santun kuva on otettu netistä WhatsApp kuvana klo 20:32 johon aikaan Pattayalla on jo pilkkopimeää.
WhatsApp-kuviin kun jää merkiksi nimenomaan kuvan ottamisaika, eikä esimerkiksi sen lähetysaika merkiksi. Sori pojat. Haavemotoristeja. Hieno pyörä kuitenkin! Senseilläkin on melkein jo sähköpotkulauta."
Tämä alkaa olemaan jo aika naurettavaa...
Kyseinen kuva on puhelimen muistissa, mutta ei ollut tallennettu tietokoneelle, joten nappasin kuvan vain nopeasti WhatsApp:n tietokoneversiosta, keskustelusta jossa olin lähettänyt WhatsApp:lla kuvan kaverilleni suomeen kyseisestä pyörästä, ja tuo "aikaleima" on juurikin tuosta lähetyksestä.
Tässä nyt vielä kuvakaappaus tuosta WhatsApp keskustelusta...
https://aijaa.com/3y2Dd1Anonyymi kirjoitti:
Känniuhoa jo perjantain aamupäivällä. Eläköön kansaneläkelaitos! Santun kuva on otettu netistä WhatsApp kuvana klo 20:32 johon aikaan Pattayalla on jo pilkkopimeää.
WhatsApp-kuviin kun jää merkiksi nimenomaan kuvan ottamisaika, eikä esimerkiksi sen lähetysaika merkiksi. Sori pojat. Haavemotoristeja. Hieno pyörä kuitenkin! Senseilläkin on melkein jo sähköpotkulauta.Santtu vastannee watsiin, jota minä en tunne, mutta on todellakin sähköpotkulautoja 10 kpl kylpylässä.
Todisteellisuus hauska ilmiö, joten todettakoon että kun pukkaa tytön pepunkuvaa, niin tyttö on lomamorsian.
Kun aijaa kuvan kauppakeskuksen kattorakenteista, se on Dillen olohuone.
Kun aijaa kuvat ..... niin ne leijuu.santtu_1975X kirjoitti:
"Känniuhoa jo perjantain aamupäivällä. Eläköön kansaneläkelaitos! Santun kuva on otettu netistä WhatsApp kuvana klo 20:32 johon aikaan Pattayalla on jo pilkkopimeää.
WhatsApp-kuviin kun jää merkiksi nimenomaan kuvan ottamisaika, eikä esimerkiksi sen lähetysaika merkiksi. Sori pojat. Haavemotoristeja. Hieno pyörä kuitenkin! Senseilläkin on melkein jo sähköpotkulauta."
Tämä alkaa olemaan jo aika naurettavaa...
Kyseinen kuva on puhelimen muistissa, mutta ei ollut tallennettu tietokoneelle, joten nappasin kuvan vain nopeasti WhatsApp:n tietokoneversiosta, keskustelusta jossa olin lähettänyt WhatsApp:lla kuvan kaverilleni suomeen kyseisestä pyörästä, ja tuo "aikaleima" on juurikin tuosta lähetyksestä.
Tässä nyt vielä kuvakaappaus tuosta WhatsApp keskustelusta...
https://aijaa.com/3y2Dd1Mielenkiintoista ja todellakin naurettavaa, mun mielestä sairasta, joten odottelen nyt runsaasti siitä Neidin moottoripyörästä, jossa paljon nappuloita sarvissa kuvia, joissa myös päähenkilö samassa kuvassa.
Kiitos Santtu että viitsit antaa vähän takaisin tuolle omanapanarssulle, joka on aina kaikkitietävä yli-ihminen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahden miljoonan "paateron" vuoden vakuutus Kasikornista maksaa 2500 THB. Sisältää puolen miljoonan henkivakuutuksen ja haittakorvaukset selkeänä luettelona. Siinä on lueteltu jopa kipukorvaus hampaan paikkauksesta, murtuneesta nenästä ja murtumista erikseen tasasummilla.
Ei maksa, kuolema tapaturmaisesti 1 milj, sairaala kulut in 60.000 ei out... maksaa 2860 paateroa vuodessa, tapaturma vakuutus...
ei riitä immigrationille
Samainen vakuutus yhtiö jota kasikorn kauppaa nimeltää muang thai insurance, kyseisen yhtiön sivulta voit katsella paljonko vakuutus maksaa vuodessa niin että se on terveys ja tapaturmavakuutus, minimi in 400.000, out 40.000 paateroa vakuutusmaksu on noin 60.000 - 120.000 paateroon vuodessa riippuen mm. vakuutetun iästä, yms...
Älä taas reppana ala vääntää paskaa tiedän asian...
Minulla on bupan vakuutus vaimon kanssa yhteinen korvaa miljoonaan asti, in800.000 out 120.000 per sairaus maksaa yhteensä noin 280.000 paateroa vuodessa, kalliimpia vielä toki löytyy... paljonkin.
Vakuutusta ei myönnetä ilman perusteellista lääkärintarkastusta, sorry vaan poju... - Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Santtu vastannee watsiin, jota minä en tunne, mutta on todellakin sähköpotkulautoja 10 kpl kylpylässä.
Todisteellisuus hauska ilmiö, joten todettakoon että kun pukkaa tytön pepunkuvaa, niin tyttö on lomamorsian.
Kun aijaa kuvan kauppakeskuksen kattorakenteista, se on Dillen olohuone.
Kun aijaa kuvat ..... niin ne leijuu.Kuksa ja silakkalaatikko todistanee mijonäärielämän..?
Anonyymi kirjoitti:
Kuksa ja silakkalaatikko todistanee mijonäärielämän..?
Edelleen, ryhdy nollaneiti mieheksi niin pääset kokemaan (todistamaan).
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Edelleen, ryhdy nollaneiti mieheksi niin pääset kokemaan (todistamaan).
Leikkimotoristi todistelee ja Sensu komppaa. Kylpylässä 10 sähköpotkulautaa. paateronumero huutelee väliin iänikuista vakuutusinformaatiotaan.
Noilla vakuutushinnoilla mitä hän huutelee, hänen täytyy olla yli 70 vuotias, huijattu ja vainoharhainen, jolle joku helppoheikki on myynyt vakuutuksen moninkertaisella hinnalla, taikka sitten Paaterolla on niin paljon valmiina sairauksia, ettei vakuutusyhtiö voi myydä hänelle normaaleja ikämiesten vakuutuksia. Veikkaan sekä että. Yli 70v ja vakavasti sairas vakuutuksen ottohetkellä.
Meillä luottokelpoisilla keski-ikäisillä terveillä ihmisillä ei vakuutukset maksa kuin muutaman sata euroa vuodessa ja ihan Suomesta ostettu. Kattaa ihan kaiken mahdollisen.
Trio moniongelma: Sensu, leikkimotoristi ja numba saapuvat aina yhtenä ryppäänä ja lähtevät yhtenä ryppäänä lounasaikaan, päivällisaikaan, iltapala-aikaan. Kuntoutus 17-18 jonka jälkeen illallinen. Sitten on vielä jugurttia ja leipää kasilta. Kympiltä sammuu valot.
Mopot ja Rolls Roycet pyörii mielessä vielä valojen sammumisen jälkeen ja V12 moottorien venttiilejä säädetään vielä REM-unessakin. - Anonyymi
Noilla hartioilla ei pyörää ajeta. Saattaa olla lapsikin tuo kuvaaja. 130cm pituutta.
- Anonyymi
Santtu voitti, Neitsykkä 2010 siirtyi perinteiseen.
- Anonyymi
Mitä se senssu nyt on voittanut ja mistä se noutaa palkinnon? Tuleeko kuva missä palkinto on kuksan vieressä ja onko se palkinto tällä kertaa nuudelipussi vai Pirkka-luumuja?
- Anonyymi
Se on melko coolin näköistä kun prosenttiliivimiehet ajelee vuoristokylpylässä nahkaliiveissään sähköpotkulaudoilla jonossa. Orpolapset pesee selät sitten ja pistetään sikarit palamaan ja potkulaudat lataukseen kotimatkaa varten.
- Anonyymi
Santtu pisti Neitsykän senssutteleen, mutta niinhän neitimäiset toimii, piruillaan niin kaikesta tietäväisinä ja sitten ollaan alahuulilerpallansa vaihtaen puheenaihetta.
- Anonyymi
ja kohta äiti huutaa lapset hiekkalaatikolta kotiin, iltapesu, iltapala ja nukkumaan.
jaksaa taas huomenna palstalla matkailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja kohta äiti huutaa lapset hiekkalaatikolta kotiin, iltapesu, iltapala ja nukkumaan.
jaksaa taas huomenna palstalla matkailla.Hyvä esimerkki neitimäisestä käytöksestä kun ei ole kykyä keskustella itse aiheesta, mutta niinhän Neitsykkä toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä esimerkki neitimäisestä käytöksestä kun ei ole kykyä keskustella itse aiheesta, mutta niinhän Neitsykkä toimii.
Bing, 2 minuuttia
Hienoa palstamatkailua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bing, 2 minuuttia
Hienoa palstamatkailua.Neitsykkä on paniikkihäiriöinen hermoheikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neitsykkä on paniikkihäiriöinen hermoheikko.
Bing, 1 minuutti.
Huipputulos, upeaa päivystämistä. Niinhän kaikki miljonäärit tekevät, silakkalaatikolla tai ilman.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2715900Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651929- 1801740
- 1191221
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä131171Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181561067Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71036Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41961RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49931Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288922