Vapaa kuvaus

Aloituksia

92

Kommenttia

6160

1. Phuket+on+Thaimaan+kohteiden+kalleimmasta+päästä,+ellei+kallein,++etenkin+liikkuminen+(taksit)+Thaimaan+hintatasoon+nähden+todella+hinnakkaita.+Samoin+lähes+kaikissa+asioissa+turisti-alueilla+on+"Phuket+lisä"+jossain+muodossa.Kortti+ei+käy+läheskään+kaikkialla+maksamisessa+ja+siinä+on+tietysti+aina+oma+riskitekijänsäkkin+olemassa,+joten+ehkäpä+suositeltavin+(tai+ainakin+itse+näin+toimin),+tarpeellinen+määrä+käteistä+(itselläni+tuo+määrä+on+noin+1.5-2+kertainen+siihen+summaan+nähden+minkä+arvioin+kuluttavani+matkalla)+Suomesta+mukaan+ja+vaihto+osissa+paikalliseen+valuuttaan+valuutanvaihtopisteissä.
  2. Tuohon+alkuräjähdykseen,+maailmankaikkeuteen+yms.+en+ala+isommin+ottamaan+kantaa,+koska+mennään+sellaisiin+asioihin+jotka+vaativat+vuosien/vuosikymmenten+asioihin+perehtymustä,+tutkimusta+yms.Mutta+olen+samaa+mieltä+siitä,+että+ihmettelen+myös+asioita+jotka+eivät+tunnu+pitävän+paikkaansa+havaintoihin+mitä+on+tehtävissä+(ja+esimerkiksi+tuo+aluituksessa+linkittämäsi+You-tube+video+kuuluu+juurikin+niihin+asioihin.Auringon+nousu-+ja+lasku-ajat,++päivän-+ja+yön+pituudet+ovat+varmastikkin+niitä+suhteellisen+helppoja+asioita+mitä+kuka+tahansa+voi+tarkastella+ja+pitää+niistä+kirjaa,+oli+missäpäin+maailmaa+tahansa,+oletko+samaa+mieltä+tästä+asiasta?Itse+olen+jonkin+verran+matkustellut,+tosin+ikinä+en+ole+eteläisellä+pallonpuoliskolla+käynyt,+(seitsemäs+pohjoista+leveyspiiriä+on+eteläisin+kohta+missä+olen+henkilökohtaisesti+käynyt)+Missäpäin+maailmaa+olenkaan+ollut,+aina+on+ilmoitetut+auringon+nousu+ja+laskuajat+minun+oman+henkilökohtaisen+havaintoihin+perustuen+pitäneet+täsmälleen+paikkaansa+joten+minulla+ei+ole+mitään+syytä+epäillä,+että+samoista+lähteistä+otetut+auringon+nousu+ja+laskuajat+sitten+eivät+pätisikään+vaikkapa+eteläisen+pallonpuoliskon+etelä-alueilla,+joissa+kuitenkin+asuu+miljoonia+ihmisiä,+jolla+on+omat+aistit+ja+pystyvät+joka+päivä+tarvittaessa+havainnoimaan+vaikkapa+juuri+auringon+nousun+ja+laskun.+Uskotko+sinä,+että+nuo+auringon+nousu+ja+laskuajat+ovat+oikein+vai+ovatko+"manipuloituja"?+ja+jos+ovat,+niin+miksi+miljoonat+ihmiset+jotka+aluilla+asuvat,+eivät+sitä+huomaa/tajua?Ja+jos+toteat+että+ne+ajat+oletuksellisesti+ovat+oikein,+niin+niitä+auringin+nousu+ja+laskuja+ei+saa+tuossa+kyseisessä+mallissa+(eli+videon+malli+jolla+ketju+aloitettu)+yhtään+mitenkään+sopimaan+tuon+mallin+kanssa.Haluatko+ottaa+asiaan+kantaa+jollain+tasolla?