Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

2805

1. Kyse+ei+vain+jostain+yksittäisestä+poliitikosta,+vaan+siitä+että+Venäläiset+alkavat+pikkuhiljaa+vaatimaan+että+hallitseva+poliittista+eliittiä+pitää+pystyä+vapaasti+haastamaan+ja+arvostelemaan,+eli+sellaista+asiaa+joka+ei+tämän+hetken+Venäjällä+ole+mahdollista.
  2. Itse+alun++100+000+hlö+kaupungissa+ja+täällä+on+kaksi+"oikeaa"+pyöräliikettä+ja+pari-kolme+sitten+hieman+pienempää+"pajaa".+Näistä+kahdesta+"oikeasta"+pyöräliikkeestä+vain+toisella+on+isommassa+määrin+normaalien+kulutusosien+(ketjut,+jarrupalat,+rattaat,+renkaat+yms.)+sekä+perusvarusteiden+(lokasuojat,+tarakat,+valot+yms)+lisäksi+jotain+muutakin+tarjolla,+eli+ajovarusteita/vaatteita+maastoajoon,+runkolaukkuja+yms.+ja+kyseisessäkin+paikassa+vain+yhdeltä+taikka+kahdelta+merkiltä+ja+vain+muutamia+malleja+vaikka+mallistossa+olisi+paljonkin+enemmän+tavaraa.Välillä+saatan+hakea+jotain+osaa+pyörääni+jos+on+sattunut+hajoamaan,+eikä+uutta+ole+itsellä+varastossa+eikä+halua+odottaa+verkkokaupasta+tilattua+osaa.Näiden+oikeiden+pyöräkauppojen+lisäksi+on+sitten+tietysti+XXL:n+pyöräosasto+valikoimineen+sekä+muutaman+marketin+urheiluosastot+joista+saattaa+satunnaisesti+löytyä+jotain+tarvitsemaani,+mutta+niistä+on+turha+etsiä+esim.+12vaihteisten+vaihteistojen+osiä+yms.Eli+kyllä+itselläni+isoin+osa+pyörätavarasta+tulee+verkkokauppojen+kautta,+ihan+jo+pelkästään+niiden+todella+paljon+oman+kaupunkini+kivijalkamyymälöiden+laajemmasta+valikoimasta+johtuen+sekä+myös+yleensä+selvästi+edullisemmat+hinnat+painavat+vaakakupissa.Mutta+kyllä+tulee+tilattua+myös+kotimaistenkin+verkkokauppojen+valikoimista,+esimerkiksi+Ridemoren+verkkokaupasta+on+tullut+usemapaan+kertaan+ostettua+EVOC:n+varusteita/vaatteita.+Sekä+sähköpyörän+varaosia+eBikeBrothersin+verkkokaupasta.Kyllä+kuitenkin+on+tilanne+se,+että+varmasti+ainakin+80%:a+ostoistani+kohdistuu+ulkolaisiin+(lähinnä+saksalaisiin)+verkkokauppoihin+ja+se+tuskin+tulee+muuttumaan+jatkossakaan.
  3. Itse+aikoinaan+koitin+maastopyöräillessä+totuttautua+lukkopolkimiin,+mutta+ikinä+en+saanut+sellaista+luottamusta+itseeni/ajamiseeni+että+niistä+olisi+maastoajossa+ollut+itselleni+enemmän+hyötyä+kuin+haittaa,+joten+olin+sitten+"pakoitettu"+siirtymän+flätteihin.Itselläni+kolmet+eri+flättikengät+(O´neal+pinned:it,+O´neal+traverse:t+sekä+Five+Ten+Trailcross:it).+Niillä+olen+tullut+tähän+asti+toimeen,+mutta+yksikään+niistä+ei+ole+kyllä+mikään+varsinainen+talvikenkä+tosiaankaan,+parin+tunnin+lenkki+muutamassa+pakkasasteessa+vielä+menee,+mutta+siitä+kylmemmässä+ilmassa+pitää+joko+jättää+ajamatta+taikka+laittaa+sitten+paksummat+talvikengät+jotka+eivät+ole+varsinaisia+pyöräkenkiä.Varsinaisia+talvikäyttöön+tarkoitettuja+flättikenkiä+ei+tunnu+löytyvän,+joten+suunnitelmissa+olisi+ostaa+joku+nilkan+yläpuolelle+oleva+flättikenkä+(tyyliin+Five+Ten+Impact+Mid)+ja+(sähkö)lämpösukat+jotka+sitten+yhdistelmänä+kävisivät+talvikengistä,+sitten+kun+sopivaa+tarjousta+tulee+kohdalle.