On nää vatkaimet helppoja ja huolettomia.
Akun ohjauselektroniikka kyrvähtää muutaman vuoden ikäisessä vatkaimessa, kun akuston sisälle kertyy kondenssivettä (normisuoritus?) ja auton hinaaminen saa tuhoaa koko moottorin, taajuusmuuttajan ja vähän muutakin.
https://www.youtube.com/watch?v=edi6yxrz5K4
Patterivatkaimen hinaaminen
17
204
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäisi saada vatkaimiin manuaalivaihteistot, niin saisi vaihteen vapaalle hinaamisen ajaksi, estämään lelektroniikan kyrvähtämistä ;-D
Kolmen polkimen ajo olisi myös hyyä myyntivaltti.- Anonyymi
Vieläkö jossain autossa on manuaalivaihteisto? Jo 20 vuotta sitten oli tytön mopossakin automaattivaihteisto, tosin vain variaattori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkö jossain autossa on manuaalivaihteisto? Jo 20 vuotta sitten oli tytön mopossakin automaattivaihteisto, tosin vain variaattori.
Varmaan suunnilleen puolessa liikenteessä kulkevista autoista on edelleen manuaalivaihteisto. Ei tuossa mitään erikoista ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan suunnilleen puolessa liikenteessä kulkevista autoista on edelleen manuaalivaihteisto. Ei tuossa mitään erikoista ole.
Uskomatonta!
- Anonyymi
Polttomoottoriauton hinaaninen on tavallista luontevaa jokapäiväistä touhua.
- Anonyymi
Sähköautoa hinatessa vetävien pyörien ei saa antaa pyöriä vapaasti. Sen vuoksi perinteinen hinausköyden avulla hinaaminen ei ole mahdollista. Surkeaa suunnittelua, kun sähkömoottoria ei voi edes kytkeä irti.
- Anonyymi
eikä maksa paljoa,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa hinatessa vetävien pyörien ei saa antaa pyöriä vapaasti. Sen vuoksi perinteinen hinausköyden avulla hinaaminen ei ole mahdollista. Surkeaa suunnittelua, kun sähkömoottoria ei voi edes kytkeä irti.
Köysi on yleismallin latauskaapeli. Vatkaimen akkua saa ladattua varsin nopeasti ja tehokkaasti hinaamalla. Tämä todistettu TM testaamana ynnä monessa yuotube videossa.
Näkyy vaan olevan se jippo, että hinaaminen silloin, kun korkeajänniteakku ei ole toiminnassa tuhoaakin auton elektroniikkaa 10 000 - 20 000 euron edestä.
"Pohjola Vakuutuksen tietojen mukaan sähköautot ovat useammin hinauksen tarpeessa kuin muut käyttövoimat, ja hinaustarve kasvaa ajoneuvon ikääntyessä voimakkaammin kuin muissa käyttövoimissa."
"sähköautojen hinauksista käyttäjälähtöisistä virheistä yleisimpiä ovat käyttövoiman loppuminen, latausluukun jumittuminen ja talvella erilaiset juuttumiset."
Tyypillisin hinauksen aloituspaikka on latausasema, jossa latausta ei saatu käyntiin jäätyneen latausluukun tai ohjelmistobugituksen vuoksi eikä akku enää riitä ajoon seuraavalle latausasemalle. Pitäiis olla pilkkihaalarit pakollinen varuste vatkainkuskeille, ettei tule vilu...
Toinen merkittävä syy on "juuttuminen". Ei näytä olevan 2+ tonnin massa ja juosten kustu luistonesto olevan kovinkaan toimiva yhdistelmä.
- Anonyymi
Jokaisesta automallista löytyy hinausohjeet kyseisen auton käyttöohjeista. Ohjeiden vastaisella hinauksella saadaan aikaan vahinkoa myös polttomoottoriauton automaattivaihteistoon.
Tyhmyydestä rangaistaan tuossakin tapauksessa. - Anonyymi
Varmaan myös ladattava 4 vetohybridi on ongelmallinen hinattava joissa sähömoottori pyörittää takapyöriä.
Minulla myös auton ohjekirja kieltää ehdottomasti auton hinaamisen missään olosuhteissa, vaan pitää kuljettaa lavakuljetuksena/kärryssä.
Ja auto ihan neliveto automaatti Bensakoneella.
Taitaa aika harvassa olla uudehkot autot mitä saa hinata köyden perässä toisen auton toimesta, ihan voimanlähteestä riippumatta.- Anonyymi
Vaihteiston voitelu ei yleensä pelaa, kun kone ei käy. Joten ei saa lankaan hinata vetävät pyörät maassa tai vain rajoitetun matkan & rajoitetulla nopeudella.
Sitä on kyllä joskus harrastettu, että nostetaan etupyörät ilmaa ja peräpää saa rullata hinausauton perässä.
Raskasta kalustoa hinattaessa ongelma ratkaistaan nappaamalla kardaani irti.
Mutta sähkövatkaimissa näköjään kivoja ylläreitä tarjolla esim näissä polttomoottori vetää edestä ja sähkömoottori työntää takaa -rakenteissa. Tai jos yritetään ladata akkua hinaamalla, kuten sinäputken tapauksessa ilmeisesti oli tehty. Jos vatkaimen sähkömoottoria pyöritetään, mutta korkeajännitejärjestelmä ei ole päällä, niin sähkömoottorin tuottama teho saattaakin karata savuna ilmoille. Ja siinä sivussa karkaa myös taajarin ym. elektroniikan toimintasavu.
Mut nou hätä. patteripetterien uusi normaali on, että vatkaimen korjauskustanus on aina 5-numeroinen.
- Anonyymi
Ei autoja olla enää vuosikymmeniin hinailtu, ne nostetaan lavetille.
Sähköautot hajoavat todella harvoin. - Anonyymi
kasko pitää olla, muuten on tili nolla... köyhien autoilu loppuu ....onnea vaan euroopan ilmaston muunnos.... köyhiltä loppuu autoilu. ja pörrssit romisee alas
- Anonyymi
sähköautot tuhosi talouden..
- Anonyymi
Pikkupojat ne leikkii patteriautoilla. Näin aikuisena ei enää viitsi eikä kehtaakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1455093
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413263- 2463086
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?442638- 361814
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271595Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411556- 161447
- 231437
- 241337