Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Höpöhöpö+Olli.+Vauvan+kaste+sinänsä+ei+edellytä+lapselta+mitään+eikä+kirkosta+eroamisesta+tule+nykyisin+mitään+ongelmia,+ellei+sitten+suhteissa+vanhempiin.+
Yksikään+oikea+psykologi+tai+psykiatri+ei+väitä,+että+8-vuotias+pystyisi+tekemään+itsenäisen+päätöksen+elämänkatsomuksensa+suhteen.+Haluaisin+ietää,+että+onko+mitään+tilastoja+mormonilasten+kieltäytymisestä+kasteesta.+Kun+ottaa+huomioon+uskontojen+määrän++(mm.+kristillisiä+ryhmiä+on+yli+30+000),+joten+normaalilla+todennäköisyydellä+van+hyvin+harva+8-vuotias+valitsisi+mormonismin,+ellei+heitä+ole+aivopesty.+
Edes+rippikouluun+meno+ei+ole+aidosti+lapsen+oma+valinta,+vaikka+silloin+ollaan+jo+14-+15-vuotiaita.+Jos+Olli+haluat+jotain+kritsoida+kristittyjen+tavoissa,+rippikouluun+laittaminen+on+pahempi+ongelma+kuin+Vauvan+kastaminen.+
>+Jossakin+iässähän+se+päätös+on+lapselle+luovutettava.
Miksi+ei+saman+tien+4-vuotiaana?+
Oikea+ikä+on+täysi-ikäisenä+18-vuotiaana.
30.04.2019 17:15
Mitä+on+kumottu?+Kerro+vihdoin!+Vai+tarkoitatko,+että+kirkon+virheelliset+tiedot+esim.+intiaanien+alkuperästä+on+kumottu?
30.04.2019 09:37
Mitä+ihmettä+höpötät?+Etkö+ole+kuullut+kirjainyhdistelmästä+DNA.+Enkä+nyt+tarkoita+puhelinoperaattoria.
30.04.2019 09:36
>+Missä+muualla+saa+nauttia+oikeaa+opetusta+kuin+juuri+kirkkomme+perheissä?
Smithin+opin+syöttäminen+lapselle+on+aivopesua.Ja+arvata+saattaa,+että+nykyaikana+moninainnista+tai+mustien+kevottomuudesta+pappeuteen+ennen+vuotta+1978+ei+kerrota+halaistua+sanaa.+
Vauvoja+kastavat+ovat+kuitenkin+rehellisiä,+koska+he+eivät+valehtele,+että+kseessä+olisi+lapsen+oma+valinta+kuten+mormonit+tekevät+8-vuotiaiden+suhteen.
Vauvana+kastetut+(kuten+minä)+voivat+huoletta+jättää+kirkon+iman+mitään+seurauksia,+mutta+mormonikasteen+8-vuotiaan+ottanut+ja+kirkosta+aikuisena+eronnut+voi+saada+syntinsä+anteeksi+vain+siten+että+hänen+kurkkunsa+leikataan+auki,+jolloin+veri+valuu+maahan+sovitukseksi.+On+siis+hirveä+kohtalo+syntyä+mormoniperheeseen+ja+mennä+kasteelle+8-vuotiaana,+jos+Smithin+kirkon+usko+ei+kannakaan+enää+aikuisena.
30.04.2019 09:33
Ei+ole+mitään+syytä+"toipua"+kasvissyönnistä.+Yhtä+vähän+on+syytä+"toipua"+uskomattomuudesta+mormonismiin.
29.04.2019 16:29
Niin,+kumma+kyllä,+tuota+valintaa+uskontojen+(ev.+lut+tai+ort)+tai+elämänkatsomustiedon+välillä+kysyttiin+lomakkeessa+vanhemmilta+eikä+lapsilta+itseltään,+mutta+luonnollisesti+siirsin+valinnan+asanosaisille.+Varmaankin+myös+kaikki+mormonit+toimivat+minun+tavallani,+koska+hehän+luottavat+lapsen+pystyvän+vapasti+valitsemaan+kasteelle+menonsakin+8-vuotiaina.
29.04.2019 07:26
Vai+ei+ole+vikoja?+Pikkutyttöjen+moninaiskentelu,+rasismi,+kymmenysten+kerääminen+johdon+bisneksiin(ei+hyväntekeväisyyteen),+ym.+ym....
Jos+tuo+on+sinusta+parhainta+kaikista,+jokin+on+vialla.
29.04.2019 07:21
Eipä+ole+minunkaan+lapsiani+kastettu.+Jos+haluavat+liittyä+johonkin+kirkkoon,+voivat+tietysti+liittyä.
28.04.2019 19:50
Jeesuksen+opetuslapsi+ei+usko+Smithin+mininaintioppiin,+rasismiin+ym.
28.04.2019 14:11
Et+ole+osoittanut+yhtäkään+virhettä+viesteissäni.+Kyllä+minä+kirjoitan+ilman+sensuuria+kirkkosi+kannalta+ikävistäkin+tosiasioista.+Kun+et+pysty+vastaamaan,+kiukuttelet+syyttämällä+panettelusta+(vailla+todisteita)+tai+jättämällä+kokonaan+vastaamatta.
28.04.2019 14:10
Yhtä+suuri+kuin+Kim+Jong+Un+ja+Idi+Amin.+Suunnilleen+yhtä+vanhurskaskin.+Tosin+muut+eivät+tietääkseni+ainakan+julkisesti+harjoittaneet+sellaisita+irstailua+kuin+Young.+Kyllä+hänen+touhunsa+olivat+karmeita,+eivät+pelkästään+näyttäneet+siltä.+Karmeita+olivat+myös+hänen+umpirasistiset+näkemyksensä.+Nekin+todistavat,+ettei+hän+ollut+Jumalan+profeetta.+
Ollilla+on+psykologinen+ongelma.+Hän+ei+pysty+seisomaan+omilla+jaloillaan,+vaan+hänen+täytyy+turvautua+mahtimiehiin,+kuten+Enver+Hoxha,+Joseph+Smith,+Brigham+Young+ym.+Lasten+kohdalla+on+ymmärrettävää,+että+he+hakevat+auktoriteettejä.+Jos+vieläaikuisenakin+hakee,+silloin+kunnon+aikuistumista+ei+ole+tapahtunut.
28.04.2019 14:07
Teette+omia+taikakastepuljauksianne,+joihin+tellä+on+kirkkonne+valtuus.+Mitään+muuta+valtuutta+teillä+ei+ole+tehdä+kenellekään+toimituksia,+jotka+jopa+voivat+loukata+joidenkin+vakumusta.
28.04.2019 14:02
Millä+perusteella+väität,+että+kirkolla+oli+pappeuden+valtuus?+
Jos+alussa+olisi+jostain+syystä+ollutkin,+kaiken+tapahtuneen+perusteella+se+olisi+pitänyt+ottaa+pois.
28.04.2019 08:31
>+Kirkko+tekee+tärkeää+ja+hyvää+työtä...
Mikä+on+se+hyvä+työ,+jota+kirkko+tekee?+Smithin+oppien+levittäminen+ei+ole+hyvää+työtä.
28.04.2019 08:30
Tuossa+näkee+uskontojen+vaarallisuuden.+Ollikin+näkee+toisaalta,+että+mustien+sorto+oli+väärin,+joten+hänellä+lienee+omantunnon+rippeitä+jäljellä,+mutta+sillti+hän+"luottaa+kirkkoon"+ja+uskoo,+että+joku+keksisi+hyvän+selityksen+rotusorrolle.+Pikkutyttöjen+moninaintia+Olli+sen+sijaan+ei+ole+selvästi+koskaan+tuominnut,+vaan+toisinaan+jopa+kieltänyt+sen.
28.04.2019 08:29
Kyllä+ne+ovat+ihan+tieteellisiäkin+asioita+mitä+esim.+BY+on+sanonut+mustaihoisista+ja+jotka+on+kirjattu+mormonien+omaan+julkaisuun+Journal+of+Discourses.+Turhaan+Olli+yrität+valkopesua.+Historia+todistaa,+että+mormonikirkko+ei+ole+Jumalan+kirkko,+ellei+sitten+Jumala+ole+rasisti,+sovinisti+ja+despootti.
28.04.2019 08:24
Ja+vielä+ruokavaliosta+lastemme+suhteen.+Emme+ole+heille+lihaa+tarjonneet,+mutta+emme+myöskään+kieltäneet+syömästä.+Eivät+ole+missään+vaiheessa+ryhtyneet+syömään.
28.04.2019 08:18
Omia+lapsiani+en+ole+pakottanut+mihinkään+uskoon+tai+ateismiin.+Olen+siinä+mielessä+kuin+mormoni,+että+luotan+lapsen+omaan+vapaaseen+valintaan+ja+jo+ennen+kahdeksan+vuoden+ikää,+koska+se,+että+lukeeko+koulussa+uskontoa+vai+elämänkatsomustietoa,+pitää+päättää+jo+ekaluokan+aluksi.+Yksi+valitsi+uskonnon,+toinen+elmänkatsomustiedon.+Eivät+ole+vaihtaneet+myöhemminkään,+vaikka+olisivat+voineet.
28.04.2019 08:16
Minun+vanhempani+eivät+koskaan+pakottaneet+minua+syömään+lihaa.+Suhteeni+ruokaan+ei+ole+vinoutunut,+koska+en+syö+lihaa+edelleenkään.
28.04.2019 08:12
>+Sinä+olet+varmaan+paljon+häntä+viisaampi+ja+tunnet+paremmin+sen+ajan+tilanteet+ja+olet+paremmin+ajanut+Jumalan+työtä+kuin+tämä+suurmies.+
Näin+on.+Paitsi+että+Brigham+Young+ei+ollut+mikään+suurmies.+Minä+ajan+Jumalan+työtä+vastumalla+mormonismia.+BY+itse+sanoi,+että+mikäli+se+mitä+hän+opettaa+ei+ole+Jumalasta,+hän+ei+ole+oikea+Jumalan+profeettta.+Siis+joko+Jumala+oli+sekopää+rasisti+tai+sitten+Young+ei+ollut+oikea+Jumalan+profeetta.+Itse+Smithkin+sanoi,+että+ilmoitukset+voivat+tulla+Jumalata,+hän+ei+itsekään+tiedä,+että+milloin+ilmoitukset+tulevat+Jumalalta,+milloin+perkeleeltä+ja+milloin+ihmismieleltä.
>+Hieman+kunnioitusta+ja+ymmärrystä+suurmiehelle.+
Jos+sinä+pidät+Stalinia,+Hoxhaa,+Kimiä,+Smithiä+tai+Youngia+suurmiehenä,+se+ei+koske+minua.+Minulla+ei+ole+mitään+syytä+kunnioittaa+ketään+heistä,+vaikka+Stalinia+voi+aidosti+suurmieheksi+silti+kutsua+hänen+(hirveidenkin)+tekojensa+ja+saavutustensa+vuoksi.+Noista+kaikista+on+varmaankin+julkaistu+postimerkki+tai+useampikin.
27.04.2019 19:37
110 / 162