Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>+Ei+kuulu+nytkään.+
Niin,+evankeliumiin+ei+kuulu+nytkään,+mutta+Smithin+oppiin+kuuluu.+Sitähän+juuri+yritin+sinulle+opettaa.
18.04.2019 21:01
Tällä+hetkellä+käytäntö+ei+ole+voimassa,+mutta+kyseessä+on+kikkosi+mukaan+IKUINEN+PERIAATE.
18.04.2019 17:55
Mainitse+YKSIKIN+valhe,+jota+minä+suollan!+
Kyllä+minä+vastaa+apologien+onnettomiin+selityksiin+ja+puolusteluihin+esim.+piispa+Snow'n+tapauksessa,+pallopurkkijutuissa+ym.+hölmöilyissä.+En+minä+niitä+floppaa+vaikka+en+joka+välissä+tuokaan+niitä+esiin.+Kirkkosi+puolustaminen+ja+sen+apologian+puolustaminen+olisi+SINUN+tehtäväsi,+ei+minun!+Ei+Pohjois-Koreaa+arvostelevien+tarvitse+joka+välissä+suoltaa+Kimin+propagandaa!
Kirkkosi+on+se,+joka+suoltaa+propagandaa,+jonka+osoitan+valheeksi.+Minä+kerron+totuuksia.+Et+ole+osoittanut+yhtäkään+väitettäni+valheeksi.+Olet+kuin+tyhjä+tynnyri.
18.04.2019 17:54
Uskoa+Kimiin+voi+aivan+hyvi+verrata+uskoon+Smithiin.+Itsekin+toisessa+ketjussa+myönnät,+että+kyse+on+vain+uskostasi,+ei+todistettavissa+olevista+asioista.+Jos+Smith+on+"MINUN+MIELESTÄNI"+(kuten+kirjoitat)+Jumalan+profeetta,+so+what?+Kim+o+jonkun+mielestä+maailman+valo.+So+what?+Sekaisin+ovat+kummankin+väitteen+esittäjät!
Jeesusken+rakastamisen+pitäisi+johtaa+aitoihin+rakkaudentekoihin.+Niitä+eivät+ole+pikkutyttöjen+pakkonainnit+ja+niiden+hyväksyminen.+Sellaisiin+oppeihin+uskovien+pitäisi+tehdä+parannus!+Kirkossanne+Jeesuksen+rakastaminen+on+siis+käännetty+aivan+päälaelleen.++
Kyllä+minä+uskon+Jeesuksen+opetuksiin.+Eräs+minulle+läheinen+jo+edesmennyt+ateistikin+sanoi,+että+Raamatussa+ja+Jeesuksella+on+paljon+hyviä+opetuksia.+Se+ei+poista+sitä+tosiasiaa,+että+ennen+Jeesus+ratsasti+aasilla,+mutta+nykyisn+monet+aasit+yrittävät+ratsastaa+Jeesuksella.+Mormoniopissa+ei+ole+juuri+lähimmäisenrakkauden+häivääkään.+
Sinulle+parannus+merkitsee+Smithin+oppiin+haksahtamista.+Sellaista+"parannusta"+en+taatusti+aio+tehdä+enkä+toivo+kenenkään+muunkaan+tekevän!
18.04.2019 17:49
Minä+kerron+totuuksia,+jotka+ovat+sinulle+kiusallisia.+Itse+en+kyllä+vitsailisi+akkamaisuuksilla+enkä+rasismilla,+koska+niillä+on+synkkä+historia.+Sinulla+sekä+sovinismi+että+rasismi+ovat+oman+kirkkosi+historiassa.
18.04.2019 17:40
Sinulla+on+sairas+tirkistelytaipumus,+koska+väität+Smithin+naineen+kaikkia+vaimojaan+heinäladossa,+vaikka+mitään+historiallista+todistetta+et+ole+pystynyt+esittämään.+Minä+olen+esittänyt+vain+yleisesti+tiedetyn+(jopa+mormonihistorioitsijoiden+dokumentoiman)+TOTUUDEN+siitä,+että+Smith+naiskenteli+adoptiotytärtään+heinäladossa+salassa+Emma-vaimoltaan,+mutta+jäi+tämän+nähden+kiinni.+Jos+tuon+tosiasian+toteaminen+on+sinusta+sairasta+tirkistelyä,+en+voi+sinun+psyykkeellesi+mitään.+
Smithillä+kieltämättä+on+ollut+heinäladossa+hauskaa.+Missä+määrin+hänen+adoptiotyttärellään+Fanny+Algerilla+on+ollut,+se+ei+olekaan+yhtä+helppo+arvata.+Joka+tapauksessa+adopitiotyttärenä+hän+oli+alisteisessa+asemassa+Smithiin+nähden,+joten+kyseessä+on+seksuaalinen+hyväksikäyttö.
18.04.2019 17:37
Smithin+"evankeliumiin"+kuuluu+mm.+monijumalaisuus,+moninainti,+taika-alusvaatteet,+uskominen+historiallisiin+valheisiin+mm.+intiaanien+alkuperästä+ym.+ym.+
Jeesuksen+evankeliumissa+on+paljon+inhimillisyyttä,+Smithin+opissa+ei.+Jälkimmäisessä+jyrätään+ihmisten+(mm.+pikkutyttöjen+ja+tummaihoisten)+oikeudet.
18.04.2019 17:31
>+Parasta+vaan+uskoa+kirkon+virallisen+opin+mukaan+sellaisena+kuin+se+on+nykyään.+
Miksi?+Ai+niin,+pitäähän+Pohjois-Koreassakin+uskoa+nykyiseen+propagandaan.
18.04.2019 17:27
Smithin+oppi+ei+ole+evakeliumia.+Evankeliumille+löytyy+kelpo+määritelmä+esim.+Wikipediasta.+Vain+mormonien+kaksoiskielellä+evankeliumi+on+Smithin+opin+synonyymi.+
Kerro+nyt+edes+YKSI+esimerkki+propagandasta,+johon+minä+uskon!+Kyllä+kirkkosi+yrittää+peitellä+monia+asioita,+mutta+minä+tuon+peittelyt+ilmi.+EI+minun+tarvitse+lukea+mitään+propagandaa,+koska+kirkon+omista+lähteistäkin+(mm.Journal+of+Discourses)+ja+tieteestä+löytyy+vastakset+Smithin+satuihin+ja+mormoniapologian+epätoivoisiin+selittelyihin,+jotka+eivät+täytä+mitään+tieteellisiä+kriteereitä+(esim.+pallopurkkijutut).+Niille+nauravat+naurismaan+aidatkin!
>+Eihän+me+sen+kummemminkaan+kuin+kukaan+muukaan+pystytä+todistamaan+uskonasioita.
Näinhän+se+on,+mutta+uhoat+Smithin+oppia+kuin+se+olisi+totuus!+Muistuttaa+kovasti+Kimien+propagandaa,+varsinkin+kun+kyseessä+on+vääristelty+totuus.+
>+Siellä+kirkon+sivuilla+ne+ovat+luettavissa+ja+voi+verrata+vastustajien+panetteluihin+kumpi+puhuu+totta.
Aivan.+Jokainen+täysijärkinen+näkee,+että+mikä+on+totta.+"Panettelu"+on+aina+osoittautunut+totuudeksi,+jonka+kirkkokin+on+usein+joutunut+myöntämään.+Sinähän+et+lue+edes+kirkon+sivuja+ja+vaadit+minua(!)+kertomaan+sinulle+kirkon+onnettomat+selittey-yritykset.+Uskot+niihin+jo+etukäteen+edes+lukematta!
Vääryyttä+on+tapahtunut+todella+paljon+ja+monet+ovat+joutuneet+kärsimään.
18.04.2019 17:26
Kysyin+että+millä+tavalla+minä+muka+vääristelen+historiaa.+Et+anna+tietenkään+yhtäkään+esimerkkiä.+Kirkko+on+jatkuvasti+pyrkinyt+pimittämään+omilta+jäseniltäänkin+kiusallista+historiaansa,+mutta+antien+"paljastusten"+vuoksi+on+joutunut+jatkuvasti+perääntymään+ja+myöntämään+aiemmin+kiistämänsä+asiat.+
Tiede+tietää+aika+hyvin+maalliset+asiat.+Koska+Smithin+saduissa+on+paljon+maallisia+asioita,+jotka+tiede+on+kumonnut,+se+osoittaa,+että+tuskin+Smithin+oppi+on+hengellisestikään+oikea.+Kaikki+maallinen+on+pielessä;+intiaanien+alkuperä,+hieroglyfit,+lintujen+ruokinta,+...+Miksi+Jumala+valehtelisi+edes+pienessä+asiassa?
Propagandaa+suollat+sinä.+Minä+kerron+tutuuksia.+
Jeesukseen+minä+en+kiellä+ketään+uskomasta,+Smithiin+kiellän.+Jeesuksella+oli+sentään+paljon+inhimillisä+opetuksia.+Jos+olen+saanut+pelastettua+sieluja+Smithin+epäinhimillisen+opin+pauloista+pois,+olen+toki+onnellinen.+Se+on+tarkoituksenikin.+
>+Onko+se+hyvä+ja+oikea+asia?
On.+Erinomainen+asia.
18.04.2019 17:16
Tuopuoleisesta+puheen+ollen+usein+sanotaan,+että+antakaa+heidän+(vainajien)+levätä+rauhassa.+Jos+jotain+tuonpuoleista+on+olemassa,+ovatko+ihmiset+siellä+aina+väsyneitä?+Ehkä+mormonit+ovat+poikkeus,+koska+heillähän+suorittaminen+(mm.+henkilasten+tehtailu)+jatkuu+kiivaana.
18.04.2019 15:54
Kerro+ihmeessä,+että+millä+tavalla+minä+muka+vääristelen+kirkon+historiaa?+Kerron+yleisessä+tiedossa+olevia,+osin+jo+kirkon+itsensä+myöntämiä+asioita.+Kirkko+esim.+jo+myöntää,+että+Smithillä+oli+seksiuhteita+"vaimojensa"+kanssa.+Sinulle+se+tuntuu+olevan+arka+paikka,+koska+syytät+totuuden+kertojia+valehtelijoiksi.+Syytä+siis+omaa+kirkkoasikin+valehtelijaksi,+koska+sekin+jo+myöntää+saman+asian.+
Pysäys+länsimaissa+on+toivottavasti+pysyvää.+Hyvin+todennäköisesti+onkin.+Nykyisenä+internetin+ja+vapaan+tiedonkulu+aikakautena+vain+imbesillit+haksahtavat+Smithin+satuihin.
17.04.2019 18:33
Hienoa+että+todistat+avoimesti+sovinismisi+puhumalla+akkamaisista+juoruista.+En+minä+mitään+pyhiä+miehiä+mustamaalaa,+vaan+kerron+totuuden+mormonimiehistä.+He+eivät+ole+pyhiä+millään+kriteereillä.+Minä+kerron+yleisesti+tiedettyjä+historiallisia+totuuksia.
17.04.2019 18:28
Miksi+sinä+olet+kiinnostunut+Smithin+tekosista+"vaimojensa"+kanssa+heinäladossa?+Kai+naimiseen+muitakin+paikkoja+oli?+Heinälato+on+todistettu+naintipaikaksi+tietääkseni+vain+yhdessä+tapauksessa+eikä+silloin+ollut+kyse+Smithin+vaimosta,+vaan+kasvattityttärestä,+jota+hän+nai+vaimonsa+Emman+selän+takana.
17.04.2019 18:26
Kyllä+minä+voin+aivan+hyvin+kertoa+sen,+että+mitä+evankeliumilla+normaalikielessä+tarkoitetaan+täysin+riippumatta+siitä,+että+uskonko+Jeesuksen+ylösnousemukseen+vai+en.+Teillä+on+evankeliumille+kaksoiskielenne+mukainen+merkitys:+Smithin+oppi.+Normaalikielessä+evankeliumilla+EI+TARKOITETA+Smithin+oppia.+
Smithin+tekosilla+on+merkitystä+siinä+missä+David+Koreshin+tekosilla.+Kristinuskoon+ne+liittyvät+vain+löyhästi.
17.04.2019 18:24
Miksi+minun+pitäisi+joka+vaiheessa+tositaa+kirkon+valheet+esim.+piispa+Snow'n+tapauksessa?+Sinä+saat+suoltaa+kirko+valheita+ihan+niin+paljon+kuin+haluat.+Minulla+ei+ole+siihen+mitään+velvollisuutta.
17.04.2019 18:19
Käytän+Kimiä+rinnakkaisesimerkkinä+Smithin+opista.+Sinä+rakastat+Smithiä+ja+hänen+hännystelijöitään,+et+Jeesusta.
17.04.2019 18:17
Jos+joka+asiaan+löytyy+tyydyttävä+vastaus,+miksi+et+niitä+kerro+vaan+epätoivoisesti+kyselet+minulta?+Kerro+ihmeessä+sitä+järkipuhetta,+jota+minä+en+muka+kuuntele?+Kimin+propaganda+ei+ole+järkipuhetta.+Minä+nimenomaan+kuuntelen+omaa+sydäntäni.+Jos+Jumala+on+olemassa,+antaako+hän+pikkutyttöjen+moninaintikäskyjä?+Jos+Jumala+on+olemassa,+käskeekö+hän+tappaa+mustaihoisen+naineet+kurkku+auki+viiltämällä?+Ei.+Sydämeni+kertoo+ihan+toista.+Ortooksit+opettavat,+että+Jumalan+jokainen+voi+löytää+omasta+sydämestään.+
Kyllä+se+olet+sinä,+joka+on+lakannut+kuuntelemasta+omaa+sydäntään,+koska+oma+korotuspaikka+ja+odotettavissa+oleva+haaremi+kiinnostavat+enemmän.
17.04.2019 18:16
SINÄ+voi+sen+kertoa.+Tutki+mm.+mormonien+omaa+julkaisua+Journal+of+Discourses.+Siellä+kaikki+asiat+on+esitetty+laajoissa+asiayhteyksissä,+joita+tälle+palstalle+ei+saa+suoraan+lainata,+koska+ne+sääntöjen+mukaisesti+poistettaisiin.+
Minä+kerron+totuudet+niin+Brigham+Youngin+kuin+muidenkin+"profeettojenne"+hölmöilyistä.
17.04.2019 12:54
Ei+evankeliumiin+ole+koskaan+kuulunut+pikkutyttöjen+pakkomoninaintia.+Olet+täysin+ulalla,+jos+sellaista+kuittelet.+Moninaintioppi+on+Smitin+kaveriensa+avustuksella+kehittelemä+valheoppi+sen+jälkeen+kun+hän+jäi+housut+kintuissa+kiinni+ottotyttärensä+paneselusta+heinäladossa.
17.04.2019 12:50
113 / 162