Vapaa kuvaus

Aloituksia

283

Kommenttia

4387

1. Suunnitelmissahan+oli+ilmeisesti+peittää+Estonia+betonilla+nopeasti+jotta+kukaan+ei+pääsisi+tutkimaan+mitä+todellisuudessa+oli+tapahtunut,+vähän+samoin+meneteltiin+Suomen+historian+kanssa.Ruotsilla+oli+kuulemma+suuri+merisotaharjoitus+alueella+samaan+aikaan+kun+Estonia+upposi...
  2. "Estonialta+selvinnyt+kertoo+uutuus­dokumentissa+nähneensä+vedessä+mystisen+esineen+–+todistaja­lausuntoon+kirjattiin+väärät+tiedot"Reintamm+kertoi+lukeneensa+vasta+kuusi+vuotta+myöhemmin,+miten+hänen+lausuntonsa+oli+kirjattu+ylös+ja+hämmästyi.+Papereissa+luki,+että+Reintamm+olisi+nähnyt+vedessä+osia+Estoniasta+irronneista+porrasrakenteista.–+Se+oli+täysin+väärin+kirjoitettu!+Kuvailin,+mitä+olin+nähnyt+vedessä,+mutta+en+koskaan+nähnyt,+että+se+olisi+laivasta+mereen+irronneita+portaita.+Minä+olin+spekuloinut,+mitä+se+olisi+voinut+olla+löytääkseni+jonkun+loogisen+selityksen.+Kertomukseni+oli+väännetty+haluttuun+suuntaan.Kun+Carl+Eric+Reintamm+näki+uuden+filmimateriaalin,+oli+hän+helpottunut.–+Olen+odottanut+tätä+vuosia.+Se+on+mullistava+tieto.Reintammen+mukaan+Meyer+päätyi+tutkimuksissaan+epäilyyn,+että+Estonia+olisi+törmännyt+sukellusveneen+kanssa.+Dokumentissa+Hummel+kertoo,+että+myös+eräs+toinen+turman+eloonjääneistä+olisi+kertonut+nähneensä+meressä+sukellusveneen+komentotornin.–+Ainoa+looginen+selitys+(rungon+reiälle)+on,+että+Meyer-telakan+tutkinta+oli+oikeassa,+ja+sukellusvene+oli+aiheuttanut+vauriot,+sanoo+Reintamm+nyt+Aftonbladetille.–+Rungossa+on+reikä,+jonka+aiheutti+jokin+laivaa+päin+törmännyt.+Mielestäni+kaikelle+löytyy+aina+looginen+selitys.+Uskoakseni+Meyer-telakan+tutkija+oli+oikeassa+hänen+vierailtuaan+luonani+vuonna+2000,+mutta+asia+tarvitsee+lisäselvitystä.Meyer+on+kertonut+laivassa+olleesta+salaperäisestä+kylkirepeämästä+jo+vuonna+1997+julkistaessaan+omia+tutkimustuloksia+turmasta.+Asiasta+uutisoi+tuolloin+muun+muassa+sanomalehti+Kaleva."https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006651485.htmlJotain+todella+hämärää+tässä+Estoniassa+näyttäisi+olevan.+😂