Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
167-176
profiilit
167-176
167-176
Vapaa kuvaus
Aloituksia
26
Kommenttia
1026
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kelassa+näköjään+päätökset+näkyy+kun+puoliyö+koittaa.+"
Päivällä+tekevät+päätöksiä+ja+yöllä+ajavat+ne+järjestelmään+kerralla+kaikki+kaikkien+tekemät+päätökset,+siksi+näkyy+vasta+seuraavana+päivänä+ja+saattaapi+olla+että+tuurillaan+näkee+jo+heti+puoliltaöin.+
Hyvä+peli+oli,+tai+ainakin+voitto.+
Sitten+sunnuntaina+Italialle+"pataan".+Meikäläisestä+sitä+löytyy+joitain+pisaroita+italialaisvertakin+kun+joku+oli+tutkinut+sukua+niin+oli+päässyt+jonnekin+1600-luvun+alkupuolelle+ja+jäljet+päättyivät+Italiaan,+yksi+äijjä+oli+lähtenyt+paikallisesta+intistä+puntikselle+ja+jäänyt+sille+tielleen+päätyen+lopulta+tänne+Pohjois-Karjalaan,+hyvä+kun+ei+jäänyt+kiinni.+Itsekkin+ennen+joskus+ihmettelin+miten+saan+mikrossa+pakastepizzoista+syömäkelpoisia,+taitaa+tuo+taito+olla+verenperintöä.+Tosin+saattaa+joskus+olla+alkoholia+enemmän+kun+italialaisverta+tai+ainakin+saman+verran.+
Varsin+hyvin+näkyy+pelit+viafreestä,+ei+töki+edes+täällä+hevonkuusessa+juuri+ollenkaan,+telkkari+tökkii+enemmän,+viiime+viikolla+viimeksi.
Pelit+kannattaa+katsoa+tuolta,+on+siellä+muutakin+kun+jalkapalloa
https://www.viafree.fi/
Aamukampatiedote:
6.9.2019+klo+18.17.34+->+1.10.2019
24 päivää
5 tuntia
42 minuuttia
26 sekuntia
06.09.2019 18:17
Ei+ne+oikeasti+ole+sakkomaksuja+ja+ei+niistä+kannata+taviksen+välittää.+Mutta+jos+virkanilkit+kertovat+ihan+suoraan+että+laittavat+9€-hommiin+sakkomaksujen+välttämiseksi+niin+sellainen+kannattaa+äänittää+ja+voi+sen+vaatia+kirjallisenakin+mutta+tuskin+saa.+Se+äänite+kannattaa+sitten+laittaa+oikeusasiamiehen+arvosteltavaksi,+huomutuksen+siitä+saattaa+virkanilkki+saada+mutta+tuskin+muuta,+aika+pieni+rangaistus+ihmisoikeusrikoksesta.
05.09.2019 07:56
Kiitos+suhtautumisesta+asiaan+siten+että+mahdollinen+tunnistus+jää+omaksi+tiedoksesi.+Julkkkikseksi+en+halua+ainkaan+tämän+asian+vuoksi.+Jos+Kelan+virkanilkit+lukee+tätä+palstaa+niin+joku+varmaan+tunnistaa+mutta+se+ei+haittaa.
Selvin+päin+tai+ainakin+melkein+selvin+päin+tänne+kirjoittelen,+viimeksi+olen+ottanut+näkäräistä+heinäkuussa,+aihetta+on+taas+kertynyt+mutta+ei+ole+oikein+tehnyt+mieli+ottaa.+Korkkaamaton+kossupullo+odottaa+jääkaapissa+sopivaa+hetkeä.
Tuo+Kelalle+pannuun+lyöminen+on+itse+opeteltu+asia+ja+varmaan+monikin+sen+oppii+jos+haluaa+sillä+niin+tökerösti+Kelan+virkanilkit+antavat+aiheita+ja+tilaisuuden+siihen.+Virkanilkki,+toisin+kun+ihminen,+ei+näytä+olevan+kovin+oppivainen+eläin.
Aamukampatiedote:
5.9.2019+klo+7.49.01+->+1.10.2019
25 päivää
16 tuntia
10 minuuttia
59 sekuntia
05.09.2019 07:49
"pääsevät+luvallisesti+jotenkin+tarkemmin+teknisellä+yhteydellä+nuuskimaan+pankkitilejä.+"
Eivät+pääse.+Perustuslakivaliokunta+torppasi+pöpilän+jallituksen+esityksen+tuolta+osin+kokonaan+ja+iankaikkisesti+sekä+lopullisesti+ilman+aamenta+ja+isämeitää😁
04.09.2019 12:09
Ainakin+meillä+aikoinaan+yhdessä+firmassa+toimittiin+tuolla+tavalla.+Mitään+ajopäiväkirjoja+ei+pidetty+ja+kukaan+ei+kysellyt+mitä+ajoja+oli+tehty,+polttoainatta+ostettiin+firman+luottokortilla+tarpeen+mukaan,+huollot+ja+remontit+maksoi+firma,+olivat+leasingpakuja.++Minulla+tuli+viikonloppuisin+aina+n.+300+km+kun+kävin+kotona+(oltiin+reissuhommissa),+enimmillään+lähes+700+km.+Jos+se+rikos+oli+niin+se+on+jo+vanhentunut.
04.09.2019 12:04
No+olin+vain+työllisetttynä+yhden+talven+noissa+hommissa+ja+varsinaisen+nuohoojan+kanssa+kuljettiin+porukalla.+Oli+varmaan+viimeisimpiä+kunnallisia+nuohoojia+vielä,+heti+sen+jälkeen+touhu+yksityistettiin.+Tuo+oli+muuten+sellainen+homma+että+työkkärissäkin+sanoivat+että+voi+kieltäytyä+ellei+pää+kestä,+en+kieltäytynyt+kun+pää+kesti,+oli+tullut+pyörittyä+ennemmin+kerrostalojenkin+katoilla.+Aika+outoa+oli+aluksi+seistä+siinä+piipun+päällä+mutta+siihenkin+tottui+ja+ei+tullut+noet+naamalle+eikä+keuhkoihin.+Öljylämmityskattilasta+sai+aika+äerät+henkoset+piipun+päällä.+No+ei+se+ollut+kyllä+oikein+valkoihoisen+touhua+ainakaan+iltapäivällä+kun+naama+alkoi+usein+olla+musta,+saunassa++sitten+valkaistui+ja+saunominen+oli+työaikana+ja+joka+päivä,+sen+jälkeen+oli+sitten+puhtaat+munat+ja+vilpitön+mieli+😂+🤣
04.09.2019 11:51
Päätös+asumistuesta+oli+tehty+samalla+kun+eläketukipäätös+eli+26.8.,+hakemukset+tein+10.8.+Minulla+nousi+asumistuki+vajaa+7€/kk.
Nuo+mahdolliset+ulosotot+kannattaa+huomioda+aina.
Minulla+on+viimeisin+kosketus+ulosottomieheen+yli+20+vuoden+takaa.+Vein+äijjältä+tuhkat+pesästä+ja+noet+hormista+sekä+kirjoitin+vielä+siitä+laskun+kun+se+sattui+kuulumaan+silloisiin+työtehtäviini,+hieno+takka+oli+ulosottomiehellä.+Yleensähän+tuo+toimii+toisin+päin.+
Ulosottomiehen+vastakohta+eli+sisäänantonainen+on+vähän+tutumpi+tapaus+😁
04.09.2019 10:18
Jos+töitä+tekee+niin+kannattaa+aina+pyytää+ennakonpidätysprosentin+tarkistusta,+katastrofia+ei+tule+ellei+pyydä+vaan+saattaa+saada+veronpalautuksia.+
Tulojen+vaikutus+asumistukeen
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070571#L2P17
"7)+asumistukeen+vaikuttava+vuositulo+on+noussut+vähintään+734+euroa+tai+alentunut+vähintään+367+euroa+(vuositulon+huomattava+muutos)+verrattuna+11+§:n+3+momentissa+mainittuun+lisäomavastuurajaan+tai+siihen+kansaneläkeindeksillä+korotettuun+vuosituloon,+jonka+perusteella+asumistuki+on+laskettu.+(14.11.2014/939)"
Nuo+määrät+on+suoraan+laista,+kannattaa+tarkistaa+määrät+kun+laki+on+vuodelta+2007.
Aamukampatiedote:
4.9.2019+klo+9.25.33+->+1.10.2019
26 päivää
14 tuntia
34 minuuttia
27 sekuntia
04.09.2019 09:25
Eipä+ole+tuottanut+niissä+maissa+missä+sosiaaliturva+on+ajettu+alas+tai+sitä+ei+ole+ollut+ollenkaan.+
Esimerkki+tuosta+vapuden+tuottamasta+vauraudesta:
Menet+pankkiautomaatille+ja+joku+jota+on+sosiaalituet+poistettu+laittaa+puukon+kurkullesi.+Sinulla+on+vapaus+valita+annatko+rahat+vai+katkaistaanko+kurkkusi+ja+rahasi+otetaan.+Vaurautta+se+todellakin+tuottaa+vain+puukko+kädessä+olevalle+joka+tapaukseesa+riippumatta+siitä+katekaako+kurkkusi.+
Tuotako+haluat?
03.09.2019 13:58
Tuo+on+Kelan+perseilyistä+niitä+haitattomampia.
Aamukampatiedote:
3.9.2019+klo+13.25.22+->+1.10.2019
27 päivää
10 tuntia
34 minuuttia
38 sekuntia
03.09.2019 13:25
Mistähän+syystä+sellaiset+maat+joiden+sosiaaliturva+on+ajettu+alas+tai+sitä+ei+ole+ollut+ollenkaan+ei+keiku+maailman+vauraimpin+maiden+listan+kärjessä?
Aloittaja+ilmeiseti+haluaa+tehdä+suomesta+epävakaan+köyhälistökurjalan+jota+se+jo+osittain+alkaa+olla+liian+pienen+sosiaaliturvan+vuoksi.+
En+kyllä+ymmärrä+miksi+haluaa.+Voisiko+joku,+mieluiten+ketjun+aloittaja,+kertoa?
03.09.2019 13:22
Kannattaa+lukea+nuo+hakemuksen+ohjeet+niin+ei+tule+lisäselvityspyyntöjä,+minulla+oli+liitteenä+maksuerittely+asumiskuluista+ja+verkkopankista+tulostettu+pankin+tilote+heinäkuun+alusta+hakemuspäivään+eli+10.8.+saakka,+hyvin+nuo+kelpasi.+
En+pidä+sitä+vittuiluna+jos+toimivat+ohjeen+mukaan,+asiakas+on+tällä+kertaa+väärässä.
Aamukampatiedote:
2.9.2019+klo+15.05.56+->+1.10.2019
28 päivää
8 tuntia
54 minuuttia
4 sekuntia
02.09.2019 15:06
Palkitsemisen+arvoinen+teko.+
Vaikka+minä+olen+pärjännyt+suhteellisen+hyvin+noiden+TE-virkanilkkien+kanssa+ja+yhtään+karenssia+en+ole+saanut+vaikka+olen+ollut+TE-toimiston+asiakkaana+viidellä+eri+vuosikymmnellä+ja+se+asiakkuus+loppuu+lopullisesti+kuukauden+päästä+niin+siitäkin+huolimatta+tuo+sankariteko+lämmitti+mieltäni.+Sen+verran+TE-toimiston+virkanilkit+perseilee+että+saivat+ansionsa+mukaan+tai+ehkä+jopa+enemmän+paskaa+olisi+ansainneet+😁
31.08.2019 12:15
Postiluukku+kävi+kun+sauunan+ovet,+tuli+4+kirjettä+Kelasta,+joukossa+myös+ennen+lukematon+eläketukipäätös.
"Eikös+tässä+voi+laskea+niin+että+kun+..."
Noin+se+menee.+Minulla+on+vielä+rästissä+noita+työmarkkinatukihakemuksia+kun+saan+estettyä+21-kertoimen+käyttöönoton+niin+lokauussa+tulee+vielä+työmarkkinatuki+34+päivältä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15551942/hallinto-oikeuden-paatos-215-kertoimen-kaytosta#comment-97207841
Tienasin+tuolla+valituksella+lopulta+n.+630€.+
"Hei+vaan+"kollegat",+pitänee+ilmeisesti+hakea+"Eläkeläisen+verokortti".+"
Ei+tarvitse,+eläketukipäätöksessä+lukee+että+ennakonpidätys+0%,+sen+alle+ei+oi+mennä.+Sitten+katsotaan+miten+käy+lopullisessa+verotuksessa,+tuskin+käy+kuinkaan.
Eäläketki+on+siis+784,52+€/kk+puhtaana+käteen+ja+ensi+vuoden+alusta+tuohon+tulee+se+50€/kk+korotus.+Ei+tuo+paljon+ole+mutta+enemmän+kun+nyt+ja+sillä+jotenkin+pärjää.
Aamukampatiedote:
29.8.2019+klo+15.23.02+->+1.10.2019
32 päivää
8 tuntia
36 minuuttia
58 sekuntia
29.08.2019 15:23
Toimeentulotuessa+pitää+ottaa+tulot+huomioon+todellisen+suuruisena.+Tarkista+toimeentulotukipäätöksessä+olevasta+laskelmasta+miten+on+tehty.+On+saatettu+käyttää+myös+21,5+-+kerrointa+jonka+käyttön+laillisuus+on+hallinto-oikeuden+mukaan+"on+katsottu"-varassa,+Kela-paran+perusteluista+ei+saanut+mitään+tolkkua.+
Kun+olet+jo+saanut+vastauksen+niin+päätös+ei+muutu+ellet+hae+siihen+oikaisua+oikaisuvaatimuksella+toimeentulotukipäätöksessä+kerrotulla+tavalla+ja+samalla+kannattaa+myös+vaatia+21,5-kertoimen+käyttämättä+jättämistä+laittomana,+tuohon+saat+perusteluja+ja+ohjeita+tuolta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15157980/oikaisuvaatimus-215-kertoimen-kaytosta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15157980/oikaisuvaatimus-215-kertoimen-kaytosta
Kela,+eikä+hallinto-oikeus+pystyneet+perustelemaan+tuon+21,5-kertoimen+käytön+laillisuutta.+Minun+kohdalla+eivät+ole+ottaneet+uudelleen+käyttöön+tuota+kerrointa+sillä+siitä+saattaisi+tulla+lopulta+"pataan"+KHO:ssa+ja+Kelan+perseily++tuon+kertoimen+käytöllä+loppuisi+siihen.+
On+todennäköistä+että+oikaisuvaatimus+hylätään+ja+aivan+varmaa+on+että+se+hylätään+21,5-kertoimen+osalta.+Sitten+valitus+hallinto-oikeuteen+ja+tarvittaessa+korkeimpan+hallinto-oikeuteen.+Valituksen+voi+tehdä+itse+ja+valitus+on+maksuton.+
Etkä+missään+tapauksessa+joudu+korvaamaan+Kelan+kuluja+vaikka+häviäisitkin+joten+mitään+riskejä+ei+tuossa+ole.+Ellet+valita+et+saa+mitään+mutta+jos+valitat+niin+voit+saada+Kela-paskiaisen+varastamat+tuet+joskus+myöhemmin.+Sinulla+on+tuossa+vain+voitettavaa,+hävittäävää+eikä+hävettävää+ole.
29.08.2019 09:47
Ainan+näissä+70-luvulla+rakennetuissa+taloissa+jotain+remonttiia+on.+Tänä+vuonna+oli+kattoremontti+ja+se+tehtiin+säästössä+olleilla+remonttirahoilla+joten+yhtiövastikkeeseen+se+ei+vaikuta.+
Putkiremotti+on+3+vuoden+päästä,+sitä+se+on+ollut+jo+monta+vuotta+kun+sitä+siirretään+aina+yhtiökokouksessa+vuodella+eteen+päin.+Suunnittelevat+sellaista+kevyttä+putkiremonttia+joka+maksaisi+vain+vähän+yli+100€/m²+ja+onneksi+kovin++kalliiseen+remonttiin+ei+pankitkaan+anna+lainaa+kun+remontti+maksaisi+yli+kiinteistöjen+arvon+(2+taloa)+arvon.+Tuo+ei+olisi+paha+kun+se+jaettaisi+vaikka+10+vuodelle+niin+korotus+olisi+alle+100€/kk.
28.08.2019 15:51
Ihan+yksin+asun+enkä+tarvitse+läheskään+kaikkia+noita+neliöitä+vaikka+ne+kutakuinkin+käytössä+on+kun+on+noita+huonekaluja+ja+muutakin+roinaa+kertynyt,+lisäksi+on+vielä+vaatehuonekin,+noiden+lisäksi+on+vielä+autotalli+jossa+säilytän+sähköfillaria+kun+ei+näillä+tuloilla+voi+haaveillakkaan+autosta+eikä+juuri+tarvettakaan+ole,+kuluja+siitä+autotallista+ei+ole+edes+euroa+kuukaudessa.+Pirusti+tässä+on+siivoamista+vaikka+olenkin+huono+siivoamaan+niin+myös+huono+sotkemaan.+
Alussa+tämä+vaikutti+tosi+isolta+mutta+tähänkin+olen+tottunut.+Tuossa+yläkerrassa+asuu+noin+minun+ikäiseni+mummo+yksin+saman+kokoisessa+asunnossa+ja+kaikilla+muillakin+talon+mummoilla+on+tietenkin+omat+asunnot,+joillain+suurempiakin+kun+minulla,+enimmäkseen+leskiä+ovat.
En+ole+ostanut+tätä+asuntoa+ja+tämä+on+aikoinaan+ostettu+lottovoitolla+saaduilla+rahoilla+90-luvulla,+asuntolainaa+ei+siten+ole+eikä+ole+ollutkaan.+Asuntoa+ei+välttämättä+tarvitse+ostaa+vaan+sen+voi+saada+muullakin+tavalla,+mieti+miten.+On+tämä+sellaista+aluetta+ettei+täällä+asunnot+juuri+mene+kaupaksi+enkä+ole+edes+yrittänyt+myydä+tätä.
28.08.2019 09:51
Nousee+lähes+7€/kk,+minulla+on+oma+kerrostalokolmio+78+m²+ja+asumiskulut+muutaman+euron+enemmän+kun+sinulla+sisältäen+veden+ja+saunamaksun,+saunamaksua+ei+huomioda+asumistuessa+ja+veskin+vain+osittain,+asumistuki+lokakuun+alusta+on+235€/kk.+
Minulla+tuo+laskuri+näytti+joskus+alkuvuodesta+plussaa+n.+20€.+Tarkista+uudlleen+sillä+laskurilla,+ei+se+voi+ottaa+huomioon+ET2:sta+ellet+kerro+sitä+sille.+
Ja+taas+on+laskurissa+yksi+päivä+vähemmän+kun+eilen
Aamukampatiedote:
28.8.2019+klo+7.31.48+->+1.10.2019
33 päivää
16 tuntia
28 minuuttia
12 sekuntia
28.08.2019 07:31
Asumistukipäätös+oli+tehty+eilen.+Nuo+päätökset+ei+näy+kun+vasta+suraavana+päivänä,+eilen+illalla+ei+näkynyt+vielä+mitään.+
Näyttäisi+olevan+vielä+niin+että+päätös+on+voimassa+sen+kuukauden+loppuun+kun+eläketuki+päättyy+eli+kun+täyttää+65,+minulla+se+on+vuonna+2022.+Sitten+alkaa+vasta+ne+oikeat+eläkepäivät+ja+sitten+pitää+ilmeisesti+vasta+tehdä+seuraava+asumistukihakemus+ellei+välitarkistusta+tule.+Voi+olla+ettei+edes+välitarkistukselle+ole+tarvetta+kun+vastike+muuttuu+muutaman+euron+suuntaan+tai+toiseen,+viimeksikin+jopa+aleni+melkein++2+euroa.+Tuossa+eläkkeen+saajan+asumistuessa+käsitellään+vuosituloja+ja+-menoja.+
Ja+laitetaan+nyt+tähän+vielä+...
Aamukampatiedote:
27.8.2019+klo+20.59.04+->+1.10.2019
34 päivää
3 tuntia
0 minuuttia
56 sekuntia
27.08.2019 20:59
En+ole+kanttuvei+enkä+ole+ajanut+tänään+sähköpyörällä+ollenkaan,+bussin+kyydissä+istuin+niin+että+persaus+puutui.+Kävin+Kuopiossa+savolaesija+kahtomassa,+paljon+niitä+toljaili+siellä+torilla+kun+oli+niin+hyvä+ilmakin.+
Katsoin+äsken+ja+minulle+oli+tullut+jo+uusi+asumistukipäätös+eläkkeensaajan+asumistuesta+1.1.2019+alkaen,+asumistuki+nousee+lähes+7+€/kk+
Tuota+eläketukihakemusta+ei+enää+näkynyt+missään,+tullee+postissa+sitten+aikanaan.+
No+tämä+on+sitten+selvää+pässinlihaa+
Aamukampatiedote:
27.8.2019+klo+18.48.06+->+1.10.2019
34 päivää
5 tuntia
11 minuuttia
54 sekuntia
27.08.2019 18:48
31 / 52