Vapaa kuvaus

Aloituksia

29

Kommenttia

1032

1. Minulta+puuttuu+tuo+perisuomalainen+kateus+käytännössä+lähes+täysin.+Olin+aikoinaan+kymmenkunta+vuotta+reissuhommissa+niin+en+ollut+kateellinen+niille+jokta+saivat+kuluttaa+verorahoillani+maksettuja+kotikaupunkini+katuja+kaikki+viikot,+minä+vain+viikonloppuisin+kun+hain+laskuja+oveni+takaa+enkä+aina+silloinkaan.+Silloinkin+oli+työttömiä+ja+toimeentulotuen+saajia+kuten+nyt+ja+tulee+aina+olemaan,+en+ollut+kateellinen+heillekään+sillä+tiesin+että+jonain+päivänä+saatan+olla+yksi+heistä+ja+sitten+olinkin+aluksi+aina+välillä+ja+lopulta+pysyvästi,+silloinkaan+en+kitissyt+verorahojeni+käytöstä.+En+ymmärrä+ollenkan+noita+kateellisia+itkupillejä+jotka+kitisevät+kaikesta+pahimmillaan+jopa+siitä+että+jollain+on+jokin+sairaus+ja+saa+siihen+hoitoa+ja+lääkettä+eikä+itse+saa+kun+ei+sitä+sairauttakaan+ole.+Ainoa+sairaus+heillä+on+kateuus+johon+ei+aita+kun+rotanmyrkky+suurina+annoksina+suun+kautta+nautittuna+ja+jos+ei+rotanmyrkky+maistu+niin+voi+mennä+vaikka+hirteen+tai+hypätä+junan+alle.+Viimeksi+mainittua+en+tosin+suosittele+koska+siitä+voi+tulla+yhteiskunnalle+paljon+kuluja+tahriintuneen+junan+ja+sen+kuljettajan+saamien+traumojen+vuoksi.
  2. Ei+työttömän+tarvitse+mennä+paskakaivoon,+jotkut+työntekijät+voi+joutua+menemään+sinne+leivän+perässä.+Tuli+aikoinaan+töiden+vuoksi+käytyä+monessakin+paskakaivossa,+suurin+osa+niistä+oli+uusia+kun+tehtiin+niitä,+mutta+vanhoistakin+liitoskaivosta+piti+usein+hakea+paskaputken+lähtökorkeus.+Paskan+hajuun+tottuu+noin+viikossa,+tuon+huomasin+kun+olin+aikoinaan+viikot+työkomennuksella+sellaisella+tehdaspaikkaunnalla+jossa+haisi+jatkuvasti.+Hyvää+tuossa+oli+se+ettei+tarvinnut+pidätellä+pierua+edes+ravintolan+parketilla+eikä+ruokakaupassakaan,+kun+suhupierun+päästi+niin+sitä+ei+huomannut+kukaan+😁