Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Hello+Eds+onni+and+the+Bosun,Kävinkin+niinkuin+vanha+kansa+sanoo+Korsoossa+asti+pelaamassa,+eli+ajelin+pollea+lämmittääkseni+myös+melko+lenkin.+Oli+kyllä+kesäinen+keli.+Tammiston+kohdalla+suuri+neon+lämpömittari+Tuusulantien+suuntaan+näytti++7C.Korson+Liidelissä+missä+aina+tykkään+jostain+syystä+käydä+sattui+yllättäen+olemaan+milikukkaani+Hibiscus+Chinensis+eli+kiinanruusua.+Heti+oli+pakko+ostaa+yksi+sellainen+ja+nippu+kenialaisia+reilun+kaupan+ruusuja.+Hinta+niin+halpa+että+pitää+ihan+ihmetellä+paljonko,+jos+mitään,+siitä+jää+reilulle+kenialaiselle+ruusun+viljelijälle+ja+puutarhurille.No+sitä+kait+kauppaliikkeet+pohtii+brändätessään+jotain+reiluksi+kaupaksi.+Toivottavasti+valo+riittää+kiinanruusulle+kun+sen+suku+on+tottunut+kasvamaan+auringon+paahteessa.+Meillä+oli+Omanin+Surissa+niitä+ihan+pensaina+asuintalomme+pihallaNyt+tuli+bunkrattua+mantelimaitoa,+soijamaitoa,+kestomaitojuomaa+3%+ja+AB+piimää+joten+juomien+puolesta+pärjää+vaikka+keskiviikkona+uhkaavan+lumisateen+yli
  2. Täm+Hampurin+Fischmarkt+eli+tuo+kuvan+näkyvästi+esilläoleva+punainen+rakennus+on+siis+lähes+Landungsbruckenillä+eli+puolessa+välissä+Altonaa+ja+Keskikaupunkia.+Juuri+se+rannapuolella+parin+sadan+metrin+päässä+mäellä+on+Reeperbahnin+Itäpää.https://www.youtube.com/watch?v=a1EfqkhExbsNäitä+sturmfluteja+siellä+sattui+minunkin+oleskelujeni+ja+reissujeni+aikana+pariinkin+otteeseen+niin+että+tuo+fischmarkthallen+lattia+oli+pari+metriä+veden+alla.+Nopeasti+tulee,+nopeasti+menne.Siitä+jokunen+kilometri+EWlbeä+pohjoiseen+alkavat+jo+ne+Elben+uimakelpoiset+hiekkarannat.Viime+vuosilta+ei+ole+mieleeni+jääny+noita+ylitulvimisia+eikä+ole+poikakaan+raportoinut.+Tosin+hän+ei+ole+yhtä+"puhelias"+kuin+minä+vaan+keskittyy+laivojen+rahtaamiseen+ja+porvarillisen+elämän+rooliin.++On+siinä+porvarillisten+normien+mukaan+onnistunutkin+sillä+onhan+oma+uutena+ostettu+isohko+asunto+aivan+Elbchausseen+vieressä+ihan+Hampurin+huippualueella,+saksalaisen+porvariperheen+vaimo+ja+yksi+ainakin+vielä+koulussakin+menestyvä+poika.Minullakin+hiukan+osuutta+tuon+stauksen+aikaansaamisessa,+vaikka+itse+olen+varsin+kaukana+normiporvarillisesta+ajattelusta+tai+tavoittelusta.+En+kuitenkaan+estä+muiden+sellaista+tavoittelemasta+jos+sen+oikeaksi+kokevat.Minun+tavoitteeni+ja+toiveeni+ovat+aina+olleet+melkolailla+immateriaalisia