Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Minulla+oli+aikoinaan+mahdollisuus+tehdä+yhteistyötä+yhden+Yhdysvalloista+palanneen+Joutsenen+kanssa.+Oli+diplomi+insinööri+ja+erään+silloisen+Tampellan+omistaman+Porvoon+lähellä+sijaitsevan+sahan+johtaja.+Erittän+fiksu+ja+todella+herrasmies.+Vaikutti+joskus+hämmentyneeltä+että+mitä+ihmettä+hänenlaisenssa+korkeasti+amerikoissa+kouliintunut+mies+teki+jonkun+kyläsahan+johtajana.Nimet+ja+tarkat+paikat+jääköön+historian+kirjoille+mutta+kyseessö+oli+aito+amerikan+paluuJoutsen,+ihan+noin+kirjoitettuna.+Etunimi+alkoi+E+kirjaimella.Korkea+koulutus+ei+kuitenkaan+koskaan+vaikuta+siihen+minne+ihminen+lopulta+kaipaa+tai+minkälaiseen+ympäristöön+kaipaa.+Joutsen+oli+kaikenlisäksi+varsinaisen+kalliin+erikoisalan+diplomi+insinööri.
  2. Kun+tuon+yllä+olevan+kirjoitin+taas+sen+jälkeen+kun+olin+ottanut+unilääkkeeni,+siis+oikea+enkä+rommia,+niin+oikoluen+sen+näin+aamulla+paremmin+luettavaksi+jos+siinä+oli+lukuvaikeuksia:Näissä+Kanadan,+Alaskan+ja+muissakin+kaukoyhteiskunnissa+hommat+hoituvat+vaikka+talvi+muuten+pahasti+hetkeksi+jäädyttäisi+kuljetustiet+laivoilta,+mutta+samalla+avaten+ne+vällttämättömyys+ja+kommunikaatiotoimituksille+lentoteitse+jääkentille.+ja+noilla+alueillahan+osataan+lentää+halvalla+kaikissa+olosuhteissa.Teollisten,+kuten+kaivos+ja+jalostustehtaiden+taaka+aineet+ja+olttoaineiden+varastointi+on+kovempi+urakka,+samoin+esimerkiksi+luonnonantien+pakastustuotteiden+vienti.Ihmisten+perustarvikkeet+hyväänkin+selviämiseen+ovat+itse+asiassa+erittäin+yksinkertaisia+ja+lista+koosyuu+suurin+piirtein+seuraavista;Halvat+ja+säilyvät+ryynit+ja+jauhot,+ruokaöljy,+mahdlollisesti+voi+ja+margariini+ja+omista+muonaeläimistä+erotettu+rasva+millä+voi+elintarvikekäytön+lisösi+olle+miutakin+käyttöjä.Suolat,+Kahvit+teet,+sokerit+halutut+mausteet.+Tulitukkuja+ja+tulentekovälineitä+polttoainetta+yksityisasumusten+lämmitykseen+ja+kokkakseen.+Mieluiten+vahvimmalla+ja+saastettomimmalla+kalorituotannolla+eli+LPG+kaasuna+ja+sitten+aina+kuivina+klapeina+joita+on+itse+kerätty+ja+kuivattu,Metsästyspatruunoja+riittäväsi+sekä+kalastustarvikkeita+verkkoineen+rysineen+ja+pitkäsiimoineen+ja+niiden+tuotolla+joka+kapakuivaus+tai+syväjäähdytysmahdollisuus..+Paikallinen+tuoreliha+ei+kai+kuivausta+kummenpaa+säästöä+tarvi+vaan+kuluu+tuoreehkona+ja+viimeistään+kuivakypsytettynä.Kohta+onkin+uusi+sula+aika+ja+talven+tuotanto+voidaan+viedä+poisy+ja+ottaa+tilalle+tarvikkeita+joita+ei+saa+paikallisesti+tuotettua+kuten+monivitamiinipillerit+ja+korvaa+pidentävät+kasvit.+luulisi+Alaskassa+ja+Kanadaa+kuitenkin+lantun+ja+porkkanan+kasvavan+arktisillakin+alueilla+ja+olevan+ympärivuotisesti+säilytyskelpoisia+Luksus+salaati+naisille+on+erikseen+pihapuutarhassa+kasvatettava+ja+ostaa+täydennysaluksesta+vain+kasvisäilykkeitähttps://www.youtube.com/watch?v=_3ylkHyZJWo*******Laskentatapojahan+ollaan+mestareita+luomaan+tietyissä+piireissä.+Verratkaa+vaikka+Luke+metsälaskelmia+ja+todellisuutta.Sähkönsiirto+on+katsijalle+täysin+rietasta+huijausta+monopoliasemaa+hyväksikäyttämällä+ja+rohkea+hallitus+uusisi+koko+sähkönsiirtosysteemin+ja+palauttaisi+sähkön+hinnan+yhden+rahastajan+laskuun+kaikki+inclusive+eli+olet+istanut+sähkö+niin+ja+niin+monta+wattia+ja+maksat+siitä+tuon+verran+sisältäen+moraalisesti+hyväksyttävän+siirtokulun+sellaiselta+siirtäjältä+minkä+lakisääteinen+tila+ei+määrää+voiton+tai+arvon+maksimointia+vaan+mikä+toimii+joko+yhteiskunnan+omistamana+tai+aidolla+kaupallisella+vastuulla
  3. Näissä+Kanadan,+Alaskan+ja+muissakin+kaukoyhteikunnissa+hommat+hoituvat+vaikka+talvi+muute+pahasti+hetkeksi+jäädyttäisi+kuljetustiet+laivoilta,+mutta+samalla+avaten+ne+vällttämättömyys+ja+kommunikaatiotoimituksille+lentoteitse+jääkentille.+ja+noilla+alueillahan+osataan+lentää+halvalla+kaikissa+olosuhteissa.Teollisten,+kten+kaivos+ja+jalostustehtaiden+taaka+aineet+ja+olttoaineiden+varastointi+on+kovempi+urakka,+samoin+esimerkiksi+luonnonantien+pakastutuotteiden+vienti.Ihmisten+perustarvikkeet+hyväänkin+selviämiseen+ovat+itse+asiassa+erittäin+yksinkertaisia+ja+lista+koosyuu+suurin+piirtein+seuraavista;Halvat+ja+säilyvät+ryynit+ja+jauhot,+ruokaöljy,+mahdlollisesti+voi+ja+margariibu+ha+omista+muonaeläimistä+erotettu+rasva+millä+voi+elintarvikekäytön+lisösi+olle+miutakin+käyttöjä.Suolat,+Kahvit+teet,+sokerit+halutut+mausteet.+Tulitukkuja+ja+tulentekovälineitä+polttoainetta+yksityisasumusten+lämmitykseen+ja+kokkakseen.+Mieluiten+vahvimmalla+ja+saastettomimmalla+kalorituotannolla+eli+LPG+kaasuna+ja+sitten+aina+kuivina+klapeina+joita+on+itse+kerätty+ja+kuivattu,Metsästysptruunoja+riittäväsi+sekä+kalastutarvikkeita+verkkoineen+rysineen+ja+pitkäsiimoineen+ja+niiden+tuotolla+joka+kapakuivaus+tai+syväjäähdytysmahdollisuus..+Paikallinen+tuureliha+ei+kai+kuivausta+kummenpaa+säästöä+tarvi+vaan+kuluu+tuoreehkon+ja+viimeistään+kuivasikäännytettynä.Kohta+onkin+uusi+sula+aika+ja+talven+tuotanto+voidaan+viedä+poisy+ja+ottaa+tilalle+tarvikkeita+joita+ei+saa+paikallisesti+tuotettua+kuten+minivitamiinipillerit+ja+korvaa+pidentävät+kasvit.+luulisi+Alaskassa+ja+Kanadaas+kuitenkin+lantun+ja+porkkanan+kasvavan+arktisillakin+alueilla+ja+olevan+ympärivuotisesti+säilytyskelpoisiaö+Luksus+salaati+naisille+on+erikseen+pihapuutarhassa+kasvatettavamjamostaa+täydennysaluksesta+vain+kasvisäilykkeitöhttps://www.youtube.com/watch?v=_3ylkHyZJWo
  4. Tuota+en+noin+tarkkaan+edes+tiennyt.+Tosim+ICANN+kuulostaa+tutulta.+Sen+olen+kyllä+ihan+käyttäjänä+huomannut+että+kaikista+windows+pohjaa+käyttävistä+toimijoista+kuten+Google+ja+vaikkapa+facebook+lähtee+kaikki+tieto+viimeistä+nappulanpainallusta+myötenkin+jonnekin+jenkkilän+kontrolloimaan+datakeräykseen+kuin+bittien+uffiin.Onhan+noissa+pakkopäivityksissä+ongelmansa+ja+minäkin+mieluummin+palaisin+win+3.1+versioon+millä+pystyi+täysin+operoimaan+pienillä+bittimäärillä+kaiken+mikä+tavalliselle+ihmiselle+ja+jopa+tavalliselle+yritykselle+oli+tarpeen.+ms.dos+aikana+eli+enne+win+3.0+julkaisua+en+ollut+tietokoneyhteyksissä.Mutta+mitä+tehdä,+siinä+se+kysymys.+Linux+on+vähän+vaikea+kontrolloitavaksi+kun+se+vaatisi+hiukan+nörttiä+ja+windowsiin+on+suurin+osa+maailmaa+tottunut+ja+valtaosa+yrityksistä+käyttää+sitä.+Applekin+on+tietysti+olemassa,+mutta+siinäkin+olen+vain+viereillut+eikä+se+tuntunut+yhtä+mukavalta+kuin+windows+vaikka+windowsissa+tunnetut+haitat+ovatkinPitkään+itseasiassa+minäkin+hannasin+ennenkuin+lopulta+siirryin+win+10+käyttäjäksi.+Minulla+kun+ei+ole+mitään+peiteltävää+tai+salattavaa+niin+minua+saa+jenkit+vakoilla+mielensä+mukaan.+Mutta+jos+olisin+valtion+tai+yrityksen+turvallisuudesta+tai+tietoturvasta+vastuussa+niin+silloin+tietysti+suhtautuisin+windowsin+ja+sille+luotujen+applikaatioiden+tiedonkeruuseen+ihan+eri+tavalla.+Samoin+puhelinjärjestelmien+operointirautaan+kuten+4+ja+5+G.Jos+teoriassa+luotaisiin+windowsin+tilalle+yleisesti+hyväksyttävä+eurooppalainen+käyttöjärjestelmä+niin+sen+ongelmaksi+tulisi+het+itse+eurooppalaisten+siihen+kohdistama+tietojen+keräys+ja+tarkoituskeskeinen+sensurointi.++Eli+ilmeisesti+jotain+kompromissiä+ja+uhrauksia+on+tehtävä+jos+haluu+sujuvaa+tiedonsiirtoa.