Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Olen+noiasta+esittämistäsi+asioista+ihan+samaa+mieltä+kanssasi+Eddy,+mutta+itse+niin+pihalla+noista+yksityiskohdista+ja+mitenkä+ne+vaikuttavat,+jos+ollenkaan+haja+alueella+suviin,+ettei+ole+suoraa+kommenttia.Sensijaan+aina+suosittelen++polttoaineiden+käytön+monipuolistamista+ja+käytännössä+kokonaissaasteen+vähentämista+esimerkiksi+muuttamalla+dual+fuel+autoihin+joissa+olisi+kaasun+lisäksi+se+vanha+varapolttoaine+olemassa+ja+ajelemaan+vain+tarvittavat+olematta+kuitenkaan+kokonaan+ajelematta.Vakuutuksista+tiedän+varsin+vähän+kun+itselläni+on+täyden+bonuksen+pelkkä+pakollinen+liikennevakuutus+eikä+se+paljoa+kustanna.Tosin+nykyisin+taitaa+saada+vakuutuksi+myös+ajetun+todellisen+kilometrimäärän+pohjalta+ja+vakuutusesta+lepoon+otto+ja+uudelleen+käyttöönotto+tehty+helpommaksi+minkä+olen+aikaisemmista+kommenteistasi+matkan+varrella+huomannut,+kun+aina+mielenkiinnolla+kaikki+kirjoituksesi+luen+niiden+hyvän+asiasisällön+vuoksi.Myös+varsin+terävien+analyysien+vuoksi.
  2. Vaikka+emme+nyt+tarkalleen+tiedä+mitä+tuo+Oranje+Nassaun+lasti+on,+onko+se+puuhaketta+johonkin+tarkoitukseen+vai+poltettavaksi+niin+se+kertoo+erinomaisen+selkeästi+yhden+asian.Se+on+tietysti+se,+että+sisävesillämme+kyettäisiin+tuollaisilla+aluksilla+siirtelemaan+edullisesti+suurtenkin+tehtaiden+nielemiä+raakapuu+tai+hakemääriä.++Myös+sen,+että+sekä+raakapuuta+että+valmishaketta+voitaisiin+tuoda+kestävästi+kasvavista+lähteistä+maailmalla+tänne+jalostettavaksi+monenlaisiksi+jatkotuotteiski+suurilla+erikoistuneilla+puun+tai+muun+massan+kuljetusaluksilla+luokassa+30-50000+lastitonnia+eli+DWT+joka+lastin+lisäksi+sisältää+aluksen+muut+muuttuvat+painot+kuten+polttoaineen,+veden+proviantin,+henkilökunnan+jne.https://www.youtube.com/watch?v=lls-F8FtpPIMeidän+pitäisi+vaan+tehdä+selkeä+investointiohjelma+jotta+saisimme+kaikki+pää+sisävetemme+yhdistettyä+kanavin+yhteiseen+järjestelmään+jolla+on+haettu+yleinen+pääväyläsybyys+se+nykyinen+Saimaan+pääsyvyys+eli+4.2+m+ja+vähintäin+yksi+toinen+meriyhteyskanava+Saimaan+kanavan+lisäksi.+Vaikka+uusi+suurkanava+Porin+syväsataman+alueelta+minne+pääsevät+ne+suurimmat+eli+n.+50000+tonniset+bulkkerit+tai+jopa+suuremmatkin+kun+Porvoon+Nesteellekin+pääsee+nykyisin+noin+120000+tonnin+öljylastissa+mikä+vaatii+noin+14++metrin+väylän.+Poriin+taitaa+olla+juuri+sellainen,Kanavan+pitäisi+olla+nykyistä+Saimaan+kanavaa+paljon+suuremmilla+slusseilla+varustettu+eli+samaa+luokkaa+kuin+Ruotsin+Trollhättanin+kanava+mitä+pitkin+pääsee+Göteborgista+Ruotsin+suurien+järvien+alueelle+melkoisen+merikelpoisilla+paateilla.+Eli+mitat+luokka+120+pituus+x+20+leveys+ja+syväys+juuri+se+4.2+kaikissa+oloissa.+Se+mahdollistaisi+aivan+uudenlaisen+tehokkaan+ja+polttoainetehokkaan+kaluston+suunnittelun+ja+käyttöönoton+mukaanlukien+mahdollisesti+tarvittava+järvijäähän+erikoistunut+murtaja+joko+ihan+murtajana+tai+irroitettavalla+murtokeulalla+jollainen+on+Saimaallakin+nykyisten+pikkuruisten+murtaja+hinaajien+käytössä.Tällä+voisimme+kovasti+tehostaa+sisävesialuueen+tavaraliikennettä+joka+tasolla+sekä+puun,+hakkeen+polttoaineiden+raaka+aineiden,+lopputuotteiden+ja+myös+puhtaan+polttoaineen+LNG+suuremmassa+tuonnissa+vesialueen+teollisuuden+ja+liikenteen+jakelupisteisiin.+Nythän+myös+tuo+LNG+jakeluinfra+puuttuu+täysin+vaikka+muu+maailma+on+jo+pitkään+kovalla+vauhdilla+mennyt+sen+suuntaan.Näin+toimimalla+saisimme+myös+metsillemme+niiden+tarvitsemaa+toipumisaikaa+ja+nykyisen+hoidon+muuttamista+mukaanlukien+itse+puuvalikoman+parantamisen+jos+ilmasto+todella+jatkaa+systemaattista+talvilämpenemistä.+Silloinhan+me+voimme+istuttaa+hiukan+nopeammin+kasvavia+ja+kirjanpainajaakin+sietäviä+kuusilajeja+ja+nyt+jo+keskieuroopassa+yleisiä+nopeasti+kasvavia+hienoja+lehtipuita+kuten+pyökki+ja+poppeli
  3. Edson+ei+sinun+ketjuasi+kukaan+hautaa+ja+minkin+käyn+sitä+mahdollisuuksien+mukaan+ylläpitämässä+enkä+viiskään+veisaa+erinäisille+toivottomille+yrityksille+tehdä+näkemyseroja+meidän++välillemme.+Eihän+niitä+tarvitse+tehdä+kun+nehän+ovat+aina+olleet+olemass+sillä+tulemmehan+ihan+erilaisesta+aikuisympäristöstä+tänne+keskustelemaan.+Ehkä+jotkut+eivät+käsitä+että+silloin+erilaiset+näkemykset+ovat+automaattisa+eikä+niissä+mitään+sen+kummempaa+ole+vaan+ne+haihtuvat+kun+ollaan+nokakkain+rupattelemassa+esson+baarissa+tai+vaikka+pehmoisten+nesteellä+minne+olisinkin+tullut+vierailemaan+ellei+olisi+uusinut+se+kurkkusyöpä+hiukan+ylempänä+ja+aiheuttanut+"pientä+viivettä"+matkailu+ja+vierailuaikeisiin.+Minuakin+odotetaan+monella+kulmalla+maailma+ja+Suomeakin+edelleenkin+vierailemaan.Sellaiset+ihmiset+jotka+tuntevat+minut+joko+työstä,+muusta+yhteydestä+tai+paraimmillaan+ihan+lapsuudesta+asti+ja+yksikään+ei+ole+koskaan+eikä+nytkään+kokenut+minua+vihamieheksi+tai+vihamieliseksi+vaan+aidoksi+välittäväksi+ystäväksi.Mutta+eräille+on+annettava+netiisoten+oikeus+manipuloida+totuuskin+omaan+agndaansa+sopivaksi.Tuon+pienen+anonyymiheiton+sinulle+vielä+ohitan+tämän+ketjun+osalta.+Tiedän+että+sinakin+metsästää+parikin+entistä+kaunotarta+ja+haluaisi+upottaa+hehkuvan+hangon+pakaroihisi.Se+että+sinä+jattelet+syvällisemmin+ja+monista+yhteiskunnallisista+asioista+ei+kuitenkaan+nätä+ihailijakaunottarillesi+riittävän.+Kehu+niitä+joskus+eli+valehtele+silmittömästi+niin+kohta+olet+maailman+kaivatuin+mies
  4. Löysin+sen+robon+pouistaman+kommentin+puosulle+vielä+dokumenteistä+eli+oli+vaan+poistunt+esillä+listasta.+Olihan+siinä+tarkempaa+selvitystä+Puosulle+asioiden+tilasta.+Laitetaan+se+nyt+vielä+uudestaan+kokonaisena+ettei+mitään+jäisi+robon+vuoksi+ilmestymättä:Et+ole+väärässä,+vaan+oikeassa.+Meillä+on+taas+pieni+ongellma+siitä+että+mummot+eivät+kestäneet+olla+ilman+meitä+ja+alkoivat+Edsonin+parista+sanasta+mitkä+normaali+ihmiset+olisivat+pystyneet+käsittelemään+hyppiä+pitkin+seiniä+ja+palauttaa+kaikki+itse+kehittämänsä+ja+aloittamansa+ketjuterrorismi+tänne.+Pahoittelen+sinulle+siitä+että+emme+tälläkään+kertaa+onnistuneet+harjoittamaan+asiallista+keskustelua+vaan+mummot+halusivat+huomiota+kaikin+tavoinValitettavasti+tässä+jahtijatkumossa+Ali-Baba+tämän+illan+jälkeen+toistaiseksi,+korostan+toistaiseksi+häipyy+ja+mummoketju+tulee+saamaan+uusia+vierailijoita+jotka+påitävät+heidät+hyvin+selvillä+tilastaan.Ali-Baba+palaa+sitten+samanlaisena+asiakirjoittajana+mitä+hän+on+aina+ollut+ja+aina+halunnut+olla+huolimatta+vastauksista+jahdinomaisiin+provoihin+ja+suoriin+valeisiin+kuten+ammun+jättämä+mielikuva+Alin+poistamista+hänen+kommenteistaan..+Tuo+paluu+tapahtuu+sitten+kun+nuo+valeessa+kylpevät+ja+ilkeyksiä+tuottavat+mummot+niin+haluavat.+Sen+he+saavat+kyllä+ilmoitettua.Joku+muu+satunnainen+vierailija+kyllä+saattaa+käydä+jotain+hyvää+ja+asiallista+aihetta+kommentoimassa+jos+sellainen+ketju+hengissä+mummoilta+pysyy.Ali-Baba
  5. No+eipä+löytynyt+vaan+on+jo+roskakorissa+josta+se+tosin+olisi+vielä+palautettavissa+jos+viitsii+vaivan+nähdä.+Haistelen+jaksanko.Muuten+siinä+yleisluonrtoisesti+totesin+Puosulla+olevan+oikea+käsitys+siitä+että+24+metriä+on+se+yksi+raja+missä+pätevyyksiä+aletaan+kysellä.+Pätevyyksuiä+kysellään+pienempiinkin+jos+niiden+käyttötarkoitus+on+kaupallinenSanoin+siinä+samalla+pahoittelut+tästä+riehumummojen+taas+aikaansaamasta+tason+laskusta+ja+asiallisuudesta+poissiirtymisestä+heidän+toivomuksestaan+ja+aloitteestaan+ja+taisin+ilmaista+toiveeni+pystyä+jossain+vaiheessa+taas+palaamaan+terrorisoimattomaan+asiallisen+porinointiin.+Puolilta+öiltähän+Ali-Baba+toistaiseksi+poistuu+julkisuudesta+sillä+nimellä+kun+siinä+on+mummorassuille+aivan+liikaa+magnetismia.+Jopa+enemmän+kuin+magneettikompassin+pirtunesteessä+entisaikojen+janoisille+seiloreille+ajoilta+jolloin+miehet+olivar+rautaa+ja+laivat+pääosin+lautaa.
  6. Pieni+toive+Edsonille!Kun+minä+en+keskiyön+jälkeen+välttämättä+lue+yhtään+rähjämummojen+juttua+siitä+huolimatta+että+saatan+olla+niiden+joukossa,+jota+ylläpitävät+heidän+toimintatapojensa+laadun+muistamista,+niin+jos+satut+itse+huomaamaan+että+kaikki+kolme+selkeästi+ilmaisevat+lopettavansa+minun+ja+sinun+ketjujen+ja+kirjoitusten+terrorisoinnin,+niin+laita+minulle+siitä+jollain+tapaa+viesti+jotta+osaan+palata+asialliseen+keskustelumaailmaan+missä+ihmisillä+on+myös+oikea+iho+eikä+pelkkä+verinahka+kuten+nykymummoilla.Minusta+olisi+kuitenkin+kiva+kirjoittaa+tuttujen+kanssa,+varsinkin+sinun+ja+puosun.+Onhan+niitä+kirjoituspaikkoja+niinkuin+tiedät+ja+nyt+silmäiltyäni+Suomeakin+vähän+eri+silmällä+niin+on+täälläkin+koko+joukko+mielenkiintoisia+ja+jopa+asiallisia+ketjuja+joiden+ainoa+ongelma+on+oikeastaan+vain+siinä,+että+ne+eivät+ole+samanlainen+perhe+kuin+pienikin+vanhojen+tuttujen+ketju.Tulen+siis+seuraamaan+ketjujen+aloituksia+vaikka+nyt+aloittamani+annan+tämän+päivän+päätyttyä+vajota+historiaan+ja+poistan+sen+pikavalinnasta,+nyt+sen+lepakon+peräpukaman+kontaminoimanaJätän+kuitenkin+tämän+ajanvietteen+pikavalinnan+paikalleen+ja+siitä+näen+heti+ketjujen+aloitukset+ja+ketjuilla+tapahtuneen+viimeisen+liikenteen+määrällisen+tgarvitsematta+lainkaan+avata+itse+ketjua.Sinä+varmaan+kuorsailetkin+jo+ja+ajat+unessa+Lago+di+Comon+rantoja+etsien+ilmaista+parkkipaikka+diesel+homellesi.Sääli,+että+sinunkin+hyvä+yrityksesi+kirjoittaa+pääosin+pölvästimummoja+tyydyttävällä+tavalla+sai+paskan+palkakseen.Mutta+sille+ei+nyt+voi+mitään,+että+paska+on+noille+mummoille+kuin+mämmi+Mietaan+Jussille.
  7. Aivan+uuden+elämän+aluksi+haluan+pahoitella+Ravulle,+joka+pääosin+älysi+pysyä+sivussa+ketjun+muiden+mummojen+keittämästä+myrkystä+mikä+nyt+kaatuu+niskaan.Siitä+voit+sinäkin+kiittää+liisaO+mm.+nimimerkillä+esiintynyt+ex+aurora+ja+ex+sitä+sun+tätä+mukaanlukien+monta+ex+uutena+kirjailijana+tällekin+ketjulle+suorittamaa+pikavisiittiä+jotka+ainakin+C+nielisi+korkkeineen.,+ammu+ja+nyt+ihan+viime+vuodesta+lähtien+myös+CNämä+joko+aiheetta+tai+valheella+kaikenlaista+tekaistua+vihaa+ja+muiden+ketjujen+terrorisointia+harjoittaneet+henkilöt+kyllä+tietävät+miten+saavat+nopeasti+palautettua+tämän+"uuden+elämän"+vanhaan+elämään+missä+rouvat+ystävineen+saavat+aivan+vapaasti+kirjoitella+mitä+haluavat.+Se+ainoa++tarve+on+että+he+selkosuomella+jokainen+ilmoittavat+pysyvänsä+pois+ns.+asiaketjuilta+eivät+tule+hyppimään+sen+herkän+hipiänsä+vuoksi+joistan+muutamista+edsonin+perinteellisen+ilmaisutyylin+sanoista+ja+pysyvät+täysin+pois+minun+aloittamaltani+asiaketjutlta+jos+sellaista+enää+avaan+viimeisen+liisaO+paskankeiton+jälkeen.Varoitan+teitä+mummojakin+tästä+liisaO+karikatyyristä.+Hän+elää+muiden+syömisestä+eikä+kauaa+jaksa+kirjoittaa+lukemistaan+kirjoista+vaan+hyökkää+kyllä+siitten+"omiensakin"+kimppuun+jos+vihollista+ei+ole+keksittävissä+miehistä+joiden+huomiota+hän+niin+sairaalloisen+obsessiivisesti+kaipaan.+Ceenkään+ei+kannattaisi+nielaista+kaikkia+hänen+juttujaan+vaan+vähän+käyttää+suodatintaSekin+minua+vähän+surettaa,+että+Ceellekin+lopulta+kävi+myrkkymummopaineessa+niinkuin+kävi.+Uskon+kuitenkin+Ceen+sen+jossain+sydämensä+kolkassa+ymmärtävän,+että+se+minua+surettaa,Tämä+onkin+sitten+viimeinen+Ali+Baba+kirjautuneena+lähetetty+kommentti+tälle+ketjulle.+Edson+varmaan+viestittää+minulle+jotenkin+jo+s+uilkiömummot+päättävät+lopettaa+aggressionsa+ja+hyväksymään+myös+jonkun+omasta+mielestään+epäkohteliaan+sanan+Edsonilta+nostamatta+taas+kerran+täysin+aiheetonta+ja+lopulta+vaan+itseään+ja+koko+kirjoituselämää+ja+kulttuuria+vahingoittavaa+älämölöä.
  8. LiisaO+on+halunnut+että+lakkautan+myös+viimeisimmän+aloittamani+ketjun.Voin+sen+hyvin+tehdä+ja+lakata+kokonaan+esiintymästä+Ali-Babana+toistaiseksi+ja+palata+joko+anonyyminä+tai+valikoiduilla+allekirjoituksilla+teidän+ketjeen+missä+hyysäätte+tätä+lieroa+ja+muutakin+virheellistä+ajatusmaailmaa.Silloin+teitä+ja+teidän+toimianne+tullaan+säälittä+aivan+totuudenmukaisesti+kuvaamaan+sekä+sanoin+että+liittein.Ja+hyvin+tuotteliaasti.Se+ei+ole+minun+valintani+vaan+LiisaO+ja+teidän+jotka+ette+halua+häntä+kuriin+laittaa,+valinta.Ihan+pikku+vihjeenä+pikku+aivoillenne+voin+kuitenkin+sanoa,+että+miksi+luulisitte+kenekään+laittavan+ketään+miksikään+muuksi+mitä+hän+on+kun+itse+ylläpidettä+koko+planeetan+paskinta+persoonallisuutta+ja+oletta+samaistuneet+ihan+imusienen+lailla+häneen?Vastausta+en+odota+mutta+ehkäpä+joukkueaivonne+saa+suurella+vaivalla+pääteltyä+mitä+kerroin!Vaikka+LiisaO+on+tullut+aivan+rauhallisen+ketjun+tuhoamaan+niin+laitan+sinne+vielä+lopuksi+ne+mitä+minulla+on+taululla+ja+sen+jälkeen+ellette+jokainen+yksitellen+ilmoita+jättävänne+minun+aloittamiani+ketjuja+rauhaan+siitäkin+riippumatta+että+edson+sanoisi+pari+sanaa+jotka+eivät+teitä+miellytäSen+jälkeen+kaikki+vastuu+oman+ketjunne+saamasta+huomiosta+on+teillä+itsellänne+mutta+tiedätte+selkosuomella+miten+rauha+maahan+palaa.Tän+liisaO+ei+muuten+ymmärrä,+että+hänen+juttujansa+ei+todellakaan+lueta+muuta+kuin+siltä+osin+että+sen+perinteellisen+hajun+saa+tunnistettua.+Siksi+niihin+ei+suoraan+edes+vastata+vaan+hänen+yleistoimintaan+millä+nimimerkillä+sitten+kirjoittaakin.+Nyt+liisaO+nimimerkillä