Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. VAIN+EDSONIN+JA+PUOSUN+LUETTAVAKSIHerrasmiehille+Edsonille+ja+Puosulle+vielä+tarkentaisin,+siltä+varalta+etää+Edson+itsekin+olisi+unohtanut+mistä+ja+miten+kaikki+paskan+sataminen+alkoi+ja+on+jatkunut+vaikka+ainakin+minä+olen+kaikin+mahdollisin+tavoin+yrittänyt+sen+keskeyttää.+Mummoille+minun+on+turha+mitään+selittää+kun+he+ovat+täysin+lukkiutuneita+omaan+harhaansa+etteivät+enää+tiedä+mikä+on+valetta+ja+mikä+on+totta+tai+mistä+vale+on+syntynyt+jatkumoksi.+No+voin+siis+herroille+kertoa+että+rämeulpukka+kävi+jo+HS+elämän+aikaan+kaiken+kirjoittamani+ja+erityisesti+jos+havaitsi+jonkun+asian+olevan+minulle+rakasta,+sen+henkilökimppuun+leimaamalla+minun+juttujani,+ja+silloin+myös+postittamiani+autenttisia+matkakertomuskuvia+keksityiksi+ja+netistä+vedetyiksi.+Sen+jälkeen+vuosi+vuodelta+samanlaiset+valeet,+väärennökset+ja+henkilöhalventamisyritykset+jatkuivat+jopa+niin+pitkälle+että+vielä+tämän+vuoden+puolella+yritti+kaivaa+minulle+aikoinaan+hyvin+rakkaan+Doriksen+muiston+haudasta+ja+tahrata+ruumistakin.+Tätä+valetta+ja+eräässä+vaiheessa+manipuloimansa+ns.+miehen+kanssa+kävi+joukkohyökkäyksellä+kimppuuni+ja+silloinkin+100%+väärin+eli+väärennetyin+perustein+ja+silloin+siksi+että+olin+aidosti+huolestunut+silloisesta+hyvästä+kirjoittajasta+Calvadoksesta+hänen+ollessaan+pitkään+sairaalassa+emmekä+saaneet+siitä+tietoa+silloiselle+ketjulle.+Sitten+tämän+saman+ulpukan+valeet+ja+jatkuva+propaganda+upposivat+ensimmäisen+rapuun+joka+oli+ja+olisi+edelleenkin+ihan+"harmiton"+jutustelija+ilman+tuota+suggerointia+ja+sen+uskomista.+Sitten+Edson+joutui+jossain+vaiheessa+sanaharkkaan+ammun+kanssa+ammun+miniästä+ja+minä+silloin+aluksi+sen+asian+sivuutin+koska+sillä+ei+ollut+mielestäni+asiallista+merkitystä.+Yritin+jopa+puolustella+jossain+määrin+ammua+ja+palauttaa+hänen+ja+Edsonin+välejä.+No+ei+onnistunut+kun+vastakkain+oli+kasi+periksiantamatonta+nutipäätä+ja+lopulta+minun+oli+asetuttava+totuuden+puolelle+ja+todeta+Edsonin+olleen+oikeassa+siinä,+että+ammu+oli+yksipuolisesti+leimannut+miniäänsä+kaikkeen+syylliseksi+ilman+mitään+ulkopuoliselle+aukeavaa+objektiivista+syytä.+Sen+jälkeen+ammu+alkoi+myös+käydä+minun+kimppuuni+ja+kun+kerran+niin+pääteltiin+ja+alkuperäisen+lumpukan+anteeksi+ulpukan+kanssa+kehitetty+pitkäaikainen+vääristely+ja+suora+valehtelu+minun+kommenteistani+otettiin+niin+kuin+perinnöksi+ja+jatkettiin+sitä+niin+että+lopulta+myös+se+entinen+asiallinen+kommentoija+calvados+alistui+samalle+alkuperäiseen+ulpukan+kehittämään+totaaliväärennökseen+perustuvaan+hyökkäilyyn.+Se+sitten+jatkui+ja+muuttui+puhtaaksi+ajojahdiksi+minua+kohtaan,+koska+minä+kirjoitin+totuutta+rautalangasta+ja+suomen+kielellä+huolimatta+omista+ja+koneen+virheistä+kiipparin+tuottona.Edson+oli+siis+aina+asiallisesti+oikeassa+mutta+valitsi+kielenkäytön+mikä+ei+ollut+paras+mahdollinen+kuten+ei+kenties+ollut+minunkaan+puhtaasti+puolustukseen+käyttämäni+verbaali,+mutta+virtuaaliakrobatia,+valehtelijoita+ja+jahtaajia+kohtaan.+Virtuaaliakrobatiakin+luonnollisesti+väärennettiin+aivan+sijoiltaan+ja+sille+luotiin+ihan+omia+valeselityksiä+ja+tulkintojaSen+takia+he+ovat+joukolla+minun+kimpussani+kun+minä+olen+palauttanut+heille+totuutta+siinä+missä+he+ovat+itse+pohjanneet+kaikki+hyökkäyksensä+addiktionomaiselle+ulpukan+ja+sittemmin+valeittensa+itsesuggeroinnille+tosiasioiden+myöntämisen+sijalle.Minua+se+ei+sinänsä+haittaa.+Minä+tiedän+totuuden+ja+myös+oman+elämäni+mikä+muuten+sattuu+olemaan+juuri+se+mitä+olen+alusta+alkaen+kirjoittanut+ja+kuvina+postittanut+itsestäni.++Sen+muuten+tietävät+kaikki+jotka+olivat+rehellisiä+vielä+alkuperäisessä+HS+elämässä.Minulle+on+itseasiassa+ollut+järkytys+kohdata+niin+pahantahtoisia+ihmisiä+kun+lopulta+on+ulpukan+ja+sittemmin+ammun+yhteisesti+ja+erikseen+johdattamana+kertynyt+sille+ennen+melko+hyvälle+HS+elämän+jatkoelämälle.Pyynnöistä+huolimatta+tuo+itsensä+jollain+lailla+henkiseen+zombie+tilaan+saattaneiden+joukko+ei+ole+halunnut+pysyä+poissa+vaan+tulleet+milloin+milläkin+tekosyyllä+tänne+raivoamaan+ja+etsimään+Edsonin+kautta+minunkin+kimppuuni+käymiseksi+vaikka+mitään+muuta+ei+ole+etsitty+kuin+asiallisen+kirjoittamisen+mahdollisuutta.Edsoninkin+kyllä+pitäisi+muistaa+miten+asiat+ovat+menneet+ja+miksi+olisi+tärkeää+pitää+tämä+ketju+ilman+tekosyytä+hyeenalauman+hyökkäykselle.+En+siis+mitenkään+puutu+siihen+mitä+jollain+toisella+ketjulla+kuka+tahansa+kirjoitaa.+Edsonkin+voi+ihan+rauhassa+kirjoitella+mitä+kokee+tarpeelliseksi+tuolla+valehtelijoiden+räyhäketjulla.Täytyisi+kuitenkin+säästää+yksi+ketju+ihan+asialliselle+aiheiden+ja+tiedon+vaihdolle+ja+sen+on+silloin+oltava+tämä+porinaketju+mikä+asiallisuuteen+säästetään,+kun+tämä+on+ainoa+näistä+mainituista+ketjuista+missä+siihen+on+sekä+halu,+että+mahdollisuus+haluttaessa.Siis+Herra+Edson+avaa+uusi+porina+ketju+ja+pidä+sillä+kieli+keskellä+suuta+tuon+tunnetun+osaston+kohdalta+ja+jos+haluttaa+toimia+keitonsekoittajana+niin+käy+tekemässä+se+kokonaan+heidän+ketjullaan+äläkä+tuo+siitä+edes+tuoksua+porinoihinTämän+ihan+ilkeyttäni+myös+editoin+vähän!
  2. Kaukoidän+rämeulpukka+on+toivoton+tapaus,+hänen+en+edes+kuvittele+rakennettisesta+henkisestä+vauriostaan+toipuvan+juuri+siksi+että+se+on+rakenteellinen+ja+siihen+eivät+silloin+opetus+eikä+lääkkeet+auta..+Yhtään+ei+auta+että+on+epäonnistunut+suuresti+siinä+ainoassa+tärkeässä+tuotoksessaan.Muuten+ihan+yleisen+hjjavainnoinin+vuoksi+on+varmaankin+käynyt+edes+marginaalisti+rationaaleille+selväksi+että+minun+kimpussdani+ulpukan+pitkään+kestäneellä+johdolla+olevat+mummeliparat+kaipaavat+huomiota+mutta+eivät+sitä+kylliksi+saa.+Minä+taas+en+huomiota+lainkaan+haipaa+enkä+hae,+mutta+saan+sitä+olemalla+alisuorittajamummojen+pääkeskustelunaihe+olinpoa+sitten+kirjoittamassa+tai+lomalla.Kuinka+mielelläni+vaihatisin+rooleja+ja+ryhtyisin+itse+mielettömäksi+rähjääjäksi+ja+henkilövainoajaksi.+Se+ei+vaan+onnisti+vaikka+miten+yrittäisin+poistua+takavasemmalle+ja+kuitenkin+pitää+kirjoitusharrastukseni.+Ei+vie+20+kommenttia+kauempaa+ennenkuin+mummojen+etsintätuktka+paikallistaa+vaikka+itse+mummoista+ei+ole+koko+keskusteluissa+sanaakaan+mainittu.Ylivoimaisesti+tietenkin+pahin+ihmisenä+jollaiseksi+virallinen+määritelmä+hänetkin+lukee+on+se+jonka+tiedämme+aina+valehdelleen+ja+käyneen+henkilön+kimppuun+puhdasta+surekeuttaan+ja+kateuttaan+siitä+että+jollain+toisella+on+ollut+jotain+muutakin+elämää+kuin+pierun+keittoa.Sepä+siitä+tällä+kertaa.+Hävetkää+riesa+mummot+kaikki+itseänne+ja+hankkikaa+peili+lopultakin.+Tosin+suosittelen+sen+hankkimista+panssarilasista+teidän+luonteenne+jo+tunnistaen.Hajuorvokille+ei+siis+ole+mitään+anteeksiantoa+missään+muodossa+tulossa+koska+näennäinen+hetken+hyvä+käytöskin+tiedostetaan+tarkoitushakuiseksi+ja+sopivaa+puukoniskupaikkaa+etsiväksi.Edson+on+kirjoitustyylistään+huolimatta+herrasmies+ja+ainakin+mies+sillä+jos+hän+räksyttää+tuota+termiä+käyttääkseni,+niin+se+pohjaa+totuuteen+ja+asiaan.Siis+jatkakaa+entiseen+tyyliinne,+sillä+siihenhän+ei+mikään+muutosta+suo+tai+tuo.Minä+ainakin+olen+jo+hyväksynyt+teidät+ihmisyyden+jäseninä+menetetyksi.+Haju-ulpukan+tosin+jo+yli+10+vuotta+sitten.Jatkan+keskustelua+ja+asioiden+vaihtoa+taas+vain+asiallisten+ja+jonkinlaisen+moraalisen+pohjan+ymmärtävien+luotettavien+ihmisten+kanssa.Jos+ette+ymmärtäneet+mitä+ainakaan+hajuper..anteeksi+herne+ei+ymmärrä+niin+kirjoitelkaa+ihan+omassa+elämä+ketjussanee+jonne+ainakaan+minä+en+tule+kirjoittelemaan+sen+turhuuden+vuoksi+ja+käsitelkää+himonne+riitaan+ja+repivyyteen+siellä+ja+mieluummin+toisianne+raapimalla.
  3. Huomaan,+että+lomailu+ei+yhtään+parantanut+itse+tautipesäkettä+eli+vele+ja+raivomummoja+joiden+elämän+sisältö+on+vain+keinoista+välittämättä+hyökätä+valittujensa+kimppuun+ja+tietysti+käänteisesti+ja+hyvin+näkyvästi+suosia+niitä+joiden+uskovat+veneestä+tai+bussista+loikkaavan+eli+ns.+miehiä.+No+en+oikeasti+edes+uskonut+luonteen+muurttuvan+kun+tässähän+tapauksessa+kyse+on+vauripoituneista+luonteista+mummoaggressoreiden+kohdalta.+Parantumaton+mikä+parantumaton.Sen+sijaan+viikon+loman+ajalle+pääsi+näkemään+miten+pieniä+todella+ovat+ihmisten+ajatusrakennelmat.Minunkin+loman+syykseni+pohdittiin+milloin+Edsonia,+milloin+ystäväni+kuolemaa.+Kukaan+ei+ajattele+että+saatan+tunnistaa+Edsonin+muuten+yksilöllisestä+ilmaisutavasta+huolimatta+asioiden+sisältämän+totuuden+mikä+oikeuttaa+sen+sanomisen+jossain+muodossa.Epäiltiin+minun+murehtivan+Örjan+ystäväni+poismenoa.+Kenelläkään+ei+piipahtunut+siellä+päässä+että+kuolema+saattoi+olla+hänelle+ja+myös+hänen+kavereilleen+helpotus,+kun+elimme+taudin+syntymisessä+ja+kehityksessä+mukana.+Minäkin+aikaisemminkin+jo+kerroin+että+olisi+kolme+K+kokouksista+raportoitavaa,+mutta+ei+täässä+ilmapiirissä+missä+joku+mummoista+kääntää+kaiken+saamansa+tiedon+väärinpäin+ja+vahingoittamisen+yrittämiseksi+Doris+tyyliin.Edelleenkin+täällä+näkyy+tältäpäivältäkin+henki+mikä+estää+asiallisen+ja+inhimillisen+keskustelun.+Jotkut+nimillään+halveksittavimmat+ja+pelkurimaisimmat+anonyymeinä.Me+miehet+sensijaan+yritämme+päästä+teistä+eroon+tai+aivan+tarkalleen+ottaen+ainakin+epäinhimillisestä,+valheellisesta+ja+ylettömän+herkkähipiäisestä+keskustelujen+tappo+tavoistanne.Hyvin+halveksuttavia+olette+olleet+koko+joukko+Auroran+johdolla+ja+päämanipuloinnilla,+herkkähipiäisin+ja+aggressiivisin++amummu+ja+lopulta+myös+hyväuskoisin+ja+johdatelluin+C.Voitte+te+tietenkin+ihmeen+kautta+parantuakin+ja+jos+ihme+tapahtuisi+niin+kyllä+se+noteerattaisiin+hyvällä.
  4. Siis+Edsolvent+on+harjoitellut+omassa+kiinteistössään+ja+jos+olen+oikein+ymmärtänyt+niin+ilmalämpöpumppu+oli+viimeisin+hankinta+ja+klapit+ovat+aina+olleet+käytettävissä+jopa+niin,+että+osa+on+voitu+viedä+Höylättynä+Kuusisaareen+takkaklapeiksi.Agregaattia+kait+löytyy,+kenties+pari+aarinkopaneliakin+joilla+ainakin+osan+vuotta+voisi+katsella+televisioonia+ja+käyttää+tietokonetta,+jopa+pyörittää+jääkaappia+suhteellisen+tuntuisella,+mutta+ei+koskaan+itseään+maksavalla+investoinnilla.Luultavasti+ja+tämä+siis+aivan+teoreettisesti+jos+olisin+omakotitalon+asuja+tai+rakentaja+niin+hankkisin+kaasulla+toimivan+kohtalaisen+aggrekaatin+erilliseen+aggrekaatikellariin+tai+eristetyyn+ulkokaappiin+tuottamaan+virtaa++erilliseen+sisäisen+piirin+jakelujärjestelmään,+jolla+voisi+tarvittaessa+tuottaa+ulkoisesta+verkosta+riippumatta+sekä+lisäsähköä+ja+jopa+johtaa+aggregaatin+jäähdytysvesi+ainakin+talon+joidenkin+lämpöpatterien+kautta+ottamaan+sekin+lämpö+talteen.Tai+sitten+hankkisin+ne+LPG+toimiset+lämmityslaitteet+ihan+huonekohtaisesti+ja+LPG+myös+keittiöön+eli+kokkaukseen+kuten+maailmalla+ja+huippukeittiöissä+pääosin+tehdäänn+++ja+osataan+tehdä+ja+erikokoisten+LPG+pullojen+jakelu+ja+täyttö+toimii+kohtuullisella+hinnalla.+Se+olisi+investointina+kevein+ja+saastuttajana+varsin+kevyt.+Vain+jos+olisi+biokaasua+sellaiseen+jakeluun+tarjolla+niin+se+saattaisi+ilmastovaikutukseltaan+parempaa+olla+mutta+se+vaatisi+kyllä+enmmän+osaamista+sekä+toimitajilta+että+käyttäjiltä+ja+laitteitahan+meillä+tunnetusti+ei+oikein+ole+kun+valtakunnallisesti+on+päätetty+vaikeutaa+biokaasunkin+asemaa+puun+ja+turpeenpolton+sekä+kuvitellun+puhtaan+"bio"+polttoaineiden+kuten+kokolailla+järjettömän+kokonaissaastuttava+biodieselin+kanssa+totuus+on.Tosin+jos+olisi+taajamien+ympäristön+omakotitaloihin+tarjolla+puhtaasti+tuotettua+kaukolämpöä+niin+siinähän+se+ratkaisu+olisi,+vaan+kun+ei+ole+vaan+juuri+se+kunnallinen+lämmöntuotanto+onkin+se+pahin+puun+ja+turpeen+ilmastoon+savuttaja.+Ne+kuntien+lämpölaitokset+kun+pitäisi+myös+pikavauhtia+muuntaa+käyttämään+biokaasua+ja+kaupallisia+metaaneja+joko+paineistettuna+putkikaasuna+tai+LNG+muodossa.+Kaikki+tämä+on+kuitenkijn+hallitustemme+toimesta+jos+ei+suorastaaen+estetty+kuten+LPG+käyttö+liikenteesä+niin+vahvasti+hidastettu+ja+verotettu+taloudelliseti+mahdottomaksi+vaihtoehdoksi.Siis+pitäisi+nopeasti+muuntaa+kuntien+lämpölaitokset+kaasutoimisiksi+ja+hiukan+viiveella+ihan+erikseen+kaukolämpöä+varten+kehitetyillä+täysin+turvallisilla+matalapaine+reaktoreilla+joiden+kattilalaitoksetkin+maksavat+paljon+vähemmän.''Tätäkin+joudutaan+odottamaan+eli+jokainen+joutuu+pusertamaan+vippaskonstit+ihan+omalla+kekseliäisyydellään+ja+viitseellisyydellään.Silloin+eturiviin+tulevat+aggregaatit,+LPG+ja+Metaaniversioiden+käyttömahdollisuudet+lisättynä+kenties+aurinkopaneeleilla+jonkun+harrastushalun+mutta+ei+taloudellisen+laskelman+vuoksi.+Ilmalämpöpumppu+onnhyvä+jokatilanteen+lähtö+ja+varsin+kevyesti+jopa+asennettavissa,+mutta+vaatii+sitä+sähköä+kaikkine+tunnettuine+sähkön+tuottamis+ja+siirto+ongelmineen.+Niitäkin+voisi+tarpeen+mukaan+operoida+silla+kaasutoimisella+aggregaatin+tuottamalla+sähköllä+eli+aina+tulee+vastaan+se+aggregaarri+jos+puhutaan+itsenäisestä+ja+jopa+edullisesta+lisäsähkön+tarpeesta.Ihan+kunnolla+perehtyny+voisi+jopa+hankkia+aina+toimivia+valopetroolikamiinoja+talven+huonekohtaiseen+lisälämmitykseen.Meillä+vaan+myös+lamppuöljyn+eli+valopetroolin+hinta+on+keinotekoisesti+korkeampi+kuin+muualla+maailmassa+ja+saatavuus+oikeassa+käyttömitassa+lähes+olematonta.+Ei+se+ole+oikein+mielekästä+mennä+etsimää+ylihinnoiteltua+litran+pulloa+jostain+K+raudasta+tai+Bauhausista+kun+sitä+pitäisi+saada+huoltoasemilta+joko+suoraan+omaan+tynnyriin+tai+25+litran+kanisteriin+laskettuna+tai+5-10+litran+kertakäyttökokoina.Tässä+aiheessa+sitä+miettimistä+riittää,+mutta+se+on+kuitenkin+aivan+selvää+että+kaikki+hallituksemme+kaikkina+aikoina+ovat+tehneet+kaikkensa+parhaiden+talous+ja+ilmanpuhtausratkaisujen+estämiseksi+asumisen+perusyksiköissä+kuten+vaikkapa+omakotitaloissaAihe+on+niin+mielenkiintoinen+että+siitä+saisi+ihan++monologinakin+kokonaisen+kirjan+alta+aika+yksikön+kirjoitettua.+Mutta+miksi+kirjoitaa+kun+hallituksillemme+kaikki+on+ihan+toisesta+maailmasta+ja+dimensiosta+missä+edut+eivät+kuulu+kansalle+tai+ilmastolle+vaan+ns+pärstäkerroin+ryhmille+joiden+pohjalta+tämä+yhteiskunta+on+muodostunut+ja+aina+koulutettu+ja+hallittu.Minä+ehdottomasti+vastustan+subjektiivistä+ja+tiedon+puutteeseen+pohjautuvaa+pärstäkeroin++yhteisöä.
  5. Joskus,+tosin+aika+harvoin+katselen+näitä+Suomen+luetuimmat+ketjut+otsikoita.+Viimeksi+katsoin+kun+se+Ilja+Janitskin+aihe+oli+luetuin+ja+siitähän+sain+heti+kaikki+kymmenen+vuoden+Äänisen+aallot+niskaani+väärästä+lukemisesta+ja+väärän+aiheen+mainitsemisesta.Rohkea+kun+olen+niin+uskallan+toistaa+toisenkin+puhutuimman+otsikoiden+aiheen+eli+Omakotiasujien+ahdinko+syvenee+ja+siinä+pääaiheena+oleesta+lämmitysjärjestelmistä+ja+kuluista.Toivottavasti+en+nyt+astu+kenenkään+hellille+varpaille+siteeraamaalla+aihetta+joka+on+jollekin+väärä+aihe+ja+ottaa+henkilökohtaisena+hyökkäyksenä.https://keskustelu.suomi24.fi/t/16244810/omakotiasujien-ahdinko-syvenee-?utm_source=suomi24&utm_medium=luetuimmatNo+lueskelin+ketjun+tekemisen+puutteessa+ja+mieleeni+muistui+heti+Edsolventin+puuhat+tämän+kyseisen+ongelman+optimoinnissa+ja+siitä+käytännössä+kehittynyt+kokemus+asiantuntijuus.+Älä+vaan+Edson+ota+hernettä+nenääsi+että+siteeraan+otsikkoa+mikä+paljossakin+saattaa+muistuttaa+sinun+lämmitysongelmaasi.+En+nimittäin+tarkoita+sinua+vaan+koko+kansalaisyhteisöä.Kommentit+olivat+sikäli+mielenkiintoisia,+että+ne+olivat+aivan+aitoja+yleisökommentteja.+Jotkut+aidosti+huolissaan,+jotkut+aidosti+miettimässä+mikä+olisi+paras+ratkaisu+omalta+ja+yhteiseltä+kannalta,+osa+tosissaan+mutta+täysin+väärän+uskomuksen+varassa+täysin+väärää+tietoa+esittämässä+ja+osa+ilmeisen+kokemukseen+pohjautuvia+ratkaisuja+kuten+ilmalämpöpumppua+suosittelemassa.+Nyt+kun+on+itse+ihan+teoreettisena+maksumiehenä+ja+korkeintain+kesällä+hiukan+viilennyksen+ja+talvella+hiukan+ehkä+lisälämmön+kaipuussa,+mutta+ihan+helposti+itsekin+ja+itselleen+käytön+osalta+eli+sähkölaskussa+ihan+käytä+juuri+niin+paljon+kun+tarvitset+eikä+maksa+yhtään+lisää+tilanteessa+niin+pitää+oikein+pysähtyä+ajattelemaan+miten+omakotitalon+lämmitystä+saisi+optimaalisesti+oman+laskunsa+ja+yhteisen+ilmastorasitteen+kannalta+hoidettua.Olen+kyllä+aina+kuitenkin+niin+perusajatellut+että+tässä+maassa+järkevästi+käytettynä+riittää+hyvin+paljon++omakotitalojen+varaavan+takan+klapilämmitykseen+puutavaraa+ja+joskus+kauan+sitten+asiaa+miettiessäni+ajattelin+että+se+varaava+takka+tai+vraava+uuni+pitäisi+olla+omakotitaloissa+rakennusvaatimus.Sen+ei+edes+välttämättä+tarvitse+poltaa+puuta+vaan+siihen+on+ihan+helppo+yhdistää+nestekaasulla+tai+vaikkapa+biokaasulla+käyvä+lisä+poltin+järjestelmä,+jota+voi+melko+päästöittä+käyttää+puun+puutteessa+koska+vaan.+Tosin+kuten+olen+aina+kirjoittanut+meillä+on+se+nestekaasun+jakelu+ja+myynti+ainoana+Euroopan+,maana+lähes+monopolisoitu+ja+liikennetankkaus+kokonaan+estetty+vaiika+se+toimii+jokaisessa+muussa+Euroopan+maassa+ja+hyvin+halvalla+kun+nestekaasua+tulee+sivutuotteena+öljynjalostuksessa,+Melkein+sellaista+maakaasunkin+haihtumis+sivutuotteena+eli+ns.+kaasukondensaattina.Sillä+nestekaasulla+saisi+siis+myös+operoitua+ihan+huonekohtaisillakin+lisälämmittimillä+ihan+puhtaasti+mukavaa+lämpöä+ja+hyvin+edullisesti+jos+valtakunnan+hallitukset+olisivat+muilta+tai+eräiden+eduilta+sallineet.Öljylämmitys+sen+sijaan+kalskahtaa+heti+korvaan+ihan+järkyttävältä.Sähkölämmitys+olisi+hyvää+ja+puhdasta+jos+olisi+oikean+hintaista+sähköä+riittävän+puhtaasti+tuotettuna+tarjolla+vaan+eipä+ole+kun+taas+ne+kuuluisat+hallituksemme+ovat+pitäneet+huolta+että+sähköstä+on+krooninen+kotimaisen+tuotannon+pula+ja+että+kaukolämpöä+ja+osin+sähköäkin+sitten+tuotetaan+aivan+tolkuttomalla+saastuttamisella+turpeesta+ja+muuhunkin+jalostukseen+suurimmalta+osalta+kepaavasta+puusta+ja+kuinkas+muuten+kuin+taas+eräiden+edun+mukaisesti.+Muun+muassa+ne+persut+joita+mini+osoittelee+ihan+mistä+syystä+tahansa+ovat+sen+turpeen+ja+puunpolton+tukena.Nyt+tulee+niin+pitkää+juttua+että+jatkan+toisessa+osiossa!+:)
  6. Kiva+nähdä+Edsolventin+nousseen+aamuajoissa+kirjoituspöydälleen+luomaan+analyysiä+maailmasta+pehmoisten+perspektiivistä.Lunta+näyttää+tuprunneen+Al+Holiin,+mutta+ei+se+kovinkaan+tavatonta+ole.+Siellä+maisemissa+välillä+turahtelee+ihan+kunnolla+jos+tuulet+ja+rintamat+sopivasti+sattuvat+kohtaamaan.+Nyt+taas+sattuivat.+Toisaalta+kaikkialla+sattuu.+Ausseissakin+on+metsäpalot+lopulta+saatu+sammutettua+mutta+perään+tulivat+kuivuuden+kiusan+tilalle+tulvakiusat.+Vaihtelevaa+on+siis+aussijussienkin+"ilmasto".Minulla+on+yöllisistä+kuunteluista+erittäinkin+oopperamusiikkia+kansiossa.+Saatanpa+postittaa+iltavuorossa+vaikka+pieniä+näytteitä.+Tosin+minun+musiikkimakuuni+ei+kannata+kiinnittää+huomiota+sillä+se+on+erittäin+moniruokainen,+joskin+kyllä+enemmän+kallellaan+jo+vanhojen+hyvien+aikojen+rytmillisiin+ja+melodisiin+suorituksiin+ja+jostain+syystä+enemmän+sanomaa+ja+henkeä+sisältävään+musiikkiin.+Tosin+joukkoon+mahtuu+myös+aitoa+iskelmämusiikkia+ja+ihan+suomalaistenkin+helmiä+Virran,+Thielin,+Grönin,+Eirton+ja+Taipaleen+mm.+esittäminäEsimerkiksi+Eirton+esittämä+tiikerihai+on+pysyvästi+musiikkikorvaan+iskostunut,+samoin+eräät+Thielin+esitykset+jopa+Virtaa+,+Gröniä+ja+Taipaletta+enemmänOnko+sulla+muuten+toimivaa+juureskellaria.+Sellaista+mistä+Puosu+vähän+omaansa+valitteli+ja+kertoi+saavansa+sieltä+vaan+siemenperunoita.Minä+olen+perunan+ja+juuresten+suosija+siinä+missä+kapa-ja+sisävesikalan+purkittamisen+ja+muunkin+käytön+suosija+ja+suomalaisen+tuotannon+edistyshaluinen.+Ilmeisesti+niiden+tuottamisesta+ei+saa+tukia+tarpeeksi+kun+meillä+tuotantoa+yritetään+tehdä+vain+sellaisilla+tuotteilla+joista+saa+mahdollisimman+paljon+tukia+mutta+jotka+eivät+joko+kasva+oikein+hyvin+täällä+tai+eivät+kansalaisille+maistu.Yllätävää+varmaan+monille+suomalaisille+on+se+että+rkiin+kasvattaminen+on+aika+heikkoa+täällä+ja+sopii+paljon+paremmin+esimerkiksi+Puolan+ja+Saksan+maille+joilla+sitä+myös+monipuolisesti+osataan+käyttää.+Toki+hiukan+eri+tavalla+esimerkiksi+leiväksi+valmistettuna.+Itse+olen+kuitenkin+aina+tykännyt+saksalaisista+ja+puolalaisista+ruisleivistä+ja+sekajauholeivistä,+mutta+toisaalta+myös+italialaisesta+ciabattasta+ja+fransmannien+batongeista.+Niiden+vaatiman+tasoinen+vehnäkään+ei+taas+meillä+kasva,+Meidän+olisi+tehtävä+leipäämme+enemmän+täällä+paremmin+kasvavista+viljoita+kuten+ohra+ja+kaura+ja+sitten+leipoa+vähägleteenisesta+vehnästä+ja+huonommasta+rukiista+leivät+ihan+niiden+täällä+kasvavien+laatujen+mukaisesti+jos+halutaan+täysin+kotimaisella+pärjätä.+Olisihan+se+tietysti+hyvä,+että+ainakin+ihan+perustarvikkeista+löytyisi+kotimaista+makua+ja+perustarvetta+täyttävää+tuotantoa.+Mieluiten+vielä+suurilla+tiloilla+tuotettuna+yleistalouden+vuoksi+ja+pikkutiloilla+ihan+perheyrityksenä+tai+kotitalous+harrastuksena,++jotta+osaaminen+pysyisi+jotenkin+lähellä+jos+taas+jokin+paha+kriisitila+pääsisi+iskemaan.+Sellaistahan+emme+tässä+maailmassa+täysin+voi+koskaan+poissulkea.+Siksi+juuri+pitäisi+osata+käyttää+ja+varastoida+juureksia+ja+viljaakin+joita+on+pitkään+varastoitavissa+käyttökelpoisena+sekä+pienissä+että+suurissa+hajautetuissa+varastoinneissa+kuten+tilavarastointiana+josta+osa+voisi+olla+valtion+jollain+tasolla+tukemaa+turvavarastointia.Ihan+tavallinen+huushållikin+pystyisi+ihan+helposti+kaupunkikotonaan+varastoimaan+jopa+vuoden+perustarpeet+ryyneinä,+jauhoina,+kuivahiivana,+öljyinä+ja+erilaisina+liha-+kala+säilykkeinä+ja+jos+olisi+jonkinlainen+säädettävä+kuylmävarastointi+niin+tuoretta+pottua+ja+juureksi+sekä+itse+säilöttyjä+metsän+tuotteita+olisi+ihan+helppo+säilöä+seuraavaan+"satoon"+asti.+Niinhän+mekin+tehtiin+sotien+jälkeen+ja+vielä+pitkälle+50+lukuakin+ennekuin+maakellarit+alkoivat+jyrääntyä+kerrotalorakentamisen+alle