Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Energiasta+kun+käydään+kovasti+keskustelua+niin+tämä+kommentti+toistettuna+eräältä+vaikutuskeskustelupaikalta+soveltuu+tään+pulitieteellisen+keskusteluseuran+juttuihin+mukaan.+Siinä+hiukan+referoidaan+modernin+synteettisen+polttoaineen+kehitystilaan+ja+tarpeisiin.+Niistä+asioista+suurempi+yleisö+on+vielä+enimmäkseen+kikkustuolissa:Kuten+aina+Mika+Anttosen+energia-ilmastoviesti+on+realistinen+ja+yleisoikea.+Tietysti+hänen+elinkeinossaan+tuloa+on+hankittava+myös+tavoilla,+jotka+eivät+ole+pitkälle+tulevaisuudeen+suhteutettuna+optimaalisa.Tärkeintä+ovat+kuitenkin+havainnot+Power+to+X+eli+vedyn+teollinen+ja+edullinen+tuottaminen+käytettäväksi+synteettisten+nestemäisten+polttoaineiden+tuottamiseen+hiilidioksidista+ja+maakaasusta+eli+metaanista.+Pääasiassa+kuitenkin+ymmärrys+siitä+että+biopolttoaineet+ovat+suuressa+mittakaavassa+planeetanm+ja+ihmiskunnan+tuhon+välineitä.+Yksi+nopeimmin+vaikuttavista.Siksi+kaiken+orgaanisen+materiaalin+energiakäyttö+kasvien+tai+sitä+kautta+syntyneiden+rasvojen/öljyjen+käytöllä+erittäin+vahingollista+sekä+diversiteetin,+että+yleistalouden+ja+elintarvikehuollon+kannalta.Siis+metsien+poltto,+turpeen+poltto,+öljykasveista+tai+sokerikasveista+peräisin+oleva+energiamateriaali+poisa+ja+niin+nopeasti+kuin+mahdollista.+Korvaavat+polttoaineet+löytyvät+välittömästi+Power+to+X+talouden+valmistumista+odotellessa+metaaneista+ja+ydinvoimasta.Ydinvoiman+lisääminen+on+avain+asemassa+myös+sen+Power+to+x+tarvitseman+vedyn+tuottamiseen+teollisessa+ja+taloudellisessa+mittakaavassa.+Ydinpolttoainetta+riittää+loputtomiin+ja+uudemman+teknologian+kehittyessä+joskus+"ikuisesti"++(Fuusio)Energiapaletin+muita+osia+voidaan+myös+tehokkaasti+parantaa.+Esimerkiksi+silmätikuksi+nostetulla+hiilivoimalla+on+monia+eittäin+hyviä+ominaisuuksia+ja+itse+polttamisen+päästöjä+voidaan+halutessa+siivota+askorsteenista+lähes+olemattomiin+eli+poltaa+hiiltä+käytännössä+aika+puhtaasti.+Tosin+se+ei+helposti+toteudu+maailman+suurimpien+saastuttajien+halvalla+pystytetyissä+hiili+ja+ligniittikattiloissa.+Niitä+maita+jotka+massiivisesti+halpaa+ja+huonosti+hoidettua+hiilivoimaa+käyttävät+olisi+kansainvälisesesti+painostettava+parantamaan+tapojaan+ja+laitoksiaan+nopeammin+ja+siirtymään+siellä+missä+mahdollista+paljon+nopeammin+ydinvoiman+lisärakentamiseen.+(USA.+Kiina,+Intia,+Puola,+Saudi+Arabia,+Venäjä,+Saksa,+Tanska)Kun+yleistaju+on+niinkin+korkeaa+luokkaa+kuin+Anttosella+eli+merkittävästi+korkeampaa+kuin+hallituksien+kaikkien+asiaan+liittyvien+ministeriöiden+yhteisymmärrys,+niin+sillon+jotkut+6+km+lämpöreiän+kairaukset+niin+tuloksetonta+kuin+se+taloudellisesti+ja+jatkuvuutena+onkin+menvät+haku+ja+kehitysprosesseina.Maalämpö+on+meidän+geologiassamme+erittäin+huono+vaihtoehto+vaikka+teknisesti+toteutettavissa+huonolla+lopputaloudella+aina.+Se+sopii+paikallisesti+aivan+toisenlaisen+geologian+alueilla.+Kuten+Islanti,+Italia,+Kenia+jne.Toivottavasti+hallitus+ja+sitä+seuraavat+hallitukset+sekä+maan+vastuulliset+johtajat+kuuntelevat+herkällä+korvalla+mitä+Anttosella+on+sanottavaa
  2. Kyllä+me+Edson+olemme+täällä+ja+toivomme+sinunkin+olevat.Meidän+on+nyt+vaas+kehitettävä+keino+millä+pääsemme+eroon+muummovainoamisesta+ja+stalkkauksest.Olemme+ollet+vain+etsimässä+keinoja+siihen.++Kyllä+ne+vielä+joskus+löytyvät.+Siihen+asti+on+ilmeisesti+pysytty+vain+asiatiedotelinjalla+kun+mummojen+ja+nakkimiesten+kamssa+ei+ole+mahdollista+järkevää+ja+toiset+hyväksyvää+leppoisaa+keskustelukulttuuria+palauttaa.Puosu+jo+esitti+yhden+hyvän+foorumin.+Minäkin+keittelen+muualla+ja+toistaiseksi+olen+lykännyt+sitä+tuttujen+gentlemannien+rupattelufoorumin+avausyritystä+tässä+lähimaastossa+siksi,+että+löyhkä+ja+nauta+eivät+osoita+minkäänlaisen+normaaliuden+palautuksen+hyväsymistä+vaan+janoavat+verta+konfliktissa+minkä+ovat+itse+sekä+käynnistäneet,+että+milloin+milläkin+yhdistelmällä+ylläpitäneetKun+olemme+kärsivällisiä+niin+kyllä+se+ihmisten+välinen+kommunikaationormaalius+jossain+onnistutaan+synnyttämään.Huomasin,+että+ne+jo+etsivät+minua+Hesarin+kommenttiketjuiltakin+ja+spekuloivat+nimimerkillä.+Eivät+edes+ymmärrä,+että+sitäkin+nimimerkkiä+voi+vaihtaa+jos+vahingossa+osuisivat+oikeaan.+Kaikki+tällainen+stalkkaaminen+meidän+on+saatava+tavalla+tai+toisella+poistettua+ennen+normaalin+mukavan+keskustelun+palaamismahdollisuutta.Toisaalta+sehän+ennustettiin+jo+ajoissa+että+yritti+mennä+minne+tahansa+niin+vihamummot+rynnivät+perään+jos+vähäisenkään+aavistuksen+saavat+että+joku+saisi+normaalia+elämää+luotua+jossainKäytän+kuuluisaa+sanontaatämänkin+tiedotteen+lopuksi,+että+koirat+haukkuu,+mutta+karavaani+kulkee+ja+koiranomistajat+jäävät+aina+karavaanista+jälkeen+kun+niilä+on+lakisääteinen+velvollisuus+kerätä+koiriensa+paskat+ja+tallettaa+ne+käsilaukuissaan+tai+nakkirattaissaan.
  3. Kun+nyt+on+se+uusi+vuosikymmen+alkanut+ja+sen+kunniaksi+luin+viimeiset+mummojen+röyhtäisyt+kokonaisuudessaan+niin+käteen+jää+vain+seuraavaa:On+täysin+käsittämätöntä,+että+he+eivät+ymmärrä+kuka+on+kohde+ja+kuka+on+jahtaaja.+Kuka+valehtelee+ja+kuka+puhuu+totta.Aivan+kuin+heillä+olisi+reikä+päässä+ja+siinä+yksisuuntainen+suodatin+mikä+jättää+sisään+vain+mummo+sisäiset+uslomukset+ja+herra+ties+halut+miten+asioiden+pitäisi+olla.Tätä++on+objektiivisesti+ja+tosiasita+näkevän+ja+ymmärtävän+miehen+mahdotonta+ymmärtää+ja+sisäistää+kun+se+on+täyttä+potaskaa.+Siis+joka+atomiltaan+täyttä+paskaa+ja+omaan+tarpeeseen+keksittyä.Sitä+en+kiellä+etteikä+sitä+vastaan+puolustauduttaessa+olisi+käytetty+runsaasti+adjektiivejä,+mutta+minun+osaltani+aivan+poikkeuksellisesti+edes+rumia+sanoja+tau+virtuaaliuhkauksia+joista+eräs+mummu+on+olluy´t+kovin+tohkeissaan+vaikka+kaikella+koulutuksellaan+olisi+pitänyt+ymmärtää+niiden+virtuaalinen+merkitys,+Mutta+jos+ei+halua+niin+ei,Edsonia+jonka+tässä+nyt+nimellä+mainitsen+olette+kohdelleet+täysin+väärin+mikä+kertoo+ainakin+sen,+että+psykologian+ja+sosiaalisen+toiminnan+kaikki+tunnit+ollaan+oltu+peilin+edessä+maalailemassa+itseään+jotta+saisi+isketty+koulun+komeimman+kirjanpitäjän.Edsonin+kielenkäyttö+ei+ole+esimerkillistä+suomen+kielen+tapaopetuksessa+eikä+itse+asiassa+minkään+maan,+mutta+niin+ei+ole+Hakkaraisenkaan+ja+Hakkarainen+on+silti+moninkertainen+kansanedustaja+ja+nyt+vieläpä+meppi.Edsonin+persoonallisuus+mikä+on+hyvöö+haluava+persoonallisuus+olisi+aikuisten+pitänyt+kyetä+käsittelemään+eri+tavalla+ja+pikemminkin+ohjaamaan+yhteisesti+hyväksyvämpään+ajatteluun+ja+kielenkäyttöön.+Minä+olen+sitä+tehnyt+ja+vain+siksi,+että+teihin+verrattuna+Edson+oh+hyvä+jas+maailma+asialla+oleva+ihminen+eikä+mikään+sääntöniuhottaja.Sitäkään+niuhot+ja+huomionhakuiset+rajoitetulla+agendalla+kiikkeellä+olevat+mummot+eivät+mummosokeudessaan+ole+ymmärtäneet,+että+heidän+ei+ole+mikään+pakko+käydä+joka+ketjulla+suurennuslasin+kanssa+etsimäss+edees+kuviteltavissa+olevaa+mainintaa+itsestään.+RTälläkin+ketjulla+vaikka+heistä+on+vuodet+haluttu+erroon+ei+ole+mahsiollista+ainakaan+kovin+nopeasti+unohtaa+kaikkia+varsingin+höngän+aiheuttamia+pahoja+tekoja,+Jos+joku+sellaisesta+sanalla+tai+sananosalla+saattaa+muistella+niin+eu+tarvitsisi+tyllä+metsäploa+sen+vuoksi+virittämään+niinkuin+hönkä+nyt+jo+toisen+ja+toisen+rationaalisi+pitkään+uskotun+mummon+kanssa+keittelee,Pysykää+kokonaan+poissa,+ikuisesti+ja+antakaa+meidän+rupatella+tekniikasta+taloudesta+politiikasta+kehityksestä+ja+yhteiskunnan+oikeista+tavoitteista.+Niitä+ei+ole+pakko+kenenkään+lukea.Mutta+kuten+tähänkin+asti+edes+nanogramman+järjen+saamista+meidän+mummokerhoon+on+ylivoimainen+tehtävä+kun+heille+välillä+putkahtaa+se+liukas+nielistelvä+auervaara+tayttämään+heidä+elämänsä+tärkeimmän+tehtävän,+miltä+mä+näytän+ja+miltä+lapsenlapseni+näyttäfvät+yhteiskunta+asteikolla.Itse+asiassa+teen+vieläkin+kohtuullisemman+ehdotuksen++korjatkaa+omia+karkeasti+vääriä+ja+manipuloituja+jájatuksianne+ja+pitähää+hönkä+omissa+kattilahuoneissanne+paineastíassa+höyryn+tuottoa+varteen+niin+voitte+itsekin+osalllstua+sosiaaliseen+keskusteluun
  4. Näin+vuoden+päättyessä+ja+tällä+kertaa+mummojen+viimeiset+vihakommentit+ja+valheet+luettuani+voin+vuoden+lopuksi+summata,+että++tärkeintä+on+kuitenkin+päästä+eroon+niistä+mummoista+jotka+ovat+vuosikaudet+valeita+ja+vääristelyjä+tuottanee+ja+myös+niistä+jotka+ovat+kaiken+manipuloinnin+ja+valeet+kritiikittä+nielaisseet.Se+on+ollut+suuri+tappio+kaikille+jotka+aidosti+olisivat+järjellistä+kommunikaatiota+halunneet.+Mutta+elämä+on+myös+täynnä+tappioita.+Tämä+on+yksi+niistä+turhimmista.Ongelma+mitä+kaiken+töryn+nielleet+kaikeen+uskovat+mummotkaan+eivät+ole+tajunneet+on+siinä+että+vaikka+miten+kauniisti+menisimme+minne+tahansa+kirjoittamaan+niin+päävalehtelijanne+etsii+meidät+käsiinsä+ja+jatkaa+jahtaamista.+Senhän+hän+on+myös+selkokielellä+usein+sanonut.+Sekin+on+teiltä+uskomusmummoilta+jäänyt+silmiänne+sulkiessa+huomaamatta.Onneksi+niinkuin+useasti+olen+sanonut+meillä+tai+ainakin+minulla+on+monia+muitakin+täysin+asiallisia+keskustelupaikkoja+joissa+voin+aina+jatkaa+ihmisenä+ja+itsenäni+käyttäen+hyvää+kieltä+ja+joutumatta+henkilösuhdekahnauksiin+kun+kaikkialla+muualla+paitsi+näissä+suomen+alatasoisissa+keskusteluissa+lähdetään+asiat+edelle+ja+itse+henkilö+sivurooliin.+Täällä+se+henkilö+on+noussut+ainoaksi+tärkeäksi+mummotekijäksi.+Siitä+kaikki+ongelmanne+jotka+sitten+ovat+tulleet+meidän+muidenkin+ongelmiksi+ovat+lähtöisin+ja+vaikka+miten+ummistaisitte+silmänne+ja+kieltäisitte+todellisuuden+niin+kaiken+tämän+pääaloittajana+on+se+mitä+höngäksi+nimitään.+Siihen+vaan+ovat+sitten+toinen+herkkähipiöinen+hypännyt+kun+ei+osannut+Edsonin+kanssa+keskustella+ja+muut+sitten+ihan+mitäs+me+naiset+joukkona.Tiedätte+hiukan+pintaa+syvemmällä,+että+kovan+tappion+olette+itsekin+kärsineet+hyväksymällä+valehtelun+ja+vääristelyn+sekä+olemalla+parempaa+väkeä+jollekin.+Nyt+edessänne+on+vain+kuihtuva+mummojen+joukko+mihin+saatte+satunnaista+kuivaa+muodollisesti+mies+kirjoittelua+jonkinasteisen+hyminän+muodossa.Miten+tämä+sosiaalisen+foorumin+elämä+kirjoittelu+missä+on+se+hyvä+puoli,+että+henkilöt+ajan+myötä+muuttuvat+jollais+tavalla+tutuiksi,+jatkuu,+näkyy+sitten+täällä+tai+jossain+tai+ei+näy.Mitään+kiirettä+ei+ole+oikaisemaan+jo+yli+10+vuotta+päälöyhkänkin+taholta+tullutta+kaikkein+pahimmanlaatuista+kimppuun+käymistä+elämän+kaikilla+mahdollisilla+aspekteilla,+eli+aivan+ohuimmilla+nahoilla+ei+olla+varustettu.Minulla+kaikki+paljon+riippuu+siitä+onko+minkä+verran+sitä+rakenteellista+kirjoitushalua+ja+tarvetta+milloinkin+olemassa.+Jos+sitä+on+niin+se+kirjoituu+ja+jossain+ilmaantuu.++Minä+pystyisin+yksin+ylläpitäämään+jatkuvaa+pitkää+ketjua+jos+haluaisin.+Kirjoitaa+mistä+haluaisin,+kuunnella+musiikkia+mitä+haluaisin+ja+katselle+maailmaa+kaikkialta+mikä+kiinnostaa.+Taidamme+siis+elää+ihan+erilaisessa+maailmassa+missä+teitä+edelleenkin+kiinnostaa+vaan+joko+muiden+panettelu+tai+mitä+muut+musta+ajattelee!Olkoon+tämä+vuoden+päätöskirjoitukseni+tässä+ketjussa.+Mitä+kellonlyönti+mukanaan+tuo+se+nähtäköön.+mutta+uudenvuodentoiveeni+on+aivan+selvä.+Toivottavasti+pääsen+eroon+Löyhkästä+.+Kaikki+muu+on+vielä+kestettävissä+ja+kukaties+sopeutettavissa