Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6323
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinä+puhut+siitä+millaista+suvaitsevuus+on,+tai+sen+pitäisi+olla.
Valitettavasti+monen+kohdalla+se+ei+käytännössä+ole+noin.
Toiset+eivät+suvaitse+mitään+ja+toiset+suvaitsevat+niin,+että+tolkku+unohtuu.
27.09.2021 12:33
Kaiken+tuon+olen+kuullut+sata+kertaa.
Ei+ole+sataprosenttista+rokotussuojaa,+eikä+laumasuojaa,+sen+nyt+varmaan+jokainen+tietää.
Mutta+jos+ajatellaan+ihan+ruohonjuuritasolla.
Jos+on+1000+ihmistä,+jotka+eivät+ole+rokotettu+ja+toinen+tuhat,+jotka+ovat.
Kummassakohan+laumassa+saa+tartunnan+todennäköisemmin.++Kummassakohan+laumassa+sairastutaan+todennäköisemmin.
Taudit,+jotka+rokotuksilla+on+saatu+kuriin,+muhivat+toki+jossakin,+niin+rutot,+kuin+kurkkumädätkin+ja+hinkuyskät+jne...+,+kyllähän+noita+maailmalla+putkahtelee+aina+jossakin.
Minä+nostaisin+hattua+tutkijoille,+jos+minulla+sellainen+olisi.
Monet+uranuurtajat+ovat+paljon+tehneet+ihmiskunnan+hyväksi+ja+tekevät+edelleen,+tälläkin+saralla,+en+jaksa+ymmärtää+heidän+työnsä+vähättelyä.
Sinäkin+irvailet+minulle,+ettenkö+muka+ymmärtäisi,+että+maailmaa+on+muuallakin,+kun+Suomi.
Suomi+on+osa+kokonaisuutta,+niinkuin+sen+muunkin+maailman+osat,+joiden+kaikkien+pitää+tehdä+osansa+yksin+ja+yhdessä.
27.09.2021 11:47
Entä+jos+laittaisit+nimimerkin+vaan+kirjoittamalla+sen+tekstisi+loppuun,+vaikka+yllä+lukisikin+anonyymi.?
26.09.2021 21:08
Illankorvaa+kauniisti+kaikille.
Upea+päivä+säänpuolesta.
Tuossa+klo+15sta+korvilla+lähdin+alatalolle.
Olin+jo+kauan+hinkunut+kaataa+sen+raidan,+joka+makaamalla+notkui++järvinäkynän+tiellä.
Niin+sitten+ryhdyin+tuumasta+toimeen.+Puoleen+väliin+sahasin,+niin+koko+höskä+rupesi+kaatumaan.+(ensin+piti+kyllä+ketju+vaihtaa,poika+oli+niitä+teroittanut+muutaman,+itsekin+joskus+yritin+opetella,+ei+kertayrityksellä+jäänyt+homma+päähän)
Kaksiaskelta+taakse.+Siis+oli+mätä+sisältä.+Noin+40cm+halkaisijaltaan.
Se+siitä.+Sinne+rojahti.
Kävin+soutelemassa+myös.+Ihana+ilta.+Järvi+tyyni+ja+aurinko+paistoi.
Kissaystäni+odotteli+rannalla.+Ei+tarvitse+kun+sanoa,+niin+tietää+mihin+mennään.
Sauna+nyt+täällä+ylämökillä+lämpiämässä.
Alaalla+katselin+D+Abbeyn.+Olen+sen+ennenkin+katsonut,+mutta+hieno+sarja.
Laitoin+pipon+päähän+ja+filtin+ylle,+hyvin+tarkenin,+vaikka+oli+12+astetta++mittarissa.
Pimeys+jo+laskeutui+maan+piirii
Kaikki+nämä+Suomemme+vuodenajat+ovat+upeita.
Esim.+talvemme+lapissa+mahdollistavat+nämä+hienot++ravintolisien+voimaannuttavat++tuotteet.
26.09.2021 20:10
Niin,+sitä+voi+sitten+kysyä+näiltä+rokotusvastaisilta,+on+niitäkin+kertomuksia+ollut,+että+teho_osastolta+selvinneet+ovat+sanoneet,+että+parempi+olisi+ollut+ottaa+se+rokotus.
Voidaan+myös+ajatella,+että,+kun+rokotusvastaisuus+leviää,+niin+ne+jotka+pelkäävät+rokotusta,+saavat+suojaa+toisten+rokotettujen+kustannuksella.
Tämähän+juuri+tarkoittaa+,+että+vain+rokotettujen+kustannuksella+saadaan+ns.+laumasuojaa.
Kaikenmaailman+salaliittoteoriat+estää+meitä+saamasta+lopun,+tästä+taudista.
Ilmeisesti+on+kysymys+pelosta.
'
26.09.2021 19:10
Itse+olen+laittanut+kirjainmerkkeihin+pankin+ja+omakannan+osoitteen+ja+menen+suoraan+sivuilleen.
25.09.2021 15:49
Tuossa+jutussa+viitattiin+logistiikkaongelmiin.
Jossain+oli+juttua,+että+nimenomaan+autonkuljettajista+olisi+huutava+pula.
25.09.2021 15:17
Minäkin+luin+ensin+noin,+kunnes+sitten+silmät+selvitti,+mistä+on+kysymys.
Itse+olen+kahdesti+rokotettu.
Katsoin,+että+tässä+iässä+kuolemanriski+on+pienempi+rokotetuilla.
Ei+millekään+rokotukselle+ole+koskaan+saatu+100%+suojaa,+tuskin+tullaan+saamaankaan.
Virusten+muuntautuminen+taas+on+niiden+´´omaa+elämää´´.+ei+sitä+voi+kukaan+estää.
Eikä+kukaan+ole+sitäkään+väittänyt,+etteikö+sivuvaikutuksia+joillekin+tulisi.
Sitä+ei+voi+etukäteen+tietää+kuka+saa+ja+mitä.
25.09.2021 14:55
Nykyään+tuo+rasistihuudon+laine+lyö+pahasti+laitaan.
Ei+edes+tiedetä+mitä+rasismilla+tarkoitetaan++(perustuslaista+löytyy+kyllä;+aikanaan,+vuotta+en+nyt+muista,+mutta+kirjanen+keskeisistä+asioista+on+jaettu+joka+kotiin).
Ei+kaikki+kritiikki+ole+rasismia,+jotkut+vaan+näkevät+sitä+kaikkialla.
Juuri+siksi+tässä+yhteiskunnassa,+ei+ole+kyetty+puolueettomasti+keskustelemaan+ko.+asioista.
25.09.2021 14:49
Kiitos🌻
23.09.2021 23:07
Sellaisia+sanoja,+jotka+eivät+merkitse+mitään+itselle.
23.09.2021 20:30
Tuolla+aiemmin+puhuttiin+nukkumisesta.
Minulle+kun+tulee+kännykkään+noita+´´tyrkkyuutisia´´,+siellä+oli+Iltasanomien+hyvä+olo-osiossa+unilääkärin+neuvo+ns.+pysäytyssanasta,+jos+herää+kesken+unien.
Mielenkiintoinen+kirjoitus.
23.09.2021 20:11
Muistan,+kun+asuin+toisessa+kaupungissa,+jossain+asunnossa+oli+tavattu+turkiskuoriainen.
Kaikki+huoneistot+desinfioitiin.
Koululaisilla+on+nykyäänkin+kuulemma+täitä.
Muuta+kirppua+en+ole+nähnyt,+kun+lintukirppuja.++Niitä+kulkee+maalla+vaatteissa+ja+eläinten+turkeissa.
Tänä+kesänä+en+ole+niitä+nähnyt,+viime+kesänä+minua+puri+sellainen.+Aiheutti+vietävästi+kutiavan,+pienen+rakkularykelmän.
23.09.2021 16:08
Voi+Makriina+ja+juuri+kun+minä+ajattelin+panna+paremmaksi.
Kerran+tulin+vaihtaneeksi+vanhaan+pakuuni+pyyhkimien+moottorin.++(helppohan+se+vanhaan+autoon)
Tuo+Sinun+tokaisusi+sai+minut+ihan+hyvälle+tuulelle,+muutenkin++luen+mielelläni+tekstejäsi.
Rannikolle+myrskyjä+povasivat+ja+muuallekin+tuulta+ja+sadetta.
Niinpä+kävin+laittamassa+alamökin+saunan+oven+kiinni,+jätin+sen+illalla+auki,+kun+pesin+saunan.
Ramoona+oli+hirven+kohdannut,+itse+en+eläintä+päässyt+näkemään,+mutta+kun+lähdin+vesille,+huomasin,+että+sorkkaeläimen+jäljet+rantahiekassa.+Juomassa+oli+vissiin+käynyt.
Illalla+oli+tyyni+ilma+ja+kaunis+auringonpaiste,+kunnes+pimeys+peitti+maanpiirin.
Sängyllä+tässä+köllöttelemme+karvakaveri+ja+minä.
Yhdyn+useampien+toiveeseen+palstarauhasta.
23.09.2021 15:51
Pahoittelut+aloittajalle,+kun+osallistumiseni+ketjuun+aiheutti+tällaista.
Aiheesi+vaan+kiinnosti+minua+siksikin,+kun+aikoinani+tein+paljon+yövuoroja+ja+kohtasin
monta+unetonta.
23.09.2021 14:55
Juuri+siksi+pähkäilen+,+mutta+ihminen+on+se+joka+asioista+tekee+joko+yksinkertaisia+tai+jotain+muuta.
Asiat+eivät+itsekseen+tee+mitään,+vaan+ihmiset.
22.09.2021 21:35
En+tiedä+miksi+hyökkäät+kohti.
Olen+ollut+hoitaja+ammatiltani+ja+myös+itse+käyttänyt+melatoniinia,+en+tarvitse+googlea+sen+asian+kertomiseen.
Olen+vain+vastannut+aloittajan+ajatuksiin.
Enkä+mielestäni+missään+päde+sen+enempää+kuin+muutkaan,+puhun+niistä+asioista,+joista+jotain+tiedän.
Niihin+ketjuihin+en+sano+mitään,+mistä+en+mitään+tiedä.
Sanot,+että+päden+´´kolmella+palstalla´´+ja+mistä+sen+tiedät,+ellet+itse+ole+kolmella+palstalla.
Olen+pahoillani,+jos+kommenttini+ovat+Sinua+ärsyttäneet,+se+ei+todellakaan+ole+ollut+tarkoitukseni.
Tarkoitukseni+oli+vain+keskustella+asiasta+aloittajan+kanssa.+(Olitko+aloittaja)
22.09.2021 20:32
Totta,+asiaa+sekoitetaan+liiaksi+muihin+asioihin.
Olen+kyllä+nähnyt+haastatteluja,+joissa+yritykset+kertoneet,+että+laajentumisen+estää,+kun+ei+ole+osaavia+asiantuntijoita.
On+vaan+kummaa,+ettei+oikeille+työntekijöille+voida+laittaa+´´oikotietä´´+koska+näyttää,+että+useat+yritykset+sitä+tarvitsisivat.
Asia+on+monitahoinen.
Syntyy+ajatus+ja+käsitys,+ettei+poliitikkomme,+joko+sisäistä+asiaa,+tai+on+poliittisista+konkeloista+kysymys.
Vain+taviksen+ajatuksia+nämä.
22.09.2021 20:22
Onko+täällä+nukuttu?
Koulutus+ei+vastaa+kysyntää.+Sitten+huudetaan+apua+ulkomailta.
Eniten+minua+ottaa+aivoon+tämä+asioiden+sekoittaminen.+On+turvapaikanhakijat,+maahanmuuttajat,+töihin+tulevat.
Maahanmuuttajiahan+meillä+on+enemmin+Venäjältä,+Virosta.
Kaikkia+ulkomaiden+ammattitutkitojahan+ei+hyväksytä+sinällään.
Hyvä+vai+paha?++Pitää+myös+muistaa+se,+että+vaikka+tänne+nyt+tulisi+ammattitaitoisia+ulkomailta,+hekin+vanhenevat.
Onko+katsantokantamme+liian+lyhytnäköistä.
Myös+siitä+on+kuulunut+ääntä,+että+täällä+on+ilmaiseksi+koulutettu+ja+sitten+ovat+lähteneet+pois.
Jotain+korjaustahan+tähän+kai+on+ollut+tekeillä.
22.09.2021 19:50
Melatoniini+on+ihmisen+käpyrauhasen+erittämä+hormooni,+jota+erittyy+enimmäkseen+pimeän+aikana.+Siksi+sitä+kutsutaan+myös+unihormooniksi,+koska+sillä+on+nukuttava+vaikutus.
Iän+karttuminen,+stressi+ja+alkoholi+vähentävät+unihormoonin+luonnollista+tuotantoa.
Ei+ole+kysymys+mistään+unilääkkeestä+vaan+luonnollisesta+ihmisen+oman+tuotannon+aineesta.
Toisille+sen+purkista+ottaminen+auttaa,+toisille+ei.
22.09.2021 19:19
167 / 317