Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6322
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+on+alhaista+toimintaa+käyttää+lapsia+pelinappuloina.+Laittaa+nyt+lapset+ja+vielä+jouluaattona+tuomaan+tuommoinen+kirje.+Ilkeää.
Lapset+siinä+nimenomaan+kärsivät,+eivät+vielä+edes+ymmärrä+tilanteita.
06.09.2021 19:56
Olen+kyllä+huomannut.
Kaikenmaailman+rumuudet+saa+olla+ja+sitten+ihan+fiksuja+kommentteja+poistetaan.
Tuntuu,+että+touhussa+ei+ole+mitään+tolkkua.
06.09.2021 19:15
Kulkiessani+näin+vielä+5+erilaista+kukkivaa+kukkaa+lisää.+Kyllä+niitä+vielä+siellä+täällä+on,+kun+tarkkaan+katsoo.
06.09.2021 17:57
Kiitos+fiinifammu+onnentoivotuksesta,+kaksi+ihanaa+kuvaan+sain++WhatsAppilla++uudesta+tulokkaasta.
Aurinkoinen+paistelee++14:sta+on+kivunnut+mittarinkin+lukema,+eikä+tuule.
Niinpä+olen+sitten+ulkona+touhuillut+suuremman+osan+päivää.
Kulkiessani+bongailin+mitä+luonnonkukkia+vielä+on+kukassa.+Yllätyksekseni++löysin+7+eri+kukkaa,+jopa+kaksi+puna-apilapuskaa+oli+komeassa+kukassa.
Eilen+pihassa+ollessani,+kurkiaura+lensi+äännellen+yli+pään,+joten+kyllähän+se+sitten+syksyä+tietää.
Tulipa+mieleeni+Tero+Vaaran+laulu.++´´Vielä+on+kesää+jäljellä,+vielä+tulee+kauniita+päiviä.´´
Aika+mukavalta+sääkuvat+näyttävät.
Nauttikaamme+syksyn+väreistä.
06.09.2021 15:59
Tuli+katsottua.
Rajua+oli+meininki.
Mutta+niinhän+tuo+on+tosielämässä+noissa+maissa.+Juuri+luin+uutissivuilta,+kuinka+talibanit+olivat+menneet+naispoliisin+kotiin.+Potkivat+8-kuulla+raskaana+olevan+naisen+ja+lopuksi+ampuivat,+aviomiehen+ja+lasten+silmien+edessä.
Ei+ihme,+että+ihmisiä+pakenee+hinnalla+millä+hyvänsä.
Salakuljettajille+sarjassakin+raha+oli+ensisijaisen+tärkeä,+ei+ihmiset.
Eritreasta+oli+tämä+pakoon+lähtenyt+yksi+perhe+,+sarjassa.
En+ole+täällä+siitä+maasta+paljon+uutisointia+bongannut,+joten+en+tietä+maan+oloja.
Kyllä+aion+katsoa+jatkossakin.
Jos+nyt+oikein++katsoin,+oli+ohjaajan+ja+käsikirjoittajan+nimi+ainakin,+suomalainen.
06.09.2021 13:54
Jos+lyhyessä+ajassa+laihtuu+10+kiloa,+eikä+ole+syömistä+lopettanut,+niin+oikea+osoite+on+lääkärinvastaanotto.
06.09.2021 11:49
Ei+siinä+tilassa+enää+myöskään+pysty+kertomaan+haluavansa+eutanasian.
Monta+surullista+tarinaa+olen+urallani+nähnyt.+silloin+ei+puhuttu+eutanasiasta.
Se+on+tullut+nykykeskusteluun.
Onko+se+hyvä+vai+paha.
No+jos+se+lakiin+saataisiin,+senhän+voisi+sitten+jokainen+omalta+osaltaan+kirjata+mitä+haluaa.
04.09.2021 22:33
Olen+sitä+mieltä,+että+jos+joku+lääkäri+sanoo,+ettei+halua+osallistua+eutanasiaan,+se+pitää+hälle+suoda.
Tämä+kysymys+on+mielestäni+sellainen,+että+sen+pitää+olla+vapaaehtoisuuden+pohjalta.
Mielestäni+siinä+ei+pitäisi+olla+minkään+kovin+vaikeeta.
Otetaan+vaan+huomioon+jokaisen+ajatus+asiasta+ja+vakaumus.
04.09.2021 21:45
Ihmisellä+on+vapaa+tahto,+jos+hän+valitsee+eutanasian,+se+hänelle+suotakoon,+mutta+jos+hän+ei+voi+sitä+omaehtoisesti+tehdä,+niin+avustajana+toimiminen+on+oltava+myös+vapaaehtoista.
Millään+lailla+ei+voi+mielestäni+mitään+ammattiryhmää+pokottamaan+siihen+suostua.
Tämä+on+minun+mielipiteeni.
04.09.2021 21:14
Ei+itsemurhaankaan+lääkäriä+tarvita.
Miksi+pitää+työntää+asia+hoitohenkilökunnan+kontolle.+Miksi?
Kerro+miksi,+jos+haluaa+tästä+maailmasta+lähteä,+miksi+siihen+tarvitään+lääkäriä.
04.09.2021 21:04
Ymmärrän+täysin+kommenttisi.
Nyt+kun+olen+72-vuotias+ajattelen,+että+kumpa+olisin+tällä+järjellä+ollut+varustettu,+kun+tänä+päivänä,+kun+hoitotyötä+tein.
Ei+silti,+yritin+aina+olla+inhimillinen,+aika+hyvin+kai+osani+vein,+joskus+ajattelen,+että+vielä+paremmin+olisin+voinut,+mutta+nuori+voimissaan+oleva+ihminen,+ei+millään+tajua+sitä+kaikkea+huonoa+oloa,+mutta+nyt+sen+tajuaa,+kun+itse+on+vanha.
04.09.2021 21:01
Sehän+tässä+keskustelussa+ongelma+on,+kun+on+vain+anoja.
04.09.2021 20:52
Käsityskykyä+on+hienoa+vaatia+kohdalleen+silloin,+kun+itse+ei+ole+´´myrskyn+silmässä´´.miksi+pitää+ammattilaista+vaatia+eutanaasiaa+tekemään.+Miksi+esim.+omainen+ei+voi+sitä+tehdä,+jos+oikeasti+on+sitä+mieltä,+että+se+on+parasta,
´´Riittävä+määrä+järkeä+ja+tunnetta,+että+tietää+ja+ymmärtää+mitä+ja+miten+kuolemaa+odottova+kokee+ja+tuntee.´´
Keneltä+sitä+vaadit?+
Jos+olet+ollut+tilanteessa+ja+vaatinut+sitä+itseltäsi.+Hattua+nostan.
04.09.2021 20:40
Väistät+edelleen+kysymystä,+olisitko+itse+valmis+antamaan+kuolettavan+ruiskeen+jollekin,+vaikka+hän+itse+sitä+haluaisi.
Usein+se+onkin+niin,+että+ollaan+vahvasti+jotain+mieltä,+kunhan+vain+joku+toinen+sen+käytännössä+toteuttaa.
04.09.2021 20:29
Juuri+näin+asiat+on,+kun+sanot.
Suurin+osa+on+näitä+tunnollisia,+jotka+uupuvat.
Isoon+joukkoonn+mahtuu+monenlaisia+ihmisiä,+myös+näitä,+jotka+eivät++ns.+´´isommin+välitä.´´
On+myös+nuoria+aloittelijoita,jotka+eivät+ymmärrä+vanhuutta+ja+sairauksia.
Miten+usein+ihminen+kaipaa+sitä+puolta+tuntia,+jolloin+voisi+vaan+jutella,+niitä+,+näitä.
04.09.2021 20:24
Näin+tietysti+on,+että+ihminen+sen+itse+sanoo.
Silti,+entä+jos+konkreettisesti+se+kohdalle+tulisi,+että+pyydettäisiin.+´´Anna+minulle+kuolettava+lääkeruiske.´´
Vaikka+kuinka+eutanasia+on+hyvä+asia+näin+maanpäältä+ajatellen,+ei+minusta+ainakaan+siihen+olisi.
Kysyinkin,+antaisitko+itse,+kuolettavan+ruiskeen+jollekin.
04.09.2021 20:04
Jos+noin+ehdoton+olet+mielipiteessäsi,+niin+olisitko+itse+valmis+antamaan+jollekin+tappavan+annoksen+jotakin?
Ja+jos+olet,+niin+oletko+niin+kovapintainen,+ettei+se+Sinua+haittaisi++tulevaisuudessakaan,+vaikka+jonkun+elämän+lopettaisit?
04.09.2021 19:15
Sinisirun+valoisaa+kerrontaa+jää+kaipaamaan.
Päiviemme+määrää+emme+etukäteen+tiedä+ja+hyvä+niin.
Ensimmäinen+ajatus+minkä+sain,+kun+tiedon+luin:+´´hän+on+mennyt+valoon.´´
Niin+myös+uskon.
04.09.2021 15:55
Lueskelin+noita+opettajien+mielipiteitä.
Hyvin+osasin+samaistua+asiaan,+vaikka+eri+alalla+olen+ollutkin,+mutta+yhtymäkohtia+oli+useita.
Juuri+sillä+tasolla,+että+hienoja+ideoita+tulee+ylhäältä+alas,+ilman+mitään+tietoa+ja+kokemusta+ruohonjuuritason+työstä.
Kuin+myös+tuo+rahan+alituinen+säästäminen.+(vääristä+paikoista)
Pahinta+on+tuo,+mikä+myös+minun+entisellä+alallani,+nykyisin+on+noussut+esiin,+ettei+voi+keskittyä+oman+alansa+työhön,+vaan+kaikkea+oheishommaa+työnnetään+ujutetaan+milloin+milläkin+saatteella+mukaan.
Sitä+on+ollut+aina+entisessä+työssäni,+nyt+näyttää,+että+opetustyössä+se+on+pahentunut+huolestuttavasti.
Yksi+kysymys+on+myös+se,+että+opettajan+auktoriteetti+on+viety.
Toisen+ihmisen+kunnioitus+on+nykyään+kovin+alhaisessa+kurssissa.+Se+näkyy+nykyään+kaikkialla.
04.09.2021 14:56
Kun+tarpeeksi+kauas+historiaan+mennään,+kaikki+kansat+omat+maahanmuuttajia.+(Niinkuin+mainitsitkin).
Nykyään,+kun+ihmiset+enenevässä+määrin+tutkituttavat+DNA:nsa,+jokaisella+löytyy+yhtymäkohtia+moneen+suuntaan+maailmalla.
Neadertalin+ihmisen+DNA:kin+on+ihmisessä+hitunen,+vaikka+laji+hävisikin.
Ihmisapiniden+DNA+on+paljolti+samaa,+kun+ihmisen,+varsinkin+serkkumme+simpanssin.
Ihmislajeista+homo+s.+selviytyi,+kun+omasi+sopeutumisen+taidon.
On+hölmöä+jauhamista+mamuista+ja+matuista,+suvakeista+ja+rasisteista.
Asioista+pitäisi+puhua+ja+asioita+hoitaa,+eikä+mesota+turhanpäiväisiä.
04.09.2021 14:44
171 / 317