Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6322
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+ole+kuunnellut+mitään.+No+saahan+tuo+töllö+tossa+nyt+päällä+olla,+niinkauan,+kun+nukahdan.
Ei+enää+oikein+ole+kysymys+sävellyksistä,+vaan+siitä+miten+lavalla+heilutaan+ja+miten+valot+vilkkuu.
Laulaakin+pitä+englanniksi.+Aika+vissiin+on+ajanut+minusta+ohi.
22.05.2021 21:12
Täsmälleen+samaa+mieltä.
Jotkut+luulee+aina,+että+ovat+kuolemattomia.
22.05.2021 20:39
Vihdoin+tuo+saderintama+meni+ohi.
+Niinpä+puolenpäivän+aikaan+lähdin+istutteleen+yhtä+sun+toista.+Kyllä+se+ikä+alkaa+veroa+vaatia.+Pieniä+huokaisuhetkiä+tarvitsee,+jos+kuokkaa+tai+lapiota+heiluttaa.
Katselin+puolentunnin+ohjelman+Vintage-valtakunta.+Siinä+oli+nainen,+joka+oli+tehnyt+upeita+nukkekoteja+ja+muuta+pienjuttua.+Hänen+nimikkeensä+oli+miniatyyripuuseppä.
Alatalolla+tein+siivousta+ja+myös+piha-alueella.
Siinä+vierähti+nelisen+tuntia.
Niilo-kissa+on+koko+ajan+mukana.+Täältä+ylhäältä,+kun+lähdetään,+sanon+vain,+mennään,+mennään.+Juoksee+heti+ohi+oikeeseen+suuntaan.+Paikasta+toiseen+mennessä+tulee+,+kun+kutsun.+Kalamajalta+lähtiessä,+näytin+sormella+alatalolle+ja+sanoin,+tuonne.+Viuh,+heti+oli+polulla.+Meillä+on+yhteinen+kieli.
Tuossa+ylös+tullessa+keräsin+vihtaoksat+ja+laitoin+saunan+pesään+valkean.+Aurinkokin+paistaa.
Tuomikin+näyttää+olevan+täydessä+kukassa,+samoin+rannassa+oli+rentukat.
Oli+mainintaa+tuosta+Ramoonan+lahjakkaasta+kerronnasta,+itsekin+olen+ihaillut+hänen+tapaansa+ilmaista+asioita.
Niin,+Suomi-poika+voitti+USA:n+jääkeikon+avausottelussa.+En+sitä+katsellut,+mutta+TV+oli+auki,+kun+tuolla+alatalolla+touhusin,+jotta+olin+kuulolla.
22.05.2021 20:35
Puolet+on+pohjalaista+minussakin,+vaan+kun+on+satakunnassa+ja+pirkanmaalla++asustellut,+noita+sanoja+kun+tulee+sieltä+täältä.+Yks+miehistä+oli+vielä+karjalaista+sukujuurta,+sekin+siinä+sotki+vielä+sanastoo.
välliin+ongkylä+semmost+sotkua+toi+puhekiäli+etten+mää+ittekkää+ymmärrä++mitä+mää+sanoh
22.05.2021 14:41
Nytpä+ehdin+tännekin,+kun+pirtit+hiljeni.
Sateista+ollut+pari+vuorokautta,+pieniä+taukoja+pitäen.
Kasveista+näkyy+olevan+juttua+ollut.+Kohta+saa+saunavihdan.+Uusia+kukkia+putkahtelee+tämän+tästä,+käenrieska,+metsäorvokki,+matara+nyt+viimeksi.+Tuomenkin+huomasin+olevan+kukassa+eilen.
Itselläni+on+joku+Valittujen+palojen+kasvikirja+ja+myös+Piipon+kirja.+Nuorempana+luin+tuon+Vogelin,+mikä+täälläkin+mainittu.
Ulkona+kulkiessa+tulee+kyllä+napsittua+suuhun+yhtä+sun+toista.+Maitohorsman+nuren+lehdet+ovat+hyvää+salaatinainesta.
Pieni+onnettomuuskin+oli+tässä+syntyä.
Poika+oli+koiran+kanssa+lähdössä+alamökille.+Koira+makasi+lattialla,+poika+kutsui+koiraa+ovelta.
Satuin+vilkaisemaan+koiran+suuntaan,+olin+keittiössä.+Näin,+että+koiran+tassu+on+TV:n+johdon+takana.+Hihkaisin+ja+syöksyin+pelastamaan+kaatuvaa+telkkaria,+poika+syöksyi+pysäyttämään+koiraa.
Toinenkin+TV+liikahti+,+ovat+välikappaleellaa+yhdistetty+samaan+antenniin.
Sai+TV+juuri+kiinni,+ennenkuin+putosi.+Kolme+kynttä+katkesi+siinä+rytäkässä,+yksi+sormenpää+on+kipeä+vielä.
Onhan+noita+puh.joht.+tenttejä+tullut+katsottua.+Noh,++yhdeksän+hyvää+ja+kymmenen+kaunista,+niinhän+se+menee+politiikka.
Yhtä+ja+toista+hommaakin+olisi,+vaan+pitänee+ootella,+että+sade+taukoaa.
Saunasta+päin+tuli+16+päivä+pyörähdettyä+järvessäkin.+Muut+eivät+uskaltaneet.
Kuormalavojen+alle+oli+käärmeet+tehneet+pesän.+Kuormalavakasa+purettiin+ja+pesä+hävitettiin.+Oli+pakko,+kun+eläimiä+ja+lapsia+liikkuu+ulkona.
Ei+noita+ole+sen+jälkeen+näkynyt.
Tuossa+juuri+P.Pouta+kertoi,+pitkäaikaisennusteesta,+että+epävakaistakin+jatkossa.
Leppoisaa+illanjatkoa+itse+kullekin.
21.05.2021 16:25
Täällä+meitä+käy+jo+neljässä+polvessa.
Vanhempani+ovat+tämän+aikoinaan+ostaneet+kesäpaikaksi.++Alkuun+oli+vain+rantaa+ja+vähän+metsää.
Nykyään+on+2+normimökkiä+ja+1pienempi+mökki.
Meillä+kaikki+kävijät+tekee+yhteisiä+hommia,+ostaa+ja+laittaa+ruokansa+ja+tarvikkeita+vuoron+perään.+Kuten+bensoja+ja+öljyjä+koneisiin,+Grillihiiliä,+ym.
Itse+olen+sellainen,+että+tarvitsen+välillä+ihan+omaa+oloa+ja+sitä+kyllä+välillä+on,+kun+nuoremmat+polvet+ovat+töissään.
Noh,+ei+tämä+periaatteessa+sen+ihmeellisempää+kesäelämää+ole,+kuin+monilla+muillakaan+suomalaisilla,+mutta+tämä+sopii+minulle.
15.05.2021 18:43
Ukkoskuuro+otti+ja+pyyhkäisi+pirttien+yli.+No+nyt+taas+paistaa.
Oli+niin+ikivanha+vanha+huoltamaton+jauhesammutin,+ettei+mokomaa+enää+edes+huollettu,+piti+ostaa+uusi.
Kukkia+ja+maalia+tuli+samalla+reissulla+hankittua.
Pienen+kasvimaan+laitoin,+en+paljolti+enää+ole+laittanut+muutamaan+vuoteen.
Nuorenpi+nuoripari+vauvoineen+ovat+olleet+alatalolla+tiistaista+asti+ja+huomenna+lähtevät.
Iltaisin+siellä+on+tapanamme+grillata,+muuten+käyvät+täällä+ylhäällä+laittamassa+ruokaa,+helppoa,+sähköhellalla+ja+mikrolla.
Usein+tuota+väliä+itsekukin+kulkee,+ei+se+ole,+kun+350metriä+suuntaansa.
No+huomenna+tulee+jo+uutta+väkeä+tilalle.+Huomaa,+että+on+kesä.
Ykkösaamua+katselin,+Lipponenkin+sanoi,+että+keskustelukulttuuri+eduskunnassa+rapautunut,+ei+voi,+kun+samaa+mieltä+olla.
Onneksi+se+´´teatteriesitys+siellä+loppui.´´+No,+se+siitä.
Hyvä,+kun+tuo+tauti+laantuu.+Toinen+rokotus+on+itsellä+juhannuksen+alla.
Kuljen+kylillä+maski+naamalla.+
Nyt+kun+ilmat+lämpeni+noita+kärmehiä+rupesi+näkymään.+Nuoret+nähneet+parina+päivänä.
Kohta+ovat+lehdet+niin+suuria,+että+saapi+saunavihdan+tehdä.
Tuossa+kasvimaalla+ollessani+kuului+läheltä+metsästä+kolme+rysäystä.+En+mitään+nähnyt,+vaikka+menin+lähemmäs+kurkisteleen.+Luultavasti+hirvieläin.
Hienoa,+kun+joka+päivä+bongaa+jotain+uutta+luonnossa+tapahtuneen.+Kaikki+viheryy,+kukkia+tulee+esiin.+Narsissit+aukesi+eilen.
Kotipirtin+mailla+on+tuota+näsiää.+Kaunis+on+tuo,++linnunhernekö+se+nimi+nyt+oli.+Sitä+on+myös+kotipirtillä+ja+täällä.+😎
15.05.2021 17:02
Tuolla+edellisessä+ketjussa+joku+kehoitti+minua+poistumaan,+kun+olen+vasta+70+(vähän+yli).
Minä+poistun+tästä+Noja-tuolista+heti,+jos+Skillan+niin+sanoo,+en+kenenkään+muun+käskystä.
Kävin+järvellä.+Oli+ihanaa+soudella,+järvi+melkein+tyyni.
Alatalossa+on+väkeä++ja+lauantaina+väki+vaihtuu.
Niin+riittää+lapiohommia,+kuin+puuhommia+ynnämuuta.
Tuntuu+ihan+hyvältä,+kun+huomaa+voimien+taas+kasvavan+talven+oleilun+jälkeen.
Se+on+niin,+että+jos+ei+polttopuita+tee,+niin+sähkölämmitys+on+toinen+vaihtoehto+maapaikoissa.+Liian+kallista,+vaikka+patterit+molemmissa+paikoissa+onkin
Kaikki+eivät+pidä+näistä+maalaistouhuista,+minä+pidän.+Minulle+tämä+on+oikeata+elämää.
13.05.2021 21:53
Koskahan+olen+kenenkään+kanssa+riidellyt,+enkä+liion+kovin+ole+ruokalistojakaan+tehnyt.
+Enkä+niin+kovin+roikkunutkaan+missään.
En+usko,+että+Skillan+minun+kommenttieni+vuoksi+on+ketjunsa+hylännyt.
12.05.2021 16:11
Huomasin+ettei+Skillan+ole+ketjussaan+käynyt+3+päivään.
En+tuota+ihmettele.
En+aio+toistaa+itseäni.+Mielipiteeni+kaikki+tiedätte+toisten+solvaamisesta+ja+vähättelemisestä.
Sitä+vaan+en+ymmärrä,+että+kun+tilaa+riittää+vaikka+kuinka+paljon,+miksi+te+pahantahtoiset,+ette+tee+omia+ketjuja+haukkumiselle+ja+solvaamiselle.
Onko+vaan+niin+hauskaa+tulla+jokaisen+muuhun+ketjuun+tulla+ilkeyksineen.
Vai+onko+kyse+huonosta+itsetunnosta?
09.05.2021 23:37
Jaa-a+maalaisjärjellä+aatellen,+pitäisi+kaikki+keinot+käyttää,+mutta+niinhän+se+on,+että+raha+puhuu.
Sitä+en+oikein+jaksa+uskoa,+että+suomalaiset+tutkijat+ja+rokotteen+kehittäjät+eivät+osaisi+asiaansa.
09.05.2021 21:11
Googlasin+tuon+Business+Finlandin:+Innovaatiotukea,+kansainvälistymispalveluita,+edistää+matkailua+ja+investointeja+Suomeen.
Eikö+koronarokotteen+kehittäminen+ole+uusi+asia.++Eikö+innovaatiotuen+otsikon+alla+sitä+olisi+voitu+antaa.
09.05.2021 20:48
Rantapolun+toisella+puolen+näitä+lupiineja+kasvoi.+(vissiin+äite+joskus+istuttanut)
Sitten+se+peijakas+hyppäsi+polun+toiselle+puolen,+jossa+niitä+niittykukkia+kasvaa.
Mm.+ketoneilikka,+joka+on+kovasti+harvinaistunut.
Siksi+sen+niitten+suitsimisen+aloitin.
09.05.2021 18:27
Vastaan+tuoho+viimeisen+lauseesi+kysymykseen.+En+minä+ainakaan.
Itse+olen+laittanut+tuohon+kirjainmerkkeihin+70+sivun,+saa+suoraan+auki.
09.05.2021 17:58
Silloin+tällöin+tavannut+ukkoetanan.+Sen+annan+olla.
09.05.2021 17:44
Käsittääkseni+kotimaiset+niittykukat,+joilta+lupiini+valtaa+alaa,+viihtyvät+emäksisemmässä+maassa.
09.05.2021 16:24
Menitkö+sekaisin?+Oliko+liian+hyvä+vastaus?😏
09.05.2021 15:38
Lupiini+kerää+ilmasta+typpeä+ja+maa+muuttuu+epäsuotuisaksi+niitty-+ja+ketokasveille.
Lupiini+on+vieraslajilistalla+ja+laki+sanoo+että+ei+saa+pitää,+kasvattaa,+istuttaa,+kylvää,+eikä+käsitellä+niin,+että+leviää+luontoon.
09.05.2021 15:23
En+uskokaan+saavani+kokonaan+pois.+Kyllä+täällä+kasvavat+lupiinit+leviävät+paljon+ja+tukahduttavat+kaiken+muun+kasvillisuuden.
On+kai+olemassa+sellainenkin+laji,+joka+ei+leviä,+muistaisin+nähneeni+mainoksen.
En+minä+kukkia+inhoa,+tuo+holtiton+leviäminen+haittaa+alkuperäiskasvillisuutta.
(Oletan+herra+H:kin++saaneen+tästä+vastauksen+kysymykseensä.)
09.05.2021 14:54
Yksi+kurtturuusu+oli+tuossa+tontilla,+sen+hävitin+nyt.
Eihän+noista+vierslajeista+kokonaan+irti+päästä,+esim.+lupiini+on+kovin+sitkeä.
Sitä+olen+niitellyt+jo+4-5+vuotta+tonteilta+pois.
+Koko+ajan+pitää+olla+tarkkana,+muuten+leviää+uudestaan.
Ihmisten+tyhmyyttähän+tämä+vieraslajien+leviäminen+on.
Ei+ymmärretä+sen+seurauksia.
Kun+tuo+kurtturuusupykälä++tuli,+kauhistuin,+kun+tiesin+kotitilalla+olevan+noin10+ruusupuskaa.+Lähemmin+niitä+tarkisteltuani,+huomasin,+etteivät+olekaan+kurtturuusua.
08.05.2021 20:31
181 / 317