Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6296
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+en+oirehtimaan+ala,+itse+käyn+ruokani+hakemassa.+Jos+sairastun,+kunta+saa+järjestää+ruuan+tuonnin.
Kaikilla+toimijoilla+on+varmasti+heikkokuntoisimmissa+ihmisissä+kädet+täynnä+työtä,+etten+katso+aiheelliseksi+tässä+vaiheessa+heitä+kuormittaa.
Omaiseni+ovat+n.+100km+päässä.
19.03.2020 21:02
Ymmärtäisin,+että+tässä+tapauksessa,+ei+mitään+perustuslain+vastaista+ole+tapahtunut.
Kyseessähän+ei+ole+määräys,+vaan+vakava+suositus.
Poikkeusoloissa+perusoikeuksista+voidaan+säätää+lailla+sellaisia+tilapäisiä+poikkeuksia,+jotka+ovat+välttämättömiä.
Yhdenvertaisuus+taas+sanoo,+että,+ketään+ei+saa+ilman+hyväksyttävää+perustetta+asettaa+eri+asemaan+sukupuolen,+iän+jne.....
Tämä+on+ilmeisesti+katsottu+hyväksyttäväksi+perusteeksi.
Mielestäni+se+sitä+on,+mutta+varmaan+myös+erimielisiäkin+on.
19.03.2020 16:39
Vähän+väärin+kuulit.
Sanoi,+että+sisälläkin+voi+liikkua+ja+on+tärkeää,+että+yli+70+myös+liikkuvat.
Ei+ole+mitään+ulkonaliikkumiskieltoa+voimassa.
Asian+ydinhän+on+lähikontaktien+välttäminen.+1-2metrin+väliä+suositeltu.
19.03.2020 15:40
Eilen+juuri+ohiajaessani+näin,+kun+kaupungin+työntekijät+käyttivät+lehtipuhaltimia.
Ajattelin+siinä,+etten+ole+tuota+ennen+nähnytkään,+että+maaliskuun+puolenvälin+tienoilla+lehtiä+siivotaan.
Itsellä+olisi+tänääm+taloyhtiön+hallituksen+kokous,+saa+jäädä+nyt+väliin.+Toivottavasti+saavat+pidettyä.
19.03.2020 15:17
Aurinko+siinä+kurkisteli,+nyt+vetää+pilvenharsoa+päälle.
Itse+olen+sellainen+itsekseni+viihtyvä.+Joten+ei+minulla+isompia+muutoksia+tässä+arjessa+ole.
Ulkolenkin+aion+tehdä+iltapäivällä.
Pointtihan+tässä+on+lähikontaktien+välttäminen.+Metrin+väli+on+kuulemma+hyvä.
Eilen+käväisin+mökeillä+tarkistuskierroksella.
Siellä+ei+tähän+aikaan,+eikä+paljon+muulloinkaan+ole+vaaraa+kehenkään+törmätä.
Postin+auto+meni+kylätiellä.
Jollakin+tuntuu+olevan+pakkomielle+korppiksesta,+kun+joka+ketjussa+tarvitsee+ilkeillä.
Hyvin+ikävää+tuollainen.
Meillä+on+paljon+paremmalla+tolalla+tämä+´´koronan+hoito´´+kun+monessa+muussa+maassa.
Noh.+´´Kyllä+me+tästä+selvitään,+sanoi+Laakkonen+lehmällensä.´´
19.03.2020 12:57
Tiedoksi,+ajankuluksi:
Verkossa+on+luettavissa+ilmaiseksi+lyhyitä+elämäkertoja,+osoitteessa+biografiasampo.fi
Löytyy+aikavalinta,+aihevalinta,+kielivalinta.
Palvelun+on+kehittänyt+Heldig,+Suomen+kirjallisuuden+seura+ja+Aalto-yliopisto.
19.03.2020 12:36
Niin+tiedetään+sitä+ja+tätä,+mutta+itse+asioita+emme+aina+näekään,+näemme+sen+miten+ne+vaikuttavat.
Emme+näe+tunteitakaan,+vaan+sen+miten+ne+vaikuttavat.
Emme+näe+sanojakaan,+kuulemme+ne.
Kyllä+me+ihmiset+uskomme+paljonkin+´´näkymättömiin+ilmiöihin.´´
18.03.2020 20:00
Älä++viitsi+saivarrella.
Tiedän+kyllä,+että+tahallasi+ymmärrät+väärin,+koska+haluat+niin+tehdä.
18.03.2020 19:10
Etkö+usko+viruksiin,+bakteereihin,+sähköön,+ääniaaltoihin,+vai+näetkö+Sinä+ne?
18.03.2020 19:07
Olen+seurannut+Outlanderia+alusta+alkaen.+On+taas+parempi,+kun+siinä+välillä.
18.03.2020 17:16
Yksi+kohta+oli+puutteellinen,+muuten+hyväksyivät.
18.03.2020 16:15
Suojelemisesta+puhutaan,+koska+on+poikkeustila.+Ensimmäisen+kerran+rauhan++aika+valmiuslain+kohtia+voimassa.
Jos+ajattelee+hyväkuntoisia+yli70+,+miksi+meitä+ei+kannattaisi+suojella.+Kyllä+päättäjät+tietävät,+kuinka+paljon+ilmaista+työtä+ikäihmiset+tekevät+normaalisti.
Tulisi+vielä+toinen+poikkeustila,+jos+ei+olisi+omaishoitajia,+lastenlastenhoitajia,+vapaaehtoistyöntekijöitä,+ym.
Jos+ei+suojeltaisi,+miksi+sitten+hoitoyksiköt+suljetaan+vierailta.
Ei+siellä+koronaa+ole,+jollei+sitä+ulkopuolinen+sinne+tuo.
Voidaan+tietysti+ajatella+myös+negatiivisesti,+jota+en+tähän+toista,+se+näkyy+monissa+kommenteissa+kyllä.+Varmaan+joku+päättäjä+ajatteleekin+niin.
Veljelläni+on+tapana+sanoa,+kaikkeen+suhtautuminen+riippuu+siitä,+mitä+on+vasemman+korvan+oikealla+puolella.
Kaikenkaikkiaan+vanhusväestö+ei+ole+se+suurin+tartuttajavaara.+Lentokoneella+se+tänne+tuli+ja+monelta+suunnalta.
18.03.2020 15:45
Eipä+tämän+ikäiset+ihmiset+juurikaan+juoksentele+huvikseen+ympäri+kyliä.
Ne,+jotka+jossain+toiminnoissa+käyvät,+nythän+ne+on+kaikki+kiinni.+että+sekin+jää+ihan+luonnostaan+pois.
Kaupassa+voi+käydä+ruokansa+hakemassa.+Itse+en+tarvitse+apteekkia,+kun+vasta+3+vk+päästä.+Verenpainepillereitä+ei+saa+varstoon+ostaa,+pykälät+kieltää.
Ainakaan+niistä,+jotka+ovat+suht´+hyväkuntoisia,+kuten+itsekin,+ei+koe+ongelmaksi+kontaktien+vähennystä.+Onhan+meillä+näitä+nykykoneita.
Sehän+tässä+on+se+pointti,+lähikontaktien+välttäminen+mahdollisuuksien+mukaan.
18.03.2020 13:07
Totta,+tehohoitopaikkoja+on+tuo+400+ja+tarvittaessa+voidaan+vaikka+kolminkertaistaa,+joka+kuulemma+riittää+pahinpien+skenaarioidenkin+mukaan.
18.03.2020 12:45
Täällä+tarvii+olla+sen+henkilön+kelakortti,+jolle+lääkkeet+tulee,+reseptithän+on+kaikilla+sähköisiä,
Nykyään+voi+myös+tehdä+sähköisen+valtakirjan.
18.03.2020 12:37
Minäkin+löysin+viimekesänä+tuon+´´ampparit´´+kun+kuulin+nuorison+siitä+puhuvan.
Kysäisin,+´´mikä+se+on´´+ja+he+näyttivät+minulle.
18.03.2020 12:30
Täällä+päiväkodit+ovat+auki+ja+koulua+niille+joiden+vanhemmat+tekee+yhteiskunnan+toimivuudelle+tärkeää+työtä.+Esim.+terv.ruolto,+kaupan+työntekijät.
Muut+on+etäopetuksessa.
18.03.2020 00:08
Noiden+kyttäämisellä+ei+ole+mitään+merkitystä.
Poliisi+kyttäää+yli+10+hengen+kokoontumisa,+sanottiin+telkussa.
17.03.2020 23:45
Poliisi+ei+kyttää+ikäihmisiä,+eikä+kukaan+muukaan.
17.03.2020 23:25
Ehkä+tuosta+tartuntatautilaista+ei+löydy+oikeutusta+niin+laajaan+toimivaltaan.
17.03.2020 23:01
272 / 315