Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6059
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minun käsitykseni on se, että jokainen saa ruokansa niin kuinka haluaa, se ei poista sitä, että saattaa tulla ongelmatilanne ja vetää henkeen.
Toinen tilanne on se, ettei enää hallitse omaa tilannettaan, vaan muiden on päätettävä mikä on hyvä. Päättäjät ovat usein omaiset.
Kenen on vastuu, jos jotain tapahuu.
Helposti syytetään hoitajia ja lääkäreitä.
22.02.2025 19:36
Teide tietää enemmän, kuin kertoo ja jos kertookin, niitä ei haluta kansan tietoon.
Tiedeihmisiä kohdellaan kaltoin, kun he tuovat uusia totuuksia esiin.
Tämä meidän planeettammekin piti olla litteä.
Mikä taistelu oli siitäkin, mitä lyijy tekee luonnolle, ennenkuin se vasta 1970-luvulla saatiin bensasta pois.
Olen aina ihmetellyt, missä on ihmisten suhteellisuuden taju. Jokainen tietää, millainen maailma oli 200 vuotta sitten, vaikka ei puhuttaisi, kun pelkästä fyysisyydestä.
Mitä olisivat sanoneet, jos olisi kerrottu mitä tänä päivänä
on. Esim. tekoäly.
Olisivat sanoneet huuhaata,
Juna joka kävi koivuhaloilla oli ihme. Tekoäly. Isäni oli syntynyt vuonna 1919, hän olisi nauranut teköälyväitteelle.
Siksi en koskaan sano millekään asialle ´´huuhaata´´ avoimin mielin tutkistelen asioita.
22.02.2025 19:21
Sinä puhut ihan asiaa.
Muistui mieleeni, kun osuin tilanteeseen, että potilas haukkoi henkeään, oli vetänyt lihanpalan henkeen.
Huulet alkoivat sinertää.
Niin sitten työkaverin kanssa kiskaisimme hänet poikittain sängylle, niin, että yläruumis roikkui reunan yli ja napakka isku lapojen väliin.
Siitä selvittiin.
Asiat pitää harkita tilanteen mukaan.
22.02.2025 16:58
Tämä kirja on julkaistu viime vuonna, mutta Kassila on kirjoittanut samanaiheista aiemminkin. Sitä en ole lukenut.
Sitten on myös mielestäni mielenkiintoinen kirja, jonka olen lukenutkin.
Se on: Sensuroitu- Raamatun muutosten vaiettu historia.
Näitä alkuperäisiä evankeliumeita ja muita pyhiä kirjoituksa on löytynyt useistakin paikoista.
Olen seurannut tätä Katajan uusinta ohjelmaa ´´uskoisitko´´. minusta on mielenkiintoista
kuulla ihan sisältäpäin, mitä itse kertovat ja miten maailman näkevät.
Meillä ihmisillä on montaa erilaista todellisuutta,
Aivan kuin on monenlaista arkeakin.
22.02.2025 16:07
Eivät kaikki Marttojen osastot suostu tuohon.
Jossain alueuutisissa kertoivat asiasta.
22.02.2025 13:38
Trump on kiero liikemies, joka soluaan myöten.
Nyt kun hän on pelotellut Ukrainaa, niin, että saisi Ukrainan luonnonvroja USA:lle,
kuinkahan käy, jos häntä miellyttävä sopimus Ukrainan luonnonvaroista syntyy.
Kääntyykö kelkka sivuttain, eikä Putini olekkaan enää niin hyvä kamu.
Ahneus, varsinkin rahanahneus ja vallanhimo se on kaiken taustalla.
´´Heti mulle kaikki´´ eikä ole väliä kuka jalkoihin jää.
22.02.2025 13:36
Mukavaa ulkoilusäätä täälläpäin.
Poika oli enonsa juoksevia menoja maksuun laittamassa tänään.
Hyvä se, hällä on lyhyempi matka, kun minulla.
Tuossa, kun sitä auton huoltoa tilasin ja kaveri kysyi rek.numeroo.
Aina sen olen muistanut ja nyt, ykskaks muistinkin vaan numerot, kirjaimia en millään.
Nyt muistan ne varmaan lopun ikääni.
No käy sitä nuoremmillakin. Eilen posti toi kaksi oikein isoa oranssin väristä kirjettä luukustani, kumpikaan ei kuulunut edes tähän kaupunginosaan.
No vien ne postiin huomenna. Olivat Ruotsista joku eläkeyhtiö luki päällä, joten lienevät tärkeitä.
Minulla on tällä hetkellä lukemisen alla, Jeesuksen salattu elämä.
Raamattuhan ei kerro mitään Jeesuksen elämästä vuosien 13-29 välillä.
Vanhoja käsikirjoituksia on löytynyt mm. Kuolleen meren luolista, vanhoista luostareista mm. Tiibetistä. Eri uskontojen alueelta.
20.02.2025 16:51
Itse kun en ole tuota asiaa tarvinnut, en ole tullut asiaa ajatelleeksi.
Heräsi kysymys, että kun tuo maksukatto tulee täyteen huomioidaanko se automaattisesti, vai pitääkö asia itse ilmoittaa ?
19.02.2025 22:14
Niin ja Lavrov syyttää, että eurooppa haluaa jatkaa sotaa.
Alkaa mennä jo surkuhupaisuuden puolelle nuo maailman johtajien jutut.
19.02.2025 13:15
Voi kuule, kun varoittelevat nyt kauhiasti, ettei saisi näitä vehkeitä jättää yöksi latautumaan.
Ne pitäisi olla sillai silmän alla.
On kuulemma syttynyt tulipaloja akuista.
Itse jäti joskus kännykkää, mutta lopetin sitten, kun noista tulipaloista oli juttuja.
19.02.2025 13:12
Itse olen myös aina tykännyt Saarikiven ajattelusta. Ison osan hänen mielipiteistään allekirjoitan.
Hänhän on useasti siinä perjantaiaamun jälkiviisat-ohjelmassa.
Taannoin hän oli myös siinä, sanansaattajat-ohjelmassa, jotain osia siitä katsoin.
Tuon arvomaailman kanssa tosiaan tuntuu väliin siltä, että hukassakin ollaan.
Näinä päivinä siihen tulee tuota ulkoista painetta, kun ihmiset liikkuvat maasta toiseen omine arvoineen.
Joskus hiipii mieleen ajatus, että onko tämä elämän tarkoitus, että kivulla ja surulla, kansat sekoitetaan.
Miltähän maailma näyttää 500 vuoden päästä. No homo sapiens selvisi jääkaudestakin.
18.02.2025 18:12
Täällä ei ole lunta tullut, kuin pieni häivähdys.
Nyt paistaa aurinko, pakkasta on kolme astetta.
Eilen kävin veroilmoitusasioissa MHY:llä, nytpä sen asian lopullisesti valmiiksi sain.
Sain perjantaiksi ajan auton öljyn-ja suodattimenvaihtoon.
Poika kun sanoi, että vaikket paljon talvella ajakaan olisi hyvä vaihtaa.
Väinön päivää eilen vietettiin. Väinö istui poikittain sylissä ja katseltiin elämää jostain maatilalta.
Joku ulkorakennus se oli, missä kissa kävi ensin naksukupilla, sitten siihen tulivat hiiret varkaisiin.
Kissa oli kylläinen, makasi vaan seuraille hiirten touhuja.
Sitten siellä oli sellaisia lumivalkoisia kanoja, joilla ei ollut helttaa, vaan valkoinen töyhtö pään päällä.
Sitten se mies meni kuvaamaan kotkanpesälle, Väinö oikein kääntyi pitkittäin sylissä, että näki paremmin.
Eläinohjelmat kiinnostavat Väinöä.
Nuo pahuksen niskat, kun jumittavat, rutina kuuluu pään sisällä, kun päätä kääntää.
Vanhalla ihmisellä kun on vaivoja, jotka vaivaavat jonkun aikaa, sitten taas on hiljaista yhdessä kohtaa, taas toisessa kohtaa vaivaa aikansa jokin, häipyen taas pois.
Milloin missäkin, onneksi ne ainakin vielä ovat sellaisia, että hyvin niitten kanssa pärjää.
Pienelle lenkille pitänee lähteä, samalla vien noita roskapusseja. Nykyään on noita pönttöjä enemmänkin, mihkä lajitellaan.
En oikein ymmärrä tuota hamstrausta, kun muutaman päivän lakko on ja kauppiaat kuitenkin ovat varautuneet. Ihmisillä on pakastimet, luulisi, että aina on hätävaraa ja säilöttyä tavaraa.
Sotkamossa näyttä olevan kaivoksessa tulipalo. Kainuuseenjan se Stubbikin on tänään menossa
18.02.2025 13:43
Sinun kommentistasi huomaa, ettet ole lukenut koskaan mitään, vaan olet jo tiennyt kaiken syntyessäsi. Hyvä Sinä, hienoa.
(Miksiköhän muuten tarvitset linkin, asiasi selittämiseen, ettet vaan olisi sittenkin lukenut jostain jotain) 🌻
18.02.2025 13:05
Kyllä minä olen lukenut miten työllisyysaste määritellään, se on ihan kaikkien vapaasti luettavissa.
Itse et ymmärrä lukemaasi, en minä ole sanonut työssäkäyvien määrästä mitään.
Mielestäni työllisyysaste, josta mainitsin, kuvaa sitä, että ihmiset haluavat tehdä työtä, koska tekevät sen vähänkin mitä työtä saavat.
Siis toisin, kun täällä annetaan ymmärtää, että kaikki tulevat tänne vaan loisimaan sossun varaan.
17.02.2025 21:04
En ole väittänyt yhtään mitään.
Kerroin vain, mitä tilastot kertovat.
17.02.2025 20:02
Tiedoksi Sinullekin.
Ulkomailla syntyneiden työllisyysaste vuoden 2023 lopussa oli 70,3%, eli varsin hyvä.
17.02.2025 19:31
Astmaatikko voi ulkoilla pakkasellakin, omaa vointia pitää tarkkailla ja sen mukaan mennä.
Vanhemmalla ihmisellä helpommin ottaa henkeen, kuin muilla aikuisilla.
On tietysti hyvä, että hoito ja sairaus ovat tasapainossa.
Suositellaan, että. pitää päänsä lämpimänä ja peittää kasvoja ja kaula hyvin.
17.02.2025 18:00
Nykyinen arvomaailmamme on suhteellisen nuori.
Esim. tasa-arvo, joka mielestäni on tärkeimmästä päästä: Naiset saivat äänioikeuden 1906.
Vielä 1960-luvulla naiset eivät päässeet ilman miestä ravintolaan. Muutos tuli vasta 1970-luvun lopulla.
Ennen ja mikseipä vielä nykyäänkin, arvoista puhuttaessa sanotaan. koti-usko-isänmaa.
Mutta arvot myös muuttuvat.
Koti arvona, käsitti ydinperheen lisäksi suvun ja sen jälkeen koko yhteisön.
Jos ajattelee uskontoa, niin itsestään selvä uskonnon opetus kouluissa, ei enää sitä ole.
Kirkosta erotaan joukolla. Ihmiset etsivät toisenlaista hengellisyyttä.
Lapsien kastaminen ei ole enää itsestäänselvyys. On vain nimiäiset.
Vapaus on itselleni tärkein arvo. Jos vaikkapa kansakuntana vapauden menettää, silloin myös saattaa käydä niin, ettei omien arvojensa mukaan voi elää.
Henkensä pitimiksi pitää teeskennellä ja valehdella.
Isänmaa on tärkeä arvo, ainakin meille vanhemmille sukupolville.
Nykyisin tuntuu välillä, että nuoremmat sukupolvet, mieltävät olevansa ainakin yhtä paljon eurooppalaisia, kun suomalaisia. Eikä siinä vikaa ole, ehkä se on tulevaisuudessa pysyvästi suunta.
Kun puhutaan yhdenvertaisuudesta, siin tulee sitten näitä kulttuurien törmäyksiä.
Esim. tasa-arvo on sitä, mihin kaikki kulttuurit eivät ole tottuneet.
Ei vieraassa maassa voi käyttäytyä miten vaan.
Se pitäisi osata ottaa huomioon, myös tänne tulijoiden.
Jos mentäisiin tukka hulmuten minihameessa islmilaisen maan torille, kuinkahan mahtaisi käydä.
Mitä tulee siihen puheeseen, että siellä ja siellä jne... on tehty sitä ja sitä, sanoisin, ettei maanpäältä varmaan löydy sellaisia paikkoja ja ihmiskuntia, joiden toimesta ei pahuuksia olisi harjoitettu. Joten sormella osoittelu lienee turhaa.
Kansakuntien pitäisi katsoa eteenpäin.
Valitettavasti vaan näissä kansakuntien johtajissa olisi toivomisen varaa.
17.02.2025 16:48
Kaunis aurinkoinen päivä tänään. Käväisin mökkimaisemissa tarkistuskäynnillä.
Sähköpostini renkkaa, en saa valvontakameran kuvia, no pojalle menee.
Setvin tuossa mökkikansiota.
Kai se jonkinlaista kuolinsiivousta on, kun saman tein jo kotona, että heitin turhat pois ja jäsentelin tärkeät asiat omiin muovitaskuihin.
No, kun Väinö on heti sylissä kun jonnekin istun, nyt kultani innostui näistä muovitaskuista, pakko piilottaa ne.
Täytyy sanoa, että ´´suru puserossa´´ seuraa tätä maailman touhua.
Noin 10 vuotta sitten, luin jostain hengellisestä kirjoituksesta, että ajat tulevat sellaiset, että toivottavasti maailmassa ovat viisat johtajat silloin johtopaikoilla.
Valiteettavasti ei se siltä tunnu.
Nyt on tulossa kahdet vaalit.
Kun ne sotevaalit ovat taas toisena, olisi hyvä, jos ihmiset alueellisesti niiden tärkeyden ymmärtäivät.
Kun ne ensimmäiset vaalit oli, yritin kannustaa täälläkin ihmisiä äänestämään, varsinkin näitä äärialueen ihmisiä.
Jos saisin päättää. äärialueelta, jossa itsekin asun, yli puoluerajojen laittaisin ehdokkaan, joka oikeasti näitä asioita ymmärtää ja keskittäisin kaiken mainonnan häneen.
Näin saisi äärialueiltakin ehdokkaan (asioidenajajan) aluevaltuustoon.
Nythän kävi niin, että isot kaupungit sai edustajat ja pienet paikat sai kynsin hampain tapella hoitopaikoista ym. palveluista.
Äänestäkää ihmiset, kenenkään ääni ei ole turha.
15.02.2025 20:37
Kaikkihan sen lähipiirissä on liikemiehiä, naisia vissiin vähemmän.
Eilen just kuulin, että pesunkestävä liikemies hänkin on, (nimeä en muista) jonka Suomen suurlähettilääksi nimitti.
Trumpilla taitaa olla suurempi suu, kun mitä teot näyttävät.
Putin on, kun kettu kolossaan, katotaan, löytääkö enää pesänsä suuaukkoo.
14.02.2025 16:56
7 / 303