Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6656

  1. Vrk-maksu 71 euroa ja jotain senttejä päälle.
    Maksukatto 815 euroa.
  2. Harmaata lauantaita.
    Aamusella, kun ulos vilkaisin, mietin mikähän liputuspäivä se onkaan, no se selvisi tietysti, mutta samalla huomasin, että lipputanko on kallistunut hieman vinoon.

    Toissapäivänä kävin käsityöliikkeessä, ei ollut tarvitsemaani. Sanoi, missä on toinen liike.
    No eilen menin sinne, sain tarvitsemaani nauhaa.
    On se liike siinä ollut, en vaan ole pannut merkille, vaikka olen ohi mennyt useasti.
    Kaski vanhaa rouvaa sitä oli pitämässä.
    Kysyi tarvitsenko pussin, sanin etten tarvitse, mulla on kassi tässä.
    Näytin pussilakanasta ompelemani kangaskassini.
    Siitä juttu meni muovikasseihin. Sanoin, että K ja S ryhmä nostaa muovikassin hinnan 50 centtiin.
    Olimme kaikki sitä mieltä, että se on hyvä, jospa se muovinkäyttö vähän vähenisi.

    Siinä myös taivastelimme liukkaita jalkakäytäviä.
    Vaikka täälläkin hyvin mursketta niihin ajetaan, kun koko ajan sulaa, ne painuu jäähän.

    Sitä veljeni maksukattoasiaa, kun ajoin, niin huomasin Pirhan sivuilta, ettei se ole mikään automaatti, vaan ihmisen on siitä itse huolehdittava.
    Sitten löysin semmoisen, kun lähitori, yksi niistä on ihan kivenheiton päässä kaupunkiasuntoa.
    Sieltä saa apua ja neuvoa. On myös kahtena päivänä auki 2 tuntia, ilman ajanvarausta voi mennä.
    Itse laitoin sähköpostia ja sain neuvon ottaa yhteyden laskutukseen.
    (En tiedä onko muilla hyvinvointialueilla noita lähitoreja.)

    Niinpä sain asian hoidettua laskutuksen kanssa ihan sähköpostilla, minulla oli veljen sotu tiedossa.
    Kätevästi se lopulta hoitui.
    Siellä näytti olevan Pirhan sivuilla semmoinenkin kohta, missä voi tehdä jonkunlaisen sopimuksen toisen puolesta asioiden hoitoon. Se on varmaan kaikilla.

    Eilen ´´eksyin´´ lukemaan Afganistanin uudesta lainsäädännöstä, jostain digilehdestä.
    Kyllä oli pöyristyttävän kamalaa.
    Saamme olla onnellisia, täällä sentään inhimillisyys vallitsee enimmäkseen.
  3. Tänään olikin hyvä ´´ ajatus päivälle´´ Ylen tekstitv:ssä.
    ´´Mitäpä muutakaan täs kaaoksessa voi, kun leipoo.
    Mitäpä muutakaan tän maailman raunioil,
    kun vääntää jotain kääretorttuu ja kutsua sut kahville,´
    (Saara Törmä)

    No minä en vääntänyt kääretorttua, mutta voissa paistoin silakoita.
    Kyllä oli hyviä.
    Sain kyllä kutsun wc:n, no kukaan ei käskenyt voissa paistaa.
    Eilen ostin vietävän hyvää leipää.
    Juusto-kaura-peruna, oli lähileipomo-tuotteita.

    Päivällä kävin kesämaalla, jossa täysi talvi.
    No ilmajohdot olivat hävinneet. Vähän olivat joutuneen maisemaa mylläämään.
    Lienee aika moista puuhaa, niitä isoja tolppia viedä pois.
    Jäniksenjälkiä oli pitkin ja poikin.
    Oli niin isojakin, että rusakoksi ajattelin, ei kyllä ketään näkynyt.

    Päivällä oli ihan hyvä keli, nyt 4 jälkeen alkoi lunta tulemaan.

    Kai sitä pitää nenänsä telkkua kohti sitten osoittaa, kun pronssiottelu tulee.