Vapaa kuvaus

Aloituksia

36

Kommenttia

5093

  1. Tuollaisia ajatuksia itselläkin on ollut.
    Nyt nuorin neljästä lapsenlapsestani on 14 vuotias.
    Lapsenlastenlapsiakin on jo neljä ja viides tulossa ihan kohta.
    Olen kiitollinen elämälle, että tämän olen nähnyt ja myös siitä, että elämä kaikilla on ihan hyvin.
    Muistan aina, kun ensimmäinen oli tulossa lapsenilapsista, kun poikani soitti ja käski minun istua ensin. Yli 30 vuotta jo siitäkin.
    Ainahan sitä toivoo, että kun vielä näkisi sen ja sen.
  2. Iltapuolta tässä.
    Aammusta käväisin asioilla. Sadepäiviä ja viileetä lupailleet, niinpä ostin pari ristikkolehteä ja kävin pitkästä aikaa kirjastossa .
    Olinkin jo ajatellut, että Piipon , puiden kertomaa pitäisi lukea ja kas , osui ensimmäisenä silmiini.
    Pikkuhommia olen tässä toimitellut.
    Veneellä hain katiskan toisen laiturin vieressä ja vein kalamajalle.
    No niin, kaikki ei aina mene putkeen.
    Eka kerran menin tankkaamaan tuota Crysleria, en meinannut saada korkki auki. No onnistuin takkuamisen jälekeen.
    Sitten menin ruokakaupalle ja aioin ottaa pankkiautomaatista vararahaa, vaikka korttia kaupassa käytänkin.
    Kauhukseni huomasin, että ei se pankkikortti ole siinä, missä pitää. Ryntäsin autoon katsomaan, josko olisin sen penkille laskenut.
    Ei sielläkään. Rauhoittelin itseäni, olin varma, että laitoin sen pussiin.
    No pussissa on 3 taskua alekkain, sitten hoksasin katsoa, olinko laittanut sen toisen kortin taa.
    Siellähän se. Helpotus oli ruhtinaallinen.
    No tiistaina oli Elisan E-laskun maksupäivä. Huomasin asian seuraavana päivänä.
    No eihän se maksu onnistunut. Klikkasin päiväystä, ei onnistunut vaihtaminen. Lähetin viestiä keskiviikkona pankkiin, ei vastausta. Soitin tänään.
    Olisi pitännyt klikata maksun saajan nimeä, että pääsi päivän vaihtamaan. No nyt sen tiedän.
    Olisi kiva, jos ohjeita olisi tällaisella kohdalla. Huhhuh.
    Luin mielenkiinnolla korppiksen kertomaa tuosta lentokenttähommasta, koska katselen usein näitä rajavartijaohjelmia.
    Kansainvälisillä kentillä on porukkaa, näyttää, kuin olisi ihan kaaos. Pitkiä käytäviä, isoja halleja.
    On hieno juttu, että tuollaisia palveluita on liikuntarajoitteisille.
    Itse en ole tuota matkailugeeniä saanut, itse viihdyn täällä luonnon rauhassa, järven rannalla.
    Talviunta vietämme kissan kanssa kerrostalossa ja keräämme voimia uuteen kesämenoon.
  3. Nukuin oikein hyvin, joten on virtaa riittänyt . Kävin järvenkin päässä asti. Kalaonnea ei nyt ollut.
    Viimeviikolla oli, kun pojan kanssa oltiin ja se suuri pääsi tietenkin veneen vieressä irti.
    Poika sanoi, ettei siitä kenellekään kannata kertoa, ei sitä kuitenkaan kukaan usko.
    Harmittamaan se kuitenkin jäi.
    Mökeillä vielä väkeä näin viikollakin ja veneet monilla rantavesissä vielä.
    Huomenissa kait ilmat viilenevät.
    Makriinalle: joskus katselen snookeriakin. Nuorenpana pelasin pool-biljardia, pienoisbiljardipöytä on vieläkin olemassa alamökillä.
    Toinen ukkoni kävi jossain ukkojenklubilla pelaamassa kaisaa.
    Tuota digiasiaa ajattelin juuri tänään, kun kävin aamupäivällä talvikotona ja olin saanut kirjeen Tampereen asunnosta.
    Kerottiin tästä uudesta laista, kun kaikki osakkeet siirretään digitaaliseksi ja paperiselllaiset pitää mitätöidä.
    Ohje kuului: Täytä ja tulosta osakehuoneiston omistusoikeuden rekisteröimiseksi.
    Valmis hakemuspohja löytyy Maanmittauslaitoksen verkkosivuilta.
    Liitä mukaan alkuperäinen oskekirja. Toimita hakemus liitteineen.
    Toimita hakemus liitteineen, postitse, sähköpostitse tai maanmittauslaitoksen asiakaskaspalvelupisteeseen.
    Rekisteröinnistä peritään 63 euroa.
    Kun ajattelen, että on ikäihmisiä, joilla ei ole nettiä ja vaikka olisi, monellako on tulostin.
    Vaikka asuisi joskus ostamassa osakkeessa voi silti olla 63 euroa isokin raha.
    Kaikilla ei ole niitä läheisiäkään, jotka näitä asioita auttaisvat hoitamaan.
    Joku mainitsi, että olisi ylpeilyn aihe, kun ei ole nettiä ja älypuhelinta, minä sain kyllä mielikuvan, että kysymys on jostain muusta, siellä taustalla.
  4. Kyllä eläimillä om tunteita, se on tieteellisesti todistettu.
    Mutta monimutkaisia tunteita eläimet eivät hahmota, kuten esimerkiksi mustasukkaisuutta.
    Kun koira tulee luo, jos jotain toista paijataan, se ei ole mustasukkaisuutta, vaan tunne siitä, että haluaa samanlaista huomiota.
    Esim, ilo, suru, pelko, kiintymys ovat eläimille tyypillisiä tunteita.
    Mitä kauemmin joku laji on ollut ihmisen lähellä, sitä enemmän tunteet ovat kehittyneet.
    Jos esim. joku on kissan tai koiran kanssa miltei vuorokaudet alvariinsa oppii tajuamaan, miten viisaita nuo eläimet ovat, vaikkakin heidän perimästään johtuen, viisaus ja älykkyys on erilaista. Vieläpä eri lajeissa rotujen sisällä se on sitä.
    Esim. on kissarotu joka hakee esineitä, kuin koira. Abessiinalainen kissa on oppinut käymään vessanpytyllä pissalla jne...
  5. kylmää,