Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et näköjään ymmärtänyt kommenttini ydintä, tuijotit vain vakoon.
01.03.2026 12:33
Kiitos tiedosta.
Asia vaan huolestutti, kun hiljan oli juttua, en nyt muista, mistä alueesta, että laskutukset ihan sekaisin.
01.03.2026 12:27
Vrk-maksu 71 euroa ja jotain senttejä päälle.
Maksukatto 815 euroa.
01.03.2026 12:21
Mielestäni asia pitäisi olla niin, että se maksukatto automaattisesti otettaisiin huomioon.
Asian todella pitäisi saada korjaus.
Eikö nyt tietokone aikana voida luoda systeemiä, että se tulee automaattisesti voimaan maksukaton täytyttyä.
Niinpä. moniko maksaa liikaa. Joskus tuntuu siltä, että kaikki systeemit ovat niin monimutkaisia ja vaikeita, että ihan sen vuoksi maksetaan mitä ei tarvitsisi.
28.02.2026 23:25
Itselleni olet takonut päähään, että mitään tietoja ei anneta mihinkään, saati johonkin linkkiin.
Kyllä oikeassa olet, tarkkana pitää olla.
28.02.2026 22:50
Aivan. Tuota minäkin ihmettelin, ettei se katon täyttyminen näy automaattisesti vaan potilaan itse pitää siitä huolehtia.
Niinkuin sanoit, että jos hoito pitkittyy, eikä tästä edes yleisesti tiedetä, että asia on itse seurattava. Se on kyllä kumma ettei maksukattoa tietotekniikan aikana voida laittaa automaattisesti toteutuvaksi.
Juuri hiljattain kerrottiin mediassa, miten miljoonia on maksamatta hyvinvointialueiden laskuja,
Tuli vaan mieleeni, että kuinkahan paljon riippuu siitä, ettei ole kunnon tietoa jaettu asioiden hoidosta.
Siitähän minäkin huolta kannoin, ettei mene suotta sitten ulosottoon.
Näihin tahoihin joihin asian tiimoilta yhteyttä otin, niin voin sanoa, että sain hyvää palvelua asian selvittämiseksi.
28.02.2026 22:36
Minusta on surullista, että niin euroviisuihin, kuin kaikkiin urheilutapahtumiinkin on nykyään sekoitettu maailmanpolitiikka.
Eikö alkuperäinen tarkoitus ollut ihan toinen.
28.02.2026 20:34
Olisikohan samaa asiaa, kun kaikki viralliset asiat tuntuu nyt siirrettävän tänne Suomi.fi sivuille.
Luin, että kun käy tietyillä sivuilla se Suomi.fi laitetaan automaattisesti, sen voi sitten perua.
Kävin toissapäivänä Kanta-sivulla uusimassa reseptin.
Kävin sitten katsomassa onko asetuksissa laitettu Suomi.fi. En löytänyt.
Minä kun olen sellainen digitumpelo, pitänee kysyä pojanpojalta.
On 8 päivä pojantyttärentyttären synttärit. Siellä taas lähisuku on koolla.
Olisi hyvä, kun näistä asioista tulisi enemmän julkista tietoa.
Helpottaisi varmaan monen vanhan elämää.
Ei ne nuoremmat sukupolvetkaan välttämättä tiedä tämmöisistä asioista, eiväthän he ole ensisijaisia tarvitsijoita.
Tuntuu, että nykyään saa kaiken onkia monen mutkan kautta.
Niinkuin tuon veljenikin kohdalla, itsellään ei ole digiä, eikä taitoa ja minäkään en mikään ruudin keksiä ole tämän digin kanssa.
Toki nuorista saa apua, välimatka vaan hidastaa asiaa.
28.02.2026 19:17
Tuo hallusinaatioselitys ainoana selityksenä rajakokemuksille, on aikaa sitten jo heitetty romukoppaan.
Pelko on se, joka estää ihmisiä astumasta oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.
Mikään hallusinaatio ei ole pystynyt selittämään sitä, miten nukutettu potilas tai sydänpysähdyksessä oleva potilas pystyy kertomaan jälkeenpäin tarkasti tehdyistä toimenpiteistä.
Jopa sokea on sen tehnyt.
Asiasta on kirjallisuutta, lääkärienkin tutkimuksia.
Kaliforniassa on laajat arkistot kerättyjä kokemuksia.
Tilanne on vähän sama, kun ufokokemukset.
Monet USA:n armeijan korkea-arvoisetkin henkilöt ovat tulleet asioista kertomaan omilla kasvoillaan, varsinkin lentäjät, mitä ovat kokeneet.
Ja miten heitä aikoinaan on peloteltu ja uhkailtu vaikenemaan.
Itse olen sitä mieltä, että mitään yliluonnollista ei ole olemassakaan.
Kaikki on luonnollista, vain ihmisen aistit eivät kykene havaitsemaan, kun murto-osan olevaisesta.
On paljon mitä ihminen ei pysty nykyisellä järjellään selittämään.
Tulevaisuudessa mahdollisesti edetään siinäkin.
Onneksi tiede on uusiutuva luonnonvara, se on jo löytänyt paljon, esim. avaruudesta.
Onneksi löytyy myös ennakkoluulottomia tiedenaisia/miehiä, jotka tutkivat asioita puolueettomasti.
28.02.2026 16:42
Jaa-a hyvä huomio, kukapa sen laskisi onko sammuttaminen hyöty vai häviö.
Näinhän se menee elämässä, mikään ei ole mustavalkoista, on fiksua osata ajatella asioita usealta näkökannalta.
28.02.2026 16:15
Riippuu paljon laitteista. Erot voi olla suuriakin.
Yöksi minäkin sammuttelen koneet, mutta päivällä on valmiustila päällä, silloin kun en käytä.
Ns. kylmäkäynnistys vie käsittääkseni enemmän sähköä, että monta kertaa sulkiessa ja avatessa saattaa säästö sulaa.
Uudet vehkeet on tietysti vähäsyöpömpiä.
28.02.2026 15:54
Harmaata lauantaita.
Aamusella, kun ulos vilkaisin, mietin mikähän liputuspäivä se onkaan, no se selvisi tietysti, mutta samalla huomasin, että lipputanko on kallistunut hieman vinoon.
Toissapäivänä kävin käsityöliikkeessä, ei ollut tarvitsemaani. Sanoi, missä on toinen liike.
No eilen menin sinne, sain tarvitsemaani nauhaa.
On se liike siinä ollut, en vaan ole pannut merkille, vaikka olen ohi mennyt useasti.
Kaski vanhaa rouvaa sitä oli pitämässä.
Kysyi tarvitsenko pussin, sanin etten tarvitse, mulla on kassi tässä.
Näytin pussilakanasta ompelemani kangaskassini.
Siitä juttu meni muovikasseihin. Sanoin, että K ja S ryhmä nostaa muovikassin hinnan 50 centtiin.
Olimme kaikki sitä mieltä, että se on hyvä, jospa se muovinkäyttö vähän vähenisi.
Siinä myös taivastelimme liukkaita jalkakäytäviä.
Vaikka täälläkin hyvin mursketta niihin ajetaan, kun koko ajan sulaa, ne painuu jäähän.
Sitä veljeni maksukattoasiaa, kun ajoin, niin huomasin Pirhan sivuilta, ettei se ole mikään automaatti, vaan ihmisen on siitä itse huolehdittava.
Sitten löysin semmoisen, kun lähitori, yksi niistä on ihan kivenheiton päässä kaupunkiasuntoa.
Sieltä saa apua ja neuvoa. On myös kahtena päivänä auki 2 tuntia, ilman ajanvarausta voi mennä.
Itse laitoin sähköpostia ja sain neuvon ottaa yhteyden laskutukseen.
(En tiedä onko muilla hyvinvointialueilla noita lähitoreja.)
Niinpä sain asian hoidettua laskutuksen kanssa ihan sähköpostilla, minulla oli veljen sotu tiedossa.
Kätevästi se lopulta hoitui.
Siellä näytti olevan Pirhan sivuilla semmoinenkin kohta, missä voi tehdä jonkunlaisen sopimuksen toisen puolesta asioiden hoitoon. Se on varmaan kaikilla.
Eilen ´´eksyin´´ lukemaan Afganistanin uudesta lainsäädännöstä, jostain digilehdestä.
Kyllä oli pöyristyttävän kamalaa.
Saamme olla onnellisia, täällä sentään inhimillisyys vallitsee enimmäkseen.
28.02.2026 15:45
Vattenfall myy sähköenergiaa.
Sähköverkon omistaja laskuttaa sähkönsiirrosta. Hinta voi vaihdella paljonkin alueittain.
Täällä meilläpäin siirtoverkot omistaa Elenia.
Sähkön hintaa nostaa rutkasti verot ja perusmaksut-
Energian voi kilpailuttaa, siirtoa ei.
25.02.2026 23:22
Kyllä siinä pörssisähkön ottajilla on ollut vitsit vähissä viimeaikoina.
Niin on vissiin aloittajallakin.
24.02.2026 14:31
Aurinkoista iltapäivää.
Oottelen tässä huoltomiestä keittiön hanaa korjaamaan.
Poika oli veljen kirjeitä setvimässä.
Kesken sairaalalaskujen maksun tulee maksukatto vastaan.
Löysin Pirhan sivuilta alueen asiointipisteen ja sp-osoitteen. Laitoin kyselyä, miten sen kanssa toimitaan. Toivottavasti vastaavat.
Erinäisiä asioitaan pitänee vielä hoidella yhdessä.
Kävin tilaamassa eilen öljyn- ja suodattimenvaihdon. Tuossa parin-kolmensadan metrin päässä on autokorjaamo. Torstaille ajan sain.
Olipas metka idea Sinulta Korppis tuo taulun kuvaaminen.
Noin löytyy varmasti uutta näkökulmaa.
Kevättä rintaan ja iloa pintaan.
24.02.2026 13:58
Juuri noin se on, tietoa kerätään ihmisistä kaikkialta.
Kun tuolla älykännykällä katsoo jotain juttua, mitä aikeissa hankkia.
Kyllä rupeaa oitis tulemaan alan mainoksia.
Tässä läppärissä mulla on mainosten esto käytössä.
Hollannissa ihmiset ovat vihaisia Microsoftille, kun datakeskus käyttää niin paljon vettä.
23.02.2026 13:25
Olen samaa mieltä.
Joku aika sitten, kun hän kuvaili jotain lapin reissua, tuntui kun olisi ollut sielun silmin paikalla.
21.02.2026 21:36
Tänään olikin hyvä ´´ ajatus päivälle´´ Ylen tekstitv:ssä.
´´Mitäpä muutakaan täs kaaoksessa voi, kun leipoo.
Mitäpä muutakaan tän maailman raunioil,
kun vääntää jotain kääretorttuu ja kutsua sut kahville,´
(Saara Törmä)
No minä en vääntänyt kääretorttua, mutta voissa paistoin silakoita.
Kyllä oli hyviä.
Sain kyllä kutsun wc:n, no kukaan ei käskenyt voissa paistaa.
Eilen ostin vietävän hyvää leipää.
Juusto-kaura-peruna, oli lähileipomo-tuotteita.
Päivällä kävin kesämaalla, jossa täysi talvi.
No ilmajohdot olivat hävinneet. Vähän olivat joutuneen maisemaa mylläämään.
Lienee aika moista puuhaa, niitä isoja tolppia viedä pois.
Jäniksenjälkiä oli pitkin ja poikin.
Oli niin isojakin, että rusakoksi ajattelin, ei kyllä ketään näkynyt.
Päivällä oli ihan hyvä keli, nyt 4 jälkeen alkoi lunta tulemaan.
Kai sitä pitää nenänsä telkkua kohti sitten osoittaa, kun pronssiottelu tulee.
21.02.2026 16:52
Siinäpä tuo iltapäivä kului eläinklinikalla käydessä.
Väinö on oksennellut viikon verran päivittäin ja eilen soitin sitten, sain heti tälle päivälle ajan.
Muuten tuo on ollut kaikinpuolin normaali.
Kokeita otettiin ja tutkittiin, muttei mitään hälyttävää löydettu,
Hampaatkin tarkastettiin ja kunnossa nekin.
Kanada-Suomi alkaa kohta, kaipa sitä täytyy tuijotella ainakin yhdellä silmällä.
Kaupassa tekivät jotain uusia järjestelyitä, olivat laittaneet 50% alennuksia, joten ostin 3 pulloo suihkusaippuaa ja pari hiushoitoainetta.
Osuin hyvän aikaan ruokaostoksille.
Onnitteluja Demeterille Neeasalle ja tammikuun Anolle.
20.02.2026 17:00
Hengenruokaa on monenmoista.
Aloittaja kertoi lukemisesta. Siitä voi ammentaa monenmoista hengenruokaa, kuten erilaisista maalaustaiteista, vaikkapa ruokapöydän kauniista kattauksesta.
On se sitten mitä vaan, niin aina ensin se kehkeytyy jonkun ajatuksista, sitten tarvitaan välineitä millä se luodaan näkyväksi.
Myös luonto luo meille paljon hengenruokaa.
Mitä kulttuuriin tulee, niin oikeastaan kaikilla arkisillakin asioilla on kulttuurinsa.
Esim. keskustelukulttuuri, liikennekulttuuri, ruokakulttuuri, liikuntakulttuuri, alueita joihin osallistumme lähes päivittäin.
Mikään ei ole mustavalkoista.
19.02.2026 17:23
7 / 333