Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6323
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinhän se Kiina teki.
Jätteiden lajittelu on suotava ja hyvä asia, mutta en tarkoittanut yksin sitä.
Ajattelin myös tätä rättikauppaa, josta aloituksessakin mainitsin, kuin muin elektroniikkakauppaa ym.
Suomeenkin tulee solkenaan (tullin mukaan) tätä halpavaatetta. Mitä enemmän sitä kiinalaista halpatavaraa ostetaan, sitä enemmän tehtaat työntävät myrkkyjään ilmaan.
23.10.2025 13:21
Siinä olet oikeassa, että valtioiden johdon pitäisi huolehtia laista ja lainvalvonnasta, niin, että isot toimijat saadaan hoitamaan ja puhdistamaan, mitä luontoon päästävät.
Mutta mitä tulee tuohon ´´yhteen ihmiseen´´ sanoisin, että pienistä puroista se virta syntyy.
Joukkovoima on voimaa.
Älkäämme vähätelkö merkitystämme yhteiskunnan jäsenenä.
Mekään, vaikka olemmekin jo vanhoja.
22.10.2025 22:00
Nythän hiljakkoin uutisoitiin, että otsoniaukko pienentynyt.
22.10.2025 21:10
Mielenkiintoisia hyviä kommentteja, toki toivoisin, että persut ja kommarit yms. ja asiattomat henkilöön menevät negatiiviset tölväisyt pysyisivät näppäinten takana.
22.10.2025 19:16
Niin, jos hiilidioksidi poistuisi kokonaan maapallolta, poistuisi myös elämä.
22.10.2025 19:11
Tasan ei mene nuokaan onnenlahjat.
Täällä itketään, kun lapsia ei synny.
Siellä missä miehet käyttävät kaiken energiansa ja varansa sotimiseen, tepastelee lapsia laumoittain ilma huolenpitoa.
22.10.2025 17:59
Meille kerrotaan taas, että kuluttaa pitäisi, että talouskasvua tulisi.
Ihmiset kun ovat ruvenneet säästämään.
Niinpä niin, ikuinen kierre, teet niin tai näin. aina on väärinpäin.
Tarvitsemmeko me jatkuvasti uusia vempeleitä, uusia vaatteita ym. Siis oikeasti. Emme tarvitse minun mielestäni.
Tuossapa päivänä muutamana vanhalla ompelukoneella korjailin ja paikkailin kesämökillä arkisin eri touhuissa käyttämiäni vaatteita.
Hyvin taas kelpaavat ensi kesänä, (jos Luoja suo elon päiviä).
Tuo ruuan haaskaaminen on kanssa kauhistuttavaa.
Kun kuulee, paljonko ruokaa haaskataan vuositasolla, ei voi kuin ihmetellä.
Nykyään, kun ihmisillä on pakastimet, niin niitä käyttämällä voi säännöstellä hävikkiä.
Esim. itse. kun ostan leivän siivutan (ellen osta valmissivuja), otan siitä käyttöön 1-2 siivua, sitä mukaa minkä päivän mittaan syön.
Vaikkapa tarjouksesta, jos enemmänkin ostaa, käytän aina pakastamista, niin ettei mene ruokaa pilalle.
22.10.2025 17:14
Kyllä katsoin.
Järkyttävää. Saasteet aiheuttaneet syöpiä. Lapsia kuollut syöpään
Samanlaista kun Kiinassa kaivosalueilla, siellähän on saastunut alueita asuinkelvottomaksi kaivosten ympärillä ja syöpä myös lisääntynyt runsaasti (aiemmin dokumetti. likaista vihreää energiaa).
22.10.2025 16:51
Ei tarvitse reseptiä.
22.10.2025 16:43
Omin käsinkin olen metsää istuttanut nuorenpana.
Vielä aion viimeksi istutetulle pikkupläntille mennä katsomaan, pitäisikö taimien ympäriltä jotain kasvustoa poistaa.
Edelliskeväänä, pojantyttärenpoika oli tarhasta saanut tammentaimen, lapsille sellaisiakin nykyään jaetaan, mikä tietysti on ihan hyvä.
Ostin sopivan multasäkin puutarhamyymälästä. Sitten porukalla juhlallisesti taimi istutettiin
lähelle rantaa.
22.10.2025 13:10
Alflorex-kapselit ovat erityisesti, räätälöity ärtyvän suolen oireisiin.
Saa vain apteekista.
22.10.2025 12:58
Kiitos kiitoksista.
Näin kun olen tuon ´´syysmuuttoni´´ tehnyt ja kaiken järjestellyt ja touhut vähenee ja tähän kerrostaloasumiseen taas pujahdan, niin on aikaa täällä palstoillakin sukkuloida.
Huolestuttavasti ihmiset kuluttavat luonnonvarojamme.
Nykymuotoisen, sen mitä me hyvinvoinniksi sanomme, taitaa pitkässä juoksussa hinta olla liian kallis.
Kaikkihan, mitä ihminen käyttää, tulee maapallosta, mistään muualta emme raaka-aineita saa.
Se usein hämärtyy kansalaisilta, kun tavarat haetaan kaupan hyllyltä.
22.10.2025 12:49
Olen ihan samaa mieltä tuosta metsäasiasta.
Syitä sysätään metsien käytön niskaan, eikä se ole koko totuus.
Itselleni tulee noita metsälehtiä, joissa tieto on asiallisempaa, kuin mitä eturivin tiedotusvälineet suoltavat.
Isommat päästöt tulevat juuri maaperästä. Metsien kimpussa oltaessa, unohdetaan, että kaikki vihreä osallistuu hiilensidontaan.
Eihän metsiä voida museoidakaan, sehän on hyvin lyhytnäköistä.
Aina tarvitaan uutta kasvua.
Ennen katsottiin, että noin 25 v. iästä lähtien puu hiilensidonta kiihtyy, nykyään olen nähnyt sellaistakin tietoa, että se alkaisi jo 10 vuoden iässä.
Katselin kanssa tuota mainitsemaasi dokumenttia, muistan kauhistelleeni myös sitä, kuinka ne siellä tonki paljain käsin.
Katsoin yöllä myös tuon Italian jäteasiaa sisältäneen dokumentin. Järkyttävää.
Voi vaan taas kerran todeta, miten meillä on asiat melkoisen hyvin. Toki ainahan parannettavaakin löytyy.
22.10.2025 12:41
Kesäpuoli vuodesta, kun asun kesäpaikalla, niin siellä olen enemmän tekemisissä livenä ihmisten kanss.
Sukulaisia siellä myös oleilee ja naapurien kanssa silloin tällöin jutellaan.
Näin talviaikaan saattaa mennä viikkokin, etten juuri muuta puhu kun kissalle.
Kaupassa kassalle sanon heipat, kun ruokaa haen.
Täänäänkään en ole puhunut kun kissalle.
Yhteydenpito omaisiin hoituu vatsapin kautta.
Tuo kolme päivää on meilläkin semmoinen raja, että jos en vastaa vatsappiin, poika hermoilee.
Aina ei puhelin ole kuulolla, joskus unohtuu äänetönkin aamulla poistamatta,
21.10.2025 23:07
Ihan samalla tavalla se ihminen tarvitsee toisia ihmisiä sanotaan sitä sitten miksi vaan.
Minäkin asun yksin kissani kanssa, enkä vaihtaisi olotilaani mistään hinnasta.
Tämä sopii minulle, mutten kuvittelekaan, etten muka tarvitse muita ihmisiä.
On ihan kiva, kun on sitä läheisten laumaa, joukkoa, väkeä miksi sitä sitten itse kukin haluaa sanoa.
Välillisesti meistä jokainen tarvitsee toisia ihmisiä, moneen asiaan.
En ole rakentanut tätä taloa missä asun, en ole tehnyt tätä läppäriä millä kirjoitan, en tv:tä joka tuossa uutisia juuri syyti, en ole tehnyt tuolia, jolla istun jne...
21.10.2025 22:03
Jos kuka jaksaa katsoa, niin tänään tulee klo23.05 dokumentti: Italian myrkytetty maa.
Saattaa olla mielenkiintoinen.
21.10.2025 21:50
Minulla on aina varalla, jos ´´vääntö ´´ alkaa, Alflorex-maitohappobakteereja.
Siinä on miljoona maitohappobakteeria yhdessä kapselissa.
Syön yleensä pari viikon ajan kerrallaan.
21.10.2025 16:57
Muistelen, että 1960-luku oli vielä suht hiilineutraali.
Olihan se elämä vaatimattomampaa tavallisella ihmisellä, joita kuitenkin suurin osa on.
Eihän noita kaikenmaailman koneita ja laitteitakaan ollut.
Ei lennelty lomamatkoilla.
Kaupungitkin olivat vielä melkoisen pieniä ja maalla oltiin paljolti omavaraisia.
Vaatteetkin kulkivat isoilta pienille, niin kauan kuin kestivät.
Katselin joskus dokumenttia Dubain rikkaitten elämästä.
Ihan puistatti se järkyttävä tuhlaus. Kaikkea mahdollista oli ja lisää piti saada.
En kyllä ymmärrä sitäkään, että kun joku uusi laite tulee, niin yönkin yli jonotetaan, vaikka ´´tuulessa ja tuiskussa.´´
21.10.2025 16:33
Tuo Fairy on kyllä hyväksi havaittu.
Tuolla maallakin, kun kaimenmailman touhuja harrastaa, niin esim. bensan ja öljyn hajuakaan ei saa pois käsistään muulla, kun Fairyllä.
Mulla on keraaminen liesi, sen puhdistukseen käytän puhdistuskiveä. Hyvin toimii.
21.10.2025 13:39
Tuo hammasharja on moneen ahtaaseen paikkaan hyvä pesuapu.
Kun mietin millä ihmeellä saisi tuon kahvinkeittimen vesiosan puhdistettua, löysin kaupasta ihan ohuen pulloharjan, joka mahtuu pieniin tiloihin.
21.10.2025 12:52
7 / 317