Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jesaja puhuu oikesta Messiaasta, joka tuo todellisen rauhan." Niin puhuukin messias ei tule ja mene ja väitä että olen messias mutta no, tulen kyllä takaisin ja sitten...
"Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan." valheellinen rauha ? Kuka valehtelee?
26.11.2022 18:30
Ei kuulostanut. Zohar on keskiaikainen salaopin kirja jossa voi olla monenlaista, mutta ei se pysty JHWHea muuttamaan kolmeksi tai muuksikaan monikoksi kun kerran JHWH on itse muuta ilmoittanut .
Jos itse katsot että että kabbala tukee oman uskontosi Jeesuksen asemaa niin hyvä että löydät edes jotain jostain!
26.11.2022 18:23
Se joka yksin voi synnit antaa anteeksi, ilmoitti Israelille nimensä JHWH ja sen, että on yksi ja on ainoa Jumala eikä kuole. Jos uskot että JHWH valehteli niin ei sinun silti kannata tuputtaa Jeesusta meille, ei Jeesus silloinkaan seiso millään uskottavalla perustalla.
26.11.2022 18:13
Uusi liitto ei ole se jossa palvotaan jotain juutalaismiestä jumalana, vaan se on vieraan jumalan palvontaa jos siihen joku juutalainen syyllistyy.
26.11.2022 18:05
Kuka olikaan Jeesuksen biologinen isä? Entä onko nyt maailmassa rauha ?
26.11.2022 17:59
"Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu" 1.Kun 8:27. Eihän henkiolento asu missään.
26.11.2022 17:56
Ei ole mitään valhemessiasta, ei liioin messiasta joka olisi jumalolento. Eikä meidän tarvitse pelastua vieraiden uskontojen helveteistä , ne ovat kuviteltuja kuten niiden jumalatkin.
26.11.2022 17:50
Messiashan on JHWH:n palvelija hänen voitelemansa, rauhan takaaja on juuri Hän. Sen sijaan JHWH ei jakaannu osiin, ei elä juutalaismiehenä eikä tule tapetuksi.
26.11.2022 17:44
JHWH ei asu missään paikassa ja on henkiolento Näyn mies ei ole osa JHWHea, JHWH ei ole mies eikä hän ole savupatsas .Uudessa liitossanne on kolme eri Jumalaa joiden teologisesti selitetään olevan yksi.
26.11.2022 17:12
Jesajan mukaan ei.
26.11.2022 16:55
Kyllä romanit otetaan huomioon vaikka eivät kuulu Israelin kansaan eikä heitä siksi vainottu .
Totta on sekin että kristityt ovat vainonneet toisia kristittyjä mutta pointtini on, ettei tällaista tapahdu sitten kun oikea messias on toiminut.
26.11.2022 16:53
Kirkkojen ja kristinuskoisten hallitsijoiden, piispojen sun muiden toimintaa historiassa ei siis arvostella koska ateistitkin tekevät niin? Kirkot kuitenkin olivat suuri valtatekijä hyvin pitkät ajat Euroopassa .
26.11.2022 16:48
Tosiasia kuitenkin on, että kristinusko on ollut armoton uskonto. Kun sillä on ollut valta, sen nimissä on sodittu, valloitettu , tuhottu ja vainottu muita enemmän kuin mikään muu uskonto. Se on historian fakta jonka toteaminen ei ole anteeksiantamattomuutta vaan fakta. Rauhaa kristinusko ole mukanaan tuonut.
25.11.2022 21:16
JHWH ei jakaannu osiin. Olette kovasti nk. pakanajumalien lumoissa JHWH ei ole yksi heistä.
25.11.2022 21:08
"Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys. Sinun allasi ovat vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat"
25.11.2022 21:06
Eihän kukaan löytänyt hepr. raamatusta mitään, ei Paavalikaan joka ollessaan juutalaisella pohjalla jopa vainosi Jeesusliikkeen jäseniä, vasta sitten kun Paavali näki jonkin näyn hän sen tuloksena alkoi luoda kristinuskon teologiaa.
Kristinuskon piti kieltää koko JHWH:n ilmoitus, yksikään kohta ei jäänyt kristinuskolta sen omassa teologiassa poisselittämättä . Oikea messias tuo rauhan mutta Jeesus lupasi tuoda miekan ja siinä kyllä onnistui .
Jeesushan on kristinuskossa Jumala ja uudella Jumalalla oli kysyntää ei -juutalaisten parissa siksi kristinusko voitti, juutalainen kansa jäi juutalaiseksi ja
joutui siksi kestämään jatkuvaa vainoa ja halveksuntaa kristinuskoisten parissa.
Israel solmii lopulta rauhan palestiinalaisten kanssa, miten sitten käy joidenkin kristittyjen Israel ystävyyden niiden jotka muuta odottavat ? Pääosin vanhat kirkot ovat jo luopuneet juutalaisten käännyttämisestä ja on aloitettu tasa-arvoinen dialogi. Sen pohjalta voidaan varmaan kumpikin elää eri uskontoina?
25.11.2022 21:00
Kyllä Sargon joutui pohjimmaisen kuoppaan näin Israelin vihollista ilkkui Jesaja.
25.11.2022 16:04
On turhaa koska jankuttaja hepr. raamatussa on maailman Luoja joka on Israelille ilmoittanut kuka on ja mitä tahtoo: on yksi ja on ainoa Jumala. Israelin hän asetti sen todistajaksi .Sinä edustat jotain uutta liittoa jossa yhteen jumalaan on sisällytetty kolme eri jumalaa ja olemme kaikista muistakin perusasioista erimieltä.
Olemme teille ikuisongelma josta yritätte selvitä milloin mitenkin, välillä tappamalla, välillä pakkokastamalla, milloin mitenkin mutta ette onnistu, ei totuutta voi tappaa.
25.11.2022 15:57
En ole koskaan opiskellut Talmudia mutta Sargonia tuskin löytyy kummastakaan Talmudista mutta löytyy kyllä Jesajalta : Siinä Sargonia ilkutaan juuri niillä nimityksillä joita hän käytti itse itsestään valloittaessaan ja tuhotessaan naapurikansojaan ja Sargonin ruumis jäi taistelukentälle .
Kristinusko alkoi selittää tähänkin kohtaan omiaan . Maailmahan ei ole minkään pahan olennon vallassa vaan yksin JHWH:n joka on kaiken luoja, niin valon kuin pimeyden. Kukin voi päättää aina itse kumman valitsee hyvän vai pahan.
24.11.2022 19:31
Sitä että rauha jatkuu, oletat ehkä että sodat ja valloitukset ja raakuudet jotka kristinusko aiheutti synnyttyään ja tultuaan valtauskonnoksi, tapahtuisivat myös oikean messiaan toimittua ?
Tehän ette usko JHWH:n ilmoituksiin mutta kertaan nyt kuitenkin: JHWH valitsee jonkun ihmisen tiettyyn tehtävään ja nimittää tätä henkilöä palvelijakseen. Kristinuskon versiossa maailman luoja syntyy juutalaislapseksi, leikkii messiasta ja välillä uhkailee muita omalla isällään -kuka lienee - kuolee huutaen itseään avukseen ja muutaman päivän kuluttua herättää itse itsensä "kuolleista".
Lopun ajan hän istuu itsensä vierellä kunnes tulee taas takaisin messiaana, kun eka kerralla tosiaan kaikki meni pieleen. Nyt hän halua että Israelilla on mahdollisimman suuret rajat, palestiinalaisilla ei mitään ja Bibin pitää olla pääministeri (jos ei ole vankilassa), koska Bibi nyt vain on se rauhantahtoisin.
Ei tarvitse pelästyä tämä skenario ei ole se mikä tapahtui tai tulee tapahtumaan .
24.11.2022 19:12
167 / 426