Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

  1. JHWH ei kuole.
  2. Kristinuskossa sen Jumalan poika, Jeesus inkarnoituu juutalaismieheksi ja kuolee koska sen Jumala ei voi muuten antaa syntejä anteeksi ja hänet sitten muutaman päivän kuluttua herätetään olemaan taas elävä. Kuolemakin mielletään joksikin joka pitää jotenkin voittaa.

    Israelin uskonnossa sheolista, joka ei siis ole helvetti, voitiin nousta, ainakin Samuel nousi, tosin ei mielellään.
    Jes.14 on "pilkkalaulu Babelin kuninkaasta " kyseessä oli Assyrian kuningas Sargon, Israelin verivihollinen joka kaatui taistelussa ja jäi hautaamatta taistelukentälle vaikka oli ilmoittautunut jumalalliseksi ja voittamattomaksi.
    "11 Alas sheoliin on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi.
    12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
    13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
    14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
    15 Mutta sinut heitettiin alas sheoliin, pohjimmaiseen kuoppaan
    16 Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
    17 joka teki maanpiirin erämaaksi ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'
    18 Kansojen kuninkaat kaikki lepäävät kunniassa, kukin kammiossansa.
    19 Mutta sinä olet kaukana haudastasi, poisviskattuna niin kuin hylkyvesa, olet peittynyt surmattujen, miekalla lävistettyjen, kiviseen kuoppaan suistuneitten alle, olet kuin tallattu raato.
    20 Et sinä saa yhtyä heidän kanssaan haudassa, sillä sinä olet maasi hävittänyt, kansasi tappanut. Ei ikinä enää mainita pahantekijäin sukua." Jesaja tekee inhotusta vihollisesta verbaalista pilkkaa.
  3. Messiaaniset ovat kristittyjä jotka eivät kehtaa tunnustaa että sitä ovat vaan käyttävät eufemismia ja välillä omalla kohdallaan naamiaisasuja, mm kipaa ja tallitia. Niillä on paikkansa juutalaisuudessa mutta ovat hölmöjä kristityn käytössä.
    Nk. vanhoihin kirkkoihin kääntyy myös juutalaisia jotka sen jälkeen ilmoittavat että ovat katolaisia, luterilaisia tms. Mitään erityistä juutalaisuuden tuntemista kukaan ei saa ottamalla kristinuskon kastetta, ja se mitä messiaaniset ex-juutalaiset opettavat on kristinuskoa. Tosin heidän eri ryhmänsä voivat olla eri mieltä sekä uudesta että entisestä uskonnostaan, Israelissa on ollut ainakin kaksi keskenään riitelevää messiaanisryhmää.

    >> jos nainen ja vaikka avaruusolento saavat lapsen ei kyseessä ole ihminen <<
    "Kylläpäs on molempia. Wikipedian mukaan esim. kuha ja ahven ovat joskus risteytyneet ja jälkeläistä sanotaan kuha-ahveneksi.

    Ja ufologian uskomuksien mukaan avaruusolennon ja ihmisen risteymä on kumpaakin, sekä ihminen että avaruusolento, vaikkakin hybridi. "
    Jeesus oli siis hybridi, ihmisen ja jumalan risteytymä ?
    Jättäisin sinut kyllä rauhaan jos tunnistautuisit jotenkin, anonyymeistä ei aina tiedä kelle kulloinkin vastaa.