Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus ilmoitti että jos ei usko häneen ja ota kastetta hänen nimessään päätyy ikuiseen kärsimykseen kuoltuaan. Siihen me juutalaisetkin olemme joutumassa joka ikinen jos uskomme mitä JHWH ilmoitti. Tora pitää hylätä jos aikoo pelastua Jeesuksen julistamalta ikuisrangaistukselta ja kuitenkin Jeesusta nimitetään VT:n täyttymykseksi !
27.10.2022 16:01
Ei Trump tule valituksi mutta jos tulee, viis välittää muiden maiden aborttikannoista, omaansa ajoi koska sillä saa oman maansa kristillisen oikeiston äänet. Trumpin ulkopolitiikka oli poukkoilevaa ja linjatonta oikkujen mukaan lähinnä, Trump kertoi jopa "rakastuneensa" Pohjois-Korean diktaattoriin, maan jossa ei kristinuskoa sallita. Sai sitten Kim Il Jongilta rukkaset eli tuli tyhjin käsin takaisin "lemmekkäältä" vierailulta.
Putinia Trump edelleen kehuu ja oli jopa niin tyhmä että Helsingissä teki tiettäväksi että uskoo enemmän Venäjän tiedustelupalvelua kuin oman maansa... Putin teki Trumpista pellen kahdesti Helsingissä: ensin antoi Trumpin odottaa itseään oliko se nyt puoli tuntia vai jopa enemmän ja sitten lehdistötilaisuudessa heitti jalkapallon Trumpille ja ilmoitti että siinä on lahja Trumpin pojalle.
Lahjat kuitenkin annetaan tapaamisten jälkeen muualla eikä tehdä hölmöstä vielä hölmömpää tilaisuuksissa jossa ei ole tarkoitus leikkiä eikä nolata ketään- edes henkilöä joka ei ymmärrä koska tulee kohdelluksi pellenä.
27.10.2022 15:43
Ei vain iän mittausten - tapoja siihen on useita- perusteella ja muiden historian tapahtumien avulla, Egyptihän kävi sotia ja kauppaa niin Afrikassa kuin Lähi-Idässä. Kuvitteelliset populaatiot eivät ole rakentaneet Egyptin valtakuntia, kaupunkeineen kylineen, pyramideineen ym.
Sinun aikataulusi mukaan Egypti olisi tuhoutunut vedenpaisumuksessa, tuo kulttuuri oli kuitenkin katkeamaton, milloinkaan se ei tuhoutunut vedenpaisumuksessa tai muussa mullistuksessa. Tämä on vain yksi esimerkki ja jos pitää kiinni hepr. raamatun sukuluetteloista ja muusta tarina-aineksesta jota israelilaisillakin oli, niin jättiläisiä syntyi kun jumalten pojat naivat ihmisnaisia ja asumme pallolla jota aurinko kiertää, tai oikeastaan emme pallollakaan, sillä pallomaisen esineen ominaisuushan on ettei sen koko pintaa voi nähdä vaikka kiipeäisi kuinka korkealle. Vaikka sitten jonkun paholaisen kera.
Kristityn kannattaisi muistaa omissa pyhissä kirjoituksissanne esitetty neuvo. " Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia" .
Liikakansoitus? Millä perusteella emme sitten kuolleet liikakansoituksen Rooman vallan aikaan? Tuolloin olivat jo olemassa myös hyvin väkirikkaat Kiina ja Intian alueen kulttuurit, nekin muuten selvisivät kuivin jaloin yli Nooan paattimatkan ajan.
27.10.2022 11:32
Emme tiedä missä messias synty eikä syntymäpaikka ole tärkeä vaan se mitä hänet on valittu tekemään. Sehän ei ole vielä tapahtunut.
Totta kai Betlehem on teille kristityille tärkeä pyhiinvalleuspaikka koska se on uskontonne mukaan paikka jossa kolmiyhteisen Jumalenne poika syntyi .Asuntokannasta ja hinnoista en tiedä, mutta Betlehem kuuluu nyt arabeille ja jää myös tulevaan Palestiinan valtioon kun se joskus syntyy.
25.10.2022 17:40
Moni on syntynyt siellä mutta Miika puhu suvusta joka on peräisin Betlehemin alueelta.
Ei ole mitään ennustusta missä messias syntyy UT:kin kertoo sen (Joh.7.27 "Tästä miehestä me kyllä tiedämme, mistä hän on kotoisin. Kun Messias ilmestyy, kukaan ei tiedä, mistä hän tulee." mutta hän on Davidin sukuun kuuluva mies ei uusi jumala mitä kristinusko opettaa.
Messias on JHWH:n palvelija, hänen tähän tehtävään valitsema ihminen.
Messias tuo rauhan Israel elää rauhassa kuten muutkin kansat, ei niin että joku ei- juutalainen uskonto joka uskoo omaan messiaaseen alkaakin vainota meitä päämääränä että alkaisimme palvoa vierasta jumalaa ja hylkäisimme sen minkä todistajiksi meidät on määrätty.
25.10.2022 17:16
Tuossa kohtaa alttarin puhdistus vaati sitä, mutta missä sanotaan että anteeksi antoon tarvitaan aina verta?
24.10.2022 18:35
Alttari vaati myös puhdistusta vaikka se ei tehnyt syntiä, alttari olikin pyhä ja temppeli itsekin, ihmiset eivät.
Temppelissä uhrattiin monesta syystä mutta oli rituaaleja joissa ei uhrattu siellä oli päivisin lähes jatkuvasti meneillään jokin rituaali.
24.10.2022 18:31
" Ja Jumala on uuden liittonsa aloittanut 2000 v. sitten, eikä se muuta häntä miksikään toiseksi." Yksi ja ainoa Jumala josta ei saa kuvaa tehdä on muuttunut Jeesukseksi jonka kuva on joka kirkossa ja jota pitää palvoa jottei joudu helvettiin jonne päätyy jos pysyy siinä missä JHWH käski eikä ala palvoa vierasta jumala.
24.10.2022 18:20
TarkoitinJHWH:n ilmoituksia, en niitä lappusia joissa on kristinuskon Jumalan kuva (pitkätukkainen nuori mies) ilmoitus että en pelastu ties mistä ilman tuota tyyppiä.
24.10.2022 18:09
" Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana. "Tästä suvusta tuli Israelin merkittävin kuningas ja tämän jälkeläinen on tuleva messias. Ihmissukuun syntyy vain ihmisiä.
24.10.2022 18:01
31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään".
Missä puhutaan muista kansoista? Lakia ette voi noudattaa koska kristinuskon perusopit jo ovat sitä vastaan. Jumala ei ole siirtynyt minnekään vaan on aina sama ja oman ilmoituksensa takana.
24.10.2022 17:47
Totta kai Ut kertoo kaiken mitä kristityt Jeesuksesta uskovat.
JHWH oli ja on Israelin kuningas mutta maallinen hallitsija, kuningas, oli muinoin JHWH:n tehtäväänsä valitsema, voitelema. Messiaskin tulee olemaan yhden maallisen kuninkaan jälkeläinen.
24.10.2022 17:23
JHWH on luvannut että hän ilmoittautuu Israelille omalla nimellään kun on ilmoitettavaa, missä tämä uusi ilmoitus on ?
24.10.2022 17:01
Missä sanotaan että syntien sovitukseen tarvitaan aina verta? Jos ei voi uhrata jotain eläintä ei saa syntejään anteeksi?
24.10.2022 16:44
Missä kohtaa hepr. raamattua JHWH ilmoittaa noin? Milloin valinta ja siihen sisältyvä tehtävä päättyivät ?
Israelia ei muuten valittu mallikansaksi vaan tietyn sanoman kantajaksi. Mallikansoja ei ole, ei Israelkaan sitä ole ollut mutta voiko joku sanoa että olemme luopuneet tehtävästä? Ei voi.
24.10.2022 16:26
Kun JHWH ilmoitti että on yksi eikä hänen rinnallaan ole ketään eikä ketään muuta saa palvoa, niin siinä avautuu hepr. raamatun sanoma juutalaiselle muille ei ehkä.
" Näin sanoo JHWH, Israelin kuningas ja sen lunastaja, JHWH Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä".
24.10.2022 16:16
Ei Jeesus ollut profeetta ja vaikka olisi ollut eihän profeettoja saa palvoa, hehän ovat pelkkä ihmisiä, tosin Jumalan välikappaleita kun ovat oikeita profeettoja. Eihän Moses itsekään ollut ihmistä kummempi vai salliiko laki Moseksen palvonnan? miten joku Moseksen kaltainen voi yhtäkkiä olla jumala kun laki josta Moses tuossa puhuu sen nimenomaisesti kieltää.
Sitten otat keskeltä yhtä psalmia yhden kohdan ja väität mitä? että se puhuu messiaasta joka onkin jumala vastoin mitä JHWH itse ilmoitti? "JHWH Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli " kyse on kuningaspsalmista kuninkaat olivat JHWH:n virkaansa voitelemia ja jos toimivat JHWH: lle mieleen hän tuhosi kuninkaan vastustajat joskus kyllä kuninkaankin jos kuningas toimi väärin Salomoa JHWH kutsui pojakseen ja mikä oli Salomon loppu?
24.10.2022 16:08
Ei ketään 3.Moos.14 pyhitetty vaan puhdistettiin rituaalisesta epäpuhtaudesta joka on tila ei synti. Sama pätee kaikkiin esittämiisi kohtiin ei niissä ketään pyhitetä eikä tora missään sano että " ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. " Paavali sanoo.
Lakia, Israelin tai muiden ei voi kukaan täyttää vaan lakeja pitää noudattaa. Tora ei kristityille kuulu eikä voikaan kuulua koska kristinuskon perusasiat ovat vastakkaisia toran laeille. Esim. Jumala on yksi ei kolme eikä ole antanut lakia jonka joku Paavali voi kumota. Uhri ei saa olla ihminen, uhrata ei saa temppelin ulkopuolella, uhritoimituksen saavat suorittaa vain rituaalisesti puhtaat papit. Kaikki muu on " kauhistus". Lainantaja sanoo että tora on liiton merkki se ei siis katoa vaikka joku vierasuskonto muuta opettaisi.
24.10.2022 15:32
Tietyn suvun terveet tietyn ikäiset miehet saivat suorittaa uhritoimitukset -mikä siinä on rodunjalostusta?
24.10.2022 14:35
Vain JHWH:ea, ainoaa Jumalaa, saa palvoa ja rukoilla ei ketään muuta, sehän on hepr. raamatun perusilmoitus.
24.10.2022 14:28
179 / 426