Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alkukieliset versiot ovat siis vääriä mutta kehno käännös sentään antaa tuon tuloksen - joka todistaa mistä? Ensimmäiset elävät solut eivät olleet sen paremmin naaraita kuin koiraita eivätkä kaikki elävät olennot nykyäänkään lisäänny suvullisesti.
Uskonnot laittavat jopa jumalansa lisääntymään suvullisesti tai ainakin olemaan koiraita tai naaraita, vaikka eivät lisääntyisikään, siis asiaan johon jako sukupuoliin kuuluu.
30.08.2024 11:57
Totta kai päästäisin maataan puolustaneet taivaaseen.
30.08.2024 11:42
Ei kenenkään tarvitse tunnustaa ketään messiaaksi, messiashan on ihminen ja tekee sen minkä JHWH määrää ei muuta.
27.08.2024 20:37
Juuri niin Israelin kansa koostui12 heimosta josta Juuda oli yksi, se suurin ja se josta tuli kuningas David suurimmat profeetat ja mm kristinuskonJeesus. Kaikkien heimojen jäsenet olivat israelilaisia kuten sanotkin .
27.08.2024 20:25
"Katso, päivät tulevat, sanoo JHWH, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; " niin ja kohta jatkuu 31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa׃
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. ׃
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
38 "Aika tulee", sanoo Herra, "jolloin Jerusalem rakennetaan minun kaupungikseni, Hananelintornista aina Kulmaporttiin asti. ׃
40 Koko laakso, johon kuolleet on haudattu ja uhrieläinten tuhka hajotettu, sekä kaikki penkereet Kidronin purolle ja idässä aina Hevosportin kulmaan saakka ovat silloin Herralle pyhitettyä maata. Sitä kaupunkia ei milloinkaan enää revitä eikä tuhota."
Missä kohtaa yllä sanotaan että "Juutalaiset olivat RIKKONEET liiton Jumalan kanssa ja siksi Jumala tekee uuden liiton, joka koskee KAIKKIA KANSOJA" Näytä kohta .
"Tämä on uusi liitto minun veressäni." Kumpi on Jumala Paavali vai JHWH ?
27.08.2024 19:55
Paavali ei määritä kuka on juutalainen korkeintaan hän voi määritellä kuka on kristitty. Missä hepr. raamatussa on tuollainen kohta Matt: 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa ja siunatkaa, millä te tuomitsette sillä teidät tuomitaan" Missä tora käskee tuollaista?
En "fanita" Israelia mutta toivon sen säilyvän ja saavan mahdollisimman pian järkevämmän johdon kuin sillä nyt on. Arabimaille toivon menestystä ja johtoa joka ei ainakaan sotisi omaa kansaa vastaan vaan kerrankin toimisi koko kansan eduksi (edes joskus). Iranille toivon pappisvallan äkillistä kuolemaa.
27.08.2024 19:35
Niin asuu ja vapaaehtoisesti, miksi vapaaehtoiset muualla asujat pitäisi koota?
27.08.2024 13:18
Ensiksi hepr. raamatussa käytetty sana on "kansat", sanaa pakana ei hepr. raamattu tunne eivätkä kansat käänny juutalaisuuteen vaan uskomaan että Jumala on yksi kuten on Israelille ilmoittanut.
Messiashan tuo rauhan koko maailmaan, sehän koskee kaikkia ja on konkretiaa. Miksi parempi vaihtoehto olisi vaikka uskonnon pakkosyöttö ja helvetillä uhkaaminen niille jotka eivät usko kuten kristinusko opettaa? Parempi silloin niille joille ei koko kristinuskoa ole opetettu kun väärä valinta tuo ikikidutuksen.
Hepr. raamatun sanoma on, että Jumala on yksi eikä ole ketään muuta, Israel on sen todistaja. Messias puolestaan on juutalaismies ei hän mitään Jumalan tehtäviä hoida vaan vain tuolle ihmiselle annettuja .
JHWH auttaa muitakin kansoja kaikkihan kuuluvat hänelle ja ovat hänen luomiaan - kuka muu auttaisi? Uskotte että Jeesus oli jumalolento, mitenkä maailma nyt sitten on parempi? Jeesus tulee takaisin sitten joskus on parempi, niinkö? Miten?
27.08.2024 12:44
Johan vastasin ihmisten osalta. Jumalilla on kuitenkin ohituskaista niissä uskonnoissa joissa jumalat inkarnoituvat ihmisiksi, harvoin heiltä kotipaikka viedään.
27.08.2024 08:06
Messias hepr. raamatun mukaan tulee Juudan sukukunnasta on Davidin jälkeläinen ja tuo rauhan maailmaan. Hän on ihminen ja maallinen toimija.
26.08.2024 15:57
Sheol unohtui kyllä kokonaan aikoinaan eikä enää uskota että vainajat asustavat maan alla . Juutalaisuudessa ei ole taivas helvettiuskomusta, muinoin saddukeukset vastustivat koska sitä ei torassa ollut nyt oppineet kuitenkin opettivat että on tämä maailma ja tuleva ei kuitenkaan ikuista rangaistusta kellekään rangaistus on pahoista teoista teoista ei vaikkapa uskonpuutteesta . Missä on avaruuden "ylhäällä"?
26.08.2024 15:52
Koska Israelin kansa tappoi itse itsensä niin Israelin tarina loppuukin juuri tuohon: Assyrian kuningas tultuaan valloittamaan Israelin kuningaskuntaa ja pakkosiirtämään sen asukkaita huomasi ettei enää ollut hengissä ketään joita siirtää. Voit nyt rauhoittua ja alkaa kerätä vaikka Muumimukeja .
26.08.2024 15:33
Tuo on kirjoitettu kun ei vielä ollut molempien kuningaskuntien pakkosiirtoja eivätkä nykydiasporan asukkaat ole pakkosiirrettyjä jotka pitäisi vapauttaa mistään. Paikkaluettelo Jes11.11 ovat paikoista tuon ajan Assyriassa ja osin Egyptissä joissa nyt ei juutalaisasutusta juuri ole .
26.08.2024 15:19
Samuelhan ilmaantui maan päälle sheolista (tuonela) joka oli kaikkien kuolleiden maanalainen loppusijoituspaikka. Haudasta ei noussut henki vaan Samuel entiseen viittansakin pukeutuneena.
1.Sam12: 11 Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."
12 Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!"
13 Mutta kuningas vastasi: "Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?" Nainen sanoi: "Näen jumalolennon nousevan maasta."
14 Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka."
26.08.2024 13:58
Vain OSA pakkosiirtolaisista palasi Israeliin " aivan, osa jäi vapaehtoisesti entisen Assyria/ Babylonia/ alueille, osa oli ehtinyt jo sulautua alueen muihin kansoihin .
"Siksi juutalaisia on vielä ympäri maailmaa. "Ei pidä paikkaansa esim. Jeesuksen elinaikaan diasporassa asui jo enemmän juutalaisia kuin Israelin alueella ja tämä muuttoliike Rooman imperiumin eri puolille oli ollut vapaaehtoista kuten on nykyinenkin diaspora. Se että koko kansa ei asu yhdessä paikassa on myös ollut takeena ettei yksikään katastrofi ole tuhonnut koko kansaa .
Jokunen vuosi sitten kun tilastoja näin, Israelista oli muuttanut Yhdysvaltoihin satoja tuhansia juutalaisia . Pohjoismaihinkin tuhansia. Ihmiset etsivät kuka mitäkin omassa elämässään.
26.08.2024 13:45
Jotkut kristityt Jeesuksella lopun ajoilla ja muulla hölöllä rahastavat.
26.08.2024 13:16
Mihin taivaaseen? Onko kristinuskossa jokin taivas johon sodassa kaatuneet omaa maataan puolustaneet eivät pääse?
Kun puhuin kuolemasta tarkoitin lopullista inhimillisen elämän päättymistä.
26.08.2024 13:07
Jumala on ainoa pelastaja ei ole muuta saati muita. Pakkosiirretyt palasivat aikanaan teillä on huonot historian tiedot.
25.08.2024 19:20
Jos tietää että on kuolleena pari päivää ja kohta taivaassa jumalana ei uhri ole suuren suuri. Kunnioitan kaatuneita jotka todella antoivat henkensä isänmaan puolesta, se oli lopullinen uhri ja miehet joutuivat suremaan sitäkin miten perhe pärjää jos isää ei enää ole. Kun ei vielä ollut tätä hyvinvoivaa Suomea. Jos uskotaan kaikkivaltiaaseen jumalaan ei ole tarvetta jumalan uhrata itseään itselleen .
En ymmärrä miten jonkun mellerin oikeistokristilliset hömpsötykset juutalaisuuteen liittyvät niin kuin maapallo kuuluisi jollekin sehän kuuluu kaikille sen asukkaille maalla meressä ja ilmassa.
25.08.2024 19:00
En ole ajatellut että olisit yrittänyt ketään sulkea pois palstalta enkä ymmärrä miksi noin yleensä ajattelit.
25.08.2024 12:04
36 / 426