Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kristinuskossa++on+siis+(ainakin)+kaksi+jumalaa,+luoja+jumala+ja+poikajumala++jonka+isäjumala+on+luonut++++ja+joka+inkarnoituu++ja+jopa+kuolee++pariksi+päiväksi.Hän+on+ikään+kuin+ihminen+vaikka+ei+voi+olla++ihminen+++koska++oikeastaan+on+jumalolento+jonka++isä+on+jumala+eikä+äitiä++oikeastaan+kai+ole.+Tämä+jumala+vain+laitetaan+++syntymään++naisen++kautta,++++mutta++ei+tietenkään++++ole+ihmislajin++jälkeläinen.++
"Koska+Poika+on+kuitenkin+syntynyt+eikä+luotu,+jakaa+hän+Isänsä+jumalallisen+luonnon+ja+on+täten+itsekin+Jumala.+Jeesus+voi+siis+olla+ja+onkin+samaan+aikaan+sekä+Jumala+että+Jumalan+Poika,+eikä+kyseessä+ole++"jos+kristinusko++opettaa+ettäJeesus+++on+sekä+jumala+ja+jumalan+poika++silloin+++kristinuskossa++niin+on++mutta+ei+jumalan+poika+voi+samalla++olla+++ihminen.Ihminen+++on+kahden++ihmisen++lapsi,+ei+jumalan+ja+ihmisen+ja+ihminen+on+aina+luotu+ei++koskaan+++sekä+luoja+että+ihminen.+Ihmisyys+ei+ole+teologinen+opinkappale+jonka+++sisältö+voi+olla+mikä+hyvänsä.
26.09.2019 22:17
Paitsi++ettsi+juutalaisuudessa+ei+ole+sellaista+saatanaa++kuin+kristinuskossa+++jossa+se+on+Jumalan++vastustaja+ja++tämän+maailman++valtias,+lähes,+ellei+ihan++kaikkitietävä+olento++jota++vastaan++Jeesuksenkin+++pitää+taistella+.+
Ne+kohdat++joihin++kristityt++ovat+++alkaneet++++tulkita+saatanan+eivät+hepr.+raamatussa++puhu+saatanasta+joka+tuli+juutalaisuuteen+vasta++eksiilin+aikaan+++eikä+se+kovin+monta+++mainintaa+hepr+raamatussa+saa,+vanhimmissa++kirjoituksissa+tätä++hahmoa++ei+++ole+ollenkaan.
Hepr.raamatun+sanoma++on,+että+JHWH++on+kaiken++luoja,+niin+hyvän+kuin+pahan,+joten+juutalaisuudessakin++on+ongelma+:+jos+maailman+on+luonut+hyvä+olento,+miksi+on+pahaa+ja+kärsimystä?++Ongelmaa+ei+vain+juutalaisuudessa++++voi+siirtää+jonkun+toisen+++olennon+niskoille.+Saatana+ei+ole+maailman+herra+vaan+JHWH+on+.
26.09.2019 10:40
Tora+määrää+että+rikosasioissa+pitää+olla+vähintäin++kaksi+todistajaa+jotta+henkilö++voidaan+todeta++syylliseksi+johonkin+tekoon,++mutta+eihän+se+koske+++väitteitä++muissa+asioissa+:+mielipide-+tai++uskonasioissa.
Kristinuskon++teologian+mukaan+Jeesus++on+jumalan+inkarnaatio,+siis+ihmiseksi+tullut+jumala++ja+on+sen++mukaan++samaan+aikaan++jumala+ja+ihminen,+kysyin+kuka+on+Jeesuksen+isä+tämän+teologian+mukaan.+
Olen+myös+kysynyt+ketä+Jeesus+ylipappina+++palvoo,+siihenkään+ei+ole+vastattu.+Kristinusko+++tarjoaa+omaa+jumaluusoppiaan+++ainoana+oikeana+kaikille,+++myös+juutalaisille+jopa+helvetin+++uhalla,+silloin+pitää+osata+vastata+mitä+tarjous+sisältää.
26.09.2019 10:08
Kristinuskossa+siis+uskotaan++että+sen+Jumala+on+luojajumala,mutta+tällä+jumalalla+on+poika+ja+poika+on+syntynyt,++eikä+ole+itse++luoja+vaan+siis+luotu.+
Ihmisestä+syntyvä+lapsi+ei+ole+ihminen+elleivät+molemmat+vanhemmat+++ole+ihmisiä,+++ei+liioin+mikään+eläin+jolla+on+eri++lajeihin+kuuluvat+vanhemmat++ole++yhtä+lajia.++Harva+++eläin+voi+edes+lisääntyä+toisen+++lajin+yksilön+kanssa,++mutta+++esim.+aasin+ja+seepran+++poikanen+ei+ole+aasi+eikäs+seepra,+vaan+seproidi.++Poron+ja+hirven++poikanen+jos+sellainen++voisi+tulla,+ei+olisi+poron+vasa+eikä+hirvenkään+vasa,++vaan+muuta.
25.09.2019 23:43
Kenen++jumalan+poika?++++Jumala+on+luoj,a+ihminen+++luotu+joten++ei+voi+olla++++samaan+aikaan+molempia+kuten++ei+vaikka++täysin+elävä+ja+täysin+kuollut.
25.09.2019 13:17
Juutalaiset++eivät+ole+käännyttämässä++muita++mutta+te+olette++meitä+kaikkia++muita++ei--kristittyjä+.Saanee+tältäkin+++puolelta+++tehdä+omia+kysymyksiä,++jos+koet+sen++turhenteluksi+en+voi+sille+mitään,+++itse+en+koe+turhentelevani.
24.09.2019 12:25
Kuka+siis?
24.09.2019 12:10
JHWH+on+kuningas+++ei+kukaan+muu+ja+hänestä++emme+ole+luopuneet++vaikka+kristinuskon+mukaan++ilmeisesti+++pitäisi.+Jes+44:6+Näin+sanoo+JHWH,+Israelin+kuningas+ja+sen+lunastaja,JHWH+Sebaot:+--+Minä+olen+ensimmäinen+ja+minä+olen+viimeinen,+ei+ole+muuta+Jumalaa+kuin+minä"Tästä+emme+ole+luopuneet+siksi+emme++++Jeesustakaan+palvo.+
JHWH.een++luottaen+päädymme+++helvettiin+++niin+minua+on+täälläkin++valistettu+eli+Israelin++uskonto+on+väärä++uskonto+++ja+pitää+korvata+kristinuskolla+++me+vain++emme+ymmärrä+sitä+koska++palvomme+saatanaa+josta+olemme+lähtöisinkin++-++jos+Jesusta+uskoo.+
+++Kysymykseen:++kun+Jeesus+itse++kristinuskon++mukaan++on+inkarnoitunut+jumala+++kenen+ylipappi++++hän+on+?+
+En+ole+jumalaton+ellet++laske+Israelin++jumalaa+olemattomaksi+jumalaksi++kuten+ilmeisesti+teet,+mutta+sitä+suuremmalla+syyllä+sinun+pitäisi+tietää+kenen+ylipappina+++Jeesus+toimii+-itsensäkö?
24.09.2019 10:27
Jos+osaa+vastata,+miksei+vastaa?
+En+ole+haastamassa++riitaa,+ja+jos++jollekin++juutalaisuus+ja+juutalaiset++++kelpaavat+vain+jos+eivät+kerro+mitään+omasta++uskonnostaan++niin+onhan+se+nyt+outoa+-+ei+tosin+mitään+uutta.+Mitä+hallaa+minä++nyt++teen?
23.09.2019 14:51
Onko+mitään+mihin+osaisit++oikeasti+++vastata+?+Mietipä+sinä+sitä.
23.09.2019 11:57
Johanneksen+kaste++oli+synneistä+puhdistautumista+++varten,++turha+sille+on+laittaa+myöhemmän+kristillisen+teologian++opppeja.
23.09.2019 11:42
Jeesus+ei+kutenkaan++++viitsinyt+oikaista++väärinkäsitystä+:että+onkin+jonkun+jumalan+inkarnaatio++eikä+opettaja+.
23.09.2019 11:38
Kenen+ylimmäinen+pappi+Jeesus+on,+eli++ketä+jumalaa+hän+ylimmäisenä++pappina+++palvoo?+
Ihminen+on++se+jolla+on+ihmisisä++ja+ihmisäiti,+ei+olento+joka+inkarnoituu+jumala+isänä+ja+ihmisäiti++synnytysalustana.
23.09.2019 11:35
Moseksen+laki+kieltää+minkä+muun+kuin+eläimen+uhraamisen+ja+uhrieläin+++piti++tappaa++temppelissä+ja+rituaalisesti+puhtaiden++pappien+toimesta,+kaikki+muut+"uhrit"+ovat++kauhistus+eikä+uhri+lainkaan+.
Synnit+antaa+anteeksi++vain+Jumala+ei+kukaan++muu,+eikä+siihen++tarvita+jonkun+muun+uskonnon+oppia++jonka++mukaan++sillä++on+kolmiosainen+jumala++jonka+yksi+osa+inkarnoitui++++ihmiseksi,++tuli+roomalaisten+teloittamaksi+ja+vain+uskomallla+tähän+saa+synnit+anteeksi+MUTTA+jos+uskoo+siihen++mitä++JHWH+on++sanonut+joutuukin+helvettiin.+Missähän++on+ennustus++++että+JHWHea+ei+kannata++uskoa?
++Aika+julmaa+++tuo+kristillinen+julistus++joko+uskotte++näin+,hylkäätte+oman+uskontonne+++tai+menkää+saatana+haltuun.Saatana+ei+hallitse+++mitään+mutta+koska++te++uskotte+++++että+hallitsee+niin+toivotus++on+armoton.
23.09.2019 11:17
Kun+kerran+Jeesus+vastaa++että+Jumala+yksin+on+hyvä+silloin+kukaan+++muu+ei+ole,+ei+Jeesuskaan.+++Kun+kristillinen+teologia+vielä+opettaa++että+on+nk+perisynti,+jonka+alainen++on+jokainen+++ihminen++ja+että+Jeesus+on+tosi+ihminen,+ei++hän+silloin+jo+siitä+syystä+++ole+hyvä+vaan+on+syntinen+kuten+muutkin.++UT+kertoo+ettäJeesus+rikkoi++oman+uskontonsakin+++määräyksiä+kohteli+huonosti+ei-juutalaista++naista+sekä+nimitteli+toisin+uskovia++loukkaavasti.
23.09.2019 10:33
Mitähän+minunkaan++suhteeni+Jeesukseen+tähän+kuului,+väitit+etten+tunne+koko+Jeesusta.
22.09.2019 16:02
Minkä+iankaikkisen+elämän?+Missä+hepr.+raaamattu+sanoo+että+kun+tekee+hyviä+tekoja+saa+iankaikkisen+++elämän+kuoltuaan?
++Oppineet+sanovat+"ein+banu+maasim+(ei+meillä+ole+hyviä+tekoja)"++siksi+"avinu+malkeinu++chaneinu+++(Isämme++ja+kuninkaamme++armahda++meitä)."++
+Jeesus+++vastasi+näin+"Mutta+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Miksi+sanot+minua+hyväksi?+Ei+kukaan+ole+hyvä+paitsi+Jumala+yksin."+++Selkeä+juutalainen+vastaus,+ei+vielä+kristillistä+teologiaa+.
22.09.2019 15:53
Millä+tavoin+henk.koht.++suhteesi++näkyy+,elätkö+kuten++Jeesus+opetti++vai+feikkaatko?++Feikkaushan++on+anonyyminä++muista+käyttämäsi++++määritelmä.
22.09.2019 15:27
Et+sinäkään+enempää+tiedä++ja+Raamatun+tuntemuskin+taitaa+olla+heikko
22.09.2019 14:53
Kyllä+tunnen,+oli+juutalaismies,++nyttemmin+ollut+kuolleena+2000+vuotta+ja+tämä+samainen++Jeesus+itsekin+sanoi+ettei+häntä+pidä+sanoa+hyväksi+koska+vain+Jumala++on+hyvä+.
22.09.2019 13:25
368 / 426