Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8501

1. Minusta+nuo+poiminnat+ovat+käsittämätömiä++ja+helppoja+kun+suurin+osa+++ihmisistä+on+heteroja+eikä+asia+tuomitsijoita+++itseään++++koske+++mutta++en+ole+nähnyt+vielä+kenenkään+selittävän+esim.+++että+myös+ympärileikkauskäskyä+++pitäisi+noudattaa.
  2. "Heprealaisen+Raamatun+Jumala,+Elohim,+on+monikossa.+Jostain+kumman+syystä.+Tätä+mysteeriä+eivät+viisaat+juutalaiset+oppineet+ole+pystyneet+selittämään"Elohim+on+monikollinen++sana+ja+sitä+käytetään+hepr.+raamatussa+kaikista++jumalina+palvotuista,++++onko+nyt+siis+Kemoskin++kolmiyhteinen++?+Siinäpä+mysteeri+.Kumma+että+JHWH+ei+ymmärtänyt+että+onkin+olemassa+monta+jumalaa++++vaan+väitti+että+on+itse+yksi+ja+jopa+ainoa+jumala+.No++olet+kovasti+yrittänyt+korjata+tuon+JHWH:n+tekemän+virheen.++"Itse+sanot+olevasi+juutalainen,+mitä+ihmettä+sinä+täällä+teet,+ja+miksi+närkästyt+siitä,+jos+joku+täällä+kehtaa+tuputtaa+evankeliumia?+"+En+ole+moisesta++närkästynyt++olen+vain+yrittänyt+korjata+ne+virheet+joita+sinä+täällä+väität+minun+++uskonnostani+."Jo+ensimmäiset+Jeesuksen+seuraajat+uskoivat+Jeesuksen+olevan+Jumala,+tästä+on+Uudessa+testamentissa+selvät+todisteet"+++Eivät++uskoneet,++mutta++ei+se++mitään,++teidän++uskontonne++jumala+on+Jeesus,+en+ole+sitä+kieltänyt+.Danielin+kirja+kirjoittaja+sanoo+noin+entä+siten?+Hän+uskoi++että+monet+nousevat+mutta+missä+sanotaan++että+kaikki+nousevat,+osa+taivaaseen+ja+osa++johnkin+helvettiin++tai+kerrotaan+++millä+perusteella++moinen+jako.++Ei+missään.+++Milloin+JHWH+muuten+peruutti+sheolin+,+kerro+paikka?"+Eikö+niin:+jos+teet+hyvin,+voit+kohottaa+katseesi;+mutta+jos+et+hyvin+tee,+niin+väijyy+synti+ovella,+ja+sen+halu+on+sinuun,+mutta+hallitse+sinä+sitä!"Synti+on+teko,+ei+tila++ja+siksihän+hepr.+raamattu+koko+ajan+kehoittaa+ihmisiä++valitsemaan+++hyvän+ja+hylkäämään+pahan.+Ajatteletko+että+se+on+ihan+turha+jankutus+?"Jumala+on+Jeesuksen+kautta+sovittanut+synnin:+(Jes.+52:13-53:12)"JHWH++ilmoitti+että+on+ainoa+jumala+ja+ainoa+syntien+anteeksi+antaja,+ei+ole+ketään+muuta+ja++riittää+kun+katuu+ja+tekee++parannuksen,++mutta++missään+hän++ei+sano++++että+antaa+synnit+anteeksi+jonkun+muun+kautta.+Kenen+muun+kun+hän++++itse++on+ainoa+++jumala?
  3. Yksi++jolla++on+eri+nimet,+josta++++joku+osa++on+kuollut+kun+toiset+elävät,+osat+istuvat+vierekkäin,+joku+++osa++ei+tiedä+mitä+toinen+tietää,+yksi+osa+inkarnoituu+ja++tulee+tapetuksi,++jolloin++tämä+osa+rukoilee++avukseen+sitä+osaa+itsestään+jota+kutsuu+isäkseen+ja+joka++jää+henkiin.Henkiin+jäänyt+++osa+++herättää+kuolleen+osan++itseään.+++++Paavali+kuitenkin+ilmoittaa+että+lopulta+Jumala+saa+taas+täyden+vallan,+poika++luovuttaa++sen+isälleen.+Osien+tarpeeton++vaihto?Kristinuskon++oppi+tuo,+ei+minulla+ole+siihen+muuta+sanomista+++kuin+että+se+EI++ole+juutalaisuuden+++oppi,kullakin+uskonnolla+on+omansa+joten+ei+ole++järkeä+sinun+tuputtaa+omaa+++oppianne+mihinkään+muuhun+uskontoon.Se+++joka+haluaa+++uskoa+++kuten+kristinuskossa+uskotaan,++kääntyy+tietenkin+++kristityksi+.Hepr.+Raamatun++JHWH++on+JHWH,+minä+,+yksi+ja+ainoa+jumala,hän++ei+ole+oma+poikansa+eikä+isänsä,++ei+ole+kuollut+tai+inkarnoitunut+edes+osittain,++ei+ole+++voidellut++itseään+++itsensä+++messiaaksi,++ei+kulje+kolmella+++eri+nimellä+tai+puhu+ristiin+eri+nimillä.Tämä+tuntuu+olevan+sinulle+liian++monimutkaista+ymmärtää.++Ensimmäiset+Jeesuksen++seuraajat+uskoivat++että+Jeesus+oli++messias,+sitten+alettiin+uskoa+ja+palvoa+häntä+jumalana,++mutta+kuitenkin+myös+pitää+kiinni+niistä++hepr.+raamatun+kohdista++joihin+uskottiin+Jeesuksen++messiaanisuuden+++perustuvan+-vaikka+muunneltuna+-+siksi+ei++voinut+olla+monta++jumalaa+++ja+ratkaisu+johon+lopulta+kristinukossa+päädyttiin,+oli+kolminaisuusoppi.+Mikään+muu+uskonto+ei+tuollaista+oppia+edes+tarvitse+,kristinusko+tarvitsi.